Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
24.5.2012 16:45 - ShadoWWW
Wizardi to technicky nevychytali. :/ Takže kdo má stejné problémy se stažením jako já, tady je náhradní LINK ke stažení (Ulozto má teď nějaký výpadek, proto HS).
24.5.2012 17:02 - Naoki
Píše:
We are sorry, but HellShare is unavailable in Italy

...
:okay:
24.5.2012 17:48 - Beltar
Nelíbí se mi HP, jsou tam ty klasické nůžky, kdy může za chvilku mít válečník 4x tolik HP než kouzelník.
24.5.2012 21:05 - Alnag
První dojem - vlnám se teď říká hit dice. Hm... lstivé.

Beltar: Musíš si maxovat constitution. Pak budeš mít vysoký bonus a bude se ti to zvyšovat o něj. (Takže budeš mít průměrně jako fighter ;-)
24.5.2012 21:28 - Alnag
A teď vážně... jsem z toho takový rozpačitý. Jasně, vypadá to jako jednoduchá hra. Ale... to byla i 3e než jí zabili spoustou hloupostí. A není nakonec Pathfinder i reakce na to, že 3e byla až moc jednoduchá (hluché levely atd.). Vypadá to jako pokus o old-skool. Ale proč lidé hrají old-skool? Naplní tohle jejich potřeby? Je to divné. Zatím je mi 4e sympatičtější (byť v praxi možná ne až tak praktická).

Fajn věci:
- dvě d20 advantage/disadvantage
- unfikace mechanismů v boji a mimo boj
- zachování vln (akorát se jim teď říká jinak) a vylepšení (magie netahá vlny)
- skill mastery
- konec zběsilého stoupání čísel

Ne-až-tak fajn věci:
- málo taktické (i na mne)
- potvory vypadají stejně nezábavně jako kdysi (proč pak bojovat? boje mne začaly bavit až se 4e)
- kouzla jsou takový divný hybrid
- některé divné vybavení

Shrnutí: A tohle tam ta banda cool lidí vymýšlí tak dlouho? Jeden indie designér by to ukuchtil za týden.
24.5.2012 21:54 - Gurney
Podle mě to vypadá dost dobře a to jsme byl hodně skeptický. Navíc jako testovací dobrodružství Caves of Chaos z Keep on the Borderalnds, který mám nastudovaný... fakt mě mrzí, že teď na hraní nebudu mít čas.

Alnag píše:
Jasně, vypadá to jako jednoduchá hra. Ale... to byla i 3e než jí zabili spoustou hloupostí.

Upřímně doufám že s odchodem Cooka odešly i snahy vrátit se ke všemu špatnému z 3e a že finální příručka se nebude zdráhat učit hráče používat common sense místo aby byla sbírkou zákonů pro každou situaci.
25.5.2012 00:10 - Čindi
Není tam chyba u trpaslíka u sekery. Nemělo by být zranění 1d12 + 3 (síla) + 2 weapon focus, místo 2d6 +7?
A jak vlastně přišli na ten základní modofikátor 6
25.5.2012 00:38 - Shako
Čindi: Neboj, cely playtest to jsou jedna velka errata. :D
25.5.2012 06:39 - Vojtěch
Hele, ne že bych je četl, ale podmínky k testu už stačily vyprovokovat drobnou debatu u hráčů na paizo fóru.
25.5.2012 08:26 - ShadoWWW
Zřejmě je chyba v tom, že prostě vzali nějaké staré NDA z nějakého starého uzavřeného tesování a dostatečně ho neupravili. Každopádně nás v Česku to asi nemusí moc vzrušovat. :-)
25.5.2012 09:29 - Vojtěch
Jj, ale možná na nás přijdou WotC Ninjas a šíleně nás zažalují šurikenem mezi lopatky :D
25.5.2012 11:30 - sirien
"Hasbro has too many lawyers" je myslim citace která to vystihuje nejlíp :)
25.5.2012 14:32 - Sparkle
Já je třeba chápu, že nechtěj aby to lidi playtestovali jen tak na conech. Je slušná šance, že by orgové conů ten playtest propagovali jako "hraní DnD5e" a nedostatečně akcentovali že jde o playtest první verze, pak tam přijde spousta lidí a budou rozmrzelý z toho jaká je to nevybalancovaná nedodělaná srágora.
25.5.2012 15:14 - Alnag
Sparkle píše:
pak tam přijde spousta lidí a budou rozmrzelý z toho jaká je to nevybalancovaná nedodělaná srágora


Máš recht. Bude lepší počkat, až to bude vybalancovaná, dodělaná srágora. ;-)
25.5.2012 15:32 - York
Alnag píše:
Shrnutí: A tohle tam ta banda cool lidí vymýšlí tak dlouho? Jeden indie designér by to ukuchtil za týden.


To je, myslím, docela hodně nepravděpodobné. Jen malé věci mohou vznikat jednoduché a funkční tak, že si někdo sedne a na základě náhlé inspirace je za týden sepíše.

Ten playtest sice zatím je relativně malá věc, ale to neznamená, že se designérům hlavou nehoní tisíce různých souvislostí se vším možným, co teprve přijde a bude muset s tímhle základem bezvadně fungovat.


Pokud nakonec přijde hráč a prohlásí: Tohle je tak jasné a jednoduché, že bych to dokázal vymyslet a sepsat za den, tak je to pro designéra nejlepší možné ohodnocení stovek hodin úmorné práce :)
25.5.2012 17:06 - ShadoWWW
Mně se to líbí! Když vezmu v úvahu, že jde o první betatest a hotové to bude nejdřív za rok, tak to vypadá docela slibně. Pokud šlo o to, že kostra bude pocitově připomínat AD&D (či jinou starou verzi DnD), tak to se myslím taky povedlo. Přijde mi to jako staré AD&D (či v našem pojetí "Dračák") v kabátu nových mechanik. Je taky docela vtipné, jak zaobalili léčivé vlny z Čtyřky. :-)

Největší pozitivní překvapení: Rozhodně výhody/nevýhody. Pak taky motivy a minulosti, ale to už bylo známé.

Největší otazník: stále se nemůžu rozhodnout, jestli mi víc vyhovuje zápis kouzel v 4E, nebo tento. 4E vypadá přehledněji, ale tento je zase fluffově zajímavější tím, že nemá tak striktně deklarovaný zápis.

Co mě trochu zklamalo: Bojovník. Převedení bojovníka do "powers" byla jedna z nejlepších věcí 4E. Chápu, že ne každému to vyhovovalo a v základu Next chtěli udělat klasického bojovníka starých edic, což se povedlo. Pro většinu hráčů Čtyřky je to však už asi neakceptovatelné. Taky chápu, že nechtějí bojovníka omezovat přesně definovanými schopnostmi, ale chtějí, aby hráč sám kombinoval útoky, manévry a skilly. Po tom konec konců část hráčů volala. Přijde mi však, že současná beta nenabízí moc receptů, jak je efektivně kombinovat. To se možná ještě do finále změní, takže to zcela nezavrhuji a ve finále by to mohlo být opravdu lepší než "powers". Navíc se speciální odborností má jít kombinovat ještě lépe, což je dobré.

Můj závěr je takový, že tato kostra vypadá slibně a mohla by být v konečném důsledku kostrou velmi dobré edice. Ale na nějaké závěry je ještě příliš brzy. Přece jen je hodně vidět, že je to stále dost kostrbatá první beta.
25.5.2012 17:15 - York
Každopádně mi nedá nepodivit se, že se stále nedokáží zbavit duality hodnocení vlastností a bonusů...
25.5.2012 17:24 - Alnag
York píše:
Každopádně mi nedá nepodivit se, že se stále nedokáží zbavit duality hodnocení vlastností a bonusů...


Právě naopak. S tou designérskou filosofií, kterou teď mají může hodnota vlastnosti případně sloužit jako DC, zatímco bonus je bonus k hodu.
25.5.2012 17:33 - sirien
Sparkle píše:
Já je třeba chápu, že nechtěj aby to lidi playtestovali jen tak na conech.

Už brousim nože a mačety, kontroluju teleskopky, koukám po nějaké vhodné kataně a kromě jiného jsem v šuplíku překontroloval ty střelné zbraně. Mám takové tušení, že by mě před Gameconem nebo na něm mohlo z těchto důvodů potkat wizardí slavné ninja-komando a jako správný organizátor nechci nic zanedbat.
Hm. Ještě se budu muset poradit s někým kdo studuje práva, ale jsem si takřka jistý, že kromě těch ninjů na mě fakt nic mít nemůžou...

York píše:
Jen malé věci mohou vznikat jednoduché a funkční tak, že si někdo sedne a na základě náhlé inspirace je za týden sepíše.

Ve skutečnosti na "velkých" hrách není nic moc rozsáhlého. Velké hry jsou prostě jen malé hry, které někdo doplnil spoustou crunch upřesnění / fluffu / rozšiřujících modulů. Podívej se na kvalitní hry a zjistíš, že každá z nich má relativně malé a jednoduché, nicméně velmi solidní jádro, které z ní dělá to, co je. Zbytek hry už jsou jen taková řemeslně dopracovaná (grafomanicky do klávesnice vyťukaná) chapadla, která z tohoto jádra vyrůstají a sem tam se někde trochu propletou.
Velké hry které takhle nefungují za nic nestojí - buĎ mají příliš mnoho nedodělaných nápadů nebo jsou zoufale nekompaktní.

ShadoWWW píše:
Když vezmu v úvahu, že jde o první betatest a hotové to bude nejdřív za rok, tak to vypadá docela slibně.

Předpokládáš, že každá iterace která hru vylepší na základě feedbacku se bude ubírat směrem, který Ty sám vnímáš jako "lepší".
Obávám se, že tento předpoklad je naprosto neoprávněný.

ShadoWWW píše:
Převedení bojovníka do "powers" byla jedna z nejlepších věcí 4E.

Tak jestli na tom hodláš trvat, tak to vidim tak, že zejtra ve tři na Karláku, kolego. Pod stromy tady v tom dolním půlkruhu

to bude myslím poměrně vhodné, ale pokud Ti to nevyhovuje, klidně se přizpůsobím.*

York píše:
Každopádně mi nedá nepodivit se, že se stále nedokáží zbavit duality hodnocení vlastností a bonusů...

Nemůžeš mít hned všechno, když Cooka vykopneš až tak pozdě.

* pokud tu narážku pochopí jen Sosáček, tak se všem ostatním omlouvám.
25.5.2012 17:37 - York
Alnag píše:
Právě naopak. S tou designérskou filosofií, kterou teď mají může hodnota vlastnosti případně sloužit jako DC, zatímco bonus je bonus k hodu.


A (2 * Atribut) by jako DC sloužit nemohlo?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088392019271851 secREMOTE_IP: 54.221.110.87