Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
27.4.2012 22:53 - Sosáček
sirien píše:
Nezvládnu popřít existenci rozporu crunch/fluff, nicméně existence tohoto rozporu mi nepřipadá fundamentální, ale spíše mi připomíná sebenaplňující proroctví. Hráči naučení jednu nebo druhou stranu okamžitě vyštěknou když přijde něco z té druhé. Osobně nevidím problém např. v situaci, kdy elegantně zpracovaná pravidla jsou nastavena tak, aby přímo korespondovala s prvky fluffu.

Takova pravidla je ale tezky udelat. Plus je tu problem s tim sebenaplnujicim proroctvim -- rozpor je jako konspirace, kdyz hledas dlouho a usilovne, neco najdes i kdyby to tam puvodne nebylo.
28.4.2012 13:31 - Jerson
A co že je to ten crunch? Mechaniky?
28.4.2012 14:15 - sirien
crunch je takové méně hezké označení pro systémové prvky - mechaniky, pravidla, číslíčka, konkrétní kostičkování...
ono fluff původně bylo podobně méně hezké označení pro ten zbytek (to slovo označuje víceméně něco co je ve hře navíc, taková ne sice špatná, ale zároveň ne úplně potřebná poleva na dortu nebo tak něco), jen časem zevšednělo.
8.5.2012 20:04 - ShadoWWW
V dnešním Rule-of-three se píše, že (žádný produkt z) D&D Next letos určitě nevyjde.
8.5.2012 20:40 - Alnag
ShadoWWW: Což není až zase takové překvápko. Ale je fajn, že se to potvrdilo. Podle mého GenCon 2013 (pět let po 4e).
8.5.2012 23:44 - Vojtěch
Neříkali už někde v úvodu toho oznámení o vývoji 5i, že test 2012, vydání GenCon 2013?
14.5.2012 19:53 - wlkeR
Kdo půjde pozítří podrbat s Mearlsem a Crawfordem?
14.5.2012 20:04 - ShadoWWW
Pro upřesnění: ten chat s M. a C. je ve středu 17.5. od 20:00 do 21:00 našeho času.
16.5.2012 19:59 - ShadoWWW
Připojte se na CHAT o DnD Next s autory. Právě začíná!
16.5.2012 23:27 - Shako
ShadoWWW píše:
Připojte se na CHAT o DnD Next s autory. Právě začíná!

Radeji jsem si byl DnD zahrat. Padlo tam neco, co stoji za zminku?
16.5.2012 23:58 - ShadoWWW
Uvažuji, že bych ten chat přeložil, ale uvidím, jak budu mít zítra čas. Ve zkratce, co mě zaujalo:
- Na výběr nebudou základní rasy, ale subrasy. Tedy např. ne elf, ale lesní elf či vznešený elf. Každá subrasa bude mít svůj fluff a crunch.
- Prestižní povolání/Cesty reka nejsou na pořadu dne. Zatím se řeší nižší úrovně, ale uvažuje se, že na vyšších úrovních by bylo ještě něco jiného než PP a CR.
- Na začátku se pojede s předpřipravenými postavami. První vlastní úpravy postav by měly být dostupné zhruba letos v létě.
- Hra se od posledního testování na veletrhu hodně změnila a neustále se vyvíjí.
- Nestvůry v bestiáři v playtestu budou mít jen osekané tabulky statistik. Plné tabulky statistik a plný fluff bude až v hotovém Bestiáři.
- Snaží se omezit akce v tazích někoho jiného.
- Přibude nový stav "opilý" (intoxicated), ale některé stavy zmizí. Zbudou hlavně ty, které mají podstatný vliv na svět a fikci, např. "neviditelný" či "éterický". Některé stavy, jako "paralizovaný", nebudou stavy s přesně definovanými mechanickými dopady, ale jejich dopady budou naznačeny (popsány) v popisu účinku.
- Rituály budou až v nějakém rozšíření, ne v core.
- Hrát bojovníka bude nejjednodušší, kouzelníka nejsložitější. Kdo bude chtít hrát bojovníka ala 4E, bude si muset vzít speciální odbornosti.
- Design dobrodružství bude méně zaměřen na jednotlivá střetnutí (encounters) a více na celkový průběh dobrodružství.
- Může se vyskytnout situace, kdy některá postava vyřeší nějaké střetnutí velmi rychle pomocí nápaditého použití své schopnosti, aniž by se dostaly na řadu ostatní postavy, nebo se dostanou na řadu jen velmi okrajově. To není bug, ale zamýšlená vlastnost. Jinými slovy, že se nehledí na to, aby všechny postavy dostaly v každém střetnutí dostatečný prostor.
17.5.2012 00:49 - Shako
Shadow: Diky za souhrn. Zacinam se na to tesit..
17.5.2012 06:08 - Vojtěch
No... v celku bych to viděl pozitivně, ale mám strach z toho ponechání vyšších lvlů na později, aby to zase nedopadlo tak, že v nich budou bugy a mizivá podpora v příbězích k tomu.
17.5.2012 13:55 - sirien
subrasy: :/
prestige: :|
postavy: :|
změna hry: :)
nestvůry: :|
interrupts: :)
stavy: :(
rituály: :?
bojovníci: :(
design questů: :)
rychlé řešení: :)

Celkově: :/
17.5.2012 14:21 - OzzKar
a přibudou i stavy zbouchnutá/zbouchnutý* ?

*magie
18.5.2012 02:50 - ShadoWWW
Tak jsem přeložil kompletní znění toho chatu (kromě pár úvodních vět, ve kterých psali, že se čeká na Jeremyho).
24.5.2012 09:35 - ShadoWWW
Co se týče dnešního vydání playtestu, tak přesný čas nebyl zveřejněn. Jediné, co bylo řečeno, že nepůjde o půlnoční vydání (tedy někdy kolem 7.-8. hodiny ranní našeho času). Obecně se očekává, že playtest vyjde v ranních hodinách EST, kdy zaměstnanci WotC už budou v kanceláři a dohlédnou, aby vše proběhlo v pořádku.

Můžeme tedy čekat, že playtest nejspíš vyjde někdy mezi 16. a 17. hodinou našeho času. Jde však jen o domněnku.
24.5.2012 14:09 - Alnag
Tak mně už přišel email s infem a teď čekám na další email. Je to skoro napínavé... :)=
24.5.2012 14:48 - Alnag
No... tak mi přišel i odkaz na stažení, akorát mne to hází na jejich helpdesk stránku. Zajímavé. Řekl bych pro Wizardy klasické.
24.5.2012 14:54 - ShadoWWW
Tak podle informací download obsahuje zip soubor a v něm dopis od Mikea a 9 PDF souborů.

EDIT: Tak mi ten druhý mail už taky došel, ale mám stejný problém jako Alnag. :-(

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10001111030579 secREMOTE_IP: 54.91.19.62