Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
26.4.2012 13:28 - Alnag
ShadoWWW: Myslíš PHB1 a DMG1 ke 3.5e. Každopádně to je zajímavé. Třeba přijdou i s erratovanou verzí 4E. Ne, že bychom ji my v ČR potřebovali. ;-)

EDIT: Jinak teda... proti Pathfinderu je to myslím dost bez šance.
26.4.2012 14:02 - Alnag
A jen co Monte zmizel, už se nám vývoj začíná obracet trochu víc ke 4e konceptům... Resilient Heroes
26.4.2012 14:22 - Gurney
Nachtrose píše:
MC to se Sarlatany vzdava

God for D&D, jeho nápady byly fakt zpátečnický a MC sám zaseklej někde v (přinejlepším) devadesátých letech.
26.4.2012 14:32 - sirien
Juchů, má důvěra v 5i opět vzrostla :) (Alnag: možná vyhrožoval, že ty L&L zas začne psát sám... na místě vedení bych se toho taky zděsil)
26.4.2012 14:39 - Quentin
co si myslite o tech resilient heroes?


My zrovna hrajem na to, že se healuje 1hp při špatném odpočinku a 2hp při dobrém odpočinku. Hlavní výhoda je v tom, že všechny boje jsou důležité, protože tě můžou oslabit na ty další. Ne jako ve 4e, kde to je sotva poznat v rámci jednoho dne a už vůbec ne při dvoutýdenní výpravě. Je teda fakt, že když někoho zafocusuješ v prvnim boji, tak je zbytek hry dost v háji, když neukecá ostatní, ať to zabalej.
26.4.2012 14:47 - Naoki
My hráli, že obnovení surgů probíhalo buď na závěr mise, nebo když se objevila specifická situace kdy to DM povolil (takže třeba pokud byl dvoutýdenní pochod s bojem po jednom týdnu: smůla, musíte se dostat tam včas, žádný dobýjení HS nebude). Takto to nebylo tolik o hp management jako spíš o HS management a ty boje byly taky cítit.
26.4.2012 15:01 - ShadoWWW
Ač mi odchod MC nevadí, tak teď bude pekelně těžké obhájit Next u fanoušků 3E a ono proklamované heslo "žádné ediční války!".
26.4.2012 17:14 - sirien
Já myslim že to je celý blbost.

5i se tváří že hlavní devizou systému bude:
- "kompatibilita" s předchozími edicemi
- modulárnost podle preferencí skupiny.

Systém by tudíž měl obsahovat variabilní moduly pro fast-recovery systém pro fandy 4e i 1HP denně systém pro 1e fajnšmekry.

Můj osobní postoj je ambivalentní - záleží na tom jakou hru hraju. Když chci hrát hru která je o nějakém příběhu a dějové linii, tak bych měl radši nějaký fast-healing, protože souboje jsou v takové hře jen přechodové prvky toho o co jde - bojuju s tímhle abych tohle... nemám zájem aby postavy byly eliminované co do svého jednání v příběhu kvůli tomu že někde padly blbě kostky.
Když naopak budu hrát combatní hru, nějaký dungeon crawl nebo sword and sorcery nebo tak něco, tak naopak ocenim pomalé healování, protože budu chtít aby souboje měly skutečně nějaké následky.
26.4.2012 17:55 - Alnag
Je vtipné, že před nedávnem se do Monte Cookových úvah opřel i můj oblíbený Robin D. Laws a to hned dvakrát.

Jinak převažující teorie je, že první verze pravidel nedopadla v interním testování dobře a design byl restartován a řada "Cookovin" zamítnuta, což MC neunesl. Zatím to vypadá jako nejpravděpodobnější vysvětlení řady věcí okolo.
26.4.2012 18:06 - sirien
nedivím se. Zvlášť o systému léčení, který byl pokud vím jedna z Cookovin, jsem si toho nepřečetl zrovna moc pozitivního
26.4.2012 18:20 - Alnag
26.4.2012 18:45 - Quentin
Alnag: Bylo by možný se k vám přidat, pokud by jste měli místo?
http://www.d20.cz/skupina/120/diskuze/51291.html
26.4.2012 19:11 - Miranu
Mohu se pridat?
tedz pokud upresnite datum alespon tzden dopredu
26.4.2012 19:22 - wlkeR
Pokud by někdo chtěl playtestovat na západě (Cheb <> Karlovy Vary), dávám dohromady družinu...
26.4.2012 19:57 - Alnag
QuentinW: Pokud bude místo.

Miranu: Sorry, ale lidé o kterých slyším poprvé v životě (a navíc nemají ani sílu se zaregistrovat - což je trochu nutný předpoklad pro přístup do uzavřené skupiny) obvykle nebývají na vrcholu mého seznamu potenciálních hráčů...

ALL: Prosím, pokud chcete organizovat playtest tak se držte mimo toto téma (založte si své vlákno v komunitě, event. pošlete PMku organizátorovi).
26.4.2012 21:03 - ShadoWWW
Silná konspirace: Vydají 5i u letos, aby k 40. výročí za dva roky mohly vydat opravenou 5,5i. :-)
26.4.2012 21:04 - Alnag
ShadoWWW: Ne, ke 4.0tému výročí vyjde erratovaná 4e s omluvou za ten exces s 5i. :)
26.4.2012 22:05 - Vojtěch
Ne, vyjde skutečná 4E, komunita se stmelí a Boby vstane z mrtvých, páč to byl zlý sen ;)
27.4.2012 15:11 - sirien
Dostal jsem se konečně k tomu Lawsovi.

Jeho první zamyšlení má něco do sebe, ale osobně cítím paradoxní potřebu zastat se v tomhle konkrétním případě spíše Cooka.
Nezvládnu popřít existenci rozporu crunch/fluff, nicméně existence tohoto rozporu mi nepřipadá fundamentální, ale spíše mi připomíná sebenaplňující proroctví. Hráči naučení jednu nebo druhou stranu okamžitě vyštěknou když přijde něco z té druhé. Osobně nevidím problém např. v situaci, kdy elegantně zpracovaná pravidla jsou nastavena tak, aby přímo korespondovala s prvky fluffu.

Rozpor crunch/fluff podle mě pak nastává především tam, kde se mechaniky neprolínají s fluffem případně tvoří konstrukci, která úplně nesedí přirozenému vnímání (to je např. můj problém s DnD 4i souboji, kdy to, co se odehrává na plánu, prostě nekoresponduje s mojí představou souboje - není to o tom, že bych neocenil dobré soubojové mechaniky, ale prostě mi vadí, když ty mechaniky generují výsledky, které když si promítnu do "filmové" představy té scény ve své hlavě, tak dostanu představu filmu u kterého bych litoval té stovky za vstupenku do kina)
27.4.2012 19:10 - Gurney
sirien píše:
to je např. můj problém s DnD 4i souboji, kdy to, co se odehrává na plánu, prostě nekoresponduje s mojí představou souboje - není to o tom, že bych neocenil dobré soubojové mechaniky, ale prostě mi vadí, když ty mechaniky generují výsledky, které když si promítnu do "filmové" představy té scény ve své hlavě, tak dostanu představu filmu u kterého bych litoval té stovky za vstupenku do kina

Přesně tenhle dojem jsem měl u hraní 4e mnohdy taky (navíc bych řekl, že množství systémových informací co si musí hráči a GM mezi sebou předávat snaze o filmovost přímo škodí, ale to už je zase trochu jiný problém).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10287117958069 secREMOTE_IP: 34.230.68.214