Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
23.2.2012 17:20 - alef0
Ale to je divné, veď to by síce zarábali, ale strašne fragmentovali trh... čo mi pripomína TSR vo finále. I keď, vydanie VtM malo tiež svoje čaro, hoci to bol istým spôsobom koniec papierovej éry White Wolfa.
23.2.2012 17:33 - Vojtěch
Vzhledem k tomu, že jsou to prémiové luxusní verze, tak pochybuji, že to budou náklady, které by trh nasytily. Spíš ne úplně levné knihy, které se rozeberou velmi rychle a koupěchtivý dav se tím vybičuje do herně-nákupního šílenství :D

Měli bychom si asi zvykat, že papírová kniha se přesouvá do položky luxusní zboží a standardem se stane e-book, nebo v případě WotC DDI.
23.2.2012 19:28 - wlkeR
Shledal jsem, že na D&DN community blogu vychvaluji DrD. Go me! :D

Ale řekněte, původní dračák má jisté vazby s D&D. Nevidíte na ňom někdo ještě nějaké aspekty, které by stály za úvahu v D&DN?
23.2.2012 20:22 - ShadoWWW
Je spousta věcí, co mi na starém Dračáku vadilo. Ale pár věcí mi přijde dobrých:
- Rozdělení pravidel na začátečníky, pokročilé a experty. všichni víme, že nejvyšší úrovně se před vydáním nikdy pořádně neotestují. Takhle si člověk mohl zvolit přesně to, co ho baví a za neotestované úrovně neplatit.
- Některé magické předměty měly své kouzlo. Třeba kostka štěstí, sluneční prsten či některé lektvary.
- Magie založená na mazích (magách?) je zajímavou alternativou k vancian.
- D&D, stejně jako u nás kdysi DrD, je největší vstupní branou do světa RPG pro teenagery v USA. Myslím, že do nich patří pěkné solo adventure, jaké bylo kdysi v Red Boxu (tom starém), Jarikovo dobrodružství v DrD nebo nově v Beginner Boxu (Pathfinder).
23.2.2012 20:43 - Alnag
ShadoWWW píše:
Rozdělení pravidel na začátečníky, pokročilé a experty. všichni víme, že nejvyšší úrovně se před vydáním nikdy pořádně neotestují.


Takhle dělená pravidla mělo i Dungeons & Dragons (bez toho Advanced vepředu) vycházející v 80. letech.
23.2.2012 22:35 - Sparkle
wlkeR kýblohlav píše:
Shledal jsem, že na D&DN community blogu vychvaluji DrD. Go me! :D


Pošli link prosím!
25.2.2012 08:02 - wlkeR
Sparkle: Link
Odkaz na konkrétní komentář nějak vložit nezvládnu, ale nadhodil jsem tam členění pravidel jako v DrD, a to včetně toho, že "Experti" maj jednu zvláštní knížku na dobrodružení a jednu na stavění hradů a podobných blbin.
1.3.2012 09:40 - noir
Pětku hrát nebudu. Ale určitě si zahraju tohle: http://www.gamespot.com/news/baldurs-gate-project-in-the-works-at-beamdog-report-6354851

Go for the eyes, Boo!
1.3.2012 09:49 - skew
Jo, o tom jsem slyšel... v zdrojáku stránky je comment:

<!-- Shadowy Figure- Raise Dead : Infinity Engine -->
1.3.2012 12:01 - Gurney
wlkeR kýblohlav píše:
členění pravidel jako v DrD, a to včetně toho, že "Experti" maj jednu zvláštní knížku na dobrodružení a jednu na stavění hradů a podobných blbin

Však on je to docela dobrý nápad (taky to pochází z DnD, jako drtivá většina dobrých věcí na DrD 1.x), jen provedení je strašlivé (věděli jste, že když spojíte všechny rohy hexu dostanete malé trojúhelníky? s těmi se tu běžně pracuje..)
6.3.2012 13:52 - Quentin
ShadowWhispers píše:
Largely my fear for a modular 5e is that it's going to take Edition Wars off the internet and bring them to the playing table.
6.3.2012 15:04 - sirien
Ale vůbec, tohle bude novej level. Zastánci všech edic proti sobě, pak všichni společně proti zastáncům iterací, zastánci iterací proti zastáncům edic a to všechno na netu, u hracích stolů, v ulicích...
...chudáci majitelé obchodů s výlohami, slyšel jsem že kovové d20ky vystřelené z praků mají docela slušný efekt. Policie nepomůže, bude s předstihem zastavena pomocí strategicky rozsypaných d4ek...
6.3.2012 15:11 - Quentin
6.3.2012 17:10 - Gurney
Píše:
...it's going to take Edition Wars off the internet and bring them to the playing table.

Myslím že to se svým způsobem děje s příchodem každé nové edice - někdo chce přejít, někomu vyhovuje ta stávající a pro pár lidí je to natolik důležité, že kvůli tomu přestane se zbytkem hrát. Pak se to zas přesune na diskuzáky a odtud do jejich "odpadních" vláken.
9.3.2012 15:12 - ShadoWWW
Vyšel článek s návrhy nového loga D&D:

9.3.2012 15:13 - ShadoWWW
A Mearls na svém blogu popisuje návrh na nový Skill Systém:

Mearls píše:
A Simple D&D Stunt and Skill System

Ditch all skills that can be used untrained.

Everything that doesn't match a remaining skill is now an attribute check. Cut every class's skill ranks in half. When you buy a skill, you buy the right to make checks using its relevant attribute. Don't keep track of ranks. You get access to a new skill at levels 5, 10, 15, and 20.

An attribute check is d20 + the relevant ability score (not the modifier; the entire score).

DCs range from 10 to 30 for most tasks, with 5 point increments. The (DC - the ability score + 1) times 5 is the chance of success. Some checks are opposed, just as per the rules now.

Everything else is up to the DM.

My thinking behind this is that a skill system is only as interesting as the players and DM want to make it. Adding more rules to the D&D skill system, such as for stunts, doesn't make it more interesting. It just bloats the system. These rules allow a DM and players to find their own level of importance for skills.

These rules don't tell you what you can do with them. They just provide a framework for doing stuff.
9.3.2012 15:26 - Vojtěch
Kdyby alespoň mysleli všechna ta loga vážně, ale ty jakoby fixou dělaná, nebo kostičkovaná z toho dělají dobrou parodii :)
9.3.2012 16:41 - Sparkle
Mně se nejvíc líbí ta 11, za předpokladu že by trochu roztáhli ta písmenka do šířky.
9.3.2012 18:56 - wlkeR
Ty loga nejsou oficiální návrhy, ale jenom takové hrátky grafiků z oddělení.)

PS, ten článek je HODNĚ vykopávkovej. Já bych řek že už si na něj ani nevzpoenou.)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12523007392883 secREMOTE_IP: 3.81.222.152