Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
30.1.2012 20:22 - Vannax
Gurney píše:
Kdo ty lidi donutil aby přecházeli na nová pravidla? Že existuje nová edice tě nenutí na ni přejít, jen ti dává tu možnost.

Pokud tě to skutečně zajímá, tak si zajdi na příslušná fóra a poptej se.

Gurney píše:
takže psát o tom že to byla příčina jakéhosi domělého pádu DnD s příchodem 3e je naprosto mimo.

To, že DnD ztrácí podíl mezi vydávanými hrami je fakt. Že vydáváním dalších a dalších verzí pravidel se zužuje počet lidí, kteří jsou ochotni platit za stále ty samé příručky pouze s novými pravidly, je taky fakt. Samo WotC to přiznává. Proč máš tedy pocit, že pád je domnělý a mimo? Že by byli tentokrát ninjové u tebe?
30.1.2012 21:11 - alef0
V prípade 2e by bolo dobré povedať, že WoTC zachránilo D&D. Lebo TSR nachrlilo fantalióny herných prostredí, ktoré síce sú kultové (Planescape), ale de facto natoľko rozvoľnili zameranie spoločnosti, že ju zabili.

Ekonomické záležitosti súvisia aj s Magicom: Magic je konštantný generátor peňazí a akákoľvek zmena pravidiel by ich zabila. (I keď tam sa pravidlá komplikujú a obohacujú o nové featy práve tak, ako to robí každá z edícii D&D).

Aj keď Monte/Mearls hovoria čosi iné, možnosti a schopnosti a powery sa v 2e, 3e i 4e stále dopracovali do bodu, keď to bolo treba rebootnuť -- a reboot umožňuje zrecyklovať príručky a vygenerovať nový zisk. Zoberme si len, koľkokrát vyšli Forgotten Realmsy.

A sidenote: asi pol roka po vyjdení D&D som jasne videl, ako sú mechaniky krajšie a priamočiarejšie oproti AD&D, veď to je v jadre koherentná hra, ktorá aj teraz má čo povedať.
30.1.2012 21:42 - Gurney
Vannax píše:
Pokud tě to skutečně zajímá, tak si zajdi na příslušná fóra a poptej se.

Nasměruj mě prosím. Fakt mě zajímá kdo chodí mezi hráči a s každou novou edicí je nutí koupit si nové příručky, přečíst je a začít podle nich hrát.

zbytek postu: Půjdeš až tak daleko že budeš vinit 3e i z problémů, které si WotC způsobilo chybnými předpoklady při designu a vydávání 4e nebo přestaneš události interpretovat tak aby zapadly do tvého vidění světa?
30.1.2012 22:36 - Alnag
3e/3.5e byla (a je) nejprodávanější edicí D&D, alespoň dosud. AD&D 2e byl fatální krok vedle a TSR ztrácelo už od chvíle kdy vyměnilo AD&D 1e za 2e. Spousta lidí to nezkousla a nepřešla. WotC D&D v první řadě zachránilo a nebýt samo koupeno Hasbrem, pokusem o 50M byznys a totálním selháním co se týče OGL ani dnes nemá problém...
30.1.2012 23:53 - Vojtěch
Mno, opravdu bylo selháním OGL, nebo spíš GSL? Řekl bych, že obě. OGL v tom, že umožňila vznik konkurence volným zpřístupněním systému (což mu až tak nezazlívám, protože mi to dalo npár zajímavých věcí na hraní) a GSL v tom, že bylo tak striktní a dalekosáhle působící, že demotivovalo nakladatele k přechodu na něj (fakt je, že zákaz publikace s OGL, umožnění WotC kdykoli zakázat další prodej produktů pod GSL atd. z ní dělal pro 3rd party sebevražednou listinu).
31.1.2012 14:44 - sirien
Gurney: Nemůžeš ale popřít, že ty právě to odřezání settingů byl z určité části důvod úpadku, v tom má Vannax pravdu. Když si je nemohli dovolit podporovat naplno, mohli zachovat alespoň nějakou symbolickou podporu, čistě pro formu, aby fanouškům ukázali že s nimi soucítí a že jim to odříznutí bylo aspoň trochu líto (co já vim, nějaký časopis nebo články v Dungeonu a Dragonu, později nějaké weby atp.)
31.1.2012 14:47 - ShadoWWW
Dnes vyšlo nové Rule of Three - Wizardi momentálně řeší pro DnD Next otázku dovedností:

Jak vytvořit systém, ve kterém dovednosti nabídnou hráčům potřebnou přizpůsobitelnost postav, a přesto bude jednoduchý pro DM (a hráče, kteří nemají zájem o dovednosti) k posuzování akcí během hry.
31.1.2012 14:57 - sirien
ShadoWWW píše:
(a hráče, kteří nemají zájem dovednosti)

By mě zajímalo, kolik takových hráčů je a jak to zjišťovali. Nechci teď vypadat že bych si sám nějakej průzkum dělal, ale přijde mi to jako těžkej wild-shot založenej na dojmu jistých autorů, že dovednosti sou jakejsi divnej výmysl novejch edic kterej přece ale hráči vůbec nechtěj...

EDIT: přitom mě od páté iterace odrazuje už jen samotná skutečnost že autoři vůbec uvažujou o tom že by dovednosti nemusely být potřeba
31.1.2012 15:09 - ShadoWWW
sirien: Vychází z prosté logiky, že chtějí přitáhnout hráče všech edic a v OD&D nebyly dovednosti.

Co vím, tak v současné podobě betaverze dovednosti nejsou a háže se podobně jako ve starém Dračáku proti pasti. Čili: chceš něco udělat? Hoď si: Vlastnost ~ Třída obtížnosti ~ úspěch / neúspěch.
31.1.2012 15:11 - Quentin
Já třeba dovednosti skoro nevyužívám.
31.1.2012 15:12 - noir
ShadoWWW: Jsou tam ale typy bonusů k různým typům akcí: +2 k atletice za měsíčního svitu, +4 k charismě při balení druhého pohlaví apod. Prostě hromada těžko sledovatelných bonusů; něco, co mě štvalo vždycky u všech her.
31.1.2012 15:23 - sirien
ShadoWWW píše:
dovednosti nejsou a háže se podobně jako ve starém Dračáku proti pasti.

wow, jsem oslněn genialitou takového řešení :/
31.1.2012 16:19 - Sosáček
Doufam ze to z toho dracaku vzali i s tema vlnkama.
31.1.2012 18:30 - Quentin
Mno ono, když si rozepisete skilly ze 4e k vlastnostem u kterejch jsou, tak jsou to docela sympatické skill groupy, které by se klidne dali sjednotit. Akorat Thievery a Arcane jsou class specific. Nevidim důvod, proč by se na acrobatics a stealth nemohlo házet dexteritou nebo na intimidate, bluff a diplomacy charismou.

Noir: To jsou věci, které si beztak sleduje hráč a dokud jich nebude moc, tak o nic nejde.
31.1.2012 18:37 - sirien
QuentinW píše:
Nevidim důvod, proč by se na acrobatics a stealth nemohlo házet dexteritou nebo na intimidate, bluff a diplomacy charismou.

Protože pak se postava s původem v poslední chudé vesnici na hranici divočiny s vysokou inteligencí bez problému vyzná ve filosofii, převálcuje v diskusi profesionální theology, v podzemí rozluští složitý abstraktně matematický rébus s diferenciálním počtem zapsaný prastarou civilizací popisující rovnici pro otevření mezidimenzionálního portálu, po jediném pohledu na bitevní plán vymyslí lepší strategii útoku na gobliny než generál, co s nimi celý život bojoval a odůvodněním bude, že se to postava naučila při štípání dřeva, protože to byla nuda a tak něčim přece musela zaměstnat myšlenky.

EDIT: ani nemluvě o tom, že tenhle buran z balíkova se svojí průměrnou charismou bude mít lepší výsledky ve dvorní etiketě, než rytíř odmala vychovávaný na šlechtickém dvoře, který má ale malé hodnocení charismy.
31.1.2012 18:43 - Sosáček
To je dobrej duvod :D

Me se skilly lidi, ale libi se mi treba WoDckovy -- neni jich moc jako v OMG GURPS, kde se mi bezne stavalo ze nejaka postava nemula zakladni vec kterou umet mela, protoze jsem na ni zapomel, neni jich malo aby postava s velkou charismou rovnou musela umet vsechno, a pritom vymysli nejaky deleni postav aby davalo smysl. Akorat bych dal postavam vic tecek, startovni smrtelnici jsou strasny lemry.
31.1.2012 18:47 - sirien
Oranžový Traktor píše:
startovni smrtelnici jsou strasny lemry

Jestli na téhle pitomosti hodláš trvat, navrhuji se přesunout do nějakého jiného tématu, ve kterém bych pod Tebou mohl zapálit zaslouženou hranici bez obavy, že mě místní fandové DnD ukamenují za offtopic ;)

Jinak srovnávat s WoD mi zase nepřijde úplně fér, protože WoD je skill-based*


* (teoretickou rovinu metaúvahy, že supernaturální templates tvořej classy, čímž se z WoD stává class-skill systém, můžeme pro tentokrát vynechat)
31.1.2012 20:00 - Sosáček
sirien píše:
Jestli na téhle pitomosti hodláš trvat, navrhuji se přesunout do nějakého jiného tématu, ve kterém bych pod Tebou mohl zapálit zaslouženou hranici bez obavy, že mě místní fandové DnD ukamenují za offtopic ;)

Ja jsem mluvil o skillech. To, ze kdyz si nakombis fighting styly tak dostanes neco sileneho (kung-fu lepsi nez celerita) nepochybuju.

Píše:
Jinak srovnávat s WoD mi zase nepřijde úplně fér, protože WoD je skill-based*


* (teoretickou rovinu metaúvahy, že supernaturální templates tvořej classy, čímž se z WoD stává class-skill systém, můžeme pro tentokrát vynechat)

Ano, proto se mi vic libi jak ma udelany skilly :D

To tema klidne zaloz, vlastne jsem chtel neco takovyho udelat. WW meli udelat EvE offline RPG, kde meli upravit ten system aby byl akcnejsi a dobrodruznejsi nez WoD, a me by zajimalo jak neco takovyho udelat.
31.1.2012 20:16 - Gurney
sirien píše:
Nemůžeš ale popřít, že ty právě to odřezání settingů byl z určité části důvod úpadku, v tom má Vannax pravdu.

Nevím kde se pořád bere, že přechod DnD z pod TSR pod WotC a vydání 3e byl nějaká forma úpadku, prodeje (viz. Alnag) a obrovské množství vydaných příruček a d20 hry postavené na OGL svědčí o opaku. WotC naopak vybrabalo DnD ze stagnace ať se to fandům 2e líbí nebo ne, 3e byl prostě dobrý krok.

sirien píše:
Když si je nemohli dovolit podporovat naplno, mohli zachovat alespoň nějakou symbolickou podporu, čistě pro formu, aby fanouškům ukázali že s nimi soucítí a že jim to odříznutí bylo aspoň trochu líto

Pokud vím tak to se dělo, alespoň mám tedy stažené nějaké staré Dragony, kde se přesně to čemu říkáš symbolická podpora (konverze některých nejdůležitějších mechanik do 3e a tak) nachází. Dál třeba v rámci nějakého handbooku s exotickými rasami vyšly všechny ty klasické planescapovské.
31.1.2012 20:29 - Vojtěch
Zrovna Planescape věci byly částečně konvertované v Manual of the Planes a Planar Handbooku ne (i když ne fluff)? Ravenloft si zase vzali pod křídla nějací externisti, jestli si dobře vzpomínám, takže to nebylo úplně zaříznuté.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10758495330811 secREMOTE_IP: 54.163.62.42