Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
29.1.2012 17:14 - Bajo
A kde vzal 190 možností? se sedmi splell levelama, to je více jak 20 kouzel na jeden. To mi přijde dost přehnané. Na 14. levelu bych to videl spíše tak +/- 30 slotů (cca 4 sloty na spell level) a +/- 50-70 kouzel (cca 7-10 kouzel na spell level). A to ještě připomínám, že hráč s postavou na 14 úrovni už se bude v kouzlech hodně dobře orientovat a bude ve výběru už nějak zkušený. To co popisuješ jesem nikdy nezažil ani v 1. ani ve 3. edici.
29.1.2012 17:23 - noir
Bajo: Hráli jsme docela hodně ofiko dobrodružství - a vzhledem k tomu, že padouši byli tak často mágové, nová kouzla z jejich spellbooků padala skoro furt. SLotů možná bylo o něco míň, ale i kdyby to byla ta 30ka, tak to bylo dost děsivé. A dělo se to každý den...
29.1.2012 17:29 - Bajo
To je zajímavé mě se to tedy nikdy nestalo. Asi by to chtělo větší vzorek, zkušenosti více lidí. A jaká edice to byla?
29.1.2012 17:42 - Vojtěch
Tak že bych měl jako wizard na 16. lvlu potřebu měnit mix všech svých kouzel každý odpočinek. Maximálně jsem nabral nějaký ten control undead a negative energy protection když jsme cestovali na plane of shadow, ale jinak drtivá vetsina kouzel zůstávala na svých mistech, kam je dostaly zkusenosti z předchozích lvlů. Tenhle přístup byl myslím také v jádru uvažování pro koncepci poweru, ze clovek to tolik kouzla nemění a nebude třeba mít tolik možností. I když jsem našel spell book, tak jsem nabral pár věcí, co se hodily a tím to haslo.
29.1.2012 17:47 - sirien
noir píše:
napište mi prosím nějaké výhody vancovské magie" vpálil ementní argumenty

Ne,
Osobně jsem zastánce Vance magic, rozhodně jí upřednostňuju před manovou magií a přijde mi o herně o hodně zajímavější než powers magic - kdybych si měl vybrat jestli mám hrát powers nebo vance čaroděje, okamžitě beru vance a ani nezaváhám.
Zpátky jsem Ti na vance magic odepsal skutečné důvody o kterých si myslím, že dělají Vance magic zajímavou. Jediné co jsem upravil bylo to, že jsem se snažil zmínit nějaké objektivnější argumenty a vyhnout se rovině "mě to baví víc, protože..." kterou tu teď za mě doplnil Qualdezar. Při hraní powers mága to je takové suché - tady máš seznam powers a pak si je namátkou odpaluj když se Ti to hodí. Super. Vance magie naopak vyžaduje trochu kreativnější a hlavně promyšlenější přístup, což mi vyhovuje o hodně víc.

Jinak to co píšeš s těma kouzlama padajícíma ze spell booků mi přijde jako docela relevantní argument, kterej by to asi chtělo pořešit. (netvrdim že je Vance magic bezchybná). Na druhou stranu:

Vojtěch píše:
...ale jinak drtivá vetsina kouzel zůstávala na svých mistech, kam je dostaly zkusenosti z předchozích lvlů.
29.1.2012 18:46 - Alnag
Skoro mám chuť to tu přejmenovat na "Chystá se něco strašného". Nedělní seminář o vlastnostech začíná fakt pěkně. Šest záchranných hodů (na každou vlastnost jeden). To zní tak zpátečnicky... brrr. Zlatá 4e.

EDIT: Žádné skilly? Všechno přes ability? Tak tohle hrát nebudu.
29.1.2012 19:03 - Me-dea
Pokud to budou záchranné hody ve tvaru záchrana = hodnota vlastnosti+lvl, tak OK, jinak hlasuji pro přejmenování.
To, že by skilly nebyly součástí CORE (TM), se mi taky dvakrát moc nezamlouvá.
29.1.2012 19:31 - wlkeR
Ke skillum: Monte neco takovýho psal v jednom ze svých L&L článků, musim říct, že zprvu jsem taky prskal, ale pak to do sebe začalo zvolna zapadat. Přesnej kontext už si nepamatuju, ale whatever. S lynčovánim bych počkal až se zjistí, esi je takej pobřežní Wizard těžší než kachna :)

EDIT: Když o tom tak přemýšlim, sejv proti vlastnosti je zajímavá věc a hlavně mně by to ušetřilo spoustu lámání hlavy: házet se bude jen když půjde o život. Útočí na tě stíny? Sejvni Wisdom. Padáš z útesu? Sejvni Strength. Prohledáváš místnost? Našels předměty XYZ a esi hodíš kostkou, donutim tě jí spolknout.

Sry za rant, ale koho by trochu nehnětlo, že hráč hodí 20 a chce hned konat zázraky.
29.1.2012 20:08 - Gurney
Alnag píše:
Šest záchranných hodů (na každou vlastnost jeden). To zní tak zpátečnicky...

To si myslím taky, dle mého jedna z Monteho snah aby DnD5 vizuálně působilo jako retroklon. Na druhou stranu to zas není něco co by mi bytostně vadilo.

wlkeR kýblohlav píše:
Sry za rant, ale koho by trochu nehnětlo, že hráč hodí 20 a chce hned konat zázraky.

Mě to tedy nehněte ani trochu, protože se napřed ptám na záměr a konkrétní provedení a pak teprve nechávám někoho házet na skill a za natural 20 dám případně něco navíc. Nepamatuju si že by v rámci core rules dávala natural 20 nějaké šílené příběhové pravomoci (i když se to samozřejmě v tomhle stylu hrát dá).
29.1.2012 20:09 - sirien
Alnag: What the fuck? je někde nějaké shrnutí jako k tomu prvnímu?

EDIT: jinak nechápu co máte za problém s šesti save hodnotama podle vlastností, ve WoD standardně operujeme s devíti hodama tohodle typu a nikoho to neruší, je to naprosto vklidu (dokud je mechanika samotná jednoduchá a sjednocená). Co mi vadí je to vyškrtání skillů.
29.1.2012 20:12 - andtom
Noire, noire, snad jsi mi tehdy nelhal, že ne.

Noir zde v diskuzi, 29.01.2012 píše:
Nikdy jsem se v aDnD nedostal výš než na 14. level.


Noir v diskuzi Začátečník a DnD 4e, 16.8.2010 píše:
Jo, hrál jsem kolem sedmnáctého levlu. A bylo to nehratelné. Už jen proto, že většina postav té úrovně nesměla dosáhnout, prakticky trvalo získání další úrovně asi dva roky a fighter získal po téhle úžasné době báječnou věc - celé tři životy navíc a jeden bod k THAC0!

origoš zde
Doplním, že jsem se tehdy noira ptal, jestli hrál AD&D na 15 levelu a výš. Prý jo. Jen na to asi teď už zapomněl.
29.1.2012 20:19 - noir
andtom: Nějak mezi tím moc nerozlišuju, po těch letech. 14,15,17. Nevím. Proto to "kolem". Jestli ti přijde rozdíl 3 úrovní tak zásadní, osobně se ti omlouvám za nepřesné vyjadřování. Určitě víš, ze mezi nabytím 14, 15 nebo 17. úrovně není konkrétně pro toho fightera žádný rozdíl. Nebo jo?
29.1.2012 21:17 - noir
Konečně jsem si ten přepis přečetl a nějak tomu nerozumím. Tak 5i bude hodně o atributech, vlastně na nich bude postavené skoro všechno - a o jejich vlastnostech bude rozhodovat primárně hod kostkou? Divný...
Skill chalenges jsou mrtvé? Hm, tak to je trapné.
29.1.2012 21:29 - Alnag
Přijde mi, že všechno dobré na 4E prostě hodili oknem. Nic proti retroklonům... ale opravdu potřebujeme ještě jeden se značkou DnD na obálce? IMO tohle scénu nesjednotí. Lidé, co hrajou 4e (a dost možná i ti, co hrají 3E/Pathfinder) tohle těžkou zkousnou.
29.1.2012 21:31 - Sosáček
sirien píše:
Riziková magie je výborné settingové omezení. Casti si kdy chceš, co chceš, ale pokaždý když to uděláš, tak se podíváme, jestli jsi nepřitáhnul pozornost nějaké zrůdy z jiných rozmněrů/jestli Ti to nevlezlo na mozek a nezačal si šílet/...

1) odliv je taky riziko (jenom riziko ze zabijes sam sebe, ale porad riziko) takze to nezminuju vic, a
2) ono to pak v rpg a vlastne ani v delsich knihach enfunguje, protoze kazdej vi, ze se to nestane a to riziko zmizi.
29.1.2012 21:39 - sirien
Jakub: V podstatě máš pravdu. Já to jen pro sebe rozděluju zvlášť na rizikovou magii (nízká pravděpodobnsot, vysoké následky) a na odlivy (vysoká pravděpodobnost, nízké následky). Další rozdíl je v tom že rizikovou magii obvykle ovlivňuje jen síla kouzla, případně vůbec nic, zatímco odliv můžeš ve většině konceptů ovlivnit svými vlastnostmi (v SR vůle, rezervy, ohniska...).

Moje zkušenosti jou spíš opačné - odliv poměrně efektivně limituje používání silných kouzel, kouzelníci je používají jako instanci posledního soudu (brutality, v SR třeba ohnivé vlny) nebo jako ultimátky když jde do tuhého (v SR různé slabší area efekty, manipulační útoky atp.), protože vědí, že prakticky určitě to tak nebo onak slíznou zpátky.

Riziková magie pak většinou vede k tomu, že hráči dokonce nadhodnocují riziko a používají magii méně, než by mohli. (samozřejmě uvažuju že následky, i když velké, jsou nějaké s nimiž se lze porvat - pokud by následky byly "ok, smůla, si mrtvej" tak to moc zajímavé nebude, na druhou stranu "máš jedna ku deseti, že dostaneš efekt odpovídající osmi paradoxům z MtA" už si hráči většinou hodně rozmejšlej)


EDIT: odstranění skill challenge dává smysl pokud odstraněj skilly, ale přijde mi to jako retardace - odstraněj tim jednu z nejlepších a asi i nejinovativnějších mechanik čtvrté iterace)
29.1.2012 21:42 - Vojtěch
Spíš bych čekal, že skill challenge bude s velkou slávou znovu zaveden nějaký nadstavbový modul. Ale třeba udělají něco jiného a třeba i lepšího.
29.1.2012 22:44 - Me-dea
Skilly, pokud budou odstraněny ze základu, se na 200% (ne, to není blbost, to je 2x) objeví v nějakém rozšiřujícím modulu.
30.1.2012 00:17 - ShadoWWW
Taky myslím, že tam skilly a skill chalange budou. Ale možná nebudou v core.
30.1.2012 06:09 - Vojtěch
Ignorujte tento post, ale nedá mi to...

3E rejžovala na hromadách předmětů kouzel a prestige classů, 4E dala vsem powery, ale pokrývaly jen úzký pruh konceptů v porovnání co šlo s 3E Core a zbytek šel do dalších knih (o předmětech nemluvě). Sem tam byl náznak co se chystá s pravidly (třeba boj na koni az v mnohem pozdějších pravidlech a classy taky). No, a 5i nám nedá už ani pravidla potřebná ke hře v jedné knize :oD (BTW 5i se da napsat i jako i5, takže to bude iD&D - konspirace s Applem a Steve Jobs povstane jako mocný lich?)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.068092107772827 secREMOTE_IP: 54.89.24.147