Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
Autorská citace #21
9.1.2012 15:42 - Vojtěch
Hmmm... to bude na$"&ných fandů 4E, co doufali že to chvíli vydrží...

Na druhou stranu se rozhodli pro otevřené testování, což už se někde osvědčilo.
Autorská citace #22
9.1.2012 15:53 - Almi
No, jsem zvědav...nějaké podrobnosti?
Autorská citace #23
9.1.2012 16:07 - alef0
Teraz prebieha testovanie so známymi a rodinami vývojárov.

Na D&D Experience koncom januára prebehne špeciálny playtest nápadov vo vývoji.

Na jar prebehne otvorený playtest, do ktorého sa môže prihlásiť každý.

Na Gen Con 2012 (august) sa pripravuje prvý náhľad na draft pravidiel.

D&D Experience 2013 sa zlúči s GenConom 2013, čiže možno august 2013 je dátum vypustenia.
Autorská citace #24
9.1.2012 16:13 - Andy
Ak je do vypustenia cca rok, a plánuje sa preklad, je na čase začať s prípravou prekladového slovníka. Mne ten môj trval asi 2 roky a aj tak som ho potom ešte pár krát značne urpavoval.
Autorská citace #25
9.1.2012 16:15 - alef0
Skôr ako za rok a pol release nebude. Problém je, že asi ani divá sviňa netuší, čo za edícia sa z tohto vykľuje. To zrejme bude jasné až s prvými materiálmi.
Autorská citace #26
9.1.2012 17:22 - Alnag
Alef0: Gencon 2013 je pravděpodobné datum vypuštění, i když tam hovoří o 40. výročí (což je 2014). Ale dá se říct, že GenCon 2013 je první myslitelný termín...

Andy: Český překladový klíč existuje a používá se (v rámci možností) napříč edicemi. Pročež není třeba nic připravovat, stačí jen upravit a to má smysl, až bude co...
Autorská citace #27
9.1.2012 17:27 - Andy
Alnag: Ano beriem, no pridal by som tam viac kategórií pre lepšiu orientáciu (príšery, odbornosti, schopnosti, mestá, predmety ...) a taktiež aj viaceré slovné druhy pre jedno slovo (pod.m., príd.m., žen/muž/str rod a tak).
Autorská citace #28
9.1.2012 18:19 - wlkeR
Když jsem kupoval 4E a lidi mi říkali, že pak hned skočim po 5E, řek sem jim, že 5E nekoupim, protože nemám rád číslo 5.

Zatím o 5E píše spousta zdrojů, ale WotC tomu říká "D&D Next" (dle názvu skupiny). Upsal jsem se tedy do playtestu, páč dokud se v tom nevyskytuje číslo 5, věřím, že to má budoucnost :D
Autorská citace #29
9.1.2012 18:52 - Sorcerer
POdle toho co říkáš si asy nekoupim DnD 6e
Autorská citace #30
9.1.2012 18:58 - Vojtěch
Huš! Nepředbíhat! ;)
Autorská citace #31
9.1.2012 19:53 - pipux
Co? DnD 5e? 6e? Absolutní špička herní (r)evoluce ?! To mi něco připomíná ...
Autorská citace #32
9.1.2012 20:22 - noir
Na Enworldu Morrus popisuje, jak by podle Mearle měla vypadat nová iterace Dnd. Moc zajímavé čtení. Jak tak koukám, slovo edice bude u nové edice tabu :)
Autorská citace #33
9.1.2012 20:25 - noir
Tým pro novou "iteraci": Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Monte Cook, Design Team Lead
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor
Autorská citace #34
9.1.2012 20:29 - noir
Pro mě je základní tato informace: " it felt, in many ways, very retro." Mě vždycky seděly spíš ty liché edice...
Autorská citace #35
9.1.2012 21:01 - ShadoWWW
Myslím, že 4E provázelo hned několik chyb:
- Příliš rychlé vydávání nových modulů: za začátku 2-3 za měsíc!
- Zabití příliš mnoha "svatých krav": na to nebylo tehdejší publikum připravené.
- Přílišná soustředěnost na vyváženost postav a nepodařený betatest: Autoři brali 4E jako World of Warcaft, kde všechny postavy musí být maximálně vyvážené. To samo o sobě není špatné, ale neprovedli dostatečný betatest. Každou chvíli vycházela errata, hlavně na začátku. 3x erratovaný skill challange mluví za vše. Navíc se ukázalo, že vyváženost pro mnoho hráčů není až tak důležitá. Rozhozenost matematiky při výpočtu statistik nestvůr je jakž takž dobrá až od vydání Monster Vaultu. Hra na epic tear nebyla doladěna dodnes (a asi nejspíš už ani nebude).
- Ne moc dobrá dobrodružství: Většina 4E dobrodružství jsou v porovnání s Pathfinder Path velmi slabá. Světlými výjimkami jsou dobrodružství Going ape a Madness at Gardmore Abbey.
- Nejasná koncepce: Přijde mi, že autoři nevěděli, jestli chtějí 4E jako normální TTRPG, online hru přes VTT, karetní hru nebo figurkovou hru... Prve udali nějaký koncept orig. 4E, pak se vydali jinou koncepcí v Essentials.
- Nesplněné sliby a očekávání: Toto je snad ze všeho nejhorší. DDI mělo vypadat úplně jinak, než nakonec vypadalo a Character Builder, se kterým byli všichni spokojení, změnili na špatně fungující online verzi. Stopnutí vydávání PDFek a slib, že do roka ho obnoví přes svůj systém (nikdy k tomu nedošlo). Nebo věta z PHB: Future power sources include "elemental, ki, primal, psionic, and shadow." (ki a elemental nikdy nevyšly, shadow zmršený). Slibovali druhý build pro assasina, který nikdy nevyšel. Nesmyslně zrušili kompilace časopisů Dragon a Dungeon na konci každého měsíce. A dalo by se pokračovat...
- Zaříznutí samotnými autory: I když zařízli 4E oficiálně po 3 a půl roce, tak IMHO ji zařízli už po vydání Dark Sunu (což byla do té doby nejlepší 4E příručka) a vydali Essentials. Tím přestali více méně podporovat původní "core" příručky a jejich koncepci povolání. A když už to vypadalo, že i v Essentials jsou dobré příručky (MV, Feywild a vynikající Gardmore Abbey), tak to zařízli úplně. Konec konců... z původního týmu autorů 4E tam zbyl už jen Mike Mearls.

I přes všechny tyto chyby byla 4E IMHO velmi dobrá edice. Zaříznutí svatých krav, vyváženost postav a velké ulehčení práce DM jsou očividně jejími silnými stránkami. Podle mě to byla dosud nejlepší edice a je velká škoda těch výše zmíněných chyb.

Co se týče do budoucna, tak jsem moc rád, že bude veřejný betatest. Díky tomu by snad 5E nemusela být tolik erratovaná jako 4E. Hlavním vývojářem bude Monte Cook. Ale jeho články Legendy a znalost mě nenaplňují přílišným optimizmem.

Co se týče překladu, tak nejspíš ještě dopřekládám DMG a podle zájmu možná i Bestiář (v nějaké formě). Uvidíme. A překlad 5E? Záleží, jak se mi zalíbí. A jak dlouhý bude interval, než vyjde 6E. :-)
Autorská citace #36
9.1.2012 21:10 - Vojtěch
Co se posvátného dobytka týče, tak spíš myslím, že nebyl dostatečně nahrazen. A co do vyváženosti tak myslím, že se pak moc jednotilo. Jinak souhlas... snad se to povede.
Autorská citace #37
9.1.2012 21:14 - ShadoWWW
To je pravda. 4E nejspíš zemřelo i kvůli přílišné unifikaci.
Autorská citace #38
9.1.2012 21:28 - Vojtěch
Essentials se to myslím snažily napravit, ale bylo pozdě... ale hlevně asi někdo z Hasbra zase neviděl dostatečný zisk. Teď to budou mít myslím o dost těžší, než když začínala 4E. Očekávání nejsou velká a trh se dost rozdělil, jak kdosi poznamenal v obdobných debatách na Paizu (a má pravdu).

Začínám si skoro myslet, že by bylo lepší, kdyby D&D vyala do ruky nějaká menší společnost, které postačí rozumné zisky a nebude nic lámat přes koleno a virtuální hračičky si vzal do rukou nějaký jiný team.
Autorská citace #39
9.1.2012 21:38 - sirien
noir píše:
Monte Cook, Design Team Lead

Autorská citace #40
9.1.2012 21:43 - Vojtěch

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.068753957748413 secREMOTE_IP: 3.235.46.191