Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor
sirien píše: Nemůžu si pomoct ale jak sleduju ty požadavky na nastavitelnou míru detailnosti a na tohle a támhleto... jste si jistý, že pořád ještě chcete DnD? Protože mi přijde, že vzít FATE, narvat na něj nějakou polozbytečnou mechanickou omáčku okolo, omezit jeho možnosti překlopením do nějakého optického C&L, přejmenovat všechno do DnD terminologie, vytisknout a načmárat na obálku "DnD Next" a bude většina z vás naprosto spokojená.
Tak melo hlavne vypada drd2.
EDIT, add: Jinak k tomu Lawsovi - Sigil a související setting je podle mě jedna z těch fakt cool věcí které DnD přineslo a když ho odstavili na vedlejší kolej, tak mi to přišlo fakt líto - pokud ho vrátěj zpátky, moc mě potěšej
Mno, ščím dál víc o tom přemýšlím, tím víc si myslím, že to nebude nic jiného, než totální bordel :-))
Podíval se na to už taky někdo z pohledu DMa?
Dřív člověk řekl - hraju 4e a každý věděl co a jak. Po novu to bude brutální záhul pro DMa, protože ten to ve skutečnosti odnese. A realita je taková, že jen minimum DMů má dnes čas i chuť trávit nad přípravou hry dny a týdny. A když už, tak kvůli one shotu, ne kvůli pravidelnému hraní. Výsledkem tak bude, že to bude úžasná edice (ehmm... iterace). Bude opěvovaná, modulární, skvělá. A nikdo jí hrát nebude. Stejně jako DrD2. Ale hlavně - pokud nezamakají na IT podpoře (a o tom tu neslyším ani slovo), tak nebude ani komerčně úspěšná :(
..a že bych jí to přál :/
Na druhou stranu - otevřeně říkám, že co poslední rok z dílny Wizardů vyjde, to je většinou kvalitní. Takže jsem v očekávání :)
Almi: Důležitý je, aby měl DM možnost hrát na té nejnižší komplexitě. Hráči ať si klidně vybírají powery a featy. Dokud pujde DC odhadnout od oka a potvory budou z pěti čísel, tak jsem spokojenej :)
Preklad druhého veľkého interview Mika Mearlsa z Game Informera. Osvetľuje to omnoho viac. O čom bude nasledujúce D&D?
* chcú mať minimalistické jadro
* naňho sa budú nabaľovať pravidlá
* ale hráč si sám môže určiť, ako prepracovanú postavu chce mať
* detto DM môže usúdiť, aké pravidlá zahrnie a aké nie
* týmto chcú zjednotiť komunity
* zrejme bude nejake otvorené licencovanie
* chcú dbať na to, aby bola hra viac "zober a hraj" (lebo viď Almi)
QuentinW píše: Důležitý je, aby měl DM možnost hrát na té nejnižší komplexitě. Hráči ať si klidně vybírají powery a featy.
Podľa mňa je to celkom prijatelné, zrejme by stačilo, keby bolo jednotné jadro a ostatná komplexnosť hodnotená naviac, pričom by sa vypočítalo jedno finálne číslo (nemyslím tým AC). Tak by DM vedel, kam môže postavy, prípadne príšeru zaradiť.
Mě to přišlo zcela pochopitelné. Jako základ máš jen holé jádro a postavy mají předepsané 'schopnosti' (kouzla, featy, ...) na jednotlivých levelech. Když chceš udělat svou postavu víc unikátní, koupíš si příslušný addon a tam bude rozvedeno, za co můžeš tyhle předepsané věci vyměnit. Čekám, že to bude co classa, to kniha (PDF). Podobně základní systém nebude mít grid + fig combat, ale vyjde rozšíření na taktické boje. Některé věci si budou moci určit hráči (komplexnost postav) a některé budou muset být jednotné pro celou skupinu (figurky ano/ne). Celkově je to moc pěkný nápad / teorie ale hodně těžké na provedení, vybalancování a tak.
Je taky celkem jisté, že jádro bude velmi podobné 1E nebo nějakému retro klonu (Quentin bude slavit :-)). O čemž svědčí hlavně potřeba velmi malého jádra, zmíňka o použitelnosti potvor pro více lvlů postav a pomalém růstu attack bonusu.
Tak dobře no:
Hoď si d20+(počet tvých předchozích postav, které drak sežral) a pokud hodíš víc jak AC draka, tak jsi princeznu zachránil a oženili jste se. Pak jsi žil nějakou dobu pod pantoflem. No a když zemřela, tak jsi žil šťastně až do smrti.
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<