Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
20.1.2012 00:14 - Sosáček
sirien píše:
Nemůžu si pomoct ale jak sleduju ty požadavky na nastavitelnou míru detailnosti a na tohle a támhleto... jste si jistý, že pořád ještě chcete DnD? Protože mi přijde, že vzít FATE, narvat na něj nějakou polozbytečnou mechanickou omáčku okolo, omezit jeho možnosti překlopením do nějakého optického C&L, přejmenovat všechno do DnD terminologie, vytisknout a načmárat na obálku "DnD Next" a bude většina z vás naprosto spokojená.

Tak melo hlavne vypada drd2.
20.1.2012 01:43 - sirien
Píše:
Tak melo hlavne vypada drd2.


EDIT, add: Jinak k tomu Lawsovi - Sigil a související setting je podle mě jedna z těch fakt cool věcí které DnD přineslo a když ho odstavili na vedlejší kolej, tak mi to přišlo fakt líto - pokud ho vrátěj zpátky, moc mě potěšej
20.1.2012 07:00 - Vojtěch
No, nebylo by to špatné, ale myslím, že mají i pár dalších věcí, co bych rád dostal do drápů.
20.1.2012 19:40 - Alnag
23.1.2012 20:13 - alef0
A to isté interview preložené do slovenčiny.

Pointa je, že bude zrejme minimalistický systém, na ktorý sa nabalia viaceré veci.
23.1.2012 20:18 - Vojtěch
Nemůžu říct, že by mě to netěšilo.
24.1.2012 08:40 - Almi
Mno, ščím dál víc o tom přemýšlím, tím víc si myslím, že to nebude nic jiného, než totální bordel :-))

Podíval se na to už taky někdo z pohledu DMa?

Dřív člověk řekl - hraju 4e a každý věděl co a jak. Po novu to bude brutální záhul pro DMa, protože ten to ve skutečnosti odnese. A realita je taková, že jen minimum DMů má dnes čas i chuť trávit nad přípravou hry dny a týdny. A když už, tak kvůli one shotu, ne kvůli pravidelnému hraní. Výsledkem tak bude, že to bude úžasná edice (ehmm... iterace). Bude opěvovaná, modulární, skvělá. A nikdo jí hrát nebude. Stejně jako DrD2. Ale hlavně - pokud nezamakají na IT podpoře (a o tom tu neslyším ani slovo), tak nebude ani komerčně úspěšná :(

..a že bych jí to přál :/

Na druhou stranu - otevřeně říkám, že co poslední rok z dílny Wizardů vyjde, to je většinou kvalitní. Takže jsem v očekávání :)
24.1.2012 08:44 - Vojtěch
No, jestli bude mít nějaké pevné jádro, tak nebude až tolik problém DMovat od oka snad.
24.1.2012 08:52 - Quentin
Almi: Důležitý je, aby měl DM možnost hrát na té nejnižší komplexitě. Hráči ať si klidně vybírají powery a featy. Dokud pujde DC odhadnout od oka a potvory budou z pěti čísel, tak jsem spokojenej :)
24.1.2012 10:43 - alef0
Preklad druhého veľkého interview Mika Mearlsa z Game Informera. Osvetľuje to omnoho viac.
O čom bude nasledujúce D&D?

* chcú mať minimalistické jadro
* naňho sa budú nabaľovať pravidlá
* ale hráč si sám môže určiť, ako prepracovanú postavu chce mať
* detto DM môže usúdiť, aké pravidlá zahrnie a aké nie
* týmto chcú zjednotiť komunity
* zrejme bude nejake otvorené licencovanie
* chcú dbať na to, aby bola hra viac "zober a hraj" (lebo viď Almi)
24.1.2012 11:08 - Andy
QuentinW píše:
Důležitý je, aby měl DM možnost hrát na té nejnižší komplexitě. Hráči ať si klidně vybírají powery a featy.

Podľa mňa je to celkom prijatelné, zrejme by stačilo, keby bolo jednotné jadro a ostatná komplexnosť hodnotená naviac, pričom by sa vypočítalo jedno finálne číslo (nemyslím tým AC). Tak by DM vedel, kam môže postavy, prípadne príšeru zaradiť.
27.1.2012 07:57 - noir
Teda. Jen jsem na to mrkl, ale přijde mi to čím dál nepochopitelnější.
27.1.2012 08:00 - noir
A myslím,že už by se dalo pomalu začít spekulovat nad základními mechanikami, když Monte prozradil, že attack bonus poroste výrazně pomaleji...
27.1.2012 08:03 - Vojtěch
No, né že by mi tenhle krok vadil.
27.1.2012 08:11 - Me-dea
Mě to přišlo zcela pochopitelné. Jako základ máš jen holé jádro a postavy mají předepsané 'schopnosti' (kouzla, featy, ...) na jednotlivých levelech. Když chceš udělat svou postavu víc unikátní, koupíš si příslušný addon a tam bude rozvedeno, za co můžeš tyhle předepsané věci vyměnit. Čekám, že to bude co classa, to kniha (PDF). Podobně základní systém nebude mít grid + fig combat, ale vyjde rozšíření na taktické boje. Některé věci si budou moci určit hráči (komplexnost postav) a některé budou muset být jednotné pro celou skupinu (figurky ano/ne). Celkově je to moc pěkný nápad / teorie ale hodně těžké na provedení, vybalancování a tak.

Je taky celkem jisté, že jádro bude velmi podobné 1E nebo nějakému retro klonu (Quentin bude slavit :-)). O čemž svědčí hlavně potřeba velmi malého jádra, zmíňka o použitelnosti potvor pro více lvlů postav a pomalém růstu attack bonusu.
27.1.2012 09:30 - Alnag
Jádro bude normální d20. :) d20+x vs. DC/AC/whatever
27.1.2012 09:42 - Me-dea
Hoď si kostkou a pokud hodíš víc jak 10, tak jsi princeznu zachránil, oženili jste se a žili spolu šťastně až do smrti? :-)
27.1.2012 09:43 - Quentin
Me-dea: Pravidla by měla bejt "as simple as possible, but not simpler". Myslím, že už jsi to přehnala :)
27.1.2012 09:50 - Me-dea
Tak dobře no:
Hoď si d20+(počet tvých předchozích postav, které drak sežral) a pokud hodíš víc jak AC draka, tak jsi princeznu zachránil a oženili jste se. Pak jsi žil nějakou dobu pod pantoflem. No a když zemřela, tak jsi žil šťastně až do smrti.

Máš v tom i realismus. :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096978902816772 secREMOTE_IP: 54.198.45.0