Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
30.6.2014 18:34 - sirien
noir, skew píše:
NOIR: skew: Ale jo, tomu rozumím. Víc se mi ale prostě líbila 4e filozofie "žádné zbytečné souboje"...

SKEW: Noir: fair enough, nejspíš...

heh.
4e byla tak nesmyslně přesoubojovaná, že tam byl zbytečnej takřka každej (resp. co tak sleduju místní a zahraniční diskuse tak mi přijde že logika půlky soubojů byla "no, hrajeme čtyřku, tak tam musim hodit nějakej combat encounter abysme měli co hrát").

Při porovnání s jinými epic hrami se sportovními (jak by řekl Gurney) souboji - třeba Exalted - mi fakt přijde se ve 4e bojovalo dvakrát častějc - protože kdyby se nebojovalo od rána do večera, tak je 90% toho co tvoří postavu zbytečná práce a snaha a nesmyslně popsanej papír - a vyhozená snaha při char creation a promarněná očekávání atp.
(taky tam ty souboje zabrali svinsky času...)


Popravdě, když čtu podobné náhledy, tak se moc nedivim, že 4e zjevně při tom "sjednocování edic" ostrouhala, protože vyjít vstříc fanouškům 4e by znamenalo jít přímo proti preferencím valné většiny ostatních.
30.6.2014 22:24 - ShadoWWW
Deník tuláka


30.6.2014 22:30 - ShadoWWW
Jednu dobu po vydání finálního playtestového balíku Mike mluvil o tom, že přemýšlí, že by všechny hráčské postavy měly rychlost 30 stop. Vycházel z toho, že když je v družině hobit, musí celá družina snížit svou rychlost cestování o 5 stop, což je nepraktické. A v první edici měly všechny hráčské postavy stejnou rychlost. Jsem rád, že z toho nakonec ustoupili, i když je to jen drobnost. Takhle mi to přijde tak nějak "realističtější" (i když co je ve fantasy realistické?).

Taky se mi líbí finální podoba Zákeřného útoku.
30.6.2014 22:41 - ShadoWWW
Ještě deník bojovníka-lučišníka. Archery nyní dává bonus +2 místo +1, jak bylo v playtestu. Kvalita fotek nízká, ale přečíst se to dá.


1.7.2014 03:42 - ShadoWWW
Replay link živé hry.

EDIT: Z videa je vidět, že změnili pravidlo pro kritické zásahy. Pravidlo nově zní: při kritickém zásahu zvojnásobíte počet kostek, kterými si házíte na zranění. Příklad: Předpřipravený hobit tulák při útoku krátkým mečem (sečné zranění 1k6+3) se Zákeřným útokem (+1k6) způsobí normálním zásahem sečné zranění 2k6+3. Při kritickém zásahu si ale hodí na zranění 4k6+3. Kritické zásahy jsou tak potenciálně mnohem nebezpečnější než v 4e!

EDIT2: Líbí se mi taky finální podoba inspiračních bodů. Jde o metagame mechanismus, že když zahrajete situaci, ve které použijete svou vadu, tak vám Dějmistr nejspíš přidělí inspirační bod, který můžete později využít jako výhodu k vámi zvolenému hodu (tj. hodit 2k20 místo 1k20 a zvolit lepší z hodů). Nejspíš to platí i o použití pout a ideálů (ale taková situace ve streamovaném hraní nenastala).
1.7.2014 09:24 - noir
Přišlo mi to hodně jako ADnD bez THAC0.

Kritiky jsou drsné, ten hobgoblin dává až 40 dmg. Role náhody je v 5e hodně posílená.

Inspirace je fajn, hodně jako v Mutants and Masterminds...
1.7.2014 12:04 - ShadoWWW
Jeden z hráčů, kterým zřejmě nedopatřením došla pravidla z Amazonu dřívě, uveřenil dalších pár fotek. Mimo jiné deníku druhého bojovníka (lučištníka).



1.7.2014 14:57 - ShadoWWW
Tak to vypadá, že to Wizadi s PDFky zase jednou prošvihli. V Kanadě tamní distributor Chapters (ala Amazon) už rozeslal Starter Set všem předplatitelům. V Kanadě si tedy mohou zahrát už dnes.

Dle mých informací z kalných vod internetu už se začalo pilně pracovat na pirátském PDF a je to tak 50/50, že se stine "vydat" ještě do 3.7.

A co na to Mike Mearls na Twitteru?
Mike píše:

@NicolasCS : Will the Starter set adventure and rules, and 5e core books, be sold in pdf/e-format, in morningstar or elsewhere? Please...
@mikemearls : Sorry, can't comment yet.


Podle toho, co píše, to vypadá, že přeci jen oficiální PDF nakonec vyjde, akorát to nechtějí ohlašovat dopředu, aby dali svým spřáteleným obchodům (aspoň) 14 dní k dobru. Poptávka je ale obrovská a v dnešní době elektronických médií to vypadá, že někteří se k pirátskému PDFku dostanou ještě dřív, než ho začnou oficiálně vůbec prodávat. :-/
1.7.2014 15:32 - Shako
ShadoWWW píše:
Podle toho, co píše, to vypadá, že přeci jen oficiální PDF nakonec vyjde, akorát to nechtějí ohlašovat dopředu, aby dali svým spřáteleným obchodům (aspoň) 14 dní k dobru. Poptávka je ale obrovská a v dnešní době elektronických médií to vypadá, že někteří se k pirátskému PDFku dostanou ještě dřív, než ho začnou oficiálně vůbec prodávat. :-/


Logický důsledek, pokud pfiko pdf bude až několik týdnů po ofiko vydání přiruček. Wizardi asi nepochopili, že nejde o obsah, ale o přidanou hodnotu papírové přiručky.
:-/
1.7.2014 16:43 - Almi
ad. finální úprava kritického zásahu: Rozesmáli mne. Namísto, aby hru zrychlili, tak přidali další kostky. Oč jednodušší by bylo prostě říct - vynásob zranění dvěma? :) ..ale chápu, to už by bylo jak 13th Age. Sám při vedení hry vidím, jak hru často zdržuje počítání kostek, i když samozřejmě chápu, že házet hrstí kostek má občas své kouzlo... každopádně jim držím palce, ať to dopadne dobře.
1.7.2014 16:50 - sirien
Almi píše:
Rozesmáli mne. Namísto, aby hru zrychlili, tak přidali další kostky. Oč jednodušší by bylo prostě říct - vynásob zranění dvěma

budeš se divit, někteří z nás mají rádi kostky.



(kromě toho vynásobit zranění dvěma vytvoří o dost ploší distribuci hodnot než zdvounásobení kostek)

A vůbec, koho takový detaily zajímaj

1.7.2014 16:59 - noir
OK, takže po hobgoblin (Challenge 1/2) kritikou zabije wizarda na 20 úrovni...
1.7.2014 17:40 - sirien
Shako píše:
Logický důsledek, pokud pfiko pdf bude až několik týdnů po ofiko vydání přiruček. Wizardi asi nepochopili, že nejde o obsah, ale o přidanou hodnotu papírové přiručky.

Wizardi a PDFka jsou vůbec smutný příběh... jednoho dne jim možná dojde, že co nenabídnou sami, to si trh dodá sám. Popravdě s tím co dělá Paizo a co předvedli Evil Hat mi nějak uniká, kde je pointa - nechápu proč nepustili v PDFku celý Starter set, když Starter set není o textech ale o té cool krabici plné kostek a figurek která naláká random týpka v obchodě.
DnDčkaři se stejně seknou na dvě kategorie: "je mi to ukradený, přestaňte dělat drahoty jak 15 letá panna a navalte Svatou Trojici" a "wow, cool, do want anyway".

noir píše:
OK, takže po hobgoblin (Challenge 1/2) kritikou zabije wizarda na 20 úrovni...

Fakt?
Takže ten HP progress v 5e nakonec neni ani zdaleka tak zoufalej jak sem se bál a souboje sou beztak pořád vražedný?

COOL, tak to vypadá že by 5e možná mohla být systém i pro mě :D
1.7.2014 19:38 - Vojtěch
Almi: No jo, ale v 13th mysleli i na to, že je to opruz házet občas a tak dodali u kritiky, že pro rychlost je lepší rovnou násobit dvěma a na ty vysokoúrovňové kýble kostek máš na str. 160 návody na ulehčení, pokud see s tím mazat nechceš.
1.7.2014 21:35 - Shako
sirien píše:
kromě toho vynásobit zranění dvěma vytvoří o dost ploší distribuci hodnot než zdvounásobení kostek


A taky to znamená, že nejednou dáš kritikou menší zranění než bežným zásahem.

Takže jo, teď jsem mu dal fakt ránu, že ho to musí dorazit! ...hrastnění kostkam...1 3 2 1 Neeeee!
1.7.2014 23:27 - noir
Jojo, role náhody bude v 5e výrazná, alespoň v základních pravidlech...
2.7.2014 00:25 - sirien
Shako píše:
A taky to znamená, že nejednou dáš kritikou menší zranění než bežným zásahem.

tak to nemusí vadit - krit je prostě zásah i do potvory kterou bys jinak netrefil vůbec, buď rád za něco. A pokud Ti to vadí, neni problém, prostě si house-ruleni že krit dá minimálně průměr kostek zranění (když padne míň, dáš průměr, když víc, dáš co padlo)
Nebo můžeš kritům přidat speciální efekty, takže to nebude jen o damage. Což mi osobně přijde o dost zajímavější (kdokoliv dá krit, dává automaticky condition)
2.7.2014 06:22 - Vojtěch
Na tohle jsou v Pathfinderu hezké volitelné kartičky s efekty, které umožňují volitelně vyhodit jeden násobek damage za náhodně taženou kartu, která dává nějaký efekt.
2.7.2014 06:42 - ShadoWWW
První strana Příručky hráče po otevření knihy.
2.7.2014 08:26 - Quentin
Sirien: Zrovna od příští hry to budem doma testovat. Ty DCC crit tabulky mně navnadily, jen jsou až moc crazy.
https://docs.google.com/document/d/1b7KhgntzyH0oyGDgdU0v7FmZ3A7DKotSIJE0eklr-0U/edit#

Vojtěch: Ty kartičky zní super.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095375061035156 secREMOTE_IP: 54.173.214.79