Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
17.1.2012 20:55 - Shako
ShadoWWW píše:
Kvůli velkému zájmu zde dávám na omezenou dobu ODKAZ na ony základní příručky C&C.

Nedari se mi to otevrit. Stahnul jsem to uz dvakrat a porad to hlasi, ze je to poskozene (oblibena windows hlaska). Vsem ostatnim to funguje?

EDIT: Problem se nejak sam vyresil. :D
17.1.2012 23:02 - Sparkle
Já jsem GMovala DnD 4e něco přes 2 roky a nepamatuju si, že bych za celou dobu musela "tvořit" vlastní potvoru. Vždycky jsem vybrala něco z Monster manuálu, přejmenovala a přefluffovala ty schopnosti, nikdy jsem to nemusela víc upravovat páč tam těch monster byly fakt mraky a bylo u toho i vodítko, jak jsou silný oproti družince.
18.1.2012 06:23 - wlkeR
Já reskinoval ve 4E hlavně sóla, páč jedem dost starej modul a ty co tam jsou mi přišly nudný. A ve 4E to prostě chce fakt jen ten nápad a 2 tabulky (monster staty podle úrovně, ty už znam nazpaměť, a damage-table.)

Jen pořád zapomínam na aury =___=
18.1.2012 06:36 - Sorcerer
Shaco: Mě se to podařilo otevřít v pohodě
18.1.2012 07:53 - Almi
noir píše:
Almi se hrozně vytahuje. Samozřejmě, že já ty potvory znám mnohem líp než on!


..a jsem prozrazen :D

Vojtěch píše:
To byla zvědavost na metodu


jo aha, tak kmetodě se dá říct ještě tolik, že současný online DM builder je pro kočku. Je 10x horší, než starý offline. Takže se tam kloudně moc tvořit nedá. Jako DM používám hlavně vyhledávání ve stylu "najdi mi všechny koboldy, co kdy vznikli" - abych si je prošel a vybral či předělal na to, co chci.

Jinak nejčastěji tvořím/používám potvory z MM3, MV a MV-Nentir Vale (nejlepší MM ve 4e asi vůbec. Neznám nic lepšího pro nízké levely). A popravdě - taky mám online přístup, takže když se tam objeví zajímavá potvora, často jí použiju v nějakém z aktuálně vedených příběhů :)

Na hru jinak standartně nosím vytisknutou hromadu potenciálních potvor a z nich skládám aktuální mix podle situace nebo už předem spočítaný encounter.

Snad jen 2x jsem postavil úplně novou potvoru. Zjistil jsem, že je lepší vzít nějakou podobnou a přefluffovat jí (což jde ve 4e úplně super) nebo pak přeházet pár powers. Pro DMa vychází často takové ty dodatky typu - "Zdají se vám všichni grellové stejní? - tak jim dejte tuhle power místo téhle" - je to hezký způsob, jak potvory odlišit v detailech a stále překvapovat hráče.

edit: KOukám, že sparkle to dělala stejně tak :)
18.1.2012 08:22 - Vojtěch
Ohledně MM souhlas alespoň na čtení, mechanicky nemohu tolik říct. 4E téměř nehraju. Na online i offline tools se vůbec nedostanu, za tu elektronickou habaďůru se mi moc platit nechce. Maximálně abych si natahal články co chci (no, moc jich není, spíš předělávky classů pro Essentials).

Co mi u Essentials hodně chybí je znovuobjevení templatů (nebo jak se ty jednoduché dodatky k potvorám jmenovaly v 4E), ale staré 4E DMG mám pořád, takže není zas tolik problém myslím. Máš s nimi nějaké zkušenosti?
18.1.2012 08:30 - Quentin
Já jsem ve 4e potvoru taky nikdy nedělal celou. Myslim, že přefluffování bude běžnej postup pro většinu vypravěčů.
18.1.2012 08:34 - Almi
Offline tools se dá stáhnout a nějak pirátsky bez problémů používat díky neofiku updatům. Ale víc ti k tomu neporadím, ještě jsem to nemusel řešit :)

Co se template týče, tak je občas používám, mám pár svých oblíbených. Většinou dělám když mám dost času update na elite nebo solo potvoru právě přes template. Zajímavé templates jsou i v Open Grave (použitelná příručka i po všech těch změnách), stejně jako v DMG2.
18.1.2012 08:42 - Vojtěch
Jo, jednou jsem si vzal Forsaken Skin a udělal z ní Relentless Killer Elite potvoru a postavy se divily :D
18.1.2012 10:52 - noir
Mearls se nám nějak rozpovídal: "DMs have a similar process they can go through, adding optional rules to flesh out their campaigns. Those options can range from creating a unique list of races or classes for a setting, to adding in special rules for things like managing a kingdom or waging a war."

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/01/17/what-is-the-next-dungeons-amp-dragons.aspx
18.1.2012 11:26 - Vojtěch
No, docela čekám, že budou základní pravidla s kostrou systému a pak k dodatečnému dokoupení všeliké systémy k navěšení (Včetně alternativ magie, třeba spell pointy atd.). Takový stromeček s ozdobičkami zvlášť...
18.1.2012 11:29 - noir
A co když bude kostra zdarma? To by mi přišlo jako bonba...
18.1.2012 12:04 - Vojtěch
Že by částečná OGL? Mno uvidíme. Mít nějaké to SRD zase na netu by nebylo špatné.

Osobně jsem zvědav, jak se s Pathfinder 2 a licencováním popasuje Paizo, až na to přijde (jako že jednou přijde).
18.1.2012 13:16 - noir
Od Paiza by bylo nejlepší, kdyby Pathfindera 2 ohlásila tak na půl roku po DnD 5 - mohlo by tak solidně nabourat start pětky. Nebo to takhle marketingově nefunguje?
18.1.2012 13:28 - Sparkle
noir píše:
Those options can range from creating a unique list of races or classes for a setting, to adding in special rules for things like managing a kingdom or waging a war."


Jůůů... ano, lepením houserulů pro schopnosti postav řídit panství a pro válečné tažení jsem u 4e zabila několik týdnů a málem jsem se kvůli tomu na to vykvákla, evidentně do mě pan Mearls vidí, bod pro něj.
18.1.2012 13:36 - noir
Tak schválně - bude mít základní příručka víc stránek Void? Já tomu začínám věřit...
18.1.2012 14:00 - Vojtěch
Pochybuju, že by ho měli připravený PFRPG 2 a není taky poptávka po novém Pathfinderu, takže by si dělali do vlastního hnízda.

...leda že by 4E fandové hodně řvali a WoTC zase fofrem zkusilo pohřbít veškeré starší materiály z prodeje, takže by někdo musel vydat přeleštěnou 4E znovu ;)

Základní příručka bude pořadač, do kterého si budete možné zacvaknout potřebné moduly, duh!
18.1.2012 14:07 - Alnag
Vojtěch píše:
Základní příručka bude pořadač, do kterého si budete možné zacvaknout potřebné moduly, duh!


DnD jako Svět poznání... hm...
18.1.2012 14:17 - Sparkle
Já chci modul pro hraní se čtyřletýma dětma a pravidla pro hraní Mašinky Tomáše a jeho přátel.
18.1.2012 14:30 - noir
Vojtěch: Pozor, to už přece bylo - pro druhou edici takhle přece potvory vycházely, aspoň v FR šedé krabici je takhle s dírkama mám...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10541915893555 secREMOTE_IP: 54.163.221.133