Kultura

ShadoWWW
9.1.2012 13:49
D&D Next (5E) (před vydáním)
Chystá pátá edice (zvaná Next či 5E).

Data vydání:

Dungeons & Dragons Starter Set
15. července 2014


Players's Handbook
19. srpna 2014


Monster Manual
30. září 2014


Dungeon Master's Guide
18. listopadu 2014


Tým pro 5E:
Mike Mearls, Team Lead
Greg Bilsland, Team Producer
Bruce Cordell, Designer
Robert J. Schwalb, Designer
Jeremy Crawford, Development Team Lead
Tom LaPille, Developer
Rodney Thompson, Developer
Miranda Horner, Editor

Playtest oficiálně skončil.

První playtest z 24.5.2012 ke stažení ZDE.

Druhý playtest z 14.8.2012 ke stažení ZDE.

Třetí playtest z 8.10.2012 ke stažení ZDE.

Čtvrtý playtest z 29.10.2012 ke stažení ZDE.

Pátý playtest z 13.11.2012 (s monkem/mnichem) ke stažení ZDE.

Šestý playtest ze 17.12.2012 ke stažení ZDE.

Sedmý playtest z 28.1.2013 (s barbarem) ke stažení ZDE.

Osmý playtest z 20.3.2013 (s druidem, hraničářem a paladinem) ke stažení ZDE.

Devátý playtest z 1.4.2013 ke stažení ZDE.

Desátý playtest z 7.6.2013 ke stažení ZDE.

Jedenáctý playtest z 2.8.2013 ke stažení ZDE.

Dvanáctý - POSLEDNÍ VEŘEJNÝ - playtest z 20.9.2013 ke stažení ZDE.

Překlady posledního playtestu:
Deník postavy
Deník postavy - interaktivní
Jak hrát
Tvorba postavy
Rasy
Barbar
Bard
Bojovník
Druid
Hraničář
Kněz
Kouzelník
Mnich
Paladin
Tulák
Kouzla
Minulosti a dovednosti
Odbornosti
Vybavení
Multipovolání

Příručka PJ
Bestiář
Kouzelné předměty

Jak se díváte na D&D Next (5E)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Už teď ho hraji z playtestových materiálů!kladné body2
Hodně se o něj zajímám a mám zájem ho hrát, jak vyjde.kladné body10
Zajímám se o něj, ale nemám zájem ho hrát.kladné body9
Moc se o něj nezajímám, ale jak vyjde, tak si ho možná přečtu a zahraju.kladné body18
D&D Next mě vůbec nezajímá.kladné body7
17.1.2012 09:08 - noir
Quentin: Ano a pak u potvor, které kouzlí, sepsat seznam 67 kouzel z osmi příruček, která mohou použít a nastudovat si pravidla, která jsou pro ně většinou zcela unikátní...
Fór je IMHO v tom, že v 4e uděláš za těch 10 minut jakoukoliv potvoru - od 1.lvl kobolda, po Tiamat. V 1e máš sice kobolda za 10 sekund, ale nad Tiamat strávíš týden. To je polde mě ona elegance.
17.1.2012 09:23 - Quentin
Noir: Pořád mluvíš o svých zkušenostech s 3,5e. 1e je opravdu výrazně jednodušší ;-) (67 kouzel nemá žádná potvora ze S&W bestiáře; myslím, že 5 je skoro maximum)

A obří bestii ve stylu Orcuse ve 4e neděláš 10 minut, ale půl hodiny nebo víc.

Nemluvě o tom, že když designuješ kampaňového semilichhalfgodskeletondragon záporáka, tak si to užíváš a děláš to dopředu. Zatímco rychlost a eleganci potřebuješ během hry na všechny ty mooky, nechtěně vyvolané souboje, náhodné encountery a jiné improvizované situace.
17.1.2012 09:54 - noir
Quentin: Ne, mlubvím o ADnD, které je výrazně podobnější DnD než 3ed. Stáhl jsem teď rychle AdND Monstrous compendium II: dívám se na deep dragona (str. 17) a má 12 speciálních schopností. 13 kouzel kouzelníka a sedm priesta. Jsem si jistý, že jsou i výrazně horší mrchy. Třeba blbý souboj se třemi 8 lvl NPC kouzelníky? PEKLO!

Almi staví epické potvory (lvl 25+) během 5-10 minut. Na vyších úrovních už potřebuješ silné mrchy i pro běžnou hru. Zrovna včera jsem to shodou okolností viděl v akci - v podstatě náhodné setkání a fungovalo to velmi dobře.
17.1.2012 11:30 - Vojtěch
Staví to v builderu, nebo jen tak na papíře?
17.1.2012 11:50 - Merlin
noir píše:
Ne, mlubvím o ADnD, které je výrazně podobnější DnD než 3ed. Stáhl jsem teď rychle AdND Monstrous compendium II: dívám se na deep dragona




noir píše:
V 1e máš sice kobolda za 10 sekund, ale nad Tiamat strávíš týden.


jen technická..pokud se nemýlím, tak ADnD není první edice, alebrž 2e....
17.1.2012 11:51 - Alnag
ADnD existuje jako 1e a 2e. (Před ním je ještě oDnD - original DnD a paralelně k němu různobarvené DnD bez přívlastku...)
17.1.2012 11:56 - Quentin
Já mluvím převážně o Swords&Wizardry. Nevím z čeho přesně vychází.
17.1.2012 12:05 - noir
Quentin: No jo, já myslel, že se bavíme o různých edicích DnDčka, ne o úplně jiné hře...
17.1.2012 12:26 - Quentin
Píše:
Swords & Wizardry is an OGL adaptation of the original 1974 fantasy role-playing game created by Gary Gygax and Dave Arneson, with select supplemental material (1974-1979).

V klidu, je to jen přepis prvního dnd.
17.1.2012 13:01 - Gurney
Noir: Mezi ADnD 2e a White boxem (/Swords & Wizardry) je docela podstatný rozdíl, především v komplexnosti.

Jinak se nenechte vyrušovat v edition wars...
17.1.2012 13:19 - Quentin
Mě ani nejde o edition wars. Každé dnd má svoje plusy a minusy. Jen mě zarazilo, že ta největší nevýhoda 4e, kvůli které jsem nakonec přešel k 1e, je pro Lawse jeho výhodou. Přislo mi to jak nějaká tisková chyba :D
17.1.2012 13:27 - noir
Quentin: Furt si myslím, že vytvořit NPC nebo potvoru je v 4e extrémně rychlejší než v ADnD - 3,5. Už jen kouzla, zvl. schopnosti jako Polymorph nebo featy typu power attack bylo obtížnější implementovat, než udělat čtyřkovou postavu od začátku.
17.1.2012 13:38 - Quentin
Noir: Mno to je možný. Proto jsem přešel až k 1e :)
(se zastávkou u pathfinderu a conan d20, kde jsem se přesvědčil, že máš pravdu)
17.1.2012 14:21 - ShadoWWW
1E má své kouzlo. Konkrétně se mi hodně líbí Castles and Crusades od TLG. V té hře je jednoduchost. Oproti 3.5 je jednodušší 4E i C&C, ale každá úplně jiným způsobem.

Na C&C se mi líbí nejen ten duch old schoolu, ale i jeho setting. Myšlenka původního D&D, kdy se postavy postupně vypracovávaly až k šlechticům se svým panstvím se mi zamlouvá mnohem víc, než epické boje v jiných sférách proti bohům a vysokým démonům, tedy duch, který tak nějak přišel s 3E (nemýlím-li se). Prostě se mi líbí ten fantasy ala středověký setting. Záleží samozřejmě na zpracování, ale právě to, jak to uchopilo C&C, se mi líbí.

Mám originální PDF nejnovější 4. edice C&C (tedy Player's Handbook, Castle Keeper's Guide a Monsters and Treasure). Kdybyste měl někdo zájem, tak přes PM vám mohu umožnit "nahlédnutí" do nich.
17.1.2012 14:28 - alef0
Píše:
. Myšlenka původního D&D, kdy se postavy postupně vypracovávaly až k šlechticům se svým panstvím se mi zamlouvá mnohem víc, než epické boje v jiných sférách proti bohům a vysokým démonům, tedy duch, který tak nějak přišel s 3E (nemýlím-li se).

Forgotten Realms boli o tom, že od istého levelu hrdinovia pobehovali po sférach a konverzovali s bohmi. Plus päťkami. Všetky tie romány Elminster in Hell a podobne. Heck, však Baldur's Gate 1 vyšla v 1998 a dvojka v 2000, tesne po 3e, ale s duchom AD&D2e. Veď už len tie kúzla na 9. leveli pre Wizarda, ach jaj, Wishe, Power Wordy...
17.1.2012 17:40 - ShadoWWW
Kvůli velkému zájmu zde dávám na omezenou dobu ODKAZ na ony základní příručky C&C.
17.1.2012 18:17 - Almi
Vojtěch píše:
Staví to v builderu, nebo jen tak na papíře?


Stavím to jak kdy. Ale včera jsem prostě postavil epickou solo potvoru během 15ti vteřin. Stačí mít po ruce vhodný základ a tip na powery. Ano, oboje je o zkušenostech. Ale měl jsem stejnou znalost i ve 3.5e a dám ruku do ohně, že tam bych tohle nedokázal. Prostě to nejde.

4e je naopak na stavbu potvor a DM management obecně edice, která je naprosto fascinující. Průměrnou solo potvoru uděláš snadno, pokud ji chceš mít zajímavou, tak za 10 minut. A pokud nezapomenutelnou, tak za hodinu. Víc to netrvá. A - kupodivu je úplně jedno, zda stavím solo potvoru pro heroic nebo epic. Protože u obojího používáš různé mechaniky, ale není jich víc.

Ale to říkám s vědomím toho, že ve 4e neznám nikoho, kdo by měl načtené potvory víc než já :)) Jsem schopen postavit dobrodružství z hlavy (myslím tím potvory) a hráči to nepoznají. U průměrného DMa je to ale stejné, jen o fous pomalejší. Pravidla pro tvorbu encounterů navíc, na rozdíl od 3,5e opravdu fungují. Taky si na ně nikdo, co vím, nestěžoval.

Pochybuji, že se něco takového podaří u 5e. Z těch střípků, co vím bude líbivá cesta do pekel. Bohužel :/
17.1.2012 18:23 - noir
Almi se hrozně vytahuje. Samozřejmě, že já ty potvory znám mnohem líp než on!
17.1.2012 18:57 - Vojtěch
Almi: To byla zvědavost na metodu, nikoli nedůvěra :)

4E je díky neprovázanosi pravidel pro postavy a nestvůry na DMování bez řečí jednodušší, u 3E mě těší spíš to rochnění se ve výrobě postav, ale na to není často čas a chuť.

Jak kdosi poznamenal - chci hrát 3E ale DMovat 4E.
17.1.2012 19:05 - Gurney
ShadoWWW: Já myslím že ten přechod souvisí s tím, jak se ve 3e změnil obsah levelů (růst HP, BAB, featů a schopností povolání nezmenšeným tempem) a jejich dosažitelnost (ve 2e potřebuješ na další level vždycky 2x tolik XP jako na předchozí, takže postupovat nad lvl 10 je extrémně pomalý). Namísto toho aby postavy "nobilitovaly" jako dřív, se z nich stali wuxia hrdinové, pro mnoho lidí mechanicky nehratelní, pro jiné nepříjemní.

Jinak C&C je moc pěkný kompromis mezi jednoduchostí 1e a možnostmi 3e.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088263034820557 secREMOTE_IP: 44.200.210.43