Kultura

Prcek
7.12.2011 14:46
Shadowrun 3ed
Chystáme se oprášit shadowrun, verze pravidel 3. edice. Nějak jsem nikde nenašel, zda je nějaké omezení na sílu ohnisek. Měl jsem za to, že konkrétně udržovací ohnisko mělo nějakou max. hodnotu, ale teď jsem nic nenašel. Poradíte?

Jak to je, mají nějaké maximální hodnocení, nebo jsou ohniska omezena jen svojí cenou (prachy a karma) a dostupností?
Autorská citace #21
28.3.2017 15:50 - York
Ebon Hand píše:
Já u Jerosna, tím jak se hrát nemá, myslel překroucení pravidel a následné akce přitažené za vlasy. Jako byly příkladem ty elemntálové x 6 přání.


Otázka je, kde je ta hranice. Pravidla Shadowrunu jsou hodně děravá (všechny edice co znám), takže v podstatě každá herní skupina nějaké ty díry zneužívá, ať chce nebo ne. A stejně tak si určitě v podstatě každá skupina špatně vyložila nebo přečetla nějaké to pravidlo. Nic z toho ovšem nebrání si tu hru užít.
Autorská citace #22
28.3.2017 16:04 - sirien
Jerson píše:
Já si pravidla už moc nepamatuju, ale to jak široký smí nebo nesmí být popis úkolu

no, pokud "vybij celou budovu" považuješ za omezený (si teď třeba představuju tu Burž Chalífu v Dubaji...), tak by Ti to stejně nepomohlo.

Každopádně pokud se pamatuju dobře, tak elementála stejně nešlo k ničemu podobnému použít, protože to znamenalo, že musí opustit dosah smyslů, což byla věc, která instantně spálila všechny služby, které Ti visel.

U duchů tahle limitace myslím nebyla, ale duchové zase narozdíl od elementálů odečítaly služby nikoliv po úkolech, ale po instancích užití svých schopností (nebo tak něco, už to je pár let, co sem ta pravidla potřeboval...)


Jerson píše:
možná GM mohl narychlo vymyslet, že má nějakou magickou ochranu. Ale to by vyžadovalo nějaká ohniska, tedy mít ji samu o sobě napadnutelnou z astrálu.

Teoreticky. Vzhledem k tomu, že jako velitel vzdušných sil bych všechna taková ohniska nechal ukrýt na tajné základně sto metrů pod zemí zavřená uvnitř dvanáctkového hermetického kruhu a strážená několika elementály, tak good luck.

Jerson píše:
vše co by GM povolil na nepřátelskou techniku by skupinoví magici použili na moje dopravní prostředky.

Což znamená, že musí zainvestovat do naučení příslušného kouzla (prostá silová stěna nestačí - ne, když do té věci chceš taky nastoupit) a pak do vytvoření onoho zámku.

Jerson píše:
A ten příklad s pistolí - zahrň do něj vzdálenost.

Je tam.

A ještě sem byl na Tebe tak hodnej, že sem tomu amatérskému gangsterovi nepočítal žádnej smartlink ani optiky nebo laserové zaměřovače. (lasery a optiky by ho poslaly ze 4 úspěchů na 6, smartlink až na 7.) A k tomu překvapivému útoku sem ani neuvažoval předchozí míření (opět by ho to poslalo o 1-2 úspěchy nahoru). Což sou všechno možnosti, co u magie nemají moc obdobu.

Jerson píše:
a pak je ignoruj v případě mága a jeho kouzel, protože u něj se žádné postihy nepočítají. Ani za vzdálenost, ani za kryt, za pohyb, pancíř nemá efekt ... nebo se pletu?

Ano, jak už máš okolo Shadowrunu zjevně ve zvyku.

Bojová magie spočívá v uchopení a propojení aury - na větší vzdálenost je tohle těžší, protože na větší vzdálenost je ztížené samotné vnímání aury. +- to odpovídá postihům za vzdálenosti při střelbě (to be fair není to úplně jako u pistole, tu tabulku si teď z hlavy nepamatuju, ale myslím, že to je cca jako u pušek). Což mimochodem se dá obejít použitím optických dalekohledů (nikoliv elektronických), které pak dávají obdobné zvýhodnění proti vzdálenosti jako střelecké optiky (což není až takové terno, elektronická hledí byla lepší, ale holt s astrálním vnímáním Ti elektronika nemá jak pomoct - ale zas lepší než drátem do oka, že jo).

Manipulační zaklínadla ze své podstaty podléhala stejným modifikátorům, jako střelba (bo se s nimi fakticky jako se střelbou zacházelo - zaklínadlo necílilo nepřítele, ale vytvořilo útočnou sílu ve fyzickém světě, kterou mág musel někam poslat a prostě "doufat, že trefí"). Což mělo nějaká svá pro (šlo tím přesnějc cílit i pod úroveň celistvé aury, šlo je házet "naslepo" a v případě plošných efektů zasáhnout cíle mimo line of sight atd.) i proti (pancíře měly nějaký efekt proti nim, cíl vědomý si útoku mohl použít k obraně bojové rezervy atd.)

Jerson píše:
Pokud jde o informace získatelné z astrálu, už jen počet nepřátel, rozmístění a síla jejich kyberwaru je obrovská výhoda

Což takový rigger s průzkumným dronem co je prorvaný -vizemi, mikrovlnami atp. rozhodně nezvládne napodobit. A o tom, že by deker hacknul kamery a osobní složky ochranky se taky radši nebudeme bavit. A vůbec nebudeme zmiňovat, že obě tyhle alternativy jasně vyplývaly už z core booku (a třeba F'inëalar tým měl tradičně ve zvyku nechávat zjišťování těhle informací na Sethi jako deckerce, mágy sme na to používali málokdy - informace od ní byly spolehlivější a přicházely ve formě konkrétních nahrávek, které šlo prohlédnout a prostudovat (např. co do konkrétního vybavení protistrany) a ne ve formě vágních popisů.

Mimochodem na tohle ani nemusim hrát Shadowrun a velmi mě udivuje, že to jako GM považuješ za problém. Např. se můžeš zeptat Ebona, když už tu je s námi, co dělám v Hunterech skupinám, co naběhnou po hlavě do obyčejného baráku, aniž by si předem zjistili informace, na které právě nadáváš. (Ušetřím Ti dotaz: sežvejkám je jak malý děcka. Doslova. Vlkodlakama.)

Jako jestli je svému hraní ve hře, která je o taktice a strategii potřebuješ, aby hráči jednali bez znalosti protivníků, tak docela potěš koště.

Jerson píše:
GM musí před začátkem boje popsat pět členů gangu v budově, nemůže jich tam po prvním útoku skupiny najednou přidat dalších deset "do vedlejší místnosti". Což je asi největší omezení, i když metaherní.

Jestli tohle myslíš vážně, připomeň mi, že s Tebou už nikdy nechci hrát žádnou hru, která má jakkoliv taktický prvek (vč. hry obsahující akce agentů tajných služeb atp.)


Jako... tím co píšeš mě čím dál tím víc ujišťuješ v jediné věci: pravidla ste prakticky nečetli, navrch k tomu ste to hráli blbě bez ohledu na pravidla a zpětně z toho obviňuješ pravidla místo toho, abys přiznal, že ste to prostě natvrdo zprznili sami.


York píše:
To jsi ve druhé edici.

Dost možný, my hráli divnej mix 2 a 3.

Každopádně pointa je, že prostě bylo možné vztyčit pasivní ochranu v astrálu z fyzického prostoru - jestli to děláš tím, že okna polepíš fóliemi, nebo tím, že na stěnu naškrábeš nějaké wardy... (wardy pokud vím ale šly prorážet, ne? I když to mělo zase nějaký viditelný efekt na ty jejich fyzické kotvy - tzn. škrábanice na zdi...)

York píše:
Astrální hlídkování většinou nedělá mág sám, ale zadá to duchům. Stačí na to watcher spirit

Což už je drahá sranda (musíš platit mága), takže se to úplně nevztahuje na sekundární cíle ani na situaci pouličních gangů.

Mimochodem watchery sme hráli jen chvíli a pak sme je radši zahodili, přišli nám jako hroznej exploit (podobně jako manifestace při astrální projekci).

York píše:
manipulační kouzla v astrálu nefungují, takže mind control použít nejde

Mind control neni manipulace ale šalba, pokud se pamatuju dobře.

York píše:
To fakt ne. Ani ve druhé edici ;)

Ale samozřejmě že jo. Prostě si to takhle hacknu. Máš snad nějaký ninjy co sledujou moje domácí hacky a co mi za to proseknou krk šurikenem? :p
Autorská citace #23
28.3.2017 16:38 - York
sirien píše:
Ale samozřejmě že jo. Prostě si to takhle hacknu. Máš snad nějaký ninjy co sledujou moje domácí hacky a co mi za to proseknou krk šurikenem? :p


Jistě, že ne, to je strašně přízemní. Mám samozřejmě pečlivě uloženy vzorky tvé biologické tkáně, takže se ti v lepším případě budou zdát hodně zajímavé sny, v horším se upečeš zaživa - podle toho, jak moc to budeš ventilovat na veřejnosti.

Jo, počkej, tys to už napsal na veřejné fórum, co? Tak to na noční můry zapomeň ;-)
Autorská citace #24
28.3.2017 16:41 - sirien
Upozorňuju Tě, že se momentálně nacházím v Praze - podobný útok na mou osobu by si profesor Schwartzkopf mohl vyložit jako porušení pravidel místního jím vyhlášeného magického protektorátu.
Autorská citace #25
28.3.2017 21:05 - Colombo
Sirien: Myslím, že zrovna Aztechnology/Aztlan se draků nebojí.
Autorská citace #26
29.3.2017 17:11 - tony
Hacknutí kamer: OK a jestli si nikdo nevšimne že kamery nefachčej tak jak maj zasloužej si to.Stejně jako každej kdo zpřístupní kamerovej systém komukoliv na netu.

Hacknutí osobních záznamů: Argh osobně bych strašně rád takový věci hackoval pravidelně jako každej takže a) osobní záznamy jsou přístupný jen z konkrétních kompů,prostě mimo net. b) jsou na netu v několika verzích které mění úložiště a obsah,ty pravé se na net dávají jen výj...ne nedávaj, dělám si srandu.
"oficiální záznamy přístupné úřadům" jsou přístupné jen v určitou hodinu(pracovní doba) a na konkrétní povolení a neobsahují nic víc než úřady požadují.

I kouzelník kterej proskoumává budovu v astrálu je omezenej viditelností,takže pokud má smůlu neměl by být problém že v tom baráku přehlídnul několik břitváků.O tom že by dotyční byli ukrytí duchem ani nemluvím.Samozřejmě se bavím o jednotlivcích,pokud už po páté přehlídnul v budově kompletní rotu rychlého nasazení je chyba někde jinde že?
Autorská citace #27
29.3.2017 17:21 - tony
Wardy přirozené nebo vyrobené fungovali jako bariéry dobře, jejich jedinou nevýhodou je že se musej udržovat/opravit ty křídový obrázky na stěnách nebo dokoupit další popínavej břečtan jak chcete.

Nevím o tom že by se v novejch verzích živou hmotou procházelo protože v tom případě v astrále uvidíš prd vším projdeš a nevšimneš si žes těma břitvákama prošel.Chceš uchopit auru?Tak ani omylem když tím projdeš tak to neuchopíš.Při čtení aury prvního břitváka si přečteš auru toho za ním ,to víš když se tím dá projít dá se skrz to i koukat ne?
Autorská citace #28
29.3.2017 17:46 - sirien
Tony: znáš Quentinův termín "jebat hráče do ucha"? Tak právě jsi ho demonstroval.

Ne, HR záznamy fakt necyklujou ve speciálním bezpečnostním protokolu, protože to je něco, k čemu potřebuje mít přístup nějaká pitomá stážistka na HR když vyplňuje cesťáky. Možná bych vzal, že management neb nějaké stínové ofiko neexistující divize mají takové složky někde na nějaké separátní síti, ale pro ochranku baráku fakt ne.

A elektronická dokumentace na úřadech přístupná jen v konkrétní dobu - jasně, zavedeme e-government a pak vezmeme všechny jeho přednosti a hodíme je z okna, protože proč bysme třeba chtěli aby lidi pracovali přes čas nebo na home office, že.
Autorská citace #29
29.3.2017 18:02 - Vojtěch
Už vím, co bych dělal v Shadowrunu - prodával tapety s bezpečnostními obrazci :D
Autorská citace #30
29.3.2017 18:07 - sirien
Ihned zkrachuješ - tohle blbnutí mělo boom někdy v roce 2020, zkoušet v tom prorazit dneska znamená pouštět se na brutálně konkurenční a nasycenej trh, navíc v době, kdy poptávka na něm už neni zdaleka to, co bejvala ;)

(btw. wardy nejde prefabrikovat, ale předpokládám, že Ti to došlo :) )
Autorská citace #31
29.3.2017 18:10 - Aegnor
sirien píše:
(btw. wardy nejde prefabrikovat, ale předpokládám, že Ti to došlo :) )

Ale to ti low lvl gangsteři vědět nemusí. O:-)
Autorská citace #32
29.3.2017 18:14 - Vojtěch
Jen vzorec pro mága k obtažení. Žádná prefabrikace magie. Pořád to překreslovat křídou po paměti musí být hrozný oser, ale udělat takové basic omalovánky by si našlo své kupce. Důležité je skloubit to s designem tak, aby to mělo šmrnc i pro oko a točit vzory. Sem tamo nějaká speciálka s dalšími obazci pro efekty na přání. Důležité je dělat to v malém a držet se před MagIKEA, SorcScontem a jinými megatiskaři. Prácička pro manažerskou lóži, ne pro podržtašky.
Autorská citace #33
29.3.2017 18:19 - LokiB
Tak snad malířskej váleček potřebných rozměrů a správná "magická barva" ... to se bude prodávat dobře
Autorská citace #34
29.3.2017 18:19 - Šaman
A low lvl gangsteři si to mohou omalovávat sami.
Akce 2+1 + křídy zdarma :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087235927581787 secREMOTE_IP: 3.81.79.135