Kultura

Prcek
7.12.2011 14:46
Shadowrun 3ed
Chystáme se oprášit shadowrun, verze pravidel 3. edice. Nějak jsem nikde nenašel, zda je nějaké omezení na sílu ohnisek. Měl jsem za to, že konkrétně udržovací ohnisko mělo nějakou max. hodnotu, ale teď jsem nic nenašel. Poradíte?

Jak to je, mají nějaké maximální hodnocení, nebo jsou ohniska omezena jen svojí cenou (prachy a karma) a dostupností?
Autorská citace #1
7.12.2011 15:43 - tony
co si já pamatuju z pravidel tak maximální hodnocení čehokoliv bylo 10,nicméně věci s hodnocením 6 se ještě jakžtakž dali sehnat cokoliv výš bylo omezeno GMkem respektive světem.Ono už hodnocení 4 bylo highprofi,hodnocení6 bylo ve výzkumných týmech a hodnocení 7-10 v pomluvách u nejdrsnějších jednotek světa.

Stejně jako skili

ale připouštím že už to je nějakej ten pátek co sem to sám hrál naposled :)
Autorská citace #2
7.12.2011 15:54 - tony
PS: tak jsem se radeji kouknul do pravidel a předpokládám že udržovacím ohniskem myslíš magický zámek.Ten jediný má hodnotu 1 pokud nehraješ na grimoár.

hodnocení všech ohnisek by do začátku nemělo překonat hodnocení magie.
(oni to nejspíš neuplatěj ale známe hráče že) teoreticky by ani nemělo takové jít připoutat (prostě na to ten kouzelník nemá dost velký k***e)
Autorská citace #3
7.12.2011 17:52 - Prcek
Ne, to co popisujes je 2. Edice. Ve 3ed ma udrzovaci ohnisko hodnoceni kouzla, ktere udrzuje.
Autorská citace #4
8.12.2011 05:56 - tony
http://www.volny.cz/shadowrun/sr3.5.html

omlouvám se takže sem sipřečetl tentokrát ty správný pravidla k nahlédnutí zde,snad není problém takovejhle odkaz.
Autorská citace #5
8.12.2011 08:47 - Prcek
No, tam je to omezení síly na max. 3 u udržovacího ohniska, ale v pravidlech jsem to nikde nenašel. Jinak kompletní překlad pravidel a Shadowcompanionu je tady http://vprazak.webnode.cz/shadowrun/
Autorská citace #6
8.12.2011 16:03 - sirien
Ohnicka se tvořila alchymií (viz Grimoár), stálo to hromadu času a peněz a dalších zdrojů, navíc to vyžadovalo nějaký extra skill, takže většina kouzelníků je prostě kupovala předpřipravené, protože měli lepší věci na práci než rvát karmu do magické teorie a specializace na alchymii a pak trávit měsíce nad mystickejma procesama.

Ohniska teoreticky nemají omezení. Prakticky, vzhledem k výše uvedené náročnosti výroby, je prakticky nemožné vyrobit (ergo sehnat) ohnisko se silou větší než 10 (protože by se tvořilo doslova věčnost a výroba by stála prachy které by se prostě nevyplatily, pak by na to nebyl kupec, protože i ten kdo by to mohl koupit dovolit koupit by musel strávit věčnost synchronizací s tím ohniskem (v herních termínech: stálo by to víc karmy než by bylo únosné) atd. atd.
Ohniska větší než 6 jsou ze stejného důvodu extrémně vzácná a obvykle se vyrábí jen jmenovitě na zakázku - přičemž obvyklost a cena rostou a výroba bez zakázky klesá exponenciálně vůči hodnocení.
Ohniska 1-4 se dají sehnat běžně, 5 a 6 už ne tak běžně, ale pořád se nachází na "normálním" trhu.

Bonusová ohniska (bojová, léčebná, silová...) a bojová ohniska fungují vždy stejně podle svého hodnocení.
Magické zámky dokáží udržet zaklínadlo do účinnosti rovné jejich hodnocení (a jejich připoutání stojí 1xHodnocení - což je rozdíl oproti SR II, kde zámky měly vždy hodnocení 1, připoutání bylo za 1 karmu a dokázaly unést zaklínadlo libovolné síly - no more)

Do začítku může mít postava ohniska do hodnocení 6 včetně
Občas se skupina může dohodnout na snížení dostupnosti ohnisek a případně na nižším stropu hodnocení pro začínající postavy, pokud hráči nechtějí hrát hned na začátek přepálenou hru, ale chtějí to držet v rozumných relacích.

EDIT: add: postava může mít připoutaný libovolný počet ohnisek, nicméně aktivních může být v jednu chvíli maximálně tolik, kolik je její hodnocení Magie (bez ohledu na sílu těch aktivních ohnisek - jde čistě o kvantitu)
Nejsem si teď úplně jistý, jestli to v SR III nebylo změněno z hodnocení Magie na hodnocení Inteligence, to si kdyžtak ještě checkněte
Autorská citace #7
8.12.2011 17:28 - Prcek
Super, děkuji za vyčerpávající odpověd.
Autorská citace #8
27.3.2017 02:01 - sirien
http://www.d20.cz/diskuze/tipy-diskuze/51760.i49.html#i49

Píše:
Nicméně mi stále můžeš říct, jak se má běžný pouliční hajzlík bránit proti magii, když už se tedy má hrát trochu na nižším levelu. Nebo jak se má nějaký gang bránit proti sledováním pomocí astrální projekce, když má být magie vzácná a nemagici o jejích možnostech nemají mít ani pořádné tušení.

Hajzlík se má bránit asi stejně, jako proti hustě vycvičenému zabijákovi. Sakra blbě. (Ano, postavy co mají atributy a skilly jdoucí do hodnocení 6 jsou definovaní jako "hustě vycvičení". Pokud se chceš zeptat, proč hustě vycvičené postavy žijí na ulici a nechávají se najímat na mizerné joby pro korporace, tak si přečti Neuromancera nebo Snow crash a smiř se s tím, že ne každý žánr se touží chovat realisticky.)

Totéž pak platí pro ty pouliční gangy, že. Ptát se, jak se mají bránit sledování astrální projekcí má asi stejnou logiku, jakoby ses ptal, jak se má pouliční gang ve WoD Hunter settingu bránit tomu, aby je sledoval Jack Norrman - žádnou. Pouliční gang prostě nemá zdroje na to, aby zabránil ve svém sledování někomu, kdo má výcvik špičkového terénního agenta (tj. jde o někoho, kdo hraje v úplně jiné lize, než celej ten gang dohromady), poruce má high-tech štěnice, drony, laserové odposlechy a další podobné, k tomu hromadu kontaktů na všech stranách, několik spolehlivých spojenců poruce (všichni na úrovni členů gangu nebo vyšší) a know-how k tomu, jak je efektivně použít a kdo (oproti např. policii) není svázaný žádnými pravidly, která by omezovala rozsah prostředků, které proti tomu gangu nasadí.

Jack je týpek, který dokázal z fleku ve tři ráno uprostřed akce zorganizovat špičkovou na místě zimprovizovanou sledovačku na opatrného mafiána co se aktivně snažil ujistit, že není sledovaný, jen za pomoci jednoho kolegy, telefonu, GPSky a dvou stopnutejch taxiků. Nějaká banda gangsterů z garáže je pro něj záležitost kterou stihne udělat poránu ještě než si naleje první kafe. Pokud chceš mít protivníky, kteří budou pro Jacka výzva ke sledování, musíš dát do hry... nevim, skutečný profi mafiány se strukturou a praktikami designovanými proti sledování, agenty tajné služby nebo supernaturály co aktivně používají nějakou magii ke svému zakrytí (aktivně, protože pasivní přirozené krytí nadpřirozena Jack zná a umí ho prorazit).

Tj. problém není ani tak v tom, jak to má ta banda gangsterů zařídit, jako spíš v tom, jakou hru to vlastně chceš hrát a jestli o tom hráči vědí.

Píše:
Fakt by mě zajímalo, jak tohle fungovalo ve vašich hrách, protože i když bratr omezil zbraně, tak s možnostmi magie si nevěděl rady.

Návod byl vepsaný přímo do sourcebooku - uprav odlivy.

Pokud Ti lezla krkem astrální projekce, stačilo jí změnit z free akce na akci, která sama způsobuje odliv (tak, jako kouzlení nebo vyvolávání).

Píše:
Aby si mág vyvolal šest elementálů a pak vyvražil celou ochranku budovy pomocí jednoho rozkazu "zabij všechny v budově" a to mohl udělat 36x bez možnosti obrany

Fakt? A proč ne?

Pokud si dobře pamatuju pravidla (nechce se mi je teď hledat, ale myslim, že mám ty čísla v hlavě správně), tak tohle byla akce za 36000 nuyenů. Pokud toužíš za 36kY zrušit ochranku v celé budově, please, be my guest. Co si tak pamatuju běžné platby za akce (nevím teď, jestli to bylo explicitně v příručce, určitě tam byly life standardy, ze kterých se dalo hodně odvodit a tyhle věci byly určitě v různých adventure modules a GM modules...), tak s podobným modus operandi docela rychle zkrachuješ. (Nemluvě o tom, že tím spustíš každý jeden alarm v oné budově, takže tam máš za pár minut policii, hasiče atd. a už vůbec neřešim, že těch 6 služeb na elementála sis taky musel naházet, což se nemuselo povést...)


Zbytek už komentovat specificky nebudu a skočím rovnou k tomuhle:

Píše:
Bohužel takové hry pravidelně vznikaly, jak u nás, tak i v jiných skupinách, a mně to rozhodně nebavilo

...totéž lze říct i o kdečem dalším. Mnoha skupinám to fungovalo (a funguje dodnes) a to, co tyto mají společné, je, že to nehráli tak, jako vy. Čímž se vracíme k tomu, co sem Ti psal před chvílí v diskusi o DrD - když neumíš řídit a rozsekáš se, neobviňuj z toho Škodu 105 - rozsekal by ses i v Porsche. (A že Ti to pozdějc fungovalo jinak - jo no, většina lidí se v řízení zlepší s každou bouračkou, která se jim stane. Experience is what you get when you don't get what you want.)
Autorská citace #9
27.3.2017 09:56 - Jerson
sirien píše:
Hajzlík se má bránit asi stejně, jako proti hustě vycvičenému zabijákovi. Sakra blbě.

Tady ale nejde o výši atributů, jako o možnosti. I amatérský mág má proti amatérskému nemágovi strašnou výhodu. Šlo o to, když jsme měli začínat jako low level runneři, tak omezením výbavy a výzbroje se toho dalo dosáhnout relativně snadno, ale u magie to nefungovalo. Mágové v SR asi nemají žádný low lewel.

sirien píše:
Pokud Ti lezla krkem astrální projekce, stačilo jí změnit z free akce na akci, která sama způsobuje odliv (tak, jako kouzlení nebo vyvolávání).

Já tu hru nevedl, a na tuhle možnost si v pravidlech vůbec nepamatuju. Ale i tak - s odlivem nebyl snad nikdy žádný problém.

sirien píše:
Pokud si dobře pamatuju pravidla (nechce se mi je teď hledat, ale myslim, že mám ty čísla v hlavě správně), tak tohle byla akce za 36000 nuyenů.

Právě že ne. šestkový elementál splní šest rozkazů, než odejde. A jeden rozkaz může být "vyčisti tuhle budovu od všeho živého", přičemž běžná ochranka nemá jak elementálovi ublížit a nemá jak se proti němu bránit. Takže náš mág by dokázal vyčistit 36 takových budov. Cena za to by byla naprosto směšná v porovnání s efektem. A s použitím jiných přístupů.

Vyvolání elementálů se řešilo hodně - náš šaman si třeba spočítal, že nejlepší bude vyvolávat duchy na více než dvojnásobku své magie, takže 13 a více. S dostatkem kostek to hodí, bude mít fyzický odliv, ten mu druhý mág snadno vyléčí do plna, a může se vydat do akce s tak silným companionem, že ostatní jsme byli vedle něj lamy.

sirien píše:
Ti psal před chvílí v diskusi o DrD - když neumíš řídit a rozsekáš se, neobviňuj z toho Škodu 105 - rozsekal by ses i v Porsche.

Víš, rozdíl je v tom, že když ve škodě uděláš chybu s šedesátce, tak tě může snadno zabít a z auta tě budou muset vysekat. Když uděláš chybu v nějakém autě vybaveném elektronikou, asistenty a airbagy, tak i ve vyšší rychlosti, na ledu a v provozu ji můžeš zvládnout bez škrábance, a když už narazíš, tak z auta občas i vystoupíš.
To samé při práci s motorovou pilou - jsou lidé, kteří občas řežou větev nad hlavou z žebříku opřený o tuto větev, a žijou. Ale v kurzu ti řeknou "i když to někteří přežili, nedělejte to, rozříznutá hlava vypadá takto nebo takhle."
Autorská citace #10
27.3.2017 13:06 - tony
šestkový elementál splní šest rozkazů, než odejde:
Já to vidím tak že splní tolik služeb kolik ti padlo a maximum je 6

běžná ochranka:
1)Když už mám na pronájem budovy s ochrankou mám i na zaplacení ochrany proti astrálu/kouzlům.
2)Základní kurz pro profiochranky v probuzeném světě SR obsahuje základní poučky,např:Pokud stojíte vedle dveří ve 20 patře výškové budovy a tvůj kolega vedle tebe zničeho nic utopí může za to nejspíš vodní elementál tak rychle zavolej mága nebo chcípneš taky.
Autorská citace #11
27.3.2017 13:16 - tony
Pokud je probuzenejch kouzelníku cca 10% populace měla by parta obsahovat 20 členů aby měli dva kouzelníky jinak nejsou klasickou partou :P
Samozřejmě detekce a základní povědomost o magii spůsobuje že je v partě víc kouzelníků a adeptů než "obyčejnejch lidí".V tom případě je u nás základní poučka která zní nějak takhle:"tohle je normální takže nejste sami kdo takhle funguje takže se proti vám umí alespoň korporace a jiné party bránit" konec poučky.
Autorská citace #12
27.3.2017 13:38 - York
Jersone, chceš se bavit o dírách v pravidlech Shadowrunu (ještě by bylo fajn říct, o jakou edici se jedná, protože každá má své vlastní), nebo o tom, jak hrát Shadowrun přiměřeně rozumně?

Pár poznámek:
- Počet služeb je roven počtu úspěchů, nikoliv síle ducha.
- Vyvolávání elementálů je opravdu drahé, přesně jak píše Sirien. Celkem hodně jsem hrál hermetika, který sice měl v záloze smečku elementálů, ale nikdy je nepoužil, protože nikdy nebylo tak zle, aby to stálo za to.
- Odliv z magie ve třetí edici nejde magicky léčit.
- "standardní" začínající Shadowrunová postava má šestkové skilly a capnuté atributy, přesně jak píše Sirien.

Samozřejmě to neznamená, že pravidla Shadowrunu nemají spousty děr, jen to nejsou zrovna ty, které uvádíš.

Dále:
- něco jako "začínající mág" samozřejmě existuje, ale pravidla to nepopisují moc dobře. Zaprvé tě k tomu nijak nevedou a za druhé hromada mechanik špatně scaluje, takže se na nízkých (a taky na hodně vysokých) power levelch chovají divně. Pokud si chceš něco takového zahrát (což doporučuju, může to být docela zábavné), tak musíš trochu houserulovat.


tony píše:
Pokud je probuzenejch kouzelníku cca 10% populace měla by parta obsahovat 20 členů aby měli dva kouzelníky jinak nejsou klasickou partou :P


A taky by měla obsahovat jednoho handicapovaného spoluobčana, aspoň jednoho róma, černocha, hispánce, asiata... Hlavně abychom náhodou někoho neurazili, co? :)

Top shadowruneři jsou prostě hodně efektivní, drtivá většina low a middle class firem a organizací, natož jednotlivců, proti nim nemá účinnou obranu a ani mít nemůže. Na tom v principu není nic špatného.

Vtip je v tom, že top runnerů není zas tolik a jsou obecně natolik drazí, že si je drtivá většina low a middle class firem a organizací nemůže dovolit. A to jednak proto, že mívají celkem vysoké náklady a hlavně proto, že je po nich dost vysoká poptávka (právě proto, že jsou tak dobří a není jich moc). Což zákonitě vede k tomu, že si je najímají ti nejbohatší a nejmocnější a posílají je proti jiným bohatým a mocným - a ti si tu adekvátní obranu dovolit mohou.
Autorská citace #13
27.3.2017 17:02 - sirien
chjo.

http://www.d20.cz/diskuze/tipy-diskuze/51760.i56.html#i56

A15 píše:
Pokud by to měla být hra, kde je taková moc běžná, tak netuším, proč proti ní neexistuje zcela běžná obrana

Existuje, ale bohužel byla popsaná až v sourceboocích, které se u nás nikdy moc nerozšířily.

Konkrétně se při stavbě budov které měly být izolované v rámci astrálu - což zahrnovalo jak korporátní budovy, tak např. luxusní apartmány - používaly mikrobiální fólie (cokoliv živého vytvoří v astrálu neprůchodnou stěnu - stačí úplně tenká vrstva třeba jen mikrobů - reálně se co se pamatuju používaly nějaké mořské chaluhy co byly geneticky upravené aby nevyžadovaly světlo, mikrobiální fólie se dávaly jen na okna kvůli ceně a nutnosti průběžného obměňování). Průchody pak bývaly řešené jako "korálky" - buď obdobnou technikou nebo s nějakou namotanou popínavkou.

Samozřejmě to nebylo dokonalé (nic není) a nemohl si to dovolit zdaleka každý a všude, ale dost to omezilo možnosti a omezilo to počet "vstupů" které bylo potřeba případně ohlídat.

Píše:
v astrálu se nám tu potuluje po skladišti mág? Fajn, protokol 2

Tohle už je problém - když se Ti tam ten mág dostane, tak funguje na jiné úrovni - možnosti toho zjistit že tam je se váží prakticky jen na entity schopné s ním následně interagovat. Jinými slovy standardní protokoly to mohlo mít jen tam, kde byli přítomní jiní magici.

Na druhou stranu ono zase z toho astrálu příliš kritických věcí vytěžit nešlo (když jsi ignoroval pravidla o astrální projekci z jednoho sourcebooku, která byla fakt broken - a popravdě ani nevim, jestli vůbec byla ve 3e, já je znám z 2e a vyhodili jsme je takřka okamžitě).

Píše:
A pokud má někdo stíhačku, která lze sundat hozeným šutrákem, tak ehm.

Teoreticky to opravdu možné bylo.
Prakticky to je perfektní ukázka rule laweringu a ten systém obsahoval mechaniky jak tomu bránit.

Šlo říct, že podobný útok je z podstaty považovaný za magický (protože je prováděn duchem a kámen duchem převzatý pro podobný manévr se stane dočasně duálním - tj. paralelně fyzickým a astrálním). V ten moment celé schéma padá, protože není možné magicky ovlivnit část stíhačky (magicky lze pracovat jen s celkovou aurou objektu, ne s jeho částí). Je to takový deklarativní patch, osobně se mi moc nelíbí (protože by se pak šlo hádat jestli to nesplňuje spíš podmínky pro manipulační zaklínadla, kde by to provést šlo, ale stíhačka by měla dostat možnost obrany, nejspíš...)

Snazší bylo říct, že stíhačka je obklopena magickou bariérou. Stíhačky sou kurevsky drahé samy o sobě - vytvoření magického zámku, který kolem ní udrží ochranou bariéru proti podobným útokům, je poměrně dost rozumná investice. Popravdě bych se nedivil, kdyby stíhačky byly obklopené X podobnými kouzly - letectvo si to určitě dovolit může.

Obdobně šlo říct, že každou stíhačku doprovází v akci nějaký spirit, který ji před podobnými útoky brání (těch pár tisíc yenů trochu prodraží letovou hodinu v bojovém nasazení, ale oproti všem ostatním nákladům takové stíhačky asi žádná trága).

Píše:
Oskenovat strukturu kouzla a rozeslat na stanice policie a lovcům odměn.

A TOHLE bylo explicitně popsané a nebylo to ani omylem tak jednoduché. Ano, kouzla za sebou zanechávala rozeznatelnou rezonanci. Problém byl, že tuto rezonanci nešlo dost dobře obtisknout a předat.

Tj. jeden kouzelník který se setkal znovu s kouzlem jiného kouzelníka tak mohl poznat, že jde o kouzlo tohoto jiného kouzelníka, pokud si dal tu práci a rezonance obou kouzel si prostudoval - ale bylo to těžší, než např. znovu poznat obličej (a bylo to ještě těžší, pokud jsi se díval na kouzlo seslané někým jiné tradice. Bohužel, schopnost kouzelníka předat popis této rezonance jinému kouzelníkovi byla omezená, protože vnímání rezonance bylo subjektivní (popis napříč tradicemi - tj. od mága šamanovi nebo naopak - byl ještě horší).

Existovaly nějaké standardy rozeznávání, které bylo možné rozeslat okolo, ale šlo o hodně hrubé stopy. U soudu byla výpověď kouzelníka o shodě kouzel jiného kouzelníka braná jako svědectví soudního znalce (tj. bylo to validní, ale rozporovatelné).

Píše:
Jestliže jsou mágové takto silní, jako to, že nevládnou okolí?

Protože ten svět je sice punkový, ale není to anarchistické fantasy - je to 2. polovina 21. století a státy tam mají svá zřízení, ať už demokratická (UCAS) nebo totalitně aristokratická (Tir Teirngire) nebo korporátní (to reformované Mexiko) a tato zřízení mají své instituce, mnohdy mocné (tajné služby, armády) a tyto instituce nejsou blbé a příjimají kouzelníky.



Jerson píše:
Pokud by byly dva gangy a jeden měl ve svém středu mága začátečníka, tak ten gang má strašnou výhodu a okamžitě by převálcoval jakýkoliv srovnatelný gang v okolí.

Tak takovýmu mágovy bych životní pojistku rozhodně neprodal.

Píše:
Stav, kdy gangy nemají mága a postulát, že 99% lidí nikdy nevidělo skutečné kouzlo

99% lidí v ČR nikdy nevidělo skutečné násilí (dobře, 95%). Na gangstry, vojáky a policajty z výjezdovky bych se toto tvrzení asi vztáhnout neodvážil.


Ono je snadné něco rozbít, když to rozbít chceš a nepřemýšlíš nad tím, jak to naopak udržet funkční, že. Třeba to s tou stihačkou nevyžaduje ani žádný sourcebook, jen se trochu zamyslet nad pravidly.

Jerson píše:
Tady ale nejde o výši atributů, jako o možnosti. I amatérský mág má proti amatérskému nemágovi strašnou výhodu.

Jak s tím nesouvisí atributy? Víš co, rozpočítáme si to (ignorujme karma pool):

Amatérský mág má co? Vůli 4, Čarodějnictví 3 a Manovej blesk 4?
Amatérskej nemág má Tělo 4 a Vůli 3, řekněme.

Mág na Tebe hodí Manovej blesk 4 se 7 kostkama (all in)
  • Získá... budu hodnej, 5 úspěchů. (7 kostek proti 3)
  • Ty soukneš 2. (3 kostky proti 4)
  • Dostaneš Smrtelné zranění (nezabije Tě na místě, dostaneš 1 bod overvlow, máš 4, pokud okolo projde do 10 minut někdo, kdo zavolá záchranku, nebo pokud máš zdravotní náramek co ihned callne sanitku, přežiješ).
  • Mág dostane nazpátek vážnej odliv, kterej sníží na mírnej (4 kostky proti 2, uspějí 3).
Co se stane dál. Řekněme, že první útok byl surprise a v dalším kole mág získá iniciativu.
  • Mág hodí další takovej blesk na Tvého kamaráda. Opět budu hodnej, uspějí 3 (7 kostek proti 5, kvůli mírnému omráčení)
  • Kamarád soakne opět 2. Dostane vážné zranění. Bolí to jak svině, ale stále je při vědomí
  • Mág dostane zpátky odliv, dostane další mírné omráčení, je na Vážnym (4 kostky proti 4 kvůli předchozímu odlivu)
Hardcore. Když tam budu mít amatérského gangstera s těžkou pistolí:
  • Provede útok. 4 kostky dovednosti střelby + 4 bojové rezervy proti 4, získá 4 úspěchy. Kód útoku pro těžkou pistoli je pokud se pamatuju dobře 7V? 8V?
  • Cíl soakuje Tělem a rezervami (8) proti nějaké té 6. Dostane 2 úspěchy, ať nežeru. Skončí se smrtelným zraněním a 1 overflow (totéž jako u toho blesku).
  • Pokud cíl bude mít vestu, tak bude házet proti nějaké té... 4V. Bude mít šanci že to soakne nebo skončí s Vážným zraněním (cca 50/50). Pokud to je fakt surprise, tak by se ale vyplatilo střílet na hlavu, protože cíl nemůže použít rezervy - jsme opět na smrtelném zranění.
  • Tak nebo tak útočník nezaznamená žádný odliv ani nic podobného a do dalšího kola vstupuje ve stejném stavu.
Sorry, ale tohle neni moc rozdíl - ve skutečnosti bych si troufnul říct, že s tou pistolí to vychází líp. Ne, moment, fakt to s ní vychází líp, což byl důvod, proč kouzelníci v Shadowrunu nosili a používali střelné zbraně.


Jerson píše:
Právě že ne. šestkový elementál splní šest rozkazů, než odejde.

Přivolaný spirit je vázaný počtem služeb odpovídajícím počtu úspěchů při jeho přivolání. As written.
Obtížnost přivolání odpovídá hodnocení ducha. As written.
= Čím silnější duch, tím těžší ho přivolat.

Přivolání elementála s hodnocením 6 má obtížnost 6 a stojí to 6000 nuyenů na rituálním materiálu, který při vyvolávání zařve (bez ohledu na úspěch). S vyvoláváním 6 budeš rád za 1 službu. Nevím teď jak to bylo u vyvolávání s rezervami - pokud šly použít (asi jo), tak skončíš se 2 službami (a vážným omráčením z odlivu).

RTFM.

(Ten systém sem hrál přes 7 let a ta pravidla sem znal zpaměti jak básničku, protože - s výjimkou dekování, které řešila Sethi - sem fungoval jako skupinová pravidlově referenční osoba)

Jerson píše:
Cena za to by byla naprosto směšná v porovnání s efektem

Simtě kolik že ste to dostávali zaplaceno za vystřílení jedné, zjevně nijak moc chráněné, budovy?

(A to neřeším věci jako street credit a koncept čisté akce - pokud budu dělat Johnsona pro korporát a přijdu za dohazovačem, že potřebuju udělat prácičku a dohazovač mi řekne "jo, mám tu ty týpky co pro tebe minulej měsíc srovnali se zemí to skladiště", tak moje reakce bude "ani omylem ty hovado - ještě jednou mi dohodíš někoho podobnýho a hledáš si novýho klienta, nebo spíš si já hledám novýho dodavatele, protože s lidma co maj ustřelenou hlavu se blbě obchoduje. Tenhle průser mě málem stál místo ty debile a ještě jednou a odpravim tě osobně.")

Jerson píše:
náš šaman si třeba spočítal, že nejlepší bude vyvolávat duchy na více než dvojnásobku své magie

Tohle byl systémovej bug ve dvojce, co většina skupin instantně houserulenula a ve trojce byl opravenej (zranění způsobené odlivem nebylo možné nijak léčit, maximálně stabilizovat pokud šlo do smrtelného a i to pouze nemagicky)


tony píše:
Pokud je probuzenejch kouzelníku cca 10%

Tušim že to bylo 1% a z tohoto 1% mělo pouze 10% magický výcvik (tj. 1% nadaných, 1 promile skutečných).

Tj. na Prahu by připadalo takových 1000 kouzelníků (vskutečnosti víc, žejo, protože by sme stáhli hromadu ze Středních Čech, tak řekněme že na Prahu by to bylo 2-3000 magiků)

EDIT: tohle číslo nicméně zahrnuje všechny magiky obecně, včetně adeptů. Rozložení nadání mezi full a adepty si nepamatuju, ale mám tušení, že adeptů bylo souhrně víc - tj. pokud by Praha natáhla 3000 magiků, tak by ty čísla mohly bejt cca:
- 700 mágů (hermetická tradice má u nás mnohem silnější odkaz)
- 200 šamanů (nějaký New Age magoři by se našli)
- asi tak 700 čarodějů (adeptů - kouzelníků)
- asi tak 700 vyvolavačů (adeptů - vyvolavačů)
- asi tak 700 fyzických adeptů
...cca, samozřejmě. (Otaku nepočítám za magiky, i když lore obsahoval silnou spekulaci že jde ve skutečnosti o techno-adepty; rozložení je orientační a nenamáhám se s tím, že adeptů bylo ještě víc typů, např. astrální adepti nebo alchemističtí adepti atp.)
Autorská citace #14
27.3.2017 17:45 - Šaman
tony píše:
Pokud je probuzenejch kouzelníku cca 10% populace měla by parta obsahovat 20 členů aby měli dva kouzelníky jinak nejsou klasickou partou :P

A pokud je dobrodruhů jen 1% populace, tak kde vzít družinu pěti dobrodruhů? :)

Jestli je každý desátý kouzelník, tak družina dobrodruhů nejspíš jednoho mít bude. I pokud je každý stý kouzelník, tak mafie jich pár mít bude.

Až pokud je kouzelníků třeba jen 100 v celém známém světě, tak se s nimi moc nepočítá a není logické aby družina měla kouzelníka bez velmi dobrého vysvětlení. A pokud takového mít bude, pak na sebe určitě brzo svede pozornost dalších kouzelníků. A celé dobrodružství se okolo toho magiče bude docela točit.
Autorská citace #15
27.3.2017 23:58 - Colombo
To 1% bylo včetně aspektovaných mágů (těch, co uměli jeden trik, často jen jedno kouzlo).

Píše:
Právě že ne. šestkový elementál splní šest rozkazů, než odejde. A jeden rozkaz může být "vyčisti tuhle budovu od všeho živého", přičemž běžná ochranka nemá jak elementálovi ublížit a nemá jak se proti němu bránit. Takže náš mág by dokázal vyčistit 36 takových budov. Cena za to by byla naprosto směšná v porovnání s efektem. A s použitím jiných přístupů.

Nevím jak v 2ed, 3ed, ale ve 4ed je tuším napsané, že daný efekt nesmí být moc široký. Tak samo by si mohl dát úkol "Zabij všechny na téhle planetě". Nope, nefunguje to.
Autorská citace #16
28.3.2017 00:34 - sirien
Colombo píše:
Nevím jak v 2ed, 3ed, ale ve 4ed je tuším napsané, že daný efekt nesmí být moc široký. Tak samo by si mohl dát úkol "Zabij všechny na téhle planetě". Nope, nefunguje to.

Bylo to už ve 2e, ale nechtěl sem se s Jersonem dohadovat na definici toho co je ještě dost široké, protože to pro něj jako diagnostikovaného technického inženýra musí být naprosto bolestivě vágní a neuchopitelné vyjádření :)
Autorská citace #17
28.3.2017 09:00 - Jerson
Já si pravidla už moc nepamatuju, ale to jak široký smí nebo nesmí být popis úkolu jsme v pravidlech hledali a nenašli nic, co by protiřečilo úkolu "Zabij všechny v budově". Je to omezený prostor a omezený počet lidí.
Podobně se stíhačkou - ano, možná GM mohl narychlo vymyslet, že má nějakou magickou ochranu. Ale to by vyžadovalo nějaká ohniska, tedy mít ji samu o sobě napadnutelnou z astrálu. A nastudování pravidel pro magii. Navíc o očarovávání techniky nebylo v pravidlech ani slovo, a samozřejmě vše co by GM povolil na nepřátelskou techniku by skupinoví magici použili na moje dopravní prostředky.

A ten příklad s pistolí - zahrň do něj vzdálenost. Tedy napočítej postihy, které bude mít střelec s pistolí, a pak je ignoruj v případě mága a jeho kouzel, protože u něj se žádné postihy nepočítají. Ani za vzdálenost, ani za kryt, za pohyb, pancíř nemá efekt ... nebo se pletu?

Pokud jde o informace získatelné z astrálu, už jen počet nepřátel, rozmístění a síla jejich kyberwaru je obrovská výhoda, která umožňuje lépe naplánovat útok. Nebo spíše srovnává šance, protože nepřátelé v rukách GMma tak nějak z principu "ví" o počtu a pozici hráčských postav, nicméně pokud GM musí před začátkem boje popsat pět členů gangu v budově, nemůže jich tam po prvním útoku skupiny najednou přidat dalších deset "do vedlejší místnosti". Což je asi největší omezení, i když metaherní.
Autorská citace #18
28.3.2017 10:11 - Gurney
Jerson píše:
Pokud jde o informace získatelné z astrálu, už jen počet nepřátel, rozmístění a síla jejich kyberwaru je obrovská výhoda, která umožňuje lépe naplánovat útok. Nebo spíše srovnává šance, protože nepřátelé v rukách GMma tak nějak z principu "ví" o počtu a pozici hráčských postav, nicméně pokud GM musí před začátkem boje popsat pět členů gangu v budově, nemůže jich tam po prvním útoku skupiny najednou přidat dalších deset "do vedlejší místnosti". Což je asi největší omezení, i když metaherní.

Takže problém vlastně není ani tak v Shadowrunu, "problém" je, že některé magické schopnosti znemožňují špatným GMům hráče podělat, když zrovna potřebují. A zjevná řešení (nehrát nepřátele jako vševědoucí, říct předem kdo je v budově a pak se toho držet) je pro tebe zřejmě příliš jednoduché.
Autorská citace #19
28.3.2017 11:12 - York
sirien píše:
Konkrétně se při stavbě budov které měly být izolované v rámci astrálu - což zahrnovalo jak korporátní budovy, tak např. luxusní apartmány - používaly mikrobiální fólie (cokoliv živého vytvoří v astrálu neprůchodnou stěnu - stačí úplně tenká vrstva třeba jen mikrobů - reálně se co se pamatuju používaly nějaké mořské chaluhy co byly geneticky upravené aby nevyžadovaly světlo, mikrobiální fólie se dávaly jen na okna kvůli ceně a nutnosti průběžného obměňování). Průchody pak bývaly řešené jako "korálky" - buď obdobnou technikou nebo s nějakou namotanou popínavkou.


To jsi ve druhé edici. Ve třetí už je živá hmota pro astrální formy normálně průchozí (přiznejme si, generovalo to fakt hodně divných situací). Potřeboval bys na to buď duální bakterie (hodně drahá high-magotech sranda), nebo mnohem jednodušeji (a levněji) ward - tedy astrální bariéru (vyrábí se obvykle nakreslením magických symbolů na zdi).


sirien píše:
Tohle už je problém - když se Ti tam ten mág dostane, tak funguje na jiné úrovni - možnosti toho zjistit že tam je se váží prakticky jen na entity schopné s ním následně interagovat. Jinými slovy standardní protokoly to mohlo mít jen tam, kde byli přítomní jiní magici.


Ne tak docela. Astrální hlídkování většinou nedělá mág sám, ale zadá to duchům. Stačí na to watcher spirit (viz Grimoár), kterých může mít každý kouzelník hned několik. Je to realtivně neprůstřelná varianta, protože když někdo spirita (včetně watcherů) zlikviduje, tak to jeho mástr okamžitě pocítí. Jediná rozumná možnost, jak hlídacího ducha objejít, je tudíž úplně obyčejný stealth (manipulační kouzla v astrálu nefungují, takže mind control použít nejde).


sirien píše:
Šlo říct, že podobný útok je z podstaty považovaný za magický (protože je prováděn duchem a kámen duchem převzatý pro podobný manévr se stane dočasně duálním - tj. paralelně fyzickým a astrálním).


To fakt ne. Ani ve druhé edici ;)

Jerson píše:
Podobně se stíhačkou - ano, možná GM mohl narychlo vymyslet, že má nějakou magickou ochranu. Ale to by vyžadovalo nějaká ohniska, tedy mít ji samu o sobě napadnutelnou z astrálu.


Nope. Tohle řeší udržování kouzla přes rituální magii (což je oblast, kde magie teprve začíná být fakt brutální, typicky je to ale mimo možnosti shadowrunnerských týmů).


Jerson píše:
A ten příklad s pistolí - zahrň do něj vzdálenost. Tedy napočítej postihy, které bude mít střelec s pistolí, a pak je ignoruj v případě mága a jeho kouzel, protože u něj se žádné postihy nepočítají. Ani za vzdálenost, ani za kryt, za pohyb, pancíř nemá efekt ... nebo se pletu?


Pleteš se. Na kouzlení se vztahují stejné postihy jako na jakýkoliv ranged attack.

Pancíř nemá efekt pouze proti některým kouzlům (a ta samozřejmě mají ve své účinnosti a odlivu tuhle featuru zahrnutou).
Autorská citace #20
28.3.2017 14:54 - Ebon Hand
York píše:
Zrovna v případě Shadowrunu to je blbost.

Nejsem si úplně jist, jestli jsme se myšlenkově potkali a každý nemyslíme něco jiného. Já u Jerosna, tím jak se hrát nemá, myslel překroucení pravidel a následné akce přitažené za vlasy. Jako byly příkladem ty elemntálové x 6 přání.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089693069458008 secREMOTE_IP: 3.133.109.211