Kultura

Amaroun
10.1.2011 20:47
Pc gaming(xbox, ps)
Nikde jsem tady nenašel sekci (aspoň jsem se koukal na ICEFIRE a D20) o PC gamingu a vzhledem k tomu, že jsem občasný hráč a PC gaming je dost rozšířená zábava v dnešní době, hodlám to napravit :-)
CO se týče mne mám pár oblibených sérii/her na které si najdu čas:
Total wary- výborná série a jedna z nej strategií co se týče bitev (taktická mapa je nic moc vzhledem k AI a k diplomacii)Oblíbené 1. Medieval 2; 2 Empire ; Napoleon... BTW: na Medieval vyšel mód na ICEFIRE téma
Fallouty- V poslední době Fallout New Vegas
Hearts Of Iron III- hodně náročná strategie s období WWII
Gothicy + Risen - dobré RPG jako cíp ( hlavně nádherně udělaný světy)
Zaklínač- nesmí chybět + má lepší příběh než sága :-D
A ty zbylí jsou Drakensang; Dragon age; dead space a HL2
Co očekávám: Zaklínače 2; Shogun 2 total war a Dead Space 2
A co jak je na tom ICEFIRE komunita ? Paříte někdy? nepaříte vůbec? :-) Případně jaké jsou vaše oblíbené hry?
29.8.2020 16:34 - malkav
Jen pro zajímavost článek na vortex.cz ... a pro úplnost, nejsem fanoušek těchto her a nemám v úmyslu je nijak hájit ;)
31.8.2020 09:05 - Jerson
Gurney píše:
Co na to říct... minul ses s žánrem po technické (skorolineární FPS) i příběhové stránce (pulp, kde záporáci mizí ze scény, aby se s nimi hrdina znova setkal pozdêji... předvídatelný spoiler: v pokračování). To co chceš umí prakticky jen trpg s dobrým GMem a hráči nevycvičenými k pasivnímu přijímání předpřipraveného příběhu.

FPS normálně hraju, i ty lineární. Třeba Quake II jsem nedávno hrál znovu. To co mi vadí jsou pitomé "filmové" scény, třeba kdy mě po zabití stovek nácků sejme nějaký náckovský teplouš s knírkem, který nikdy nebojoval.
To samé mi vadilo ve Far Cry 4, kdy jsem mohl celou hru bojovat podle sebe, ale úniky z nebezpečí byly skriptované do té míry, že se mi ukazovalo, jaké tlačítko mám ve které situaci zmáčknout (a bylo určené kolikrát a jak rychle), abych se dostal dál.
A to samé bylo při soubojích se dvěma hlavními záporáky - souboj na nože vedený podle divadelního scénáře, s přesně definovaným průběhem, od kterého se nedá odchýlit ani o kousek.
Na takovou hru jim fakt seru. Borderlands má taky definovaný děj a střetnutí, kterými musím projít, ale můžu si zvolit zbraně a taktiku podle sebe, místo abych si hrál na cvičenou opičku, která mačká tlačítka podle toho, jak se objevují na obrazovce, bych se jako užil filmovou scénu souboje v drogovém opojení.

malkav píše:
doufám, že toto: "... místo aby ho jejdřív kopnul do koulí, pak ho nakopal do hlavy a nakonec do něj vyprázdnil zásobník, což bych udělal já ..." nepovažuješ za ultimátní kombo a píšeš to jen obrazně ;)

efram píše:
hele a mas jistotu ze to tvoje likvidační kombo je fakt likvidační. Kolik borců už jsi takhle sestřelil? Ono třeba ta kopačka do mezinoží není vůbec tak snadná záležitost jak podáváš a jak to ukazují ve filmu. A výsledek je poměrně nejistý A to ti řekne každej středně vzdělanej instruktor sebeobrany.

Mluvím o scénách, kdy se hlavní hrdina a padouch přetahují o nůž, přičemž oba stojí rozkročeni, nebo se mlátí do horní části těla, které si oba kryjou rukama.
Ve filmech to právě neukazují vůbec, a přitom se mi párkrát takhle podařilo sejmout soupeře na tréningu i omylem - a párkrát mě takhle složil syn, kterému je pět let, aniž to měl v úmyslu.
31.8.2020 16:03 - efram
Jak jsem psal to sjou spíš tvoje dojmy, než reálná sebeobrana. V běžném tréninku ti většina instruktoru kop na genitálie doporučí jen ve velmi specifických případech. Protože prostě ta šance, že ti noha sjede, on ten kop srazí atd. je moc velká. Je mnoho a mnohem lépe využitelných míst na lidském těle. Vem si už jen tvoje příklady - jednalo se o náhody. Tolik k uvěřitelnosti nebo nedej bože realitě
31.8.2020 16:38 - Jerson
Opět ses chytil naprosto nepodstatného detailu. Blazkowitz dokáže prohnat nůž lebkou elitního vojáka SS v plné zbroji stojícího na hlídce, že dotyčný ano necekne. Proč ho ve filmové vsuvce najednou sejme přiteplený poskok, který nikdy nebojoval, a proč nedokáže ani třemi bodnutími zabít starého zraněného doktora tak, aby dotyčný nestihl stisknout odpalovač výbušniny, který drží v ruce?

Ne asi mi, že je jasně dáno, že na konci musím záporáka sejmout místo toho, abychom si dali čaj. Vadí mi, že ho nemůžu sejmout tak jak chci já, a místo toho to musím udělat tak debilně, jak to chtěli vývojáři. Nebo pokud mi to nedovolí, tak ani to ne, aby měli záporáka do dalšího dílu.

A nejhorší je, že to z prvních dvou hodin hry ani nepoznám, ani se to nedozvím v recenzi. Místo toho se dočtu, jak má tahle hra skvělý příběh. Takové kecy.
31.8.2020 16:44 - Aeris
Jerson píše:
A nejhorší je, že to z prvních dvou hodin hry ani nepoznám, ani se to nedozvím v recenzi. Místo toho se dočtu, jak má tahle hra skvělý příběh. Takové kecy.


Rule #1 of gaming in 2020: do not trust any official (journalist) reviews ever (99.9% of it is paid for marketing one way or another), other reviewer sources are to be trusted on a case-by-case basis at best. The only reliable source is real life word of mouth from people you know personally.
31.8.2020 17:15 - malkav
Jerson: Chápu, kam tím míříš ... no vývojáři prostě chtějí udržet nějaké drama. Ono i případné deklarované oznámení, že hra má zajímavý příběh, celkem napovídá předem určenou dějovou linii. Ve střílečkách tohoto typu je to podle mě očekávatelné.
31.8.2020 18:15 - LokiB
No za mě je to hlavní, z toho cos Jersone psal to, že ti přijde rozpor mezi recenzí (parádní příběh) a tím, co ty od parádního příběhu ve FPS očekáváš.

píšeš: Jerson píše:
Film je pasivní zábava.


O to nejde, jde o příběh ... a příběh ve filmu je obdobně pasivní, jako příběh ve FPS. FPS ti neslibuje příběh, který můžeš zajímavě ovlivnit (většinou). Takže to může být parádní příběh, stejně jako má parádní příběh film.
Že ty pod pojmem "parádní příběh" čekáš něco jiného, je právě ten rozdíl mezi tvým očekáváním a realitou, kde ty, místo toho, aby sis upravil očekávání, nadáváš na realitu :)
31.8.2020 20:31 - efram
nechytl jsem se nepodstatného detailu. Tu vsugerováváš svou vizi možného závěru, ok. Stejně jako tvůrci. Jim by třeba tvoje verze připadala hloupá, nelogicka, nedramaticka atd.. Máš v zasadě jen několik málo možnosti:
1. vzít Wolfenstaina tak jak je, případně ho nehrát. Děj je, jak píše Malkav, očekávatelný. Mimo to srovnávat Borderland a wolfiho podle mě úplně nejde.
2. naprogramovat hru Wolfenstein podle Jersona s možností dle tvého výběru.

Problem solved
31.8.2020 20:40 - LokiB
efram: nemáš pravdu. může spolu s dalšími psát své výhrady a negativní recenze do příslušných médií a snažit se přesvědčit autory, aby příště udělali hru takovou, jakou chce on. to je zcela oprávněný přístup.
31.8.2020 21:40 - Colombo
tvl. to je diskuze:

Jerson: Na hře X mi vadí Y

Ostatní: Vadí ti to protože si kokot.

WTF?

btw. Jersone, naprostý souhlas. Srovnej mimo jiné s Half-Life, kde nebyly žádné animačky (krom G-mana, kde se zastavil čas) a hra ti nikdy nevzala... agency.
31.8.2020 21:49 - efram
LokiB píše:
nemáš pravdu. může spolu s dalšími psát své výhrady a negativní recenze


psal jsem ze na ten nazor ma narok, ze to je legit, myslim ze tim je tvuj point postizen
31.8.2020 22:15 - LokiB
to je zase výkřík ... že bych říkal Jersonovi, že je kokot, jsem si nějak nevšiml.
stejně tak je výkřik, že by jen Jerson říkal: na hře X mi vadí Y ...
psal: "A to se v recenzi píše něco o skvělém příběhu. Kecy, jen a pouze kecy." ... což je prostě hovadina. možná nemá hráčskou agendu, ale to nemá nic společného s příběhem. takže prdlačky, ta hra příběh má a ten příběh je ok. to, že ten příběh hráči zprostředkuje způsobem, který Jersonovi nesedí, na tom nic nemění
31.8.2020 22:31 - efram
Myslim, ze tu nikdo Jersonovi nazor neupira, i kdyz urciten point colombovo prispevek ma. Zalezi na uhlu pohledu.
1.9.2020 04:34 - Jerson
Zda mi hra bere ovládání je jedna věc. Zda má debilní příběh je věc druhá. Wolfenstein má obojí.
Od střílečky žádný skvělý příběh nečekám. Dokonce mi ani tak moc nevadí, když je příběh pitomý. Ale co mi nadi úplně nejvíc je to, když lidé píšou, že naprosto neuvěřitelně debilní příběh je "dobrý", nebo dokonce "úžasný".

Wolfenstein New Order má naprosto debilní příběh, který vyžaduje lobotomii provedenou odbornou rukou Mr. Blazkowitze, aby mohl být být ohodnocen za nikoliv_debilní. Nicméně vzhledem k tomu, že tolik hráčů je považuje spektakulárnost příběhu za kvalitu bez ohledu na smysluplnost, nebo dokonce logiku se obávám, že to jen povzbuzuje vývojáře, aby i jiné podobné hry měly stejně debilní příběh maskovaný cool prvky.

Nicméně si myslím, že pláči na špatném hrobě, protože díry... ne, vyloženě hovadiny v příběhu Wolfa tu asi málokdo vidí, a i když je napíšu, tak je zastánci neuznají. A rozhodně nemám namysli to, že Blazkowitz musí sám postřílet stovky nácků.
1.9.2020 08:05 - Corny
Tak mám asi za sebou nějakou hodně zásadní lobotomii, vzhledem k tomu, že za mě je W:NO jedna z nejlepších FPS za poslední leta XD
1.9.2020 08:36 - Jerson
A mluvíš o příběhu, nebo o zážitku ze hry samotné? Protože to jsou dvě dost odlišné věci. Střílečka sama o sobě je relativně slušná. Ne že bych ji měl za nejlepší, ale v tomto směru asi nezklamala. Ani ten debilní příběh mi nevadí sám o sobě, u něj mi vadí jen to, že ho tolik lidí považuje za "skvělý", stejně jako v New Colossus, takže se dá čekat, že další FPS ho budou mít podobně "skvělý".
1.9.2020 08:51 - LokiB
Jerson: já ten příběh neobhajuji, ale teď to zatím nedal jediný případ V čem je debilní. A dáváš na příběh ale to co uvádíš, s nim nesouvisí
1.9.2020 10:00 - efram
Jerson píše:
Ale co mi nadi úplně nejvíc je to, když lidé píšou, že naprosto neuvěřitelně debilní příběh je "dobrý", nebo dokonce "úžasný".


A tobě vadí víc co? To, že se jim to líbí jsou spokojeni nebo to, že ty jsi úplně mimo (trendy)?

Jerson píše:
Nicméně vzhledem k tomu, že tolik hráčů je považuje spektakulárnost příběhu za kvalitu bez ohledu na smysluplnost, nebo dokonce logiku


Myslíš smysluplnost a logiku podle Jersona. Jsme si tu už několikrát dokázali, že to je asi tak stejně validní jako smysluplnost a logika, kterou kritizuješ a že jde o tvoje zkreslené představy.
1.9.2020 10:18 - Jerson
Tak dobře, debilita příběhu ve Wolfensteinu. Začnu od konce. Hnutí odporu chce zničit citadelu hlavního nacistického vědce pomocí jakéhosi obřího kanónu, který nikde není ukázaný. K ovládnutí toho kanónu potřebují odpalovací kódy. Ty jsou na základně na Měsíci. Takže se rozhodnou dostat se tam linkovou raketou. Na tu potřebují lístek. lístek má u sebe (jen?) jeden vysoký důstojník, který cestuje vlakem do nebo z Afriky.
A tady to začne být zajímavé.
Aby ten lístek získali, potřebují zastavit vlak. Proč, když se do podobného vlaku Blazkowitz v pohodě dostal už předtím? Proč to neudělá znovu, důstojníka prostě potichu nesejme a nevezme si jeho lístek?
Vlak chtějí zastavit tak, že zničí Gibraltarský most ve chvíli, kdy přes něj vlak pojede. Proč proboha, copak by ho nestačilo vykolejit kdykoliv jinde? Copak neriskují, že jim celý vlak spadne do vody i a důstojníkem, nebo ho to při havárii rozdrtí, či jen zraní natolik, že lístek bude od krve? Jak ho chtějí hledat na místě nehody?
Jak zničit obrovský most? Na to potřebují starou židovskou technologii - jejích úkryty mimochodem náckové už zčásti objevili ve 40. letech a reverzním inženýrstvím z ní vyrobili svoje super zbraně. No nic, každopádně jeden z těch neobjevených úkrytů je ve strašné hloubce, kam se nemůžou jen tak potopit. Jak to tam schovali ti Židé a proč zrovna tam, když věděli, že se bez jiné speciální technologie k tomu nedostanou?
Takže potřebují ukrást nejlepší německou ponorku, která dokáže dosáhnout takové hloubky.
Takže Blazkowitz tu ponorku obsadí, a všichni se hezky nalodí a potopí. Pak vylezou ven v běžných potápěčských skafandrech. Na co potřebovali ponorku? Bohatě stačilo přijet nad to místo běžnou lodí, obléknout si skafandr a spustit se na dno. Ponorku schopnou potopit se do velkých hloubek vůbec nepotřebovali.
Takže se dostanou do toho tajného úkrytu a vezmou si odsud jeden automatický bojový oblek s neuralinkovým propojením, který může rovnou použít i paralyzovaná doktorka a udělá to z ní super zabijáka - Proč sakra Židé tuhle technologii nedali k dispozici Spojencům ve chvíli, kdy zjistili, že je náckové zavírají do koncentráků a rabují jejich skrýše tajných technologií? Spojenci mohli válku v pohodě vyhrát - ale hlavně si odvezou obří levitující kouli střílející řetězy. WTF?? Proč někdo v minulosti vytvořil tuhle věc?
Vraťme se zpět. Tuhle kouli pak vypustí nad gibraltarským mostem, ona vystřelí řetězy do betonových soklů a otáčením celý most rozbije zrovna když tudy projíždí vlak. Vagón s dotyčným důstojníkem s lístkem zůstane viset nad vodou na závěsu, a ten důstojník, který pořádaně zemře, jen tak tak nevypadne spojovacími dveřmi do vody, i když jinak jsou téměř všechny spojovací dveře vagónů otevřené. Tedy jen tak tak celý plán na získání lístku nejde úplně do prdele.
Následně Blazkowitze vysadí z vrtulníku na jedné straně mostu, který je z větší části stržený, aby se přes hordy nepřátel prostřílel na druhou stranu - a to včetně bojových vagónů, které mají dvě věže s protileteckými kanóny. Ty ovšem automaticky střílí jen na Blazkowitze, ale nikoliv na vrtulník, který ho přivezl. Blazko se tedy probojuje na druhou stranu díry v mostě, kde ho jeho vrtulník zase naloží a vysadí ho už konečně poblíž toho cílového vagónu, kde najde důstojníka a lístek, na který se později dostane raketou na silně hlídanou měsíční základnu - i když vypadá úplně jinak než ten důstojník, a i když náckové už dávno musí vědět, že proti sobě mají velmi schopnou odbojovou skupinu.

Mimochodem už předtím ta skupina dokázala proniknout do pracovního tábora, aby našla jednoho z těch Židů, který zná tajné úkryty, dokázali přeprogramovat strážního - bojového robota a s jeho pomocí rozstřílet hromadu dalších a osvobodit téměř všechny vězně. Toho všeho je svědkem Frau Engel, která Blazkowitze viděla už předtím ve vlaku, kdy si hrál na německého číšníka (se všemi těmi jizvami na hlavě), pak ho viděla, když se vmísil mezi vězně nastupující do tábora - kde mimochodem mohl být také poslán na likvidaci, ale jen díky tomu, že se náhodou líbil milenci Frau Engel byl vybrán na práci.

Aby toho nebylo málo, tak tenhle přiteplený milenec, jehož jméno si nepamatuju - si na Blazkowitze počká ve větrací šachtě v pevnosti hlavního nacistického vědce, aby poté, kdy Blazkowitz vystřílí úplně všechny a všechno na něj vyskočil z té větrací šachty a vyřídil ho - i když on nikdy předtím nebojoval, zatímco Blazko celkem standardně nablízko likviduje nožem velmi rychlé robopsy schopné roztrhat dvacet lidí za minutu.)

Ještě předtím ale jejich odbojová skupina ukradne tři helikoptéry, a zaparkuje je ve stokách přímo v centru Berlína - přestože je celý Berlín prošpikován automatickými kamerami, takže když ještě předtím potřebují nenápadně vyskočit z auta, aby se dostali do své podzemní základny, musí si vyčíhnout jediný okamžik a jediné místo, kdy pohled kamer zakryje výstřik fontány.
O dvě mise pzoději prostě tři ukradené helikoptéry zaletí přímo do obřího podzemního hangáru, aniž by si ho někdo všiml. A není to někde v odlehlé oblasti, protože když jde Blazko v kanálech na procházku, tak hned za rokem potká robotické sondy, automatické věže, a při jiné procházce v kanálech okolo úkrytu jasně a zřetelně slyší hovory nacistických důstojníků nad sebou, nebo ženu, která podává hlášení nějakému gestapákovi.

Ještě tam asi nějakou roli hraje to, že německý superbeton se velmi rychle a přitom nenápadně rozpadá vlivem nějaké houby, koroze, plynu nebo čeho. Všechny nové německé stavby jsou z něj postavené a náckové se nikde po světě ničeho nevšimli, i když za zřícení jedné budovy pár dní po dostavění byl hlavní konstruktér popraven. Ale nevím, jakou roli - zda vůbec nějakou - tohle mělo v celkovém příběhu. To jsem někde minul.

___

Stačí to takhle? Prostě je to dějová linka, která má nějak propojit různé zajímavé bojové lokace. Mohla by být mnohem lepší, mohla by být alespoň o trochu logištější, mohla by být klidně i pitomá, protože komu u střílení hromady nácků záleží na nějaké logice. Ale jestli fakt tolik lidí kvůli cool filmovým scénám nevidí celý obrázek pitomého příběhu, tak mě to velmi rmoutí.

Plus je tam navíc to vynucené řešení scén, které chci řešit úplně jinak. U toho naštěstí nejsem sám, komu to vadí.

Pro ilustraci Video 1 a Video 2
1.9.2020 10:27 - LokiB
Co to tak čtu, tak ti hlavně vadí ona "proč" ... tedy, že není vysvětleno, proč se situace řeší tak, jak se řeší, proč není zvoleno jiné řešení.

Z čtení mi přijde, že NĚKTERÁ tvoje hodnocení nejsou fér (viz ultimátní stanovistko, že by byl hlavní konstruktér popraven ... to je tvoje domněnka, já ti ji neberu, ale tvářit, že je to fakt, je zbytečné. navíc "alternativní historie")

že jsou některé situace řešeny tak, aby to působilo spektakulárně, je jistě fakt. tak to ve filmech, knihách či hrách bývá. osobně třeba nemám v oblibě zneškodňování bomby za běžícího odpočtu v posledních vteřinách (a různé variace na toto klišé) ... ale beru to, že to holt na část lidí působí jako zdroj napětí a BAVÍ JE TO (mě ne, co se dá dělat)

to, že není třeba vysvětleno, proč se nepostupuje stejně jako "minule" (vlak se zastavuje místo inflitruje, nebo proč je zvoleno zrovna dané řešení (proč vyhození mostu a ne zastavení někde jinde) ... otázka je, jestli by ti doplněné vysvětlení ingame k něčemu bylo.

jestli ti tedy nevadí to, že si jako hráč nemůžeš "vybrat", kde se vlak zastaví a jak se zastaví (což ani v dnešních FPS není dost dobře možné, vzhledem k rozpočtu, velikosti, časové náročnosti vývoje atd), ale vadí ti to, že není dost dobře zdůvodněno, proč je vybráno dané řešení ... s tím se imho dá smířit. příliš mnoho vysvětlování ve FPS není zábavné (pro většinu hráčů). když to stejně nemůžu změnit, tak jestli tam bude cutscene, kde mi někdo vysvětlí logicky, že vyhození mostu je jediná možnost, protože XYZ ... nijak mě to pro hru neobohatí. A většinu hráčů imho také ne.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092924118041992 secREMOTE_IP: 3.230.162.238