Kultura

sirien
16.8.2010 10:06
Původní diskuse k Dynamické teorii
Diskuse se původně vázala k článku o Dynamické teorii.

Protože v podstatě obratem utekla do OT a protože je brutálně ovlivněna duchem tehdejší doby a panující atmosféry mezi aktéry, byla oddělena.
Autorská citace #21
29.8.2010 12:27 - alef0
Píše:
Velice hezký závěr, jen jsi přeskočil tu část kde Roníček píše, že daní autoři vymysleli výborně jednu mechaniku (např. magii), což ale zaniklo ve hře jako celku, a že by bylo lepší kdyby radši napsali celou hru okolo té jedné mechaniky

Presne!

Sirien píše:
jinými slovy "narativní hru" podle této mechaniky, tedy hru podle TBM, tedy jeho, Roníčkovy, teorie.

Presne!

Až na tú časť ,,naratívna", ktorú si si dezinterpretoval, pretože v článku sa nespomína. Jediná zmienka GNS ,,V tomto texte zabudnite na GNS, budeme sa baviť o iných veciach. Strih.!" Čo len potvrdzuje môj predošlý bod:

alef0 píše:
Ale s tebou a Alnagom sa o tom prakticky nedá racionálne rozprávať, pretože stále by to bola debata o nadradenosti a zaslepenosti, prípadne o dráždení hada bosou nohou, prípade o spawnoch z RPGFóra a nie o obsahoch tých textov.


Celý článok o srdcolamoch je stelesnenie smútku nad hrami, ktoré tupo vykrádajú D&D štýl a z času sa v nich zjaví perla, ktorá stojí za povšimnutie. Stín meče je srdcolam. Dračí doupě je srdcolam. Slovenský ČaroDej je srdcolam. V tomto kontexte sa nad tým zamysli ešte raz.

----------------

Pointa je, že staré diskusie sa mi prechádzať nechce, ale rozhodne si neodpustím, keď niekto má postoj založený na dezinterpretáciách a postoji ,,autor je idiot bodka."


----------------

V každom prípade, s tvojim článkom to súvisí len okrajovo, ja som spokojný s tvojim vysvetlením nezahrnutia modelov.

----------------
Píše:
Angel: Díky. Můžu se jen tak zeptat, jestli Ti v tom článku něco připadalo jako vysloveně nový pohled na věc, nebo jestli Ti to spíš přišlo jako něco co sis tak nějak uvědomoval, ale zatím nepojmenoval?

K téme: za seba poviem, že to bolo skôr to druhé. Tie postupy, prečo sa napr. hráč od istej chvíle neúčastní na sedení, boli veľmi dobré vypozorované, akurát som nevidel ešte v analýze.
Autorská citace #22
29.8.2010 14:08 - Colombo
sirien: jestli ty diskuze nebyly "nedopatřením" smazány:P
Autorská citace #23
29.8.2010 16:10 - Angel
Spíš to druhé. Postupy, které si zmínil a techniky, jak problémům předejít a vyřešit je, dá se říct, znám. Přišlo mi to jako zamyšlení a shrnutí věcí, se kterými se hráč nebo spíš DM časem vždy setká, zjistí, jak to funguje a přijde na způsob, jakým věci řešit.
Mě konkrétně nikdy nenapadlo dělat analýzu a rozbor session tímto způsobem. Preferuji spíš po hře jít s hráči do hospody a probrat to tam s nimi. Kolikrát musím hráče vysloveně donutit jít s ostatními a detailně hru rozebrat, ale nikdy se nám nestalo, že by hra skončila na neřešeném problému. Možná jsem v tomhle trochu tyran, ale vždy po každé session věnuju minimálně hodinu, hodinu a půl sezení s hráči a rozebírání toho, co bylo dobré, co používat častěji a co omezit. Hráči spolu se mnou jako DM dávají dohromady styl a prvky hry. Vím, že pro dost lidí je to otravné, ale u mě to funguje.
Přišlo mi, že se snažíš popsat komplexní model, který používáš a dobře ho znáš, ale že máš na to málo místa a času. Tvůj způsob vylepšování her, na který si přišel praxí. Každý má své způsoby a ten Tvůj má prvky, které do jisté míry používá (byť i jen na podvědomé bázi) každý trochu zkušenější DM. Připadá mi to jako účinný a efektivní způsob vedení hry, který může pomoct méně zkušenějším hráčům s problémy v jejich hrách. Jen mi přišlo, že by to mohlo (a mělo) být víc rozpracovanější a podrobnější. Jinak je to spíš shrnutí pro zkušenější hráče a ti méně zkušení sice tu a tam řeknou ok tohle vypadá dobře, ale nepoužijí to, protože nebudou moc vědět jak.
Autorská citace #24
29.8.2010 18:08 - sirien
argh... nadšenci z Roníčkovy egomasturbace a jiné existence které nechápou slušnou žádost o nevytahování dva roky mrtvejch nesmyslů prosím pokračují v diskusi k tomuhle, už mám těhle věčně se vracejících kultistů kapku plný zuby, příště téma týkající se toho kokota z diskuse vyloučim rovnou v záhlaví.

Angel: díky
Autorská citace #25
29.8.2010 23:23 - Kostej
Můžeš pls přestat používat to otravné "Roníček"? Připadám si jak na základce mezi fakanama.
Autorská citace #26
29.8.2010 23:41 - tuleník
sirien: práve som prechádzal staršie články na viacerých fórach v snahe si potvrdiť, že ten kokot miesto pojmov vychádzajúcich z common sense používa svoje vlastné (a to dosť ustrelené definície) pojmov, nasmeroval si ma absolútne presne! Mimochodom, práve ten ústrel od common sense terminológie k "termínom naplneným novým, Roníčkovym obsahom" bude nie nevýznamným zdrojom "nepochopenia zneuznaného génia".
Pokiaľ mi viete potvrdiť, že egomasturbácia bola pôvodne určená pre účely nie vedenia hry, ale návrhu hier, tak tu máme ďalšiu nekorektnosť použitia: za takých okolností totiž bude veľmi pravdepodobne nanič, pokiaľ sa ju budete pokúšať vztiahnuť na vedenie hry či analýzu hry. Proste aplikácia teórie mimo jej "definičný obor" je spravidla problematická.
Autorská citace #27
29.8.2010 23:54 - Alnag
Alef0 píše:
Ale s tebou a Alnagom sa o tom prakticky nedá racionálne rozprávať (...)


Sirien mi snad odpustí, ale jemu možná tyhle ad hominem podpásovky nevadí. Podle mého jsi měl dřív větší úroveň. Já svůj dialog s dotyčným modelem již provedl (sirien ho správně nalinkoval), nemám co k tomu víc říct. Jedině snad, že věty, jako:

Alef0 píše:
Možno to bolo tým, že počet ľudí, ktorí ho nielenže prečítali, ale pochopili, možno porátať na prstoch jednej ruky :-).


svědčí o (ne)kvalitách daného modelu snad lépe než cokoliv jiného. Teorie nepochopená a nepochopitelná je teorie k ničemu a navrhovat, aby byla s něčím srovnávána je tudíž cesta leda do pekel. Pokud tedy srovnávat či propojovat, pak možná spíše s jinými modely, které pro usnadnění jsou na těchto stránkách také přeloženy. AGE model, Křupková filosofie, Procesní model (sic!), GDS event. Vývojová teorie.

Též se mi líbí (zvláště v kontextu již citované věty) fatální ad populum argument:

alef0 píše:
A Edwardsov model je v tejto oblasti dostatočne známy a venuje sa analogickej téme.
Autorská citace #28
30.8.2010 01:24 - sirien
Kostěj: Rád bych, ale bohužel jsem nenašel unifikované označení pro vůdce sekty, každá to má jinak a u tý Ronovy to označení neznám, protože jsem bohužel neprošel Zasvěcením.

Alnag: U tohodle tématu sem nad ně dávno povznesenej. Já se k Roníkově Teorii už také mnohokrát vyjádřil, racionální důvody k tomu jsem také už mnohokrát řekl, ale zjistil jsem, že se dialogu nedočkám, protože jeho stoupenci kritiku odmítaj (přesněji si ji pod slovem "kritika" představují souhlasnou polemiku nad ne úplně jasným aspektem Písma a vše ostatní je pro ně osočování*1 ) a diskuse s lidmi co o tom moc neví a zeptají se nemá smysl, protože okolo proletí vždycky nějakej kultista a zvrhne to. Vzhledem k tomu že to je jak to je jsem se prostě už o diskusi přestal pokoušet

Sakra... vim že se to na Kostce normálně nedělá a že to neni úplně snadný, ale bylo by možný to tu od #7 odseknout do separátní diskuse?
Těch pár relevantních věcí se dá přenést pomocí citací. Fakt nechápu, proč by měli mít Roníkovci právo přijít k jakékoliv teoretické diskusi a zabít jí svým otravným učením.

*1


EDIT: tohle je možná vzhledem ke všem těm "braindamage" a jinejm vtípkům přesnější:


EDIT2: přepis té části s řezánim diskusí
Autorská citace #29
30.8.2010 02:00 - sirien
PS: Alnag: dík za ty odkazy... kdysi sem to všechno četl, ale je to už tak dávno že sem zapomněl že to tu je...
Autorská citace #30
30.8.2010 08:14 - tuleník
trošku OT - sirien: druhý obrázok je super :D to hovorím ako bývalý takmer zať ev. farárky, bývalý neúspešný balič pravoslávnej teologičky a bývalý takmer otec potomka baby, ktorá síce o svojom svetonázore nič nehovorila, až mi ho dala vyžrať, keď potrebovala dôvod na rozchod :D
Autorská citace #31
9.9.2010 02:43 - SEB
no já jsem spokojenej, po přečtení článku se mi chce najít nějakou praktickou aplikaci toho "modelu" nebo co to je... při přednáškách to vždycky nějak šlo, ale napsat to je jiná!

myslíte že to má smysl někam dál tahat? Něco s tím ještě dělat?
Autorská citace #32
9.9.2010 02:47 - sirien
jo, taky sem experimentálně zjistil, že demonstrovat na tom reálnou situaci při přednášce nebo pak při rozhovoru, případně ten model použít k navržení nějakého řešení někomu je snazší, než takovej příklad napsat, ten rozdíl formy tu je z nějakého důvodu docela citelnej (nebo na to možná du ze špatné strany protože se to snažim tlačit do těch věcí u kterých to demonstruju na přednáškách, což není totéž co článek... nevim)
Autorská citace #33
9.9.2010 03:06 - SEB
hmm... to sme si nepomohli.

tak se poplácáme po zádech za docela pěknej článek a necháme ho shnít kdesi v temných vlhkých koutech internetu, jak je zvykem. Škoda...
Autorská citace #34
7.1.2015 02:45 - sirien
jsem právě namátkou v jedné diskusi zjistil, že tahle teorie docela hezky vysvětluje vztah mnohých hráčů ke crossgender a důvod proč to u Vypravěčů často "isn't an issue".

... (lehce upraveno) ...

[důvod, proč brát crossgender od hráče a crossgender u důležitého, pravidelně se objevujícího NPC, jako něco odlišnýho]

míra ztotožnění a hráčské investice do postavy.

Pokud to chceš v místy některými oblíbeném theory speaku, tak oproti hráčům a jejich vztahu k PC má GM přirozeně mnohem dominantnější vztah k řízeným NPC z pozice Director, Author nebo i Audience stance, ale mnohem slabší Actor stance a prakticky neexistující Character stance. Ostatně viz i "lidová moudrost" vtipů o GMPCs.

A to není jen jednostranný vztah - stejně jako to mění GMův vztah k těm postavám tak to i mění způsob, kterým hráči k těmto NPC a je hrajícímu GMovi přistupují. Je dost rozdíl hrát na "crossgender NPC" u kterého vím, že jeho hráč-GM je k němu citově relativně lhostejný a vede ho jako "příběhovou rekvizitu" (tedy hranice mezi fikcí postavy a sociální rovinou GMa je jasná a pevná a oddělená "tlustou" metaherní rovinou) a mezi hraním na crossgender PC u níž je hranice mezi hráčem a postavou tenká, nejasná a metaherní pole tyto rozdělující je tenké.

Proto jsem taky psal, že u "bier'n'prezzel" nebo "dungeon crawl" her kde právě tahle investice u hráčů do postav bývá nijaká a postava je primárně nástrojem (metaherní rovina je silná) mi crossgender vadí jako hráči i GMovi výrazně míň než u her, které obvykle hraju.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1948139667511 secREMOTE_IP: 3.228.21.186