Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
3.5.2010 17:36 - Deathman
3.5.2010 13:00 - noir píše:

Neblbněte, v Dračím doupěti přece nebudou žádný gorily! A skoro nahatej barbar? To je volovina, v Pripjaťských bažinách přece bylo chladno.

Mě se ty obrázky líbí o hodně víc, než ty, které byly představené jako první.

A jako obvykle mi přijde velmi srandovní, že první informace o mechanismech o DrD2 vyjde ven takto :o) A ten "mechanismus" se mi náhodou docela líbí.


Moja rec [ako vzdy ma niekto predbehol :)], mne ti obrazky pripadaju ovela lepsie nez tie co boly ako ukazka od Echthelionu [ci ako sa to sakra pise].

A jo Mongolovia sa tiez povazovaly za barbarov ide iba o uhol pohladu.

Europska civilizacia bola povazovana za barbarsku z pohladu azijskej a naopak.
3.5.2010 18:32 - Merlin
barbar není rasa...ale to už je jiná hudba
3.5.2010 19:44 - sirien
skew píše:
http://drd2.altar.cz/ilustratori/merlkir

mňo dobře, tohle je konečně autor na jehož práci se dá rozumně dívat. Upřímně doufám že bude mít autorský tým dost rozumu a upřednostní ho co nejvíc...

Bouchi píše:
zalezi na tom, jak casto a jak slozite se to bude pouzivat, ne?

ne. Záleží především na tom, jak moc bude ten systém komplexní a překombinovaný nebo naopak ilustrativní a intuitivní. Zatím jsem od Altaru viděl jen ten první případ, ale pokud to má být ve stylu "mrkni na obrázek a řekni ke kterému se se svojí postavou hlásíš", tak to je velmi příjemné překvapení. Snad první kterého se mi zatím dostalo.
3.5.2010 20:04 - Deathman
Suhlasim.
Znie to ovela lepsie ako presne vazit kolko co vazi a pocitat to.
Pravidla s nalozenim boly jedni z tich, ktore sme pri hrani DrD vynechavaly.
Hodnotily sme to skorej zdravim rozumom.

Aj ked jedna lastovicka jaro neroby.
Uz aby tu bola ukazka priamo z pravidiel.
3.5.2010 20:11 - Bouchi
Bouchi píše:
zalezi na tom, jak casto a jak slozite se to bude pouzivat, ne?
sirien píše:
ne. Záleží především na tom, jak moc bude ten systém komplexní a překombinovaný nebo naopak ilustrativní a intuitivní.

Zvyraznene pasaze IMHO nejsou v zadnem rozporu, tak opravdu nevim, proc mi oponujes.
3.5.2010 20:42 - Colombo
Tam byla nějaká pravidla pro naložení?
Stejně jako počítání, kolik světla v lampě mi zbyde?
Stejně jako počítání, kdy mi dojde jídlo?
Stejně jako počítání únavy?
Stejně jako počítání expů za každou blbou zabitou potvoru?

Ono těch vynechaných věcí bylo sakra hodně.
3.5.2010 20:55 - sirien
Bouchi píše:
Zvyraznene pasaze IMHO nejsou v zadnem rozporu, tak opravdu nevim, proc mi oponujes.

reagoval jsem na to "často" a ne na "složitě", protože se domnívám, že to, jak často se bude používat, je odvozeno právě od toho, jak bude složitý.
Když ten systém nebude dávat smysl, nebude se používat vůbec tak nebo tak. Když smysl dávat bude, ale bude složitý, bude se používat minimálně, což je nanic, takže by měl být smysluplný a jednoduchý.
Vem si případ pohybu v DrD - byl smysluplný, o tom žádný, matematicky dával docela rozumné výsledky a tak. Nicméně byl dost opruz s ním pracovat, takže si nepamatuju, že by se nějak víc používal. V době kdy jsem hrál DrD jsme ho použili snad jen jednou když jsme počítali jak rychle projdeme horskou soutěskou (potraviny a další komplikace) a když jsme zjistili, jak složitý to je, tak sme si na něj pak už ani nevzpomněli.
4.5.2010 04:41 - Radan
Teda, krutá diskus...rovnou na začátek asi napíšu, že se cítím jako nezaujatý, to abych nebyl hned z kraje napaden :). A taky pohlašuji, že nikoho neznám a tudíž nic z toho co napíšu nemůže být myšleno (a není) jako útok proti něčí osobě/firmě/duševnímu vlastnictví.

1) Asi se rovnou postavím za ty, co tu psali o tom, že oficiální diskuze na rpgforu není o nic smysluplnější než tahle (nebo něco v tom smyslu). Pročetl (projel?) jsem si tam několik stránek a....vždyť je to pravda! :). Těch prvních deset by se dalo zhustit do jedné konstruktivní. Někde jsem se tady dočetl, jak jsou diskuze tam moderované...tak proč proboha tu oficální diskuzi nikdo nezmoderoval :)!!! (ač s moderací nesouhlasím) Přijde mi, že kdyby například nějaký novinář nebo knihkupec přišel na tuto (opět to napíšu) oficiální diskuzi, tak nevím jak pozitivně to na něj zapůsobí. Neměla by být taková diskuze bez těch výkřiků? Jako založit nějakou druhou kam by se překopírovali jen ty konstruktivní příspěvky :)? Nebo to nemá být reprezentativní? (já nevím, já se ptám, jsou tam otazníky, do nikoho nešiju :) - tohle jsem původně začal psát, abych podpořil ty kverulanty ;-), protože mi to taky přišlo plný nesmyslů)

2)obrázky, kvůli těm to celý píšu vlastně...asi se taky přidávám na stranu těch hudrujících. Oni už to pěkně vystihli, tak to psát nemusím, jen jim vyjádřím takto podporu :). Je fakt, že ty obrázky od echtelionů (?) na mě působí asi jako ten expresionistický obraz Výkřik od Muncha. Je to sice zajímavý, ale doma bych to mít nechtěl. Jako jejich obrázky jsou hezké, ale třeba někam na plakáty nebo dekadentního RnB klubu (vtip-ponechte jen dekadentního klubu). To s tou statičností je fakt, ale mě ještě víc vadí taková jejich "neuchopitelnost". Tím myslím, že když se na to podívám, tak si řeknu: "co to je..má být..je..má být...to je zvláštní...má být..". Asi jsem v tomdle navyklej na "normálnější" věci co na mě valí konzum :) ale to bude možná většina adeptů na koupi drd2. Tím nechci znevažovat jejich díla, jenom jejich styl možná opravdu není to nejlepší do drd2 (třeba do uměleckých kaváren by to určitě zapadlo-to není pejorativní).
Zato obrázky od Merlkira jsou dost jiná káva. Možná vypadají tuctověji...teda pokud je pro někoho tuctovka třeba Alan Lee :)...ale už na můj první pohled se mi tam hodí daleko víc. Teda, když jsem se podíval na ty první dva obrázky, tak jsem si říkal, proč má ten chlápek s tím největším batohem takový chlupatý nohy :)....no on asi nemá co? ono je to takle akorát nakreslený.....ale pak jsem se podíval autorovi na profil na devartu a musím říct, že mi to vyrazilo dech (jo, někdo řekne, že jsou tuny lepších, ale mně stačí málo)...mým osobním favoritem se stal tento obrázek--- http://merlkir.deviantart.com/art/TLD-Intro-Gondor-98918220 ---- (omlouvám se, bojím se experimentovat s těma tlačítkama dole, ale polepším se)...statika a nulové výrazy snad už nehrozí :). Teď už mi jenom vrtá hlavou, proč jsou ty obrázky pro drd2 tak "chlupatý".... :) (muj favorit neni).
(a hlavně se tu prosím nehádejte, o tom jak má být dlouhý jaký meč, vždyť to je přeci na každém, jak si ho nechá vyrobit :))


JO...takže...asi jsem se chtěl zeptat bouchiho (ahoj bouchi, mám nutkání sem napsat někam prosím, ale asi by to vypadalo jako provokace, když to sem nikdo nepíše :)) proč se přistoupilo k tomu, že bude víc ilustrátorů? Jeden by to nestačil? Nebo to bylo protože si fakt myslíte, že to bude vypadat lepší, když tam bude víc stylů (to neposuzuju, jen se ptám)? Dík

sirien: a nezáleží spíš na tom, komu ta rozhodovací pravomoc připadne? :-), jak sám píšeš, s altarem jsou takový a takový zkušenosti, nedivil bych se, kdyby tam bylo něco jako: "podívej se na obrázek a dm ti rozhodne, jaké máš naložení :-)" (pardon, to bylo jen rýpnutí, vím, že tvůrčí tým není ten co dělal drd nebo drd+)
4.5.2010 07:06 - Sosáček
pety píše:
Hlavne nechapu proc mechanismus ktery je prevzaty odjinud,(Riddle of the steel tusim)musi byt utajovan skoro jako kody k atomovym zbranim

Protoze tam jiny mechanismy nez prevzaty nejsou? :D
4.5.2010 07:08 - Sosáček
Otazkou je, koho to zajima. Moje auto ma taky odjinud prevzaty mechanismy jako spalovaci motor, ABS, okynka s elektromotorem a posilovac rizeni a pri jeho pouzivani mi nevadi, spis naopak. Nejlepsi hry ktere znam vznikly tak ze nekdo vzal existujici mechanismy a dal jim jednotne tema.
4.5.2010 07:46 - Quentin
tamten chlapek: +1
4.5.2010 09:11 - alef0
Súhlasím presne s tým, že nejedno dobré dielo vykradlo ostatné diela. Vykrádanie je povinnosť a teším sa, že sa vykrádajú aj iné diela než klasický Gang štyroch DrD/D&D/Shadowrun/GURPS.

Originálne diela sú často prudkou avantgardou na hranici nehrateľnosti / nekonzumovateľnosti / praktickej nepoužiteľnosti a až nejaký nasledovník z nich vykradne tie najlepšie veci a urobí z nich produkt, ktorý dokážu zjesť aj masy.
4.5.2010 10:34 - Sosáček
Vykradani se tomu rika jenom pokud akceptujes dusevni vlastnictvi ;)
4.5.2010 12:11 - sirien
Radan píše:
proč se přistoupilo k tomu, že bude víc ilustrátorů?

remcyremcy...protože ecthelioni jsou geniální tvůrci a féroví moderátoři a suproví kreslíři a umělci a byl by zločin neposkytnout jim tvůrčí prostor?
dobře, už mlčim.

Quentin: já vim že na RPGF spousta lidí používá "+1" posty, nicméně nech to prosím tam
4.5.2010 12:17 - Merlin
Já ze sebe teda udělám blba (veřejně...skrytě normálně jsem), ale kdo nebo co jsou ti ecthelioni? To je něco jako Svědci Jahodoví?
4.5.2010 12:40 - Deathman
Ne oni jsou andele svetla ktery nas dosli zachranit pred jestery z hlubin vesmiru

Ale k topicu [sk on]

Mne na nich vadi ze tie ich obrazky vypadaju strasne umelo a disproporcne.
Ako do temneho psychedelickeho fantasy by asi zapadly ale neviem ci sedia ku klasickemu sword and sorcery [to ci je slovanske alebo nie posudia aj tak nakoniec hraci, vo finale tam aj tak budu gargogily a mozkozruti.].
4.5.2010 12:43 - pety
Jakub,Mnozina:Mne ale vubec nevadi to ze autori Drd2 se inspiruji v jinych systemech,tim svym postem na ktery reagujete sem spis narazel na nekonzistentost distribuce informaci ze strany tymu ktery na jednu stranu tvrdi ze nechce podavat info o systemu z duvodu ze dulezite mechaniky se budou jeste doladovat, a pak vyplyne ze je "strasne tajny" i takovy detail jako je nalozeni postav,ktery prece zadne doladovani nepotrebuje (maximalne rozhodnuti bude/nebude)-
4.5.2010 12:45 - sirien
Ecthelioni jsou sourozenci, dvojčata, kteří kdysi přišli na RPG Fórum pod uživatelským nickem "Ecthelion". Markus, jinak tak striktní v dodržování pravidel RPG F a odvolávající se na tucty dalších pravidel, jim velkoryse odpustil že používali oba jeden a tentýž account a pro jejich společnou (rozuměj Markusovu a Ecthelionů) zamilovanost do indie RPG a dalších podobnejch věcí je jmenoval moderátory RPG F (dva lidi na jednom účtu jako moderátoři... asi jako kdyby dva policajti měli stejný služební číslo. No nic)

Také to jsou proslulí tvůrci různých vlastních her spíše pochybné až diskutabilní kvality, i když se nedá upřít, že jejich nejznámější počin Stories of the Empire (SotE. Neptej se, proč českou hru pojmenovali anglicky, nevim) vyšel i knižně (no... v malém paperbacku určitě)
Kromě toho se také pokouší kreslit a na RPG F jsou z nich všichni tak odvařený (nebo možná ne a jen pod diktátem politické korektnosti kdy je RPG F papežštější papeže umlkla veškerá racionální kritika, nevim) že jim to pořád chválej a řikaj jak to je super.

Taky to jsou z jakéhosi důvodu členové tvůrčíto týmu DrD2

No a to je asi tak všechno.
4.5.2010 12:48 - sirien
btw, abych nebyl jen zlej pořád, tak se zase tvůrců a Bouchiho trochu zastanu ohledně toho tajení - ono totiž není moc příjemné, když vám při práci neustále někdo kouká pod ruce a komentuje a komentuje... takže docela chápu že prostě nechtěj věci zveřejňovat.
Ostatně pokud se pamatuju dobře, tak WotC se taky zrovna nehrnulo všem vykládat, co supernovýho teď na DnD4e vymysleli...

jak dobrej to je přístup vzhledem k práci s komunitou a tak nevím, nicméně docela chápu, proč to tak tutlaj.
4.5.2010 13:10 - Sosáček
sirien píše:
Taky to jsou z jakéhosi důvodu členové tvůrčíto týmu DrD2

Ilustratori a designeri. To mas ctyri za cenu jednoho. Ale jak jsem tak koukal na nejakyho toho charlese nebo co, tak mam pocit ze se drd2 zacina ucastnit cela brnenska neonazi scena :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11021018028259 secREMOTE_IP: 18.234.139.149