Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
20.4.2010 19:42 - Alnag
Shako: A to má být jako pochvala, ironie nebo pokus o straw man argumentaci? Protože z té tvojí hlášky se mi to tak jako těžko poznává.
20.4.2010 21:54 - Merlin
Já to prosím nevím :)...takže slovo všichni, není ouplně v pořádku :P
21.4.2010 10:38 - ShadoWWW
Takhle nějak si představuji moderní pěkné RPG ilustrace žánru heroic fantasy.
21.4.2010 10:50 - Nachtrose
ShadoWWW: krasne. hlavne ten ohnivy drak na 05 je bozi :-)
21.4.2010 11:12 - Shako
Alnag: Prejdu na jiny kanal, pokud je chut k diskuzi.

Merlin: Aspon nekdo.:) Omlouvam se, ze jsem nenapsal skoro vsichni.
21.4.2010 11:17 - Merlin
Shako: v pohodě...já málokdy vím vůbec něco :D
21.4.2010 11:35 - Jerson
Shako píše:
Omlouvam se, ze jsem nenapsal skoro vsichni.

Ono nejde ani tak o to, že lidé říkají Bouchimu, co by dělat měl, ale že sami jasně cítí, co by dělat neměl.
Tedy když předloží obrázek, který na téměř všechny působí statickým dojmem, tak by asi neměl vysvětlovat, jak by se na ten obrázek měli dívat, aby v něm viděli to co tam má či může být.
21.4.2010 11:47 - Shako
Jerson píše:
Tedy když předloží obrázek, který na téměř všechny působí statickým dojmem, tak by asi neměl vysvětlovat, jak by se na ten obrázek měli dívat, aby v něm viděli to co tam má či může být.


Opet rikas bouchimu, co by delat mel resp. nemel.

Za sebe se priznam, ze kdyz se mi nekdo timhle zpusobem pokousi rikat, ze to delam spatne, tak ho ignoruju uz jen protoze bych mu dal za pravdu, kdybych to opravil (tj. i kdyz uznavam, ze je to spatne). Nemam rad ten "agresivni natlak" - ty to delas spatne, mel si tu udelat takhle.
Ta kritika (at uz opravnena nebo ne) by se dala podat jinak a treba by pak Bouchni na ni jinak reagoval.
V okamziku, kdy jedna strana odstreluje druhou, tak druhou asi tezko nekdo presvedci, ze je odstrelovana zaslouzene.
21.4.2010 11:57 - wlkeR
Shako: Zatímco přístup co popisuješ je žádoucí ve škole, tady se přikláním k Jersonovi s tím, že kritika je kritika a měla by se zjišťovat její oprávněnost, ne způsob podání.
Však tohle je vzorek lidí, co by si ty pravidla MOHLI koupit (byť nejsou cílovka, jak se tu obecně tvrdí), a když jim ty obrázky nestojí ani za "Není to špatné, ale..." asi tu něco FAKT drhne.
21.4.2010 11:57 - Jerson
Shako píše:
Opet rikas bouchimu, co by delat mel resp. nemel.

Samozřejmě. Co by neměl dělat, protože to vůbec nepomáhá a navíc to díky paradoxu (člověku se kresba nelíbí, protože mu přijde nesmyslná, a je přesvědčován, že kresba má vlastní logiku a tedy by se mu měla líbit, přestože to zda se mu líbí nebo ne má s logikou co do činění) vzbuzuje nelibé pocity.

Osobně bych to dělal tak, že bych kresbu předložil různému publiku a zeptal se jich na názor, a když významná část (30 - 50% podle uvážení zadavatele) řekne "nelíbí", tak ji vyřadím a předložím jinou. Nicméně v tom jak propagovat RPG nebo jak vést nakladatelství či čemkoliv jiném nehodlám Bouchimu ani nikomu jinému radit, protože do toho nevidím. Jen mluvím o tom, co by neměl dělat, protože to nemá efekt. Ostatně rozhodnutí je stejně na něm a obchodní výsledky taky, tak mi do toho ani nic není.
21.4.2010 12:03 - Shako
Kýblohlav školní: At uz je ta kritika opravnena nebo ne, tak do jiste miry chapu, proc ji bouchi ignoruje.:-)

Opravnenost: Pro me tu hlavne drhne to, ze bouchi ma na konte nekolik projektu a zatim Altar nezkrachoval. A ted si to srovna s tim, kdo to kritizuje. No, necetl jsem vsechny pociny vsech, kteri to tady kritizuji. Ale rekneme, ze opravnenost kritiky jsem ochoten priznat Jersonovi za CPH. Ericovi, kdyby se tedy objevil, za SS.

Jeste nekdo se tu hlasi k nejakemu RPG vytvoru?


Jerson: Ok, todle beru.
Hadat se o tom, zda se ti ma obrazek libit nebo nelibit je pitomost.

Jen me prekvapuje, ze pokud je tadle komunita schopna zkritizovat system, obrazky, marketing atp., coz dohromady tvori jedno cele RPG, jaktoze jeste zadne nevyslo?;-)
21.4.2010 12:06 - wlkeR
Nesu vám olej~ Aneb "Llustrátorský profil - Ecthelion" co mi teď přistál ve feed readeru (s velmi pozdním datem, zvláštní:) http://drd2.altar.cz/ilustratori/ecthelion
21.4.2010 12:09 - Naoki
Píše:
Opravnenost: Pro me tu hlavne drhne to, ze bouchi ma na konte nekolik projektu a zatim Altar nezkrachoval. A ted si to srovna s tim, kdo to kritizuje. No, necetl jsem vsechny pociny vsech, kteri to tady kritizuji. Ale rekneme, ze opravnenost kritiky jsem ochoten priznat Jersonovi za CPH. Ericovi, kdyby se tedy objevil, za SS.

Jeste nekdo se tu hlasi k nejakemu RPG vytvoru?

Podle této logiky by se průzkumy trhu měly dělat jen u producentů a nikoli u konzumentů (nebo u cílové skupiny). Jestli si konzument např. stěžuje, že mu sýr podle nové receptury prostě nechutná, tak těžko ho odbýt tím, že on žádne sýry neprodukuje tak ať je zticha.
21.4.2010 12:13 - Shako
Naoki píše:
Jestli si konzument např. stěžuje, že mu sýr podle nové receptury prostě nechutná, tak těžko ho odbýt tím, že on žádne sýry neprodukuje tak ať je zticha.


Asi jsem se spatne vyjadril. Pokud mi syr nechutna, tak si samozdrejme muzu koupit jiny. Problem vidim az v tom, kdyz konzument tvrdi, ze mu syr nechutna, ale naprosto presne vi, jak by se mel delat, aby byl chutnejsi.

Nemam problem s vyjadrenim, ze syr nekomu nechutna, ale az s tim, ze ja jsem tady syrovy expert a dam ti pouceni, jak ten syr vyrabet.
21.4.2010 12:17 - Alnag
Shako: S přístupem, že do tvorby sýrů mají co kecat jen lidé, kteří už nějaký sýr vyrobili by výrobci sýrů zanikli během jedné generace. Nebo by každý z nich horko těžko podomácku vyráběl první sýr, aby se etabloval jako sýrový expert. Jsem si jistý, že v reálu to funguje jinak...
21.4.2010 12:28 - Colombo
Tohle je problém internetových diskuzí, ať už jsou o čemkoliv.

Vždycky jsou plné odborníků, kteří by daný problém vyřešily lépe/levněji.
21.4.2010 12:41 - Bouchi
Jerson píše:
Tedy když předloží obrázek, který na téměř všechny působí statickým dojmem, tak by asi neměl vysvětlovat, jak by se na ten obrázek měli dívat, aby v něm viděli to co tam má či může být.
Shrnu to asi takhle:
- Ano, chapu, ze ten obrazek na temer vsechny pusobi statickym dojmem.
- Ne, nemyslim si, ze kazdy obrazek pusobici statickym dojmem je kvuli tomu automaticky spatny.
- Ano, bylo by spatne, kdyby bylo v prirucce prilis mnoho obrazku pusobicich statickym dojmem.

Tot ode me zde k ilustracim (ktere jsem ostatne ani nepredkladal ja) vse. (Nicmene by me zajimalo, proc ti kritici nadresuji sve vytky primo ilustratorum; pravda, u nekterych je pravdepodobny duvod celkem nasnade - ale krom RPGF existuje i moznost zanechat komentar primo na DrD2 webu.)
21.4.2010 13:06 - Merlin
Shako: hmm...nevím, ale právo púodmiňovat kritiku tím, že jsem sám něco udělal je slušně řečeno zcestné. To, že jsem nikdy neudělal žádné RPG a ani žádné nevydal, přece neznamená, že nemůžu říct co se mi na obrázku líbí a co ne? A jak na mě působí?
A i kdybych neuměl malovat, což asi neumím, přece můžu vždycky říct, že tenhle obrázek je divný v tom a v tom a kdybych to uměl, namaloval bych ho tak a tak (s mečem v přirozené poloze, s výrazem v obličeji, v pohybu...)
21.4.2010 13:23 - Jerson
Bouchi píše:
Nicmene by me zajimalo, proc ti kritici nadresuji sve vytky primo ilustratorum; pravda, u nekterych je pravdepodobny duvod celkem nasnade - ale krom RPGF existuje i moznost zanechat komentar primo na DrD2 webu.)

Odpovím ti na tohle - Ecthelioni se ke svým výtvorům příliš nevjadřují a už vůbec ne tady. Nepřijdou na D20 s tím, že by založili téma a házeli do něj svou tvorbu, nebo spíše návnadu na svou tvorbu. A když někdo jejich tvorbu kritizuje, tak se neozývají a nevysvětlují kritikům "to není chyba, to je vlastnost" (když budu parafrázovat Billa Gatese)
Ty děláš to poslední. Ono v tomto případě nejde ani tak o kritikum, jako o tvé popírání oprávněnosti kritiky, což vede k dlouhým diskusím. Ostatně úplně stejně na tom byl Gediman, když jsme mu kritizovali Void a on říkal "to není chyba, tak to má být". Můj názor na relativistmus líbivosti znáš - u jednotlivého člověka nejde říct, co je dobré a co špatné, protože každý má jiný vkus, ale deset tisíc zákazníků se nemůže mýlit.
Já třeba nesleduju debatu o DrD2 na dracidoupe.cz, jen jsem si přečetl první komentáře. Ale určitě by bylo zajímavé poslat jim tam tyhle obrázky a nechat lidi vyjádřit stylem "líbí - ujde - nelíbí", pokud opravdu chceš znát názor nějaké větší skupiny lidí. Tedy ne že by to bylo nutné.
21.4.2010 13:46 - alef0
Hej, presne, kontrakritika ,,ak sa ti nepáči, urob lepšie!" je hovadina. To isté, čo povedal Alnag pre syry, by platilo aj pre futbal. (To by rozhodca musel byť najlepší futbalista)

Na druhej strane, môj problém je ten, keď má kritik príliš veľa rečí a mudruje, ako by to spravil, keby mal čas, peniaze a chuť, a je evidentne jasné, že to sú len plané reči. (Viď úvodné časti tejto celej témy).

A tiež súhlasím s kolektívom, že keď je ilustrácia nezasiahla niektorých ľudí, možno je dobré sa zamyslieť prečo.

Inak tu si furt spomeniem na príklad s Eberronom a jeho zbierkou concept artov Across Eberron, ktoré boli poriadne kritizované... a napodiv, výsledná forma a vizuál Eberronu sa zmenili k lepšiemu.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10780000686646 secREMOTE_IP: 3.92.1.156