Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
8.3.2010 10:25 - Jerson
ALe jo, magie to omezení má (i když obecné vysvětlení "To neřeš, o je magie" bylo tak nadužívané, že jsem na něj nejen já dostal alergii)

Odstraňovat nedostatky ano - ale mnohem lepší je odstraňovat příčiny, protože některé nedostatky jsou inherentní. Třeba to že hráči chtějí lepší (silnější, schopnější) postavy, což v mechanice systému znamená vyšší pravděpodobnsot úspěchu, ale zároveň pro zábavnost hry musí existovat rozumná šance na neúspěch (jiný než kritický). Takže třeba u zloděje pak člověk nachází hodnoty typu 112%, které jsou už ze své podstaty nic neříkající.

Naopak rozdělení schopností podle povolání vůbec nemusí být problém, přitom může můžou mít hráči značnou volnost. Dám příklad.
"Tak sis namíchal postavu se super schopnostmi - jak jí budeš říkat? Válečník? Kouzelník? Dej nám nějaký příklad z knížky nebo filmu, ať víme, čemu se tvá postava přibližuje.

(Super-mega-univerzál-nabouchanec? Chtěl bys hrát ve světě, kde musíš tvému typu postavy číkat Super-mega-univerzál-nabouchanec? Přeci si nemyslíš, že takhle vykombené povolání bude mít tvoje postava jediná?)"


Stejně tak pořešit rostoucí schopnosti je jednoduché - jen tak z fleku mě napadlo, že když roste šest vlastností a deset dovedností, ale je jen jeden "zdroj síly", ze kterého postava musí brát, tak ne pokaždé půjde do všeho na plný výkon, i když jí v tom technicky nic nebrání. Při sporu s jinou postavou pak stačí, aby oba soupeřící hráči volili vložnou "energii" tajně - když má někdo sílu 10 a druhý 5, tak první ví, že mu stačí dát 6 a vždycky vyhraje. Ale druhý to ví taky a tak může dát 0 a pak říkat "Tak jo, kdo vyhraje dva za tří, vyhrál celkově. A přitom mu na další dva zápasy zbývá jeho pět energie proti čtyřem, které má "silnější", takže má pořád šanci na výhru.

(Ještě že na DrD2 nedělám, to bych takové nápady během minuty určitě neměl :-)
8.3.2010 10:31 - Bouchi
Heh, uz vidim, jak zas nekdo za par dni/tydnu bude tvrdit, ze DrD2 vykrada Jersonovy napady. :-)
8.3.2010 11:06 - Jerson
Jerson tomu bude říkat "nechali se inspirovat" (: )
8.3.2010 11:32 - Peekay
Jerson píše:
Jerson tomu bude říkat "nechali se inspirovat" (: )


...az na to, ze tie veci su v tomto momente hotove uz aspon pol roka :D
8.3.2010 11:41 - Aljen
Testeri budu moct potvrdit co testuju uz par mesiacov ;)
Niezeby to bolo nejak podstatne.
8.3.2010 13:24 - sirien
LOL

přečetl jsem si tu diskusi na RPG F. Fakt O HODNĚ konstruktivnější než ta tady. Úplný vzor diskuse...

Sedm stránek kydů o názvu (ani jeden vážný návrh), post od kohosi, kdo vychvaluje "styl" který autoři navrhují (to úplně praobyčejné generic fantasy, jakoby to bylo něco geniálního), pak nějaký kydy o diskusi na dracidoupe.cz, naprosto nesouvisející, pak opět nějakej týpek co píše "Já bych třeba příchd vyšší verze DrD uvítal, pokud zůstane DrD." což je fakt geniální věta (ocením nové DrD, pokud na něm neuděláte nic nové), do toho PK, kterej skáče jak malej fracek co dostal novou hračku a každýmu říká jak kladou úžasné otázky a jak to je prospěšné, aniž by pořádně nějakou otázku dostal. Ne že by to šlo, když o tom systému není jediná informace, že jo...


Vskutku Bouchi, jaká to vznešená diskuse a o kolik přínosnější než ta tady. Prosím Tě, až příště budeš na tvrzení "místní diskuse má víc postů než ta oficiální" odpovídat "to je možné, ale v té oficiální je víc přínosných věcí". tak si nejdřív chackni, jestli tam je vůbec aspoň jedna taková.
8.3.2010 13:40 - Bouchi
sirien: Pobavils. Svoje meritka prinosnosti si schovej pro diskuse ke svym projektum. Posuzovani prinosnosti prispevku v diskusich k vyvoji DrD II ponechej na vyvojarich a vydavateli.
(Ale chapu, k tvemu image "vsechno vim nejlip a vsude jsem byl trikrat" holt patri i uloha univerzalniho posuzovatele kvality a uzitecnosti vsech prispevku, ktere kdy byly v jakekoli diskusi napsany.)
8.3.2010 13:52 - sirien
Bouchi: Pobavit se může každej sám, ta diskuse je veřejně přístupná. Za 11 stránek diskuse (což je asi 170 příspěvků) se tam objevilo asi pět věcných postů s dotazy.

Jistě, vím všechno nejlíp etc. etc. Nicméně teda fakt nevím co si lidé vytvoří za dojem o vydavateli a autorech kteří za přínosneou považují diskusi kde je sedm stránek z jedenácti na téma "DrD2/DrDII?" "jeskyně šupinatce 2" "draci doupe^2" etc.
První dvě stránky, hlavní téma (stejné jako zde) - kritika negativního vymezení (dungeonpunk etc). Od str 3 běží ta úchvatná diskuse o jméně a to až do str 6, mezitím se načne téma pověsti Altaru, pak tam je stránka nebo dvě komentářů ohledně podobnosti autory naznačené mechaniky s CPH. Na str 7 se konečně objeví pár otázek, nicméně odstartuje se diskuse o dracidoupe.cz, str 8 je něco s příklady a narážky na staré DrD, samozřejmě zde pokračuje ona diskuse o názvech na str 9, kde se objeví pár dalších otázek (přeposlaných odtud Jersem), pak pokračuje nějaké obecné tlachání o tom co je uváděno v příkladech

skutečně... fakt by mě zajímalo co na tom shledáváš tak přínosným. Zcela vážně se ptám. Jestli teda máš odpověď.
EDIT: resp. o tolik přínosnějším než zde.
8.3.2010 14:05 - Bouchi
sirien: Napred se prosim nauc nedezinterpretovat psany text. Pretlumocit "Pokud bys pocital jen prispevky, ktere se vztahuji k DrD II a mohou byt nejak prinosne pro jeho vyvoj a sireni, pochybuju, ze bys jich tu napocital vic nez na RPGF." jako "diskuse na RPGF je o tolik prinosnejsi nez na Kostce" je opravdu velice ... kreativni.
(Moje veta rika jen a pouze to, ze navzdory cca dvojnasobnemu mnozstvi prispevku nepovazuji zdejsi diskusi za prinosnejsi (pro vyvoj a sireni DrD II) nez tu na RPGF. A za tim si stojim.)
8.3.2010 14:11 - Jerson
Peekay píše:
...az na to, ze tie veci su v tomto momente hotove uz aspon pol roka :D

Však já vás nechci nijak stresovat. Svou teorii o konvergenci přístupů v RPG jsem vyslovil před lety a pořád si myslím, že některé věci můžou být vymyšleny nezávisle na sobě, a tvrdit, že někdo od někoho opisoval je zbytečné (pokud se nejedná o odstup v řádu let a téměř doslovné opsání :-)

Každopádně nejvíc jsem zvědav na tu základní mechaniku, ostatní věci jsou pro mě víceméně vedlejší.
8.3.2010 15:36 - Bouchi
Jerson píše:
Svou teorii o konvergenci přístupů v RPG jsem vyslovil před lety a pořád si myslím, že některé věci můžou být vymyšleny nezávisle na sobě
To koneckoncu plati nejen v RPG, viz ruzne objevy a vynalezy (a to i kdyz nebudeme pocitat Cimrmana :-)).
8.3.2010 17:03 - noir
Popravdě řečeno se mi taky zdá, že diskuze na RPGforu k tématu DrD2 stojí za starou bačkoru. Čekal jsem tam nějakou analýzu toho, co víme, jak vypadá vzhled apod. A jsou tam vlastně jen výkřiky - a ještě k tomu nepolemické. Tak trochu nuda :o(
9.3.2010 15:47 - Felouen
12.3.2010 18:33 - skew
Další várka odpovědí.
12.3.2010 20:49 - ShadoWWW
Tentokrát konečně zajímavé odpovědi.
19.3.2010 22:04 - noir
Já jsem z nich teda zatraceně rozpačitý. Odpovědi jako "V knize se tedy setkáte spíše s urozeným pánem než s baronem, spíše s umrlcem než se zombie a častěji s uhranutím než s ohnivou koulí." mi říkají, že to bude průšvih. Ne že bych se moc orientoval mezi čtrnáctiletými, ale mezi 17-18 letými díky sestře pár známých mám. A ti rozhodně žerou zombie horory, ale slovo umrlec mají spojené maximálně tak s Babičkou - tedy něčím, co bytostně nesnáší.

Stejně tak "Vsadili jsme proto na střípky mytologie, o níž jsme přesvědčeni, že je zakořeněna hluboko v kolektivním nevědomí středoevropanů." je pro mě peklo. Kuci, vy tu knížku neprodáváte čtenářům Eliadeho nebo Fraziera, vy ji chcete střelit teenagerům! Čím dál víc mám pocit, že ta hra bude dobrá, ale míří na úplně jinou cílovku, než by měla. Fakt netuším, co je na DrDII. cíleného na mladé hráče začátečníky, čím je přitáhne. Snad jen tou reklamní lží, kterou naznačuje odpovídač v poslední větě :"Proto nechci předem vylučovat, že na populární trendy může lehce zahrát třeba reklama ke hře. To už je ale spíš otázka pro vydavatele."

škoda.
19.3.2010 22:43 - Alnag
Kolektivní nevědomí středoevropanů? WTF? Tady někdo viděl Junga hodně z rychlíku... :)
20.3.2010 09:42 - Sosáček
Hej, pokud nejhorsi kritika kterou jsou dva schopni fanaticti kritici altaru vytvorit je
1) neni to dost jako wowko,
2) nepouzivaji spravne prekonanou psychologickou terminologii,
tak odvadi ten team docela dobrou praci ;)
20.3.2010 10:02 - pipux
noir píše:
Odpovědi jako "V knize se tedy setkáte spíše s urozeným pánem než s baronem, spíše s umrlcem než se zombie a častěji s uhranutím než s ohnivou koulí." mi říkají, že to bude průšvih.

Průšvih je snažit se o tuto "obrozeneckou" terminologii, neboli "slovanskou fantasy", jak někde napsali.

Urození pánové se objevují v čechách 11. stol. jako zárodek pozdější vyšší šlechty ... a jsou jen kopií zástupců franského hradního systému. Urozený pán je urozeným pánem a ne baronem (vévodou, knížetem, říšským pánem ...) jen proto, že místní mají v této době již zažitý vlastní termín, který popisuje danou pozici (formálně, legálně ...).
Vévodové, hrabata a spol. pak přichází na českou scénu po Bílé hoře, kdy vstupují do čech cizí šlechtické rody, čemuž se přizpůsobuje i titulatura.

Je to slovíčkaření, kde jeden kopíruje od druhého. Jen jiné termíny :P
A se sémanickým významem archaických slov jako "uhranutí" pozor (může znamenat jednak "u hranice" - popáleníčko, tak i jakousi klatbu (a kdoví co ještě)).
20.3.2010 10:37 - Jerson
Podle proklamačních textů nedokážu posoudit výslednou hru, takže počkám až vyjde a pak budu moct porovnávat výroky a herní efekt.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10973310470581 secREMOTE_IP: 52.90.50.252