Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
7.3.2010 20:24 - wlkeR
Já za nejlep systém považoval D&D 4e přesně do tý doby, než jsem se pokusil pro děcka z klubu udělat systém pro roleplayení pokémonů. A pak wlkeR redukoval a redukoval (a pokud nezmizel, redukuje dodnes - ne), až mi zbylo něco co má daleko blíž k CPH. Vlastně jediný co zbylo z D&D 4e je struktura statblocku příšery :D

Toliko reklama na Jersona.
7.3.2010 20:25 - Gurney
Alnag píše:
...zářný příkladem vkladu komunity do vývoje je nová Paranoia

Přemýšlím jestli zrovna u DrD by něco takového šlo, když jsem se před nějakou dobou díval na dracidoupe.cz tak se tam řešilo jestli vůbec pro ně má smysl mít jednu rubriku věnovanou jiným hrám než DrD a v diskuzi o DrD2 jsem vypozoroval asi tak dva lidi, kteří věděli o existenci nějakých zahraničních rpg her a neprojevovali ignorantsví stylu "hraju DrD od páté třídy, proč bych měl někdy v životě vůbec zkoušet něco jiného?". Neříkám že dracidoupe.cz je celá DrD komunita ale podle zatím všech mých zkušeností s "dračákysty" je to naprosto běžný přístup.

Jerson píše:
CPH - no, tak jinak - je tady na stránkách, můžeš si ho přečíst
Tady na stránkách je hodně stará verze, základy té nové se dají vyčíst z diskuze k pravidlům a jinak se tomuto rpg dá naučit snad jen od jakéhosi potulného mistra, který navštěvuje různé rpg srazy a festivaly a hraje tam s lidmi Omegu. Mě bohužel právě do jeho hraní na Dálavě vlezla jiná už předem domluvená hra a tak doufám že jednou bude pro jedince dychtivé vědění sepsáno několik spisů formátu html či pdf :)
7.3.2010 20:30 - Alnag
Guerney píše:
Přemýšlím jestli zrovna u DrD by něco takového šlo, když jsem se před nějakou dobou díval na dracidoupe.cz (...)


Nechci tvrdit, že nemám svoje pochybnosti, protože ve skutečnosti mám. Ale ona odpověď vždycky hodně záleží na tom, jak položíš otázku. Takže by to samozřejmě vyžadovalo velký talent v tom, jak to moderovat (a je otázka, jestli energie vložená do tohoto by vložená jinam neudělala víc práce, ale to bych se pouštěl do hodně hlubokých spekulací.)
7.3.2010 20:41 - Jerson
Kdyžtak CPH a Omegu bych řešil v diskusích o CPH a Omeze, ať to tady nezaplácávám. Jinak tahle "neocifiální" diskuse má víc příspěvků než ta oficiální na RPGF.
7.3.2010 20:42 - Alnag
Jerson píše:
Jinak tahle "neocifiální" diskuse má víc příspěvků než ta oficiální na RPGF.


Jsme prostě lepší. Ale to už vím dávno :D
7.3.2010 20:53 - Bouchi
Jerson píše:
Jinak tahle "neocifiální" diskuse má víc příspěvků než ta oficiální na RPGF.
Kritizovat je vzdycky snazsi. :-)
(Pokud bys pocital jen prispevky, ktere se vztahuji k DrD II a mohou byt nejak prinosne pro jeho vyvoj a sireni, pochybuju, ze bys jich tu napocital vic nez na RPGF.)
7.3.2010 21:04 - alef0
Ten komunitný spôsob má zmysel (a opäť hovorím zo skúseností), ak:
* funguje reaktívne, teda ja niečo predložím komunite a ona na to odpovedá. To sa týka aj prípadu Paranoie, ktorá môže čerpať z minulých edícií, Pathfindera, ktorý má k dispozícii známy systém d20, plus haldu betaverzi
* je vývojár v stave ignorovať príspevky ľudí, ktorí majú minimálny rozhľad a ich príspevky možno zredukovať na ,,toto je blbosť", ,,celé zle" a ,,lol"
* z toho bahna je v stave vydestilovať plodné príspevky a zamyslieť sa, či v nich predsa len nie je zrnko pravdy (príklad z tejto diskusie: ak tu niekto otrieskava o hlavu štylistiku textov, tak sa ako vývojár zamyslím, či sa to nedá zmeniť).
* mať nekonečne veľa času a čakať, že sa v diskusii zjaví niečo plodné, ale nespoliehať sa na to.

Predposledný bod vyžaduje trochu prekonania ega. Problém typických diskusií v končinách nášho internetu je však to, že buď nie sú žiadne reakcie alebo sú to reakcie idiotské a teda ja ako máločlenný vývojár si rozmyslím, či budem strácať čas hádkami s trollmi alebo budem venovať energiu do samotného vývoja. Ale na druhej strane, inteligentná komunikačná stratégia je často nutnosť, mňa svojho času strašne naštvala arogancia Luka Cranea (Mouse Guard), ktorý odpovedal na konštruktívnu otázku troma postami plnými povýšeneckosti a až potom z neho vypadlo normálne vysvetlenie konkrétneho pravidla.

Píše:
Jsme prostě lepší. Ale to už vím dávno :D

d20.cz: portál, čo má najlepšie kocky.
7.3.2010 21:08 - Alnag
Alef píše:
d20.cz: portál, čo má najlepšie kocky.


Ano, máme tu nejlepší kočky, široko daleko. ;)
7.3.2010 21:19 - Jerson
alef0 píše:
Problém typických diskusií v končinách nášho internetu je však to, že buď nie sú žiadne reakcie alebo sú to reakcie idiotské a teda ja ako máločlenný vývojár si rozmyslím, či budem strácať čas hádkami s trollmi alebo budem venovať energiu do samotného vývoja

Myslím, že tollové se najdou všude, ale i při jiných diskusích dokážou hráči (i nehráči - kritici) nadhodit různé nápady a řešení. Já to třeba dělám docela běžně a rozhodně nejsem sám.
7.3.2010 21:29 - Bouchi
Jerson: U DrD II je jeden z problemu ten, ze nekteri hraci DrD sice maji potencial prijit s dobrymi a podnetnymi napady, ale jsou zasekli na pozici "kostra DrD 1.x je dobra a netreba na ni (skoro) nic menit" (cili by chteli vylepsit stavajici DrD se zachovanim zpetne kompatibility s 1.6) a ty napady filtruji a upravuji touhle optikou.
7.3.2010 22:10 - Jerson
To je možné, ale i tak se ve stovce podobných nápadů může najít jeden zajímavý a použitelný. Kromě toho když by se ta kostra definovala (já ji třeba neznám) a pak osekala, dalo by se na ní stavět taky. Třeba.
7.3.2010 22:20 - alef0
Jerson, hej, tie nápady prichádzajú, akurát ich treba odfiltrovať. To, že to dokážeš, ti slúži ku cti :-)

Bouchi,
teraz som narazil na desaťročnú debatu (a ešte jednu) pri príležitosti vyjdenia D&D 3.0 (v 1999tom roku).

Je to presne o čom hovoríš, ľudia mali optiku starej edície a skrz ňu vyčítali novej edícii tie prvky, ktoré sa s odstupom času stali revolučné:
* Chýbajú mi podatribúty!
* Prečo ste zredukovali proficiencies na niekoľko málo zručností?
* Jednotná mechanika hodu d20 je nudná! (toto ma mimoriadne fascinovalo)
* Mechanika DC rieši priveľa vecí jedným typom hodu!
* Zrušenie rýchlosti zbraní nie je realistické!
* Kúzelníci sú príliš silní!
* Tých záchranných hodov je príliš málo!
a ultimátny
* AD&D je flexibilnejšie!
7.3.2010 22:22 - Bouchi
Jerson píše:
Kromě toho když by se ta kostra definovala (já ji třeba neznám) a pak osekala
To je prave to. DrD 1.x IMHO - co se tyce hernich mechanismu - nic takoveho, co bych si s klidnym svedomim troufl oznacit za kostru (tedy pevny zaklad, na nemz se da stavet), nema. Respektive pokud bys ho osekal tak, aby se na necem stavet dalo, tak budes muset zrusit nejmin 90 % stavajicich mechanismu a to uz mas rovnou lepsi udelat kostru uplne novou.
7.3.2010 23:51 - sirien
Jack the Zipper píše:
Nicmene, mam podezreni ze nevis kterym smerem je smerovany drd2, a predpokladam ze je smerovany stejne jako drd mi pripada zvlastni.

Pokud není stylově stejně orientovaný, tak proč to nazývat DrD?

Každopádně ohledně těch upírů a vlkodlaků, fakt nevim jestli tak toužíš tohle hrát nebo jestli Tě tak baví shazovat SEBa, ale moh by sis najít nějakou jinou pomluvu, tahle je už trochu ohraná.

alef0 píše:
a Peekay tiež. Keď si argumentoval tým, že na dizajn treba niečo viac než preklad, Peekay ti argumentoval piatimi dohotovenými predávanými produktami, a opýtal sa čo si spravil ty :D

Schopnost něco dotáhnout do konce je dle mé zkušenosti docela nezávislá na tom zda dotahuješ do konce tohle nebo támhleto.

Ne, nikdy jsem nedokončil (do podoby pro veřejnost) RPGčko, z různých důvodů. Na druhou stranu za sebou mám hodně jiných projektů dotažených do konce (třeba Conventicon je dokonce důvod proč jsem nedotáhl do konce jednu věc okolo RPG - v jednu chvíli jsem se potřeboval rozhodnout do čeho věnovat čas a přednost jsem dal CC)
PK zvládnul pomáhat Erricovi s SS (docela hodně, pokud tomu rozumím), na druhou stranu já mám za sebou docela dlouhou (mám takové tušení že už pětiletou?) a velmi stabilní historii práce na Maelströmu na conech a na vzniku (a připravovaném pokračování) Conventiconu. To jsou sice jednorázové události, nicméně ve skutečnosti na nich musím pracovat stabilně celý rok. A baví mě to víc, než psát slohovky z nichž většinu stejně smažu (tím myslím psát konečnou podobu RPGčka - od chvíle co je většina věcí vymyšlená to pro mě prostě už je řemeslná práce a ne kreativní zábava a nemám k tomu ten zápal), takže pokud se něco výrazně nezmění, tak holt tvorba RPG u mě nebude mít zdaleka takovou prioritu.

A mimochodem, nereagoval jsem na to prostě protože PKho posty fakt nečtu, prostě je skipnu a většinou skipnu i to když na ně někdo reaguje. (jen zamindrákovaný idioti bez špetky sebekontroly potřebujou kraviny jako je ignorelist)

Jerson píše:
pokud si vzpomínáš, tak když jsem před třemi lety vytvořil systém dějových zvratů, psal jsem si, jestli bys chtěl nějakou úpravu pro DrD - že bych vzal základ DrD, sjednotil mechaniky a udělal z něj jednodušší hru na původním základu (dokonce by nebylo třeba ani moc měnit postavy). Tenkrát jsi to nechtěl, takže jsem se otázkou úprav/nového DrD dále nezabýval, tak jsem to nechal plavat.

lol, tomu říkám personální politika, sbírat křemeny když se mi pod ruku nabízej diamanty :D

pety: PM
8.3.2010 07:44 - ShadoWWW
Za kostru DrD 1.x bych označil:
- C&L systém
- Rozsah vlastností definovaný na stupnici 1-21 a k nim adekvátní systém bonusů.
- Snaha o propracovaný a zároveň jednoduchý soubojový systém (ta snaha tu byla).

IMO V DrD II bych nerad viděl propracovaný systém únavy!
8.3.2010 07:56 - Bouchi
ShadoWWW: To celkem odpovida memu "pokud bys ho osekal tak, aby se na necem stavet dalo, tak budes muset zrusit nejmin 90 % stavajicich mechanismu".
Nicmene "snahu" bych fakt do kostry neradil, a "C&L system" nic nerika o zakladnich prvcich (tj. muzes mit treba prvky jako skilly, vlastnosti atd., nejaky vyhodnocovaci mechanismus pro cinnosti, a na tom zalozit C&L system, ale klidne i jiny system, ktery vubec nebude C a/nebo L).
8.3.2010 08:27 - Quentin
Píše:
- Rozsah vlastností definovaný na stupnici 1-21 a k nim adekvátní systém bonusů.

Zrovna tohle je hrozná blbina :)
8.3.2010 09:06 - Jerson
Když bych definoval základ:
1) vlastnosti popisující postavu a zároveň používané k vyhodnocování různých činností, čím vyšší vlastnost, tím vyšší pravděpodobnost úspěchu, pokud je náročnost konstatní.
2) schopnosti rozdělené podle povolání a nepřenosné
3) rostoucí (a jen rostoucí) schopnosti po úrovních podle pevně daného pravidla. Volitelná jsou jen kouzla
4) nemezenost magie co do efektů, ale omezenost (hráčů kouzelníků) co do počtu efektů za časovou jednotku (obvykle den)
5) spolupráce mezi členy družiny, kteří mají různé specializované povolání

Nevím jestli ten zbytek považovat za základ, ostatně by se dal snadno vytřídit - v brainstormingu seberu všechny návrhy různých hráčů, seřadím je do seznamu a nechám na různých forech hlasovat, co je podle koho základ a co ne. Prvních pět prvků s nejvyšším počtem bodů za něj budu považovat, ostatní budou orientační.

Pak by přišla ta těžší část (na prosazení) - vzít těch pět prvků plus pár dalších, sladit je navzájem, zjistit, které nesedí (v případě DrD třeba silná a omezená magie způsobující neřešitelné potíže), navrhnout alternativu a tu zase předložit hráčům k vyjádření.

Osobně bych třeba předpokládal, že drtivá většina dračákistů bude chtít zachovat růst schopností i to, že vyšší schopost automaticky (a vždycky) znamená vyšší pravděpodobnost úspěchu, někde se dokonce limitně blížící 1 (tedy 100%). I přes to, že to znamená nutnost růstu překážek a posun hry z uvěřitelných do neuvěřitelných projevů.

Naopak si myslím, že kdybych hráčům předložil možnost, že si budou moct vybrat schopnost a tu buď zlepšovat s rostoucí úrovní, nebo si přibírat další, a tedy vybrat si jakoukoliv kombinací mezi univerzálem (ve svém oboru) nebo specialistou se všemi (ne)výhodami z toho plynoucími, tak by to přijali.

Multiclassy by se daly odstranit přidáním možností, které k sobě povolání přibližují - třeba každý potřebuje možnost bojovat nablízko bez rizika smrti (čarodějové teď vypadávají, buď zaútočí první, nebo dostanou obrovsou ťafku, kterou nemusí rozdýchat), boj na dálku (válečníci to často zanedbávají a také čarodějové jsou často omezeni dosahem běžných kouzel), řešení neobvyklých situací (zaseknutí před dveřmi, ke kterým není klíč - musí si poradit i při selhání zloděje na vypáčení, čaroděje bez vyrážecích kouzel a válečníka s nedostatečnou silou (někdy ani 21/+5 nestačí)

A tak dál.

(Taky by stačilo dopsat některé věci do CPH pro fantasy feeling a fungoval by jako DrD2 na skillovém systému - class&level se dá do skillového relativně snadno dodat - ostatně původně jsem CPH jako náhradu Dračáku dělal a téměř všichni ho tak používají. Dokonce teď i jedna skupina, která chce hrát velmi fantasy kampaň a jejich PJ se mě ptal na podrobnější pravidla pro hraní planet jako postav :-)
8.3.2010 09:18 - ShadoWWW
Já jsem zvědavý, s čím autoři přijdou. Pokud se při testování ukáže (a ze zkušeností s DrD mi to vyplývá), že už samotný základ DrD 1.x je špatný, pak bych uvítal obětování i těch základních kamenů současného DrD.

Popravdě, jakýkoli nový systém bude určitě lepší než současné DrD a Pluska.

A když se mi nebude líbit? Tak prostě zůstanu u DnD a občas si zahraju SS nebo SotE. Minimálně stejně jako DrD II vyhlížím i novou verzi CPH.
8.3.2010 09:33 - Bouchi
Jerson: Jo, tahle definice zakladu DrD by sedela mnohem vic (nicmene AFAIK magie sva omezeni co do efektu ma).
Jina vec je, ze se sice na takovemhle zakladu stavet da, ale bylo by lepsi z nej napred odstranit nedostatky (zejmena tedy z bodu 2, 3 a 4).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10581016540527 secREMOTE_IP: 34.201.16.34