ShadoWWW píše:
Také mě zaujalo, jak si lidé z branže dříve či později uvědomovali, že vydávání RPG profesionálně má stále menší potenciál a že když má člověk rodinu, je nutné začít dělat něco jiného.
To si nemyslím. Vláďa Chvátil je velmi dobrý protipříklad - od začátku chtěl dělat hry a od začátku také dělal dobré hry. Začínal u Dračího Doupěte, pak spolu s Martinem Klímou tvořil počítačové hry a průběžně při tom dělal deskovky, u kterých nakonec zůstal. V počítačových hrách se při tom točí výrazně větší peníze, než v deskovkách (co se nákladů na tvorbu jednoho titulu týče, superúspěšná deskovka samozřejmě může následně vydělat hodně).
Že nakonec zůstal u deskovek, má spoustu různých důvodů, například větší dynamikua vývoje a menší závislost na lidech, co to musí zaplatit, aby se to vůbec dalo realizovat. Fakticky je ale tvorba počítačových her stabilnější zaměstnání (za předpokladu, že jsi zaměstnanec), protože když je projekt zafinancovaný, tak víceméně bereš standardní (víceméně) stabilní plat a finanční záležitosti řeší studio.
ShadoWWW píše:
Také mě zaujala ta paralela s psaním Sci-Fi, že psát tento žánr v Česku znamená přinejlepším žebráckou hůl.
To platí o psaní v češtině, nikoliv o psaní (nebo tvorbě) v České republice. Kdyby Altar Interactive cílil pouze na lokální trh, nikdy by nic většího nevydal.
ShadoWWW píše:
V podstatě celý ten článek vyznívá, že pracovat na čemkoliv okolo RPG nebo psát Sci-Fi či fantasy je zábavné v bezstarostné době mládí, ale přechodem do dospělého, neřknu-li rodičovského života se člověk z toho sna chtě nechtě probouzí.
Opět nesouhlasím. Viz třeba Argonantus, ať nechodím pro příklad daleko. A rozhodně není sám.
ShadoWWW píše:
Zajímavá sonda do minulosti. Zajímalo by mě, jestli Martin Klíma a další velikáni té doby ještě občas hrají Dračí doupě a co případně říkají na dnešní RPGčka.
Co vím, tak z původního týmu dnes aktivně RPGčka hrají jen Gilhad a Aquila. Oba hrají Shadowrun 3e, Aquila k tomu příležitostně Wushu a Psy na vinici (zdroj: Anketa o hranosti RPG na Nyxu).