Kultura

Magus
21.6.2009 18:08
DrD 2
Pořád se o tom bavíte...Teď můžete tady...
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #41
22.6.2009 21:37 - Bouchi
Sirien: A v cem se ten tvuj priklad o hypnoze a sugesci lisi (resenim) od pripadu, kdy ma nekdo prirozene vznikly panicky, sileny a smrtelny des ze psu?
Autorská citace #42
22.6.2009 21:51 - ShadoWWW
Pravdou je, že zatím vše o DrD 2 je založeno na spekulacích a starém DrD. Ale vždyť právě DnD nás učí, že hra se může docela výrazně vyvíjet.

Např. na obálce stařičké Dungeons & Dragons Basic Rules Set 1 bylo napsáno: "This game requires no gameboard because the action takes place in your imagination..."

Kde ty loňské sněhy jsou?
Autorská citace #43
22.6.2009 22:00 - sirien
Bouchi: No, tak zaprvé tu je předpoklad toho zda je magicky vsugerovaná emoce odlišná (např. zda lze překonat), zadruhé je otázka zda magicky vsugerovaná emoce je odolnější proti přebití hypnózou (magie vs. magie).
Nicméně - tohle je jak kreacionisti a oko. Podstata není v tomhle jednom kouzle. Podstata je v tom že magie v DrD prostě jako taková nemá vůbec žádný jednotný koncept - ani mechanicky, ani fluffově. To je prostě fakt, diskutovalo se o tom desítky a stovky stránek a závěr byl vždy tentýž. Jestli to u jednoho kouzla platí víc nebo míň už nehraje tak moc roli.
Autorská citace #44
22.6.2009 22:39 - Colombo
a DnD 2.0 je jiné?
Autorská citace #45
22.6.2009 22:43 - ShadoWWW
Colombo píše:
a DnD 2.0 je jiné?

No v 4E je vše navázáno na battlegrid...
Autorská citace #46
22.6.2009 23:01 - Peekay
Sirien píše:
nikdo z nich nemluví o mechanice skill chalange, která umožňuje systémovou podporu detektivních her, stylizovaná nebojová sektání, v nichž uplatníš schopnosti své postavy


Rovnako ako nikto nespomina Extended Roll z VtM, ktory umoznuje robit to iste a ma minimalne o 10 rokov viac ;)

Systemova podpora detektivnej hry samozrejme existuje uz v DnD 3.0 - mas predsa skilly Diplomacy, Bluff, Gather Information a Spot. Mas v pravidlach framework, ako sa pracuje so skillmi vseobecne (tym padom aj s tymito). Nikde nie je povedane, ze by to bol conflict resolution, teda ti nic nebrani riesit jednu situaciu viacerymi hodmi.

Voila, realny ekvivalent skill challenge (iba menej zvazujuci pri rovnakej funkcnosti).

((o jednoduchej skutocnosti, ze skill challenge as written nie je ziadna vyhra som sa uz rozpisoval, nebudem sa teda opakovat))
Autorská citace #47
22.6.2009 23:04 - sirien
Píše:
a DnD 2.0 je jiné?

To je jako bavit se o vývoji aut a najednou argumentovat tim jestli je škoda 105 jiná...

Píše:
Rovnako ako nikto nespomina Extended Roll z VtM, ktory umoznuje robit to iste a ma minimalne o 10 rokov viac ;)

Nikdo se tu neptal zda to je původní mechanika, poukazuju na to že prostě existuje a je ignorována.
Autorská citace #48
22.6.2009 23:10 - Colombo
Sirien: Jakmile srovnáváš Tatru 603 s nejnovějším bavorakem, je vhodné se podívat na škodovku 105.

Srovnáváš něco, co se přestalo vydávat už před nějakým tím pátkem a něco, čemu vznikla v podstatě jiná hra.
Autorská citace #49
22.6.2009 23:14 - sirien
Píše:
Srovnáváš něco, co se přestalo vydávat už před nějakým tím pátkem

A to jako co prosím pěkně? DrD i DnD 4e se stále vydává...
Mimochodem, DrD bylo pozadu už ve své době. A to jako že docela dost.
Autorská citace #50
22.6.2009 23:21 - Colombo
Pardón, napsal jsem to špatně. DrD se přestalo vyvíjet před nějakým tím pátkem. Zatímco DnD má furt nové edice.
Autorská citace #51
22.6.2009 23:31 - Lotrando
Peekay píše:
Voila, realny ekvivalent skill challenge (iba menej zvazujuci pri rovnakej funkcnosti).

((o jednoduchej skutocnosti, ze skill challenge as written nie je ziadna vyhra som sa uz rozpisoval, nebudem sa teda opakovat))


Ono je otázka, jak moc je to výhoda či nevýhoda. Volná formulace umožňuje přizpůsobit tuhle mechaniku možnostem družiny a dojít ke komplexní conflict resolution metodou pokusů a omylů. Složitá mechanika, a teď nemyslím nutně provedením, ale třeba i mírou abstrakce, může vést k odmítnutí pravidla jako takového.

Navíc jistě uznáš, že to není jen o samotné mechanice, ale i změnách ve skillech jako takových a spoustě dalších drobností, které umožňují bezpromlévou funkci právě ve 4E a ne třeba ve starší edici.

Z toho mi vychází otázka, aby jsme nezůstali naprosto off-topic. Existuje už nějaký názor na to, jak toto bude pojato v DrD 2?
Autorská citace #52
22.6.2009 23:38 - Bouchi
Sirien: Vzhledem k tomu, ze v DrD je dost malo fluffu celkove, je celkem jasne, ze magie nema v DrD fluffove zadny jednotny koncept, stejne jako cokoli jineho v DrD.
Ze nema jednotny koncept mechanicky, to AFAIK nikdo nepopira. Na druhe strane mi prijde, ze se snazis hledat problemy i tam, kde bud nejsou nebo je tam 99 % lidi hledat nechce a nepotrebuje.

Sirien: Inu, autori DrD cerpali z takovych inspiracnich zdroju, jake pro ne byly v te dobe dostupne.
Autorská citace #53
22.6.2009 23:41 - Sosáček
Takze uz jsme to dotahli tak daleko, ze se Altaru vycita i to, ze nemaji stroj casu? :D
Autorská citace #54
23.6.2009 00:21 - sirien
Bouchi: Tohle formulování odpovědí je mnohem příjemnější, díky. Ale ušetřim Ti práci s URL tagama - když napíšeš "Sirien, číslo_postu:", bude to bohatě stačit, stejně se vždycky jen podívám na který číslo link vede a přescrolluju si, protože to je pohodlnější než si tam překliknout.

Magie v DnD se velice intenzivně snaží nebýt fluffová, aby nijak neomezovala při aplikaci na konkrétní setting. Na druhou stranu se velice snaží být systémově sjednocená, aby aplikace byla co nejjednodušší. DrD je na půlce cesty v obojím, což je poměrně nepříjemné. Pokud má být další DrD v tomhle lepší, tak by si mělo vybrat, kterým směrem se chce vydat - i polarita silný fluff/slabá systémová jednota je pro aplikaci do jiného settingu příjemnější, než polotovar.

Na DrD problémy nehledám. Nemám k tomu důvod. Pouze recykluju z paměti problémy, které jsem s ním měl já sám v době kdy jsem ho hrál a přecitovávám problémy ostatních se kterými souhlasím z diskusí ve kterých jsem byl. To že problémy té druhé skupiny nemusí být skutečně v praxi viditelné, případně že ty první nemusí být obecně pro většinu lidí relevantní, nijak nepopírám.
Opět bych rád zdůraznil to, co je potřeba čas od času znovu připomenout: moje posty, netvrdím-li s odkazem na něco jinak, obsahují můj osobní názor, mé zkušenosti a mé postoje, nic jiného ani obsahovat nemohou.

Ad insprační zdroje - njn, s tím se nic dělat nedalo a dobře, že se DrD objevilo tak brzy, jak se objevilo. Problém je spíš v tom že v době kdy tu ty zdroje už byly neprošlo aktualizací.
Autorská citace #55
23.6.2009 16:41 - Gurney
No tak aby se z toho nestalo DrD vs. DnD, může mi kdokoli z obhájců DrD2 říct cokoli o jeho koncepci t.j. jaké rpg to vlastně plánuje Altar vydat (pokud vůbec plánuje) ? Protože ještě na žádné diskuzi ani kdekoli jinde jsem nebyl schopen pochytit o co se vlastně v Altaru snaží a mám silné pochybnosti že to vůbec ví oni sami (pro srovnání Wizardi měli velmi dobrou představu co si od DnD4 slibují a troufnu si říct že to taky splnili). DrD+ pro mě bylo docela smutná ukázka toho, že lidi co ho vytvořili buď nevěděli téměř nic o zahraničních rpg hrách a jejich směřování nebo se rozhodli to naprosto ignorovat.
Autorská citace #56
23.6.2009 16:49 - Colombo
Gurney: Může někdo obhajovat Tygra 2.0? Nemůže, protože nic jako Tygr 2.0 není. A DrD vs DnD se z toho stalo už dávno.
Btw. pochytil jsi, že snad DrD je ve vývoji? Že se na něm usilovně pracuje? Nebo se jen počítá s tím, že by mohlo něco jako DrD 2.0 vyjít?
Autorská citace #57
23.6.2009 17:17 - Lotrando
Píše:
Btw. pochytil jsi, že snad DrD je ve vývoji? Že se na něm usilovně pracuje? Nebo se jen počítá s tím, že by mohlo něco jako DrD 2.0 vyjít?


jednoznačně ano, vývojový tým je sestaven, dva jeho členové tu přispívají, ale v podstatě ještě nic neřekli, kromě vyhranění se vůči DnD 4E.

Gurney: pár dotazů padlo, myslím že i dostatečně obecných, aby jsme nenutili autory do nějakých nezaručených slibů, ale zatím ... .
Autorská citace #58
23.6.2009 17:18 - Gurney
Poručík: Asi jsi nepostřehl že se mezi řádky snažím dobrat i toho jestli nějaký reálný plán (ve symslu vytvoření něčeho smysluplného) na DrD 2 vůbec existuje. Tvým jazykem zkoumám jestli už Tygra 2.0 někdy někdo viděl a všiml jsi jestli má zuby a ocas nebo jde jen o místní legendu.
Autorská citace #59
23.6.2009 17:30 - Bouchi
Gurney: Prvni "tiskova zprava" bude po GameConu.

Colombo: Ano, usilovne se pracuje, vcetne playtestovani jadra systemu.

Lotrando: Dalo by se rict, ze sem prispiva dva a pul clena.
Autorská citace #60
23.6.2009 17:41 - sirien
Jako že je PK jen půlčlen, nebo že sem přispívá jen napůl? :)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.070736169815063 secREMOTE_IP: 3.144.244.44