to Ecthelion: Jenom rudolfinské době? No, pokud si dobře vzpomínám, astrology (a možná i něco jiného) měl u dvora už Václav II., Karel IV. byl hluboce věřící a do staveb se mu kromě křesťanských mystérií prolínala snad i numerologie (datum položení základního kamene Karlova mostu) a nedal bych ruku ani za Václava IV., Jagellonce a první Habsburky (viz. letohrádek Hvězda). Jo, a v židovském městě nesídlil jen rabi Jehuda ben Becalel zvaný Maharal, ale i později jeden z nejučenějších rabínů.
to Alnag: Ona je i druhá polovina 19. století docela zajímavá. jistý Vojta Fingerhut (počesku Náprstek) se projevuje jako mecenáš i pro cestovatele, z nichž Emil Holub se toulá po Africe, Benedikt Roezl po jižní a střední Americe a Enrique Stanko Vráz (alspoň tři význačnější jména) pámbuví kde. Staví se Národní divadlo v Praze a kdovíco jinde, probíhají divoké asanace staré zástavby (a vzniká Klub za starou Prahu, který je posléze zastavuje), rvou se mezi sebou Češi a Němci (ko dokáže, že to nebyl útok německých buršů/ českých pepíků ze Žizkova, co zdemoloval bt jednoho příliš zvědavého adepta mystických umění), v Praze působí autor tajemných příběhů ustav Meyrink, u Rakušáků slintají rasově-mystičtí vykladači světa, ze kterých bude vycházet později jeden pomatený lakýrník, někde na severu Čech působili spiritisti a jinde po zemi zase jiní mystici (mj. členem stejné lóže jako Myerink byl i spisovatel Julius Zeyer - Radůze a Mahulenu znáte?).
Ona je viktoriánská doba i u nás zajímavá - jen nutno hledat.