Kultura

Alnag
22.5.2008 18:00
Diskuse k překladu základních příruček čtvrté edice D&D.

Důležité odkazy
  • Překladový klíč 4e: http://www.d20.cz/klic/161/
  • Monster List - překladový klíč nestvůr MM1/MV
  • Úplný překladový klíč pro všechny edice. Klíčujte nové termíny do 4e jen když se liší nebo v předchozích edicích chybí.
  • Přehled toho, co je přeloženo s odkazy a kdo se k čemu upsal, prosím překládejte věci, které ještě nikdo nedělá a hlavně o tom dejte vědět, aby dva lidé nedělali totéž!!!
Díky za to, že se tomu věnujete...

Používáte překlad D&D 4E?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 3 bodů.
Používám překlad PHBkladné body55
Používám překlad DMGkladné body26
Chci překlad MMkladné body59
Nepoužívám překladykladné body9
15.5.2014 18:11 - Assassin
Alnag: zkontroluj jestli hadrian nemá 20+ účtů na hlasování:D
15.5.2014 18:23 - ShadoWWW
To by bylo podlé. :-) Jako jo, určitý hype v tom hlasování vidím - PHB používá 10 lidí, ale MM chce 26. Ale co, úkol byl vytyčen, služební cesty naplánovány, náklady pokryty, teď už to stačí jen dokončit :-)
15.5.2014 20:12 - hadrian
Pssst Assassine, vždyť i ty jsi jeden z mých účtů.

Hehe, to mě nenapadlo, s těmi účty... Vždyť bych je mohl použít na bezpodmínečné souhlasení se svými příspěvky, nebo na tvrdou polemiku. :D

A díky všem a zejména ShadoWWWovi. Jak já se těším. :)
15.5.2014 20:20 - Alnag
Hadrian: Víš, ono se dá celkem snadno zkontrolovat z jaké ip adresy se kdo hlásí. A sock-puppet není zrovna věc, kterou bych tady podporoval. Takže buď rád, za 25 hlasů pro a nezlob.
15.5.2014 21:04 - ShadoWWW
Když si pročítám doprovodné texty v MM, přijde mi škoda, že je jich tam tak málo. Obvykle jen něco naťuknou a konec. Jako napříkald text u azera:
Azer píše:
Kdysi byli všichni trpaslíci otroky obrů a titánů. Dnešní trpaslíci jsou potomci těch, kteří se osvobodili. Azeři jsou trpaslíci, kteří ze zajetí neunikli, až je jejich páni zkazili a přeměnili v ohnivé bytosti. I když někteří od té doby ze zajetí unikli, většina azerů zůstává dodnes vázána ke svým pánům, ohnivým obrům.

Když jsem si to přečetl, tak jsem si hned řekl: "A jak je to dál?" Dál ale nic. A to je škoda. MV je naštěstí dál a fluff už má o něco rozvitější. Proto taky překlad MM bude spojení MM+MV v jednom. Bohužel to vyžaduje víc editorské práce.

Také doufám, že v Nextu budou na doprovodné texty v Bestiáři dbát ještě víc a celkově ho propojí s rozsáhlým D&D lorem. Toto 4E minimálně v MM1 imho zanedbala.
15.5.2014 21:25 - Alwaern
Mě se doprovodné texty líbí kolikrát mnohem více než potvora (kromě flumpha nebo jak se to přesně jmenuje). Až dokončím bohy ve FR, chtěl bych to prostřídat pár články z Dragon Magazine resp. 3PP vydavatelství.
16.5.2014 00:11 - Vojtěch
No jo no. 4E MM oproti 3E zjednodušil stat blok, ale přesto ubral na fluffu díky tomu, že 3E hodila na DM základ a udělej si sám, zatímco 4E se pokusila nabídnou více variant potvory. Někde se to ale trochu ostrouhat muselo, aby se kniha moc nerozrostla. Nedělal Dungeon nějak články, aby ten fluff dodal bokem?
16.5.2014 00:22 - ShadoWWW
Vojtěch píše:
Nedělal Dungeon nějak články, aby ten fluff dodal bokem

Pár jich bylo, ale jen pro pár nestvůr z MM1, co nebyly v MV1 (a ještě ne všechny). Pro MM2 nic.

Ono to bylo o celkové matematice. Protože s každou úrovní navíc se nestvůře docela výrazně měnily statistiky. V DMG sice byl návod, jak upravovat úroveň nestvůr, ale nešlo to dost dobře za pochodu, proto každá nestvůra v podstatě musela mít v MM několik variant. A protože ty bloky statistik jsou docela obsáhlé, tak to šlo na úkor fluffu.

D&D Next má mnohem plošší matematiku, proto jeden blok statistiky nestvůry vydrží několik úrovní jako rovnocenný soupeř. Proto zbyde víc prostoru pro fluff.

Taky tím, že se v 4E do bonusů vlastností ve statistikách nestvůr mimo tréninku započítávala i polovina úrovně, tak oproti ostatním edicím nebyla přímá návaznost mezi hodnotami a bonusy vlastností. Proto tam šly takové excesy, jako např. že jedna nestvůra měla Sílu 21/+11 a druhá 20/+15. Vlastně jsem úplně nepochopil, proč v 4E úplně nevyhodily hodnoty vlastností a nenechaly jen bonusy/postihy. Pokud u některé edice hodnoty vlastností mají menší než malý význam, pak právě v 4E.
16.5.2014 01:07 - Vojtěch
Mno, 1/2 lvl + oprava za vlastnost uváděla opravy pro opposed skill check, tedy potvora se silou 20/+15 byla kvůli zkušenosti (reprezentované lvlem) lepší v pretlačování, zápase atd. než potvora se silou 21/+11. Alespoň tak bych to chápal tedy.

Jinak co se ekologie týče, tak možná záměr byl, ale jaksi se k němu nakonec nedostalo kvůli vývoji situace. Možná by také prostě odkazovali na starší Dungeony, kde ta fluffová podpora byla.

Co se lvlování potvor týče tak mohli udělat nějakou rychlou metodu typu přidej +1/2 lvl ke všem číslům a +2 za každý tier. Dále k damage přidej 1 kostku z x lvlů a jde se hrát. Bohužel se na ně asi sesypala váha vlastní matematiky, nebo to byl záměr, aby DMové měli motivaci kupovat moduly s jinými variantami potvor. Kdo ví? V 13th Age si tohle uvědomili a Bestiář je sespoustou fluffu a příbehových lákadelp zatímco stat bloky nechali minimalistické se zajímavými mechanikami, které prostě potvoře dávají možnost tropit nějakou zlotřilost. Třeba to 5E svým způsobem obšlehne.
16.5.2014 09:38 - Almi
na Wizardích stránkách vycházela série článků o (re)designu jednotlivých hnusek napříč edicemi. Nebylo to špatné čtení, ale spíš než fluff to byla suchá teorie a kuriozita ve stylu "podívej se, jak to v 1. edici vypadalo a jak jsme kreslili kobolda".

Vojtěch: Souhlas, Monster Manuál pro 13th Age je to nejlepší, co jsem kdy viděl. Obrázky nádherný, mechaniky potvor stručný a přitom lákající k hraní a fluffu je tam obrovské množství a ještě ke všemu variantě ve stylu - říká se, že potvora XY vznikla tak a nebo tak a nebo ještě jinak. Sám si vyber podle zaměření tvého světa a nezapomeň se podívat o odstavec níž, kde popisujeme jejich tajemství/zvláštnosti hnízda/zajímavé předměty/vůbec různé speciality a vztahy. Jo, a ještě ti přihazujeme několik krátkých nápadů na dobrodružství - prostě - PECKA!

Jinak, Wizardi vydávali i krátkou sérii Creature Incarnations v Dungeonech, tam je fluffu trochu víc. A taky pár dílu Monster Updates (které zařízli těsně před vyjítím Orcuse, takže ten dotyčný autor to pak pověsil na svých stránkách a sklidil docela úspěch).
16.5.2014 09:56 - Quentin
Asi je to tu offtopic, ale když už mluvíte o monster manualech. Hrozně pěknej má dungeon world, není tam jediná ilustrace, ale z textu ty beasty úplně vyskakujou :)
http://book.dwgazetteer.com/index.html (nahoře odkaz monsters)

Píše:
Goblin Horde, Small, Intelligent, Organized
Spear (d6 damage) 3 HP 1 Armor

Close, Reach

Nobody seems to know where these things came from. Elves say they’re the dwarves’ fault—dredged up from a hidden place beneath the earth. Dwarves say they’re bad elvish children, taken away at birth and raised in the dark. The truth of the matter is that goblins have always been here and they’ll be here once all the civilized races have fallen and gone away. Goblins never die out. There’s just too damn many of them. Instinct: To multiply

Charge!
Call more goblins
Retreat and return with (many) more


Píše:
Apocalypse Dragon Solitary, Huge, Magical, Divine
Bite (b2d12+9 damage, 4 piercing) 26 HP 5 Armor

Reach, Forceful, Messy

Special Qualities: Inch-thick metal hide, Supernatural knowledge, Wings

The end of all things shall be a burning—of tree and earth and of the air itself. It shall come upon the plains and mountains not from beyond this world but from within it. Birthed from the womb of deepest earth shall come the Dragon that Will End the World. In its passing all will become ash and bile and the Dungeon World a dying thing will drift through planar space devoid of life. They say to worship the Apocalypse Dragon is to invite madness. They say to love it is to know oblivion. The awakening is coming. Instinct: To end the world

Set a disaster in motion
Breathe forth the elements
Act with perfect foresight
16.5.2014 10:04 - hadrian
Alnag: Neboj, nejsem jouda, na to nemám ani čas, ani náturu. ;)

K OT:
Já sám dost využívám Monster Vault a nemůžu si vynachválit hlavně jeho uspořádání, hlavně rejstřík podle úrovní a s rolí monstra. To tak usnadňuje tvorbu encounteru, že pak už mi stačí jen DM cheat sheat a jsem připravenej na cokoliv.
Ze začátku jsem si říkal, že textu je tam moc a že by se tam mohlo vlézt víc potvor, ale to mě brzo přešlo, ty popisy jsou hezky návodný.
To mě vedlo nakonec k tomu, že jsem pořídil i druhej MV: Nentir vale. A nelituju ani jedný koruny, stálo to za to.
16.5.2014 11:00 - Vojtěch
MV myslím 13th bestiář taky inspiroval. Jsou tam rejstříky monster, která mají tendenci vyjednávat, brát zajatce, nebo hodně lhát třeba. jinak MV byl taky rozhodně posun k epšímu. Co se potvor týče, pak PAizo má dobré příručky pro PFRPG s názvy XXX Revisited, nebo XXX Unleashed, kde jsou nejen detaily potvor, ale i varianty atd. Taky myslím vycházely Monster Ecologies, ne?
19.5.2014 23:03 - ShadoWWW
Nebojte, MM 4E předkládám dál i přes hype 5E. Jinak přikládám pohled do zákulisí oficiálních D&D překladů:

Mirtek píše:
Which foreign version is acutally left? Once D&D was available in italian, spanish, french and german (propably more, these are just the ones I am aware of in europe).



How many of these survived?



I know the german version died during early 4e when WotC suddenly demanded a new license deal that the german market just could not support.



The german distributor had done the first couple of books, was happy with the net profit after paying WotC's share and was planning the next translation and then *bam* WotC came around, demanded unreasonable (for the size of the german market) targets to be met and yanked the license without as much as any negotiation about a compromise.



Then Wotc went around and asked all other german RPG distributors capable of handling something like D&D (few as they are) and got laughed at upon stating their expectations for german D&D



Paizo obviously was open for a more reasomable deal and now there are 127 german pathfinder books with more being released
20.5.2014 00:17 - Vojtěch
Lol... holt kdo chce víc, nemá nic.
20.5.2014 07:20 - Nachtrose
Ja vim, ze spatne vlakno, ale kdyz se to nakouslo: nejake novinky o prekladu 13th Age?
20.5.2014 10:15 - Rytíř
Když už jsem teda tady - udělal jsem si nějaký kartičky nestvůr v powerpointu a dal je do obalů k mým starým Wastelands kartám - byla/je to docela piplačka, ale nevypadá to zle.. a DM má díky tomu v ruce karty stejně jako hráči :) A může je trumfovat, co vynese. Kdybyste někdo měl zájem, klidně pošlu.
20.5.2014 12:14 - Almi
Nachtrose: Jen stručně - Alnag přeložil dost fluffu k Ikonám. Nerhinn slíbila přeložit něco kolem jejich mechanik. Jinak nevím, že by někdo něco víc překládal. Bylo by to fajn, ale není to nutný...
20.5.2014 12:36 - Nachtrose
Almi: ja narazel spise na tisteny preklad. Vim, ze se neco vyjednavalo s Pelgrane Press, ale pak to nejak zaniklo a ticho po pesine...
27.7.2014 22:12 - hadrian
Tak si tak procházím "naši" verzí PHB (1) a paragonská cesta "Válečný kněz" neodpovídá znak 16. úrovně tomu, co říkají oficiální pravidla a errata z 02/2012 a co nabízí builder.

V "naší" verzi je, že znak jde použít pouze jednou za střetnutí a jen jednou někoho takového potrestat za přesun či útok na někoho jiného. Nemá to být jinak?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096786975860596 secREMOTE_IP: 3.93.173.205