Kultura

sirien
16.12.2007 21:46
Filmy fantastiky
fantasy, sci-fi, hororové filmy - ty kvalitní, ať si zvedneme náladu zničenou ve vedlejší diskusi :)

ok, tady je seznam jmenovaných... nechci ho číslovat, protože myslím že kvalitní díla si nezaslouží nějaké degradování stupňováním. Aby nevznikaly hádky tak uvádím v pořadí tak, jak tu byly jmenovány
  • Šestý smysl (kultovní horor, kdo neviděl do konce, nic nechápe)
  • Pátý element (roztomilý lehce pojatý humorný sci-fi film)
  • X-men I a II (výborná zpracování komixu, s vykreslením hrdinů)
  • Excalibur (film který ukázal legendu jak má být)
  • LOTR (netřeba snad dodávat víc)
  • Batman (kultovní zfilmování kultovního komixu)
  • Hvězdný prach (Gaiman - pohádka)
  • Conan (výborné zpracování sword&sorcery archetypálního hrdiny)
  • Dvanáct opic
  • Pitch Black
  • Star Wars (ovlivnily budoucnost a ukázaly jak vypadá space opera)
  • Star trek (u někož i jako odpůrce musím uznat hodnotu)
  • Piráti z Karibiku (kteří hrdě obnovili kouzlo pirátských příběhů)
  • Willow
  • Beowulf
  • Johny mnemonic (ukázka světa Shadowrunu jak od autorů)
  • Nekonečný příběh (protože prostě Falco :) )
  • Souboj titánů (kdo neví proč, tak neviděl a měl by napravit)
  • Indiana Jones (za to že od doby IJ mají lidé rádi archeology)
  • Dračí srdce (protože všichni máme rádi pohádky, a tahle má stylovýho draka :) )
  • Duna (aby se lidé mohli navěky hádat o žánru)
  • Blade runner (za otevření tematiky transhumanspace)
  • Kruh (já ho neviděl, ale jiní se u něj prý fakt báli :) )
  • Galaxy Quest (božská parodie na Star trek a všechny SF fany)
  • Návrat do budoucnosti (jediné filmy o cestování v čase které berou v potaz paradox)
  • Matrix I (jaká SMŮLA že NIKDO NIKDY nenatočil nějaké to pokračování...)
  • Jáson a Argonauti (za nejspíš první smrtelně rychlé kostlivé válečníky)
  • Terminátor (protože tahle postapokalyptycká sci-fi prostě JE)
  • Alien (horor který žánru přinesl spoustu nových prvků a geniálních myšlenek)
  • Predátor (kultovní akční duel mezi jedním MZáckým lovcem a Arniem)
  • Total recall (akční sci-fi klasika)
  • Sin City (Některé umění má prostě fakt styl)
  • Drakula (můžete se pohádat kterej z nich :) )
  • Faunův labyrint (neviděl sem, ale všichni až na Jersona pějí chválu)
  • Minority report
  • Hvězdná pěchota (o tom jak vypadá militantní svět)
  • Immortal
  • Iron man
  • Mad Max
  • Serenity/Firefly (opravdu skoukněte nejdřív Firefly, ten film sám o sobě sice je dobrej, ale neni na konci seriálu pronic zanic. Podorbnosti zde)
  • Jestřábí žena
  • Hvězdná brána
  • 13. Warior (čs: Vikingové)
  • Highlander I a III
  • Equilibrium za gun-katu a styl
  • Ghost in the Shell Protože kreslené nebo ne, kult je kult
2.6.2018 14:51 - sirien
Colombo píše:
Why last Star Wars is horrible:

well. Actually.

...jako jo no.

(Dobře, 5 mi přijde přehnaná a stojim si za tim že ta bojová scéna byla ve skutečnosti udělaná dobře - sou to Star Wars, ne Bourne nebo John Wick, ty nároky na choreografii sou trochu někde jinde a sledovat to 10x ve slow-mo abys našel jeden bod kde se někdo pohnul trošku divně je trošku padlý na hlavu)

Jinak jako je pravda že ta integrita původní trilogie se zrodila náhodou (při natáčení prvního filmu Lucas neměl šajnu o tom že nějakej další vůbec bude natož co by v něm mělo bejt a půlka věcí v Návratu byla vycucaná z prstu až dlouho po Impériu), ale to nemění nic moc na tom že přistoupit k tomu takhle znovu a začít dělat třetí trilogii bez nějaké konkrétní představy o tom jaký příběh má vlastně celistvě vyprávět je demence. Člověk se fakt neubrání srovnání starejch seriálů (Farcsape, Babylon 5) jejichž autoři měli rozmyšlené story arcy na pět sérií dopředu s novejma seriálama, jejichž autoři nemaj pomalu ani šajnu jak skončej sezónu kterou maj zrovna roztočenou (čest Netflixu &spol kteří si toho všimli a rozjeli se naplno proti proudu). Výslednej downtrend je bolestivej v obou případech.
2.6.2018 22:40 - Shako
A co nový Han Solo?

Po Rogue One jsem měl očekávání hodně nízko, takže jsem příjemně překvapen.
3.6.2018 00:49 - sirien
Před 20 minutama sem odešel z kina a sem fakt zklamanej. Špatný SW tu už byly a zvykli sme si, ale Solo není ani špatnej, je prostě jen nudnej. Totálně "mediocre".

Pak z compu popíšu svoje dojmy blíž.
3.6.2018 04:04 - Naoki
Ale tak minimálně oceníme že vykradli postavu Sally z Darths and Droids :D
3.6.2018 14:41 - sirien
Ok. Takže. Solo: Star Wars story.

Následující text NEOBSAHUJE spoilery, nicméně obsahuje rámcový popis děje, dějové osnovy a gradační křivky - pro většinu lidí by to mělo být ok, pokud ste ale anti-spoiler puristi co nechtějí o filmu předem vědět nic a ještě jste ho neviděli, tak možná radši dál moc nečtěte.


Začátek filmu se mi líbil a vypadal fakt nadějně - pochopili chyby Rogue One, takže na začátek dali pár (fakt jen pár a nescrollovacích, ale přesto) titulek s úvodním kontextem a po nich skipli rovnou do akce, během akce se v pár záběrech na okolní planetu a po chvíli v pár řádcích dialogu vysvětlí situace jak v Galaxii tak u Hana, ihned naváže další akce, která uvede celou zápletku a nakopne dění a dá to nějakou naprosto smysluplnou motivaci k nějakým věcem do budoucna, pak tam je nějakej časovej odskok, bitva na nějaké planetě kde se opět v rámci akce a kombinace dialogů a "show not tell" představí další postavy filmu a dojde tam k nějakému posunu toho Hanova osobního příběhu, to pak plynule přejde do klasického ale dobře udělaného "train job heist", tam se opět dějí nějaké další věci... střídají se tam akční scény kde se něco děje s dialogově/plánovacíma scénama které mají spád, je to v podstatě takový "action leverage" žánr, což je odpovídající tomu na co člověk jde a co čeká že dostane, není to žádná orgie nepředvídatelnosti, přesto tam nějaké momenty překvapí a drama má skutečné sázky a ne všechno vyjde a odvíjí se tam nějaká Hanova vcelku logická, smysluplná atd. origin story.

Herci sou ok, přijde mi že to Fuka v kritice trochu přehnal - týpek co hraje mladýho Hana mi přijde ok, nějak "křečovitě wannabe Fordovský" mi to nepřijde, že hraje mladýho a ještě trochu naivního a ne zcela zkaženýho Hana mu věřim a ta postava je napsaná dobře, Chewbacca je ok, dokonce se účastní nějakých dialogů, Hanova ženská partnerka dobrá, ostatní postavy dobré nebo v pohodě.

...potud ten film fakt dobře funguje. Důkaz je i to že výše popsané ve skutečnosti zabralo první... nevim, maximálně třetinu, ale možná jen čtvrtinu filmu, fakt to mělo tempo, spád, drama, vývoj postav, vztahy i s nějakou dynamikou, všechno dobrý a kdyby ten film dojel v tomhle stylu a nepřines nic dalšího, tak má u mě solidní 4*, kdyby to pak ještě dál vygradoval tak dostane klidně i 5. Jenže to se nestalo.


Právě naopak místo toho po tom train jobu film skočí do nějaké další dialogové pasáže, v níž jsou opět nějaké lehce překvapivé věci (resp. ukáže se že aniž by bylo něco "revoluční" tak ten film šel jinou cestou než "naprosté klišé", což je vlastně super), ale objeví se tam první trhliny - v téhle pasáži jsou najednou dané různé implicitní přísliby, které ten film ale nakonec totálně failne naplnit (typu "tahle postava má zjevně cool historii, která ale nakonec ve filmu vlatně není vůbec zmíněná" atp.)

Následně se děj přenese na další planetu kde potkáváme Landa a... a začnou se vršit shity.


Zaprvé od tohoto momentu už ve filmu nikdy nepotkáme žádné drama s funkčními sázkami - doteď dobře budované napětí ve třetině filmu prostě najednou totálně přestane fungovat a gradace imploduje, protože situace které se začnou objevovat najednou nemají možnost reálného neúspěchu (=je zjevné, že by film neměl jak pokračovat, pokud všechno o co jde je jestli Han zemře nebo ne a sme v půlce jeho origin story filmu, tak prostě nezemře, tečka, zbytečné se snažit ve mě vzbudit nějakou obavu).


Zadruhé do tohoto momentu dávaly všechny akce smysl. Předchozí train job heist byl vykreslenej jako uvěřitelně promyšlená zločinecká operace, bylo vidět že to nebylo "jen tak", že ty zločinci museli sehant potřebné zdroje, informace, vytvořit nějakej relativně složitější plán jak to provést aby jim to prošlo atd. Od téhle chvíle se veškeré akce a složitost dění degraduje na "jdeme na místo X, provedeme Y, uspějeme a jedeme dál" - nic víc. Asi jakobyste sledovali film o vyloupení banky a místo Oceans 11 (Dannyho parťáci) ste viděli film o tom jak si týpci večer řeknou "vyloupíme banku / tak jo!", dou spát, ráno vstanou, dou do banky, odstrčej pokladní, naházej kasu do pytle a odejdou a to by byl doslova celej děj filmu o vykredení banky.

Bohužel, některé ikonické momenty spadly právě do této pasáže, takže např. celý pro Hana Sola ikonický "Kessel run in 13 parsecs" je totálně o ničem - postavy doletí na Kessel, tam se něco děje, pak potřebují rychle pryč a Han prostě odletí Kessel in 13 parsecs. A nejhorší je že to vlastně ani neni jeho úspěch protože celou tu trasu pro něj vypočítá někdo jiný (a není to ani Chewie) a Han jen zmáčkne tlačítko START (a jediný důvod proč to neudělá Lando je, že tou dobou z nějakého dost slabého důvodu zrovna pilotuje Han a ne Lando). A takových momentů tam je bohužel víc.


Zatřetí ten film se najednou začne strašně křečovitě snažit. Ve všem. Větší, úžasnější, počítačově-grafičtější... a bohužel tím naprosto opustí spoustu základních Star Wars premis a v podstatě začne drobnými, ale otravnými způsoby provádět hereze proti tomu co mají Star Wars být.

Droidka L5 je naprosto ubohej pokus navázat na oblíbenost cynického droida z Rogue One. A je naprosto debilní. Zaprvé je ustanovené že ve SW není sebeuvědomělá AI (a i postava R2D2 se nedostane nikam dál než do šedé zóny...), přesto L5 je v podstatě lidská postava. Zadruhé celý ten její navazující feministicky hysterický (doslova, tohle není narážka na feminismus, L5 je prostě hysterická) charakter je otravnej a její touha po Marxistické droidy osvobozující revoluci nemá ve SW co dělat.

Celá grafika Kessel run je vizuální demence. Jedna věc je když Han v Impériu prolétá hustým (!) asteroidovým polem a narazí tam na nějakého asteroidového červa (!), druhá věc je když se Millenium Falcon najednou propadne z "vesmíru" nějakým Planescape portálem do nějaké WTF nemateriální fantasy sféry kde... v podstatě to celé působí jak divoká honička v ponorkách a dít se to pod mořem na nějaké planetě tak ok, ale v ten moment prostě vůbec nemáte dojem že někdo letí vesmírem, ale nějakou hustou mlhou kde jsou všude Beholdeři a obří krakatice and shits. A opět tam je nějaké drama a sázky které nefungují protože "buď uletíme nebo Millenium Falcon vybuchne a všichni umřeme" není divácky uvěřitelná sázka.


Pak se to dostane do závěru, tam je nějaká vcelku nudná dialogovka kde najednou postavy různě mění motivace aniž by člověk nějak moc chápal proč, Han tam je vykreslenej jako mnohem větší dobrák než by sedělo a začne hrát za stranu u které nedává moc smysl proč to dělá, jak sem psal že se dřív objeví nějaké přísliby (minulosti, skrytých motivací) které nejsou naplněny tak tady to nenaplnění začíná fakt bolet...


...pak tam je nějaká finální akce, která je ve skutečnosti vcelku dobrá a hezky udělaná (...a... dobře, no spoilers, ale je tam fakt hezký tribut jednomu dalšímu Hanovu ikonickému rysu), ale tou dobou už se člověk tak nudí a vlatně ho tak moc nezajímá jak to dopadne, že to už nemá šanci něco zachránit.


Ten film neni špatnej - ale skoro bych v tomhle případě spíš řekl, že "bohužel neni ani špatnej". Jen prostě ve třetině najendou přestane bejt zábavnej a zajímavej a aniž by provedl nějakou hroznou herezi nebo odpornost, tak prostě nějak dojede do konce na naprostou setrvačnost.

A když nad tím tak přemýšlím tak mi to hodně připadá jakoby tam byly nějaké tvůrčí problémy a tu první třetinu udělal člověk X (scénárista, režisér...) kdo se pak nedohod se studiem (nebo někym) a ten zbytek pak dopatlal někdo jinej kdo vlastně nevěděl co dělá.
3.6.2018 15:03 - sirien
Hm, tak rychlé googlení ukázalo, že sem to odhad dobře - v průběhu natáčení odpadli původní režiséři a převzal to někdo jinej a bohužel to je fakt kurva bolestivě cítit.

Původní režiséři se s tím zjevně "moc patlali" tak je vyhodili a najmuli jinýho kterej "to dodělal mnohem rychlejc". A "mnohem rychlejc" tu zjevně znamená rudě žhavou jehlou.


EDIT: jo a plus abych nezapomněl... ten Drth Maul tam byl FAKT krutá pěst na oko - jak tím že tam vůbec je tak tím jak tam je ukázanej a jak naprosto bezdůvodně mává ligtsaberem před obrazovkou aby machroval jak kokot
3.6.2018 17:39 - Gurney
Když vezmu v potaz, jak strašně vždycky vyhajpíš každý nový SW film, abys o pár měsíců až rok později přiznal, že to byl vlastně průměr s pěknýma efektama... to byl Solo vážně tak špatnej? :)
3.6.2018 17:57 - Xyel
Gurney píše:
to byl Solo vážně tak špatnej? :)

Ano, byl. Sirien je ještě velmi shovívavý ve svém review :)
6.6.2018 13:18 - sirien
Gurney: Tak já si nejsem jistý, jak moc se dá rozporování Tvých iracionálních hate rantů na téma "nový SW mi utopily rybičku" označit za "vyhajpovávání" ani jak moc se dá skutečnost že když se po pár měsících trochu uklidníš a získáš dost odstup aby sis všiml že mám i dost kritických připomínek (ale stále ignoruješ že sem je měl celou dobu) označit za nějaké "přiznávání"...

...nicméně jak píšu, první cca třetina Sola je jakože fakt dobrá. Ten zbytek je jakože fakt - já mám pořád problém napsat slovo "špatnej", abych tím nevyvolal dojem nějakých totálních narativních a filmových zvrhlostí jako byly v osmičce atp., ale jako prostě špatnej tim jak je nudnej, o ničem a všechno tam je najednou hrozně nucený a křečovitý a nefunkční.
6.6.2018 20:50 - Boldrick
Tak jsem to Solo: atd. taky viděl.
Souhlasím se sirienovou recenzí (#1226), s tím rozdílem, že u mě má solidní 4* a nepoužil bych tolik negativního hodnocení.
Jako další kousek hvězdné pohádky se mi to líbilo a peněz za to nelituji.
Moje drobná kritika by se mohla týkat jen kamery. Šel jsem do kina na mega plátno a skoro celý film koukal na ksichty snímané snad z třiceti centimetrů. Představoval bych si více záběrů z lepší perspektivy. A několikrát při průletu mlhou jsem musel přivřít oči jak to hvězdně blikalo a zářilo, to mi taky vadilo.
Ale jinak je mi docela líto, že to komerčně propadlo.
6.6.2018 23:00 - sirien
Boldrick píše:
Ale jinak je mi docela líto, že to komerčně propadlo.

A mě vůbec a naopak lituju že sem do toho kina šel taky.

S trochou štěstí budou dva mizerný výsledky v řadě pro Disneyho dostatečná facka aby přestali tvořit filmy stylem "uděláme trilogii ale vlastně ani nevíme o čem bude druhej díl", přestanou dávat produkci do rukou nánám ze kterejch padaj hlášky typu "fanouškům nic nedlužíme" a "Star Wars můžou být holčičí příběhy" a přestanou dělat stand-alone filmy stylem "párkrát průběžně vyházíme scénáristy, režiséry a tak a najmeme jiný, protože no a co"


Jako souhlasim s Tebou v tom, že ten film nebyl TAK špatnej. Jenže to má dvě velmi důležitá ALE.

První ALE je, že oproti svému potenciálu byl dost pod možnostma - zejm. když člověk srovná první třetinu a zbytek tak je vidět jak hrozně promrhaný to bylo.

Druhý ALE je že u filmu s takovymhle rozpočtem a z takovéhle mega-série co je doják na prachy člověk tak nějak přirozeně očekává víc, protože logicky zdroje na to sou a z tvůrců si fakt jde vybírat.
7.6.2018 00:03 - Gurney
sirien 29.12.2017 píše:
Jinak sem dneska viděl Star Wars ep. VIII.
...
Jako... vlastně docela dobrý. Možná i dost dobrý, ale to ještě musim trochu strávit a párkrát si to převalit v hlavě abych to zpracoval.

sirien o šest měsíců později píše:
...první cca třetina Sola je jakože fakt dobrá. Ten zbytek je jakože fakt - já mám pořád problém napsat slovo "špatnej", abych tím nevyvolal dojem nějakých totálních narativních a filmových zvrhlostí jako byly v osmičce

Můžeš tomu říkat třeba "získání odstupu", ale sry, už jsem si zvykl, že tvoje hodnocení SW okamžitě po premiéře je o nějakých 20%-40% vyšší než o rok pozděj. Ale věřím, že když tomu dám ještě půl roku, vynechám provokativní "I told you so" a zabalím tu samou kritiku do nějaké pro tebe zkousnutelnější formy (Mary Sue), tak z toho ještě bude zajímavá diskuze.
7.6.2018 09:00 - LokiB
za mýho mláda bejval význam slova "doják" trochu jinej ... už jsem si připravoval kapesníček :)

Mě na tom nejvíc zaskočilo, že na Hana Sola se mnou odmítl jít můj syn, kterej jinak všechny SW filmy dost žral a SW univerzum pro něj bylo minimálně stejně oblíbené jako DC nebo Marvel. Ale tady po traileru řekl, že ho to vůbec nezaujalo, a že jako sorry, ale nepůjde na to. Což se zatím nestalo ani u o dost ... horších filmů.
7.6.2018 12:17 - Naoki
Já na Sola nakonec taky šel jen protože jsem měl lístky zdarma, jinak bych se na to taky vykašlal :)
7.6.2018 12:49 - sirien
Gurney píše:
okamžitě po premiéře je o nějakých 20%-40% vyšší než o rok pozděj

Osmička pro mě byla dost těžká na strávení, protože sem narozdíl od někoho (že) nepropadl okamžité nenávistné hysterii a potřeboval sem si nechat trochu rozležet co si vlastně myslím o rozporu toho co bylo zjevně zamýšleno a toho co bylo nakonec reálně vytvořeno.

Což sem udělal. Asi tak během týdne nebo možná maximálně dvou, mimochodem - kde bereš nějakej půlrok zase vůbec netušim.

A dál si stojim za tim že spousta záměrů v osmičce byla fakt dobrá, jen byly fakt mizerně natočený plus že to co tomu filmu má smysl nejvíc vytýkat (tj. jeho reálné největší nedostatky) a to co tomu filmu Ty vytýkáš (tj. Tvůj ukřivděný hate rant) jsou nespojité množiny.

Gurney píše:
(Mary Sue)

...to je ten termín o němž jsme si už zjistili že jsi ochotný ho použít jako nálepku na jakoukoliv nedomyšlenou potavu která se Ti hodně nelíbí bez ohledu na kontext nebo původní význam toho označení, že?
7.6.2018 17:08 - Ebon Hand
Byl jsem na Solovi a líbil se mi (slabé 4*). První půlka mi přišla úžasná. Celý úvod, nebo scéna s vlakem, byly super, bohužel po půlce to úplně ztratilo tah. Naprosto mi chybělo vylíčení ikonického Kessel runu, na který byl vždy Han tak pyšný... Nasralo mě to chapadlovité monstrum ve vesmíru, fakt jsem nepochopil, proč ho tam museli nacpat..
9.9.2018 16:58 - sirien
Nevim moc kam s tim... tak asi sem. Strávil sem teď nějaké volné chvíle na Dust Channel sledováním SF krátkometrážních filmů (většinou 5-10 minut, výjimečně do půl hodiny).

Začal sem projížděnim action playlistu a upřímně, většina tam toho je spíš o ničem, ale asi bych upozornil na pár výjimek:


Hello World :), 20 min - Francouzskej, musíte přežít En titulky (kvalitu neposoudim, film je z nich vpohodě pochopitelnej). Nejlepší co sem tam zatim potkal, všechny významné prvky tam (vč. celého příběhu) jsou alegorií vůči našemu světu (trochu podobně jako v jednom díle The Orville...) - celkově to je udělané obstojně, grafika výborná, rozhodně doporučuju.

Sync, 8 min - krátká story se zamyšlením nad neprůstřelností bezpečnostního systému. Na 8 minut to je dost sympatickej filmeček.

From the future with Love, 12 min - Krásně Shadowrunovská storka o osudu tří týpků z Modrý hvězdy :D Pro nefandy SR - storka o komercializované korporátní policii v cyberpunkové budoucnosti. Hezké je že to ukazuje víc úhlů pohledu na věc (civilní, samotných policajtů...), osobně další z mála kvalitních věcí co bych určitě doporučil.

Trial, 15 min je taková na můj vkus až moc roztahaná ale jinak hezky udělaná věc na téma přenášení osobnosti do nového těla.

Strings, 5 min je dost bezduchá akční scéna, ale hezky udělaná :)

White Lilly, 12 min je neakční (!) storka o pilotovi a navigátorce (nebo tak něco) kteří letí na otravně dlouhou cestu aby seskenovali jednu ničim nezajímavou kometu. Není to nijak převratné, ale hezky se to sleduje a má to hezkou loď a CGI a tak.

Hyperlight, 16 min - mě osobně to neoslovilo a přišlo mi to dost šablonovitý a obsahově prázdný, ohraný a předvídatelný, ale mám nějaké takové podezření, že by se to tu některým mohlo líbit. Je to o v podstatě takovém wanna-be "paradoxním" efektu způsobeném FTL pohonem, ze "sci-fi" tam je na můj vkus až příliš velký důraz na to "fi" a příliš malý na to "sci".



Jinak ty filmy mám z Dust Channel kterej se na tyhle kraťasy specializuje. Viděl sem jich už o hodně víc, ale jak sem psal, zbytek mi přišel spíš špatnej - případné zájemce odkážu na můj csfd profil, aktuálně všechno od 1.9.2018 do současnosti (...to v budoucnu přestane platit, logicky...) - vždycky u těch filmečků píšu stručně obsah (o čem to je) a hodnocení (jak mi to přišlo), všechno spoiler free, s odkazem na YT na Dustu. Plánuju časem zkouknout celej Dust, tak případné další věci co by IMO stály za pozornost sem pak zase hodim.
9.9.2018 17:03 - sirien
Jo, sorry, a ještě samozřejmě:

The Leap, 30 min - TOHLE by námětem klidně vydalo na celovečerák. (Ale asi by to pak nebylo zdaleka tak dobrý). Je to storka o týpkovy z trochu moc drsnejch bezpečnostních složek co má tak trochu PTSD a o prostitutce co si objedná nějakejch 15 let po jednom masakru (z přelidněného světa kde se tvrdě hraje o získání palubních lístků na cestu na Novou Zemi). Nepřišlo mi to ani tak nějak moc převratný jako spíš fakt hezky udělaný a tak nějak celistvě-filmově funkční.
27.12.2018 16:22 - sirien
27.12.2018 18:04 - ShadoWWW
Už se těším. Čtvrtý díl neplánují.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095175981521606 secREMOTE_IP: 52.54.111.228