Kultura

sirien
16.12.2007 21:46
Filmy fantastiky
fantasy, sci-fi, hororové filmy - ty kvalitní, ať si zvedneme náladu zničenou ve vedlejší diskusi :)

ok, tady je seznam jmenovaných... nechci ho číslovat, protože myslím že kvalitní díla si nezaslouží nějaké degradování stupňováním. Aby nevznikaly hádky tak uvádím v pořadí tak, jak tu byly jmenovány
  • Šestý smysl (kultovní horor, kdo neviděl do konce, nic nechápe)
  • Pátý element (roztomilý lehce pojatý humorný sci-fi film)
  • X-men I a II (výborná zpracování komixu, s vykreslením hrdinů)
  • Excalibur (film který ukázal legendu jak má být)
  • LOTR (netřeba snad dodávat víc)
  • Batman (kultovní zfilmování kultovního komixu)
  • Hvězdný prach (Gaiman - pohádka)
  • Conan (výborné zpracování sword&sorcery archetypálního hrdiny)
  • Dvanáct opic
  • Pitch Black
  • Star Wars (ovlivnily budoucnost a ukázaly jak vypadá space opera)
  • Star trek (u někož i jako odpůrce musím uznat hodnotu)
  • Piráti z Karibiku (kteří hrdě obnovili kouzlo pirátských příběhů)
  • Willow
  • Beowulf
  • Johny mnemonic (ukázka světa Shadowrunu jak od autorů)
  • Nekonečný příběh (protože prostě Falco :) )
  • Souboj titánů (kdo neví proč, tak neviděl a měl by napravit)
  • Indiana Jones (za to že od doby IJ mají lidé rádi archeology)
  • Dračí srdce (protože všichni máme rádi pohádky, a tahle má stylovýho draka :) )
  • Duna (aby se lidé mohli navěky hádat o žánru)
  • Blade runner (za otevření tematiky transhumanspace)
  • Kruh (já ho neviděl, ale jiní se u něj prý fakt báli :) )
  • Galaxy Quest (božská parodie na Star trek a všechny SF fany)
  • Návrat do budoucnosti (jediné filmy o cestování v čase které berou v potaz paradox)
  • Matrix I (jaká SMŮLA že NIKDO NIKDY nenatočil nějaké to pokračování...)
  • Jáson a Argonauti (za nejspíš první smrtelně rychlé kostlivé válečníky)
  • Terminátor (protože tahle postapokalyptycká sci-fi prostě JE)
  • Alien (horor který žánru přinesl spoustu nových prvků a geniálních myšlenek)
  • Predátor (kultovní akční duel mezi jedním MZáckým lovcem a Arniem)
  • Total recall (akční sci-fi klasika)
  • Sin City (Některé umění má prostě fakt styl)
  • Drakula (můžete se pohádat kterej z nich :) )
  • Faunův labyrint (neviděl sem, ale všichni až na Jersona pějí chválu)
  • Minority report
  • Hvězdná pěchota (o tom jak vypadá militantní svět)
  • Immortal
  • Iron man
  • Mad Max
  • Serenity/Firefly (opravdu skoukněte nejdřív Firefly, ten film sám o sobě sice je dobrej, ale neni na konci seriálu pronic zanic. Podorbnosti zde)
  • Jestřábí žena
  • Hvězdná brána
  • 13. Warior (čs: Vikingové)
  • Highlander I a III
  • Equilibrium za gun-katu a styl
  • Ghost in the Shell Protože kreslené nebo ne, kult je kult
9.1.2018 12:28 - LokiB
York: no, každý má svůj vkus, to je ok.
Když srovnám třeba casting Milly Jovovitch v prvním Resident Evil s Daisy Ridley v nových SW, tak za mě je jasné, že tvůrci SW šli záměrně jinou cestou. A to nijak nesouvisí s tím, jestli mně osobně přijde přitažlivější Milla nebo Daisy.
9.1.2018 16:39 - Vojtěch
Quentin píše:
To si matně vybavuju. Za to u mě dostala spíš kladné body :)


Tak u tebe taky, že jo :P
9.1.2018 21:05 - Gurney
sirien píše:
Mě Palpatinovský a Yodovský šermování vždycky přišlo dost "meh".

Mně taky a bylo by opravdu cool, kdyby si Kylo vynahrazoval ne zas tak skvělej skill lightsaberem nějakým kreativním použitím Síly. Třeba ta schopnost freeznout věci/ lidi by k tomuhle účelu nebyla vůbec špatná. Škoda že ke konci filmu ji musel zapomenout, aby Rey mohla vyhrát.

sirien píše:
Snokeův plán je poměrně fuzzy a moc mě nebere - prostě chce něco rozstřílet.

A já už se těšil, že máš nějaké ukrutně logické zdůvodnění, proč Snork žádný plán nepotřebuje :D Akorát se obávám, že to není o tom, že by byl jeho plán "fuzzy" jako spíš že se ho scénáristi žádným plánem obdařit neobtěžovali.

sirien píše:
Možná si časem uvědomíš, jak rozdílná kritika je napsat tohle oproti tomu rvát Rey do nenávistné škatulky, kam ale ve skutečnosti moc nezapadá.

Ale kecy. Čekni si Mary/Gary Sue na TV Troopes, není to nějaký ustálený termín a lidi co říkaj tím myslí, že je to nelogicky kompetentní postava bez jakýchkoli charakterových vad (a tedy charakteru), celej děj jenom zdůrazňuje jak hrozně je hustá (i když to nedává smysl) a všechny postavy kolem ji maj rády, no reason. Ale protože to nikdo nechce opakovat pořád dokola, říká se tomu Mary Sue (osobně bych jí teda označoval za typickou GMPC, ale to nikdo mimo RPG komunitu nechápe). Že to prudí nekritické fanboys a americké kritiky, odvařené z toho, že hlavní hrdinka je ženská, už je pak jen takové drobné plus :)

sirien píše:
...říká týpek, kterej tady argumentuje nějakejma "force powers". Kdybys byl ve svém bashovacím zápalu aspoň konzistentní...

Nedělej z toho drama, "Force powers" jsem myslel jakýkoli "viditelný" užití Síly, co už se nedá vysvětlit jako supperychlé reflexy, šestý smysl nebo prostě "štěstí". Nečekal jsem že zrovna nad tímhle začneš slovíčkařit.

Jinak konzistentně tvrdím, že použití Force v celým tom filmu je težce nekonzistentní a moc nemá cenu řešit něco, co zcela evidentně neřešil ani režisér. Vůbec nejde o to, jestli se Kylo healne nebo ne, jde o to že pokud má Rey nárok na to, aby Force vyřešila jakýkoli její problém (například z ní přesně na jednu scénu udělala nejlepšího pilota v galaxii), proč nemá Kylo nárok na to, aby Force pořešila zase jeho momentální problém?

Ale jestli chceš mermocí žít ve světě, kde se Abrams točí filmy, co dávaj smysl nebo dokonce respektují nějaké dosavadní pravidla daného univerza (protože u Star Treku mu to šlo tak skvěle), posluž si. Upřímně, mě to řešit ani moc nebaví, ten film není dost špatný na to, aby byla kdovíjaká zábava ho kritizovat, je to spíš ničím nezajímavý béčko, a kdyby to nebylo Star Wars (resp. neodehrávalo se to ve Star Wars kulisách), proklikal bych to stejně jak včera druhý Guardians of the Galaxy.

EDIT:
York píše:
Co všichni máte proti sexy Mary Sue?

Že je to nuda (a jestli je sexy nebo ne je dost irelevantní). Zvlášť když proti ní pak stojí záporáci, kteří jsou těžce nekompetentní.

Šaman píše:
Hobit sestříhaný na tři a půl hodiny.

tyjo, tak to fakt klobouk dolů, že někdo byl schopen investovat do toho ten čas a úsilí. A na rychlé proklikání to vypadá to jako mnohem funkčnější příběh než originál.
9.1.2018 21:18 - sirien
To dělal ten typ co z Epizody 1 vyházel Jar Jara, přepsal titulky dialogů s gunganama a udělal z toho sledovatelnej film?
13.1.2018 14:09 - Aegnor
Narazil jsem na zajímavou myšlenku ... ve staré trilogii byl Emperor, jehož background nebyl vysvětlen a všichni to vzali v pohodě. Proč lidem najednou vadí, že Snoke nemá nijak vysvětlen svůj background?
13.1.2018 14:14 - LokiB
Protože je o 40 let víc a lidi jsou zmlsanější a můžou přes interent hned diskutovat a nečekat na divné_jméno-CON, aby se sešli a probrali, co podle koho co znamená :)
13.1.2018 14:21 - Tadeas
Inu konecne jsem to take videl a nejsem asi moc velky geek, protoze me to nijak neurazelo. Uzil jsem si schopny akcni film. Akorat jedine co me vylozene rusilo bylo to jak se vsechno deje na posledni chvili ku prospechu hrdinum. Takove to Jerson skore. Nejvic WTF mi prislo Finnovo obkliceni v hangaru s naslednym vybuchem, po kterem tam prakticky nezustali nepratelsti vojaci. To me opravdu vytrhlo z deje.
13.1.2018 14:42 - York
Aegnor píše:
Proč lidem najednou vadí, že Snoke nemá nijak vysvětlen svůj background?


Protože stará trilogie byla první a tudíž na nic nenavazovala, zatímco současné epizody se tváří, že dějově navazují na starou trilogii. A v té bylo řečeno, že Sithové jsou přesně dva - Darth Sidious coby master a Darth Vader coby apprentice.

Čili to, že se o pár let pozdějc z ničeho nic odnikud vynoří Sith lord mocnější než The Emperor nedává smysl a znamená to, že producenti nových filmů na nějakou konzistenci zvysoka kašlou.
13.1.2018 15:10 - LokiB
York: no, počkej ... od smrti imperátora i vadera už uběhlo hodně let. takže tam se mohlo stát lecos. to "odnikud" je přeci jen trochu volnější.

a pak ... v první trilogii nic o tom, že jsou vždy dva sithové nebylo, ne? to je až výmysl prequelů ...
13.1.2018 15:24 - York
LokiB píše:
výmysl prequelů


"První" trilogie začínala epizodou IV. Id začátku to byl jeden konzistentní příběh a to, že sithové jsou jen dva (master a apprentice) v něm bylo klíčové.


LokiB píše:
takže tam se mohlo stát lecos


A to právě diváky zajímá, protože k tomu mají kontext. Takhle to je, jako kdybys napsal: "Frodo oslavil narozeniny v Hobitíně a pak hodil Presten do Hory osudu". Logická reakce čtenářů by byla: "Jak se tam z ničeho nic dostal?"
13.1.2018 15:46 - LokiB
Ok, kde v první trilogii zaznělo, že jsou nějací sithové a že jsou vždy dva. fakt si to nevybavuju. v mé paměti je to výmysl až prequelů.

York píše:
A to právě diváky zajímá, protože k tomu mají kontext. Takhle to je, jako kdybys napsal: "Frodo oslavil narozeniny v Hobitíně a pak hodil Presten do Hory osudu". Logická reakce čtenářů by byla: "Jak se tam z ničeho nic dostal?"


No a co? V Silmarillionu je toho taky moře přeskočeno. "Cesta z prstenem" je jedním z tisíců zajímavých příběhů, ne jediný. Mně třeba zajímá, co se dělo celou dobu v Umbaru, v Haradu ... a autor to klidně přeskočil. Si to buď můžu domyslet sám, nebo čekat, že to někdy někdo napíše.

Podle mě je tebou podané "očekávání diváků" irelevantní. Nikdo nemá povinnost jim servírovat to, co chtějí. Autoři tvoří, to co tvořit chtějí. Když se to divákům nelíbí, ok, jejich věc. Není žádný závazek "musím přímo ve filmu vysvětlit, kde se vzal další vůdce".

v E1 zas nebylo, kde se vzal Darth Maul ... taky se s tím muselo žít. Kde se vzal tak rychle po jeho skonu Dooku? jak ho dokázal rychle a tajně Palpatin vyškolit? atd.
13.1.2018 15:54 - LokiB
A BTW: neskončilo Rule of Two smrtí Palpatina a Vadera?

Tedy dál už nemusí být žádní Sithové, ani žádné takové pravidlo. Kdo se dál stál vládcem díky temné straně ... to už může být úplně jiná větev, nic ze Sithů.
Ostatně i fandom se o sithech ve spojitosti se Snokem nijak nezmiňuje
13.1.2018 16:44 - York
LokiB píše:
Autoři tvoří, to co tvořit chtějí.


Bohužel, není to tak. Pokud chceš být jako autor úspěšný, tak musíš být děvka prodejná. A u takhle komeční záležitosti to platí obzvlášť.

Jo, můžeš se samozřejmě svézt na známé značce a udělat si co chceš, jako s "novými epizodami" SW nebo s DrD II, ale pak se fakt nediv, když ti to dají zákazníci sežrat i s navijákem.
13.1.2018 16:48 - sirien
Aegnor píše:
ve staré trilogii byl Emperor, jehož background nebyl vysvětlen a všichni to vzali v pohodě. Proč lidem najednou vadí, že Snoke nemá nijak vysvětlen svůj background?

Protože lidi které ten film bytostně urazil tím, že zcela nenaplnil jejich osobní očekávání na to co má bejt zač, si sou ochotný najít jakejkoliv zástupnej důvod, aby ho bashovali.

York píše:
zatímco současné epizody se tváří, že dějově navazují na starou trilogii.

Možná tak v Tvym snu.

Návaznost byla nulová, TFA naopak na několika místech jasně ukázala, že se jede story reset a žádná návaznost (od celého konceptu filmu až po detaily jako zničení republikových planet atd.)

York píše:
na starou trilogii. A v té bylo řečeno, že Sithové jsou přesně dva

ne, nebylo.

resp. bylo tam řečené, že tam jsou momentálně přesně dva, ne, že to je nějaké pravidlo.

York píše:
Čili to, že se o pár let pozdějc z ničeho nic odnikud vynoří Sith lord mocnější než The Emperor

hm. Můžeš mi říct, kde přesně si vzal, že je Snoke zrovna Sith? Já to tam totiž v těch filmech nikde nezaznamenal. Zato sem zaznamenal v clone wars seriálu (canon, btw.), že Jedi a Sithové nebyli jediní Force useři okolo.

York píše:
"První" trilogie začínala epizodou IV. Id začátku to byl jeden konzistentní příběh a to, že sithové jsou jen dva (master a apprentice) v něm bylo klíčové.

Konzistentní příběh... jo, pokud za konzistentní považuješ, že film kterej byl zamejšlenej byl jinej než film, kterej byl vytvořenej a ten byl úplně jinej, než film, co šel do kin (Starkiller Ti něco říká? Ne ne, to původně nebyla základna...) a celá trilogie se dál pekla takhle šílenym způsobem kdy se věci dotvářely za běhu (např. Vader se stane Lukův otec někde v pětce, Leia se stane jeho sestra někde v šestce... Lucas o 20 let později v interview říká, že to byl záměr, škoda, že 10 let před tím řikal něco jinýho a nikdo jinej než on si ten záměr nepamatuje...)

Ale jo, jako teď už reju trochu moc, pravda že tvůrci TFA s TLA na konzistenci jebou ještě výrazně víc, než svého času Lucas.

York píše:
A to právě diváky zajímá, protože k tomu mají kontext.

ne, to zajímá Tebe.

Novým divákům i značné části těch původních to je dost jedno, protože k tomu kontext nemají nebo je ani nezajímá.

LokiB píše:
A BTW: neskončilo Rule of Two smrtí Palpatina a Vadera?

otázka je, kde vůbec vzniklo.

Tohle je tak trochu případ toho co mi na SW fandomu leze krkem - všechno musí mít nějaký význam tak se k tomu domejšlí hromada nesmyslů co pak zaplevelujou celý to universum.

To si takhle třeba jednou nějakej Yoda plácne v dialogu s nějakym Windu jednu chytře znějící větu, která se dá v pohodě chápat jako obyčejný zamyšlení popř. konstatování nějakého neformálního pravidla / moudrého varování... a obratem z toho ihned máš formální pravidlo s vlastní historií and shits na kterej pak začnou dál navazovat další autoři a to i v canonu (clone wars)...

LokiB píše:
v E1 zas nebylo, kde se vzal Darth Maul ... taky se s tím muselo žít. Kde se vzal tak rychle po jeho skonu Dooku?

Tím "tak rychle" máš namysli těch 10 let co uplynulo mezi ep. I a ep. II?
13.1.2018 16:52 - Log 1=0
LokiB píše:
Podle mě je tebou podané "očekávání diváků" irelevantní.

Hm, kdyby to bylo nezávislé dílo, tak klidně souhlasím. Ale podstatou série je, že vytváří přísliby a očekávání aby si zajistila publikum. Takže na ně dlabat nemůže.
13.1.2018 16:56 - sirien
York píše:
Jo, můžeš se samozřejmě svézt na známé značce a udělat si co chceš, jako s "novými epizodami" SW nebo s DrD II, ale pak se fakt nediv, když ti to dají zákazníci sežrat i s navijákem.

Jako třeba tím, že:

- dají ep. 8 o 15% lepší hodnocení než prequelům (IMDB)
- to vydělá nejspíš jen o něco míň, jak TFA a bude to 2. nejvýdělečnější SW film, tj. výdělečnější než konzistenci ctící Rogue One
- DrDII má přes všechno stabilní rostoucí prodej a tudíž nejspíš i hranost?

Jako jo, moc by se mi líbilo, kdyby mi zákazníci dávali takhle sežrat moje vlastní koniny. Pod tim návalem peněz a úspěchu bych úplně trpěl.
13.1.2018 17:16 - LokiB
sirien píše:
Tím "tak rychle" máš namysli těch 10 let co uplynulo mezi ep. I a ep. II?


Jo. Beru to tak, že Sithové si musej svoje učení pořádně odpracovat a ne šup šup jako jediové ;) A Palpatin má celkem dost úředních povinností a je přeci jen dost pod dohledem, ne? Si představ, že by se jako Trump někam na pár měsíců vypařil učit Mexickýho prezidenta taj-či :)

Anyway, na ty námitky jsou stále ty samé reakce:
1. nic netvrdí, že Snoke je sith
2. v původní trilogii nebylo žádné pravidlo 2 sithů zmíněno
3. i když bylo zmíněno v prequelech, není to pro mě důvod, proč by to muselo za každou cenu být dodrženo. i Yoda se mohl mýlit. to by bylo překvápko, co.
13.1.2018 17:23 - York
Loki: Dodržování toho pravidla s tím nemá nic společnýho. Zmínil jsem to proto, že z toho plyne, že počty trénovaných Sithů aspirujících na vládu galaktickému impériu jsou v době děje filmů velmi přesně známé.
13.1.2018 17:26 - LokiB
A ted jeste jak se vyporadat s tim, ze Snoke nemusi byt Sith ...
13.1.2018 17:35 - York
Nějak zajímavě to vysvětlit nejspíš půjde. Já to vysvětlení ale nechci od tebe, ale od těch filmů, když s takovou postavou přišly.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.09675407409668 secREMOTE_IP: 34.228.168.200