Kultura

Dalcor
3.10.2007 14:07
Hvězdný prach
Včera jsem si užíval překrásnou pohádku Hvězdný prach. Doporučuji návštěvu kina!
Autorská citace #21
18.12.2007 13:51 - Bajo
Me se stardust take libil, ale i tak jsem se nemohl ubranit jiste rozpacitosti prave pri scenach jako zasleh hvezdy nebo tantcujici Nero v satech. Ale holt nic neni dokonale (az na par vyjimek :), rozhodne je to vyrazne dobre fantasy a to se cenni.
Jinak souhlasim s Gurney ze utopeni Septima byla zasadni scena. Tedy na me aslespon silne zapusobila (coz si myslim ze neni tak lehke) a presne kvuli tomu na filmy chodim (ano, myslim kvuli utopeni Septima ;-)).
Autorská citace #22
18.12.2007 14:02 - Dalcor
no a ten nasledujici serm Septima jako Zombie...
Autorská citace #23
18.12.2007 20:08 - sirien
Nevim, mě se deNiro jako tras docela líbil, ve filmu do tý sebranky světa Za zdí docela sednul.
A povedenej tam byl ten vtípek "proč umřel ten vlezlej obchodník" - nejdřív nasral čarodějku, tak mu očarovala hlas aby kuňkal jk žába, a když se pak Septimus ptal na cestu, tak mu chtěl odpovědět, ale jenom kuňkal... to je fakt nasertivní osud :)
Autorská citace #24
18.12.2007 20:33 - Max
tak už si to teda sosám, ale BĚDA VÁM jestli se mi ten film nebude líbit .... BĚDA VÁM!
Autorská citace #25
18.12.2007 21:12 - sirien
a sakra, doufám že má Max dobrej vkus, jinak jsme právě na půl roku ztratily jakékoliv úpravy a opravy na Kostce...
Autorská citace #26
19.12.2007 08:19 - Jerson
Já bych řekl, že se Maxovi líbit bude - když se líbil a Áje, o to víc, o co odpornější jí připadal trailer ...
Dalcore, za ten spoiler se ti omlouvám.
Autorská citace #27
19.12.2007 17:12 - Max
Pohádkově laděno, pohádkově zaměřeno ... s ničim si tak moc nelámou hlavu, ale joooo vcelku pěkný ... taková naše pohádka s lepšíma efektama.
Autorská citace #28
19.12.2007 18:13 - sirien
Max: No, nevim. Nikdy ani jako melaj sem pohádky neměl nijak zvlášť rád a nemám je rád doteď (proto mě od Gaimana ani nezaujala Koralina, jinak vychvalovaná), nicméně Hvězdný prach je... prostě lepší než normální pohádky :)
Autorská citace #29
19.12.2007 19:05 - Max
sirien: já neřikám že je to špatný... jen tam pro mě nebyl snad jedinej moment, kdy bych si řekl "tak tohle sem teda nečekal" a pak žasl nad tim jak ty věci do sebe zapadaj, jak střípky z rozbitýho zrcadla. Ani moment, kdy kladňák neni tak kladnej a záporňák neni tak zápornej .... to já u filmů rád. Například (<SPOILER>kdyby je kapitán podrazil ... kdyby je čarodějnice na konci skutečně nechala jít ... kdyby se padouch obětoval pro svou sestru ... kdyby ... kdyby ....</SPOILER>)
Byla snad poenta silnější než třeba "O létajícím ševci"? A lišila se vůbec základní poenta? :)) Opislovali od nás, co? :))
Autorská citace #30
19.12.2007 19:21 - sirien
u pohádek o pointu nejde. Jde o podání. Létající švec byl pro mě stejná nudná naivní otrava jako všechny ostatní pohádky, ty Gaimanovy se aspoň odehrávaj v celistvě smysluplnym světě (v RPG termínech uvěřitelný setting) - hl. hrdina je výjimečný a je k tomu docela dobrej důvod, ne že je výjimečný jen protože se to pohádce nesmyslně hodí...
Autorská citace #31
19.12.2007 20:08 - Max
V prvnim souhlasim ... podání bylo hezký ale smysluplnost? tak na to máme asi právě rozdílný náhledy ... cos ty vnímal jako opodstatnění hrdiny sem já vnímal jako docela divoký ... něco jako čolek potká čolku a tak co dělat? "hup na to":) a je na světě speciální čolče? :)) Kde je hlubší poenta, když hlavní čolkině potká čolka, kterejch už musela předtim potkat miliony a vlítnou na čolkování?
Nehledě na zamyšlení-se, jak by ta zlá čolková s touhle čolčicí pak naložila ... nevim jestli by jí jen tak hala bala nechala porodit čolčíka, úhledně zabalit do čolčí nůše pěkně ho ohákla a poslala kurýrní poštou ... kdepak ... já tam právě tu smysloplnost ztrácel.
Je zvlášní jak se dva dokážou rozejít co? Mě přišlo, že většina věcí se tam právě dala, protože se tam "nesmyslně" hodilo - a zbytek byla ta klasika jak čolek do ještě větší nouze přišel, ale jen proto, aby se poté zaslouženě stal král všech čolků ... samozřejmě v náruči s nově nalezenou čolčicí ;).
Ale už konec čolkování ;)
Autorská citace #32
19.12.2007 20:17 - sirien
píše:
V prvnim souhlasim ... podání bylo hezký ale smysluplnost? tak na to máme asi právě rozdílný náhledy ... cos ty vnímal jako opodstatnění hrdiny sem já vnímal jako docela divoký ... něco jako čolek potká čolku a tak co dělat? "hup na to":) a je na světě speciální čolče? :)) Kde je hlubší poenta, když hlavní čolkině potká čolka, kterejch už musela předtim potkat miliony a vlítnou na čolkování?
Antropomorfický princip - ten příběh je PRÁVĚ o tom speciálnim čolčeti. Kdyby ho měla s něktm jinym někdy jindy, byl by ten příběh o někom jinym někdy jindy. Ale ona na to čolkla právě s timhle takže je ten příběh právě o tomhle. Kdyby to byl někdo jinej - zase by ses vztekal že to je právě o něm, jakej to má smysl? :)
píše:
Nehledě na zamyšlení-se, jak by ta zlá čolková s touhle čolčicí pak naložila ... nevim jestli by jí jen tak hala bala nechala porodit čolčíka, úhledně zabalit do čolčí nůše pěkně ho ohákla a poslala kurýrní poštou ... kdepak ... já tam právě tu smysloplnost ztrácel.
Hm. Nepamatuju si, co přesně z toho bylo ve filmu. V knížce se celá ta věc s otroctvím řídí určitými pravidly - např. když otroctví skončilo, tak Una musela být čarodějnicí vyplacena, jako odměnu si vzala nějaké hrozně cenné kouzlo, čímž ji tak trochu zrujnovala... takže i ty věci s dětma maj určitě svoje pravidla a tak :) - nakonec ve filmu se k nim odvolávala i ta velká zlá čarodějka, když jí dala ten lektvar pravdy. A prostě jsou pravidla, která neporušíš, když nemusíš... protože prostě jsou :)
Autorská citace #33
19.12.2007 20:59 - Max
sirien: hhm ... no že bych se vztekal ... jen jsem narážel na smysluplnost. Čolkovali snad teda jen proto, aby měli speciálního čolka, o kterym by mohl bejt příběh. Žili oni kuli němu? Nebo on žil díky nim? Oni mají smysl protože on pak bude mít smysl? Neni to tak trochu proti příčině a následku? Zkrátka opodstatnit konání čolčích rodičů tím, že přeci budou mít čolka o kterym pak bude příběh a bude se nám postavení čolčice hodit do krámu ... to mi moc smysluplný nepřijde. Nečetl jsem knížku, takže mi mnohé zůstalo zahaleno, ale téma bylo o filmu, ne o knize ... i když jak vidno měl bych si jí přečíst.
Nevim jestli nevyznívám silnějc než bych chtěl ... ten film s radostí doporučim v okolí na shlídnutí, protože byl pěknej ... jen tak nějak když už tady to téma je, tak proč bych nesdělil to, co mi na něm nesedlo.
Autorská citace #34
20.12.2007 07:24 - Jerson
(Doufám, že kdo nechce spoilovat Hvezdný prach, tak tohle téma vůbec nečte - nebo t nečte dál můj příspěvek)
Maxi, žít v Anglii té doby a potkat za zdí podobnou holku, tak se budu čolkovat taky :-) A musím říct, že mě kapitánův přístup docela překvapil, čekal jsem že to fakt bude záporák. Stejně jako čarodějka na konci - to že je nechá jít a pak si to rozmyslí jsem v mnoha filmech neviděl - fakt jsem věřit tomu, že na konci bude chybět scéna "zlo je nějak ošklivě potrestáno" a mě by tam opravdu chyběla.
Autorská citace #35
20.12.2007 08:25 - Max
Jerson: jenže tak jak na to vlítli mi to přišlo jak "čolka na prodej" ;) Souhlasim že kapitán byl netipickej a zábavnej ... perfektní (škoda že neměli víc prostoru) byli i ti ducho-zlo-čolci se svejma komentářema ... to zaváhání taky, jenže právě pak když otočila ... proč teda vlastně poprvý zaváhala? Dva obraty o 180 stupňů za takovou chviličku.
Začátek mi přišel hodně redukovanej, prostředek byl pěknej, konec (asi od chvíle, kdy začal trénovat šerm ... uplně se mi vybavily záběry Conana, jak tam chodí v tom dole a rostou mu svaly) mi přišel příliš ... klasickej ... pohádkovej a bez nějakejch nepředvidatelnejch dějovejch zvradů.
Autorská citace #36
20.12.2007 08:43 - Argonantus
Max: Musím přiznat, že nerozumím ani slovo s těmi čolky. Stejně tak nerozumím tomu, co je míněno "hlubším významem". Pohádky jsou IMHO jedna z mála věcí, co má hlubší významy.
Autorská citace #37
20.12.2007 09:19 - Lotrando
Max: každá pohádka je o mimořádném čolkovi, tedy o osudovém hrdinovi. Hloupý Honza, který může zabít draka ne proto, že to umí, ale proto, že jedině Hozna zvaný hloupý to může udělat. Jako mýtus, tam je taky dáno všechno předem, věštbou apod. Tím se liší pohádka od Fantasy, i když je tahle hranice často rozmazaná a dost často se to prolíná.
Takže o tom čolkování, to bylo jasné, muselo to proběhnout, jinak by nebyla pohádka :)
Autorská citace #38
20.12.2007 10:06 - sirien
nevim jak ve filmu, ale v knize Tristanova otce Una docela brutálně očarovala. Třeba to měla v plánu dýl, ale prostě až do tý chvíle neměla příležitost.
Ad dva obraty - myslim že ten první nebyl vůbec myšlenej vážně, jenom si z nich utahovala. U záporáků běžný jev
Argo: Ve všem hledej sex :)
Autorská citace #39
20.12.2007 10:20 - Argonantus
Sirien: Žádná pohádka není o sexu. Právě proto mne to překvapuje. Pokud je sex "hlubším významem", pak potěš papež.
Autorská citace #40
20.12.2007 11:01 - Quasit
Argo: Všechny pohádky jsou o sexu (potažmo o iniciačních rituálech), ve svých původních verzích aspoň.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.059479951858521 secREMOTE_IP: 18.216.123.120