Čas pro hrdiny

Jerson
12.6.2014 18:50
Autorská citace #41
19.9.2014 17:53 - Jerson
Aspekty bych byď vynechal, pokud bych je ve hře nechtěl, nebo prostě nechal, docela se mi líbí. Atributy jsou v CPH hodně volné, a pravidla fungují i bez nich (notabene v nové verzi, kdy se nepodhazuje, ale kdy je střední hodnota hodu nulová.) Vazba dovedností na vlastnosti byla v CPH taky poměrně volná, dovednost se dala v různých situacích použít s různýmni vlastnostmi. Přístupy popsané v Rozcestí vlastně fungují dostatečně dobře, jen bych je možná víc rozházel.

Naopak bych do Fate přidal určování náročnosti podle popisu, a popisování podle celkového výsledku hodu, na to by ani žádné zvláštní úpravy nebyly potřeba (a kdybych měl v té době čas, tak jsem to Sparkle do Rozcestí navrhnul - moje blbost, že jsem si ho nenašel). Stejně tak dosáhnutí požadovaného výsledku výměnou za jiné postižení by se taky dalo vzít rovnou.

No ... a to je vlastně všechno, další větší rozdíly nevidím. Jo, hod ... tam mi ale přijde jedno, jestli se použijou čtyři Fate kostky nebo plusová a mínusová kostka, to druhé je jen o trochu širší gaussovka.

Btw. důvod té ironie nechápu.
Autorská citace #42
17.10.2014 00:56 - Jeriiii
Tak jsem se konečně po několika měsících dokopal to přečíst. Z kraje chci napsat, že jsem už ale nepřečetl všechny reakce, je jich opravdu požehnaně. Proto pokud tu napíšu něco znovu, tak to přeskoč.

Stejně jako některým dalším se mi nelíbí hodnocení 0 .. 5. Chápu, že to přináší značné zjednodušení a počítat do cca deseti je vždy snadnější než do dvaceti. Nicméně když to porovnám s verzí dva, kde pětka byla průměr, zdá se mi to pochopitelnější. Tady se mi zdá, že jsi to od pětky dolu prostě uřízl a neřešíš to, což je možná škoda.

Když si ty pravidla čtu, tak je super že tam máš hodně příkladů a popisů. Vlastní teorie je krátká, což je výrazné zlepšení od verze 1. Na druhou stranu, měl jsem hodně hráčů kteří si chtěli pravidla pročítat. Dávalo jim to takové vodítko do hry. A nebo je to prostě bavilo, nevím. Každopádně u začínajících hráčů bez zkušeného Vypravěče by to mohl být problém.

Líbí se mi, jak s každou novou verzí CPH více a více odpadá nutnost házet kostkou. Teď už se háže jen na zajímavé situace, dříve mi přišlo že se házelo více. Celá hra vede k popisům a to je dobře. Bohužel, to bude i kámen úrazu. Hráči co neumí moc dobře popisovat tady budou mít problém. Když vím, jak se můžou popisy lišit na tvojí a mojí hře, asi bych byl rád, kdyby přímo v pravidlech bylo těch popisů více (opravdu hodně modelových situací). Myslím, že hráči jsou schopní popisovat velmi dobře, nicméně se musejí od něčeho odrazit.

Zůstanu u verze 2. Asi spíše z lenosti se učit něco nového, ale asi taky z toho důvodu, že už je mám zažité a dobře se nám hrajou. Jen taková poznámka na konec, předpokládám, že mágové nekouzlí firewally, tak si to oprav. Tedy pokud nemyslíš nějakého futuristického mága, v tom případě je vše v pořádku.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.068445920944214 secREMOTE_IP: 3.17.6.75