Čas pro hrdiny

Jerson
15.10.2009 17:16
Vedení hry
Komentáře k vedení hry a další (ne)související témata
24.5.2019 17:45 - sirien
efram píše:
ale nemůže to prostě být tím, že s potenciálními hráči a i na one shotech s nimi proste cilene diskutuji?

U-hm. Takže buď si jedinej, koho kdy napadlo o věcech s hráči i intenzivně diskutovat (hint: nejsi) nebo sou všichni sociální nemehla a jen Ty si v tom umění diskuse o věci tak výjimečnej, že Ti to funguje (hint: nejsi).

Nebo opět nejsi schopnej (si) připustit, přesně jak sem psal v předchozím postu, že by herní realita ostatních byla nějak výrazně odlišná od Tvé vlastní zkušenosti.

Víš co - to co mě irituje není to, že postrádáš nějakou zkušenost nebo že takřka nikdy nejsi schopný se od své zkušenosti oprostit a třeba se vcítit do problému co neznáš, ale co někdo jiný popisuje. Co mě irituje je to že napíšeš podobnou větu a vsadim se že Tě vůbec nenapadlo, že vlastně kdyby bylo řešení takhle prosté, tak to znamená že buď sou všichni okolo idioti nebo si Ty sám nadčlověk.

Lethrendis píše:
Co se týče Listiny základních práv a svobod, ta vůbec nerozlišuje nějaký soukromý a veřejný prostor. Nechápu, kde jsi přišel na to, že v soukromém prostoru můžeš porušovat Ústavu.

chjo. Offtopic jak svině, vzešlej z malý jízlivosti, ale...

...ano, samozřejmě že rozlišuje. Ústava není matematicky formálně logický dokument; její interpretace podléhá prostému rozumu (resp. právnickému rozumu, ale ten propastný rozdíl proteď zanedbejme), tradici a ustanovenému výkladu, takže to že v Ústavě něco není explicitně psané ještě neznamená, že to tam není. Všechny tyto tři věci se přitom mohou v čase posouvat a měnit tak význam Ústavy samotné (v praxi lze pozorovat na historických posunech výkladu hned několika částí Listiny).

Typický příklad: Máš garantované právo na svobodu slova. To ale fakt neznamená, že by sis mohl říkat cokoliv chceš, jakkoliv chceš a kdekoliv chceš. Stranou některých diskutabilních omezení (typu "nenávistný projev") např. pokud budeš u někoho doma na návštěvě (soukromý prostor) chválit politika kterého hostitel nemusí a prostě si nedáš pokoj, tak Tě dotyčný může prostě vyhodit z domu (rovnou za asistence Policie ČR pokud si fakt nedáš říct) - Tvoje právo na svobodný projev tím přitom nebude nijak narušeno, venku v parku (ve "veřejném prostoru") si dál můžeš o daném politikovi vyřvávat co je libo (nechme teď nejspíš stranou jemné nuance vyhlášek o obtěžování, nočním klidu atp.)

Podobně akademická půda má tradiční omezení pro politický projev a i novinový portál poskytující blogový prostor je ve skutečnosti soukromý prostor a může Tě vyhodit (smazat Tvé texty, zrušit účet) čistě za Tvůj názor - nijak to neomezí Tvé právo na svobodu slova, které je naplněné Tvou možností založit si někde na vlastní doméně a na vlastnim serveru nějakej vlastní blog kde si můžeš psát co chceš.

Z tohodle pohledu je RPG hra soukromá záležitost v "soukromém prostoru" a spoluhráči Tě odtamtud můžou vyrazit s ledovým klidem, že Tvá Ústavní práva zůstala nedotčena.

Lethrendis píše:
Přijde mi jako podivné hrát něco, co nechci hrát, jen proto, aby se hrálo? Má to být přece o zábavě. Tohle fakt lidi dělají?

Ano. On to samozřejmě není kvantově binární systém "super hra" vs "hrozná pruda", ale je to nějaká škála mezi extrémy. A máš prostě hráče který pro ostatní tu hru citelně kazí (jakože prostě kdyby nehrál, tak to pro ně bude skoro najisto zábavnější), ale se kterým se nedá dost snadno "rozloučit". Ta hra přitom není explicitně "špatná", jen prostě všechny žere vidí že kdyby dotyčný přestal hru "kazit", tak by byla značně lepší.

Jak konkrétně dotyčný hru kazí se už liší. Někdy to je ostrý rozdíl v preferencích (tj. daný hráč by v jiné skupině zapadl naprosto vpohodě, ale v téhle prostě funguje jak klín a není schopný takové sebereflexe aby vznikl nějaký kompromis), jindy to je ale fakt extrémní munchkinismus a rule-lawering, popř. extrémní a fakt otravné "potrhlíkovství" (vysvětlení kdyžtak tady), někdy to je aplikování fakt WTF logiky a neschopnost sladit se s ostatními na stejnou sdílenou fantazii (hráč co prostě nevěří, že ho ve fantasy v nějaké situaci někdo zastřelí, protože v moderním světě by to přeci nikdo neudělal...) a z toho vyplývající WTF naprosto anti-žánrové akce a i tvořené postavy... a narovinu, někdy je dotyčnej prostě tak trochu debil, jen mimo tu hru to je snesitelnější a snáz ignorovatelné než v té hře - jenže to je pořád kamarád. Plus existují i další variace, na one-shotech to sou třeba lidi "kamarádi mě sem dotáhli, mě to přijde stupidní, koncept hraní role nepochopim ani když mě budete mlátit kladivem, tohle je pruda, kamarádi se snažej ať se zapojim, tak já teda něco vymyslim, vůbec nevim co, tak plácnu nějakej nesmysl, stejně to je celý jak hra pro děti..." atp.
24.5.2019 18:08 - LokiB
Kropy píše:
V Omeze je celkem pevně dané, jak velké potíže můžu hráčům způsobit. Karty může Vypravěč seřadit libovolně, aby dosáhl určitého dramatického efektu, a výsledek je přímo určen tím, co chtěl udělat hráč agenta.


Jo, a pochopí to stejně tak každá skupina, která nezávisle na tobě začne Omegu hrát? Je to tvých pravidlech napsáno tak, aby to bylo bezesporné?

York píše:
Sbírku zákonů, ve které je to napsané, bych si chtěl přečíst ;-)


Existuje i zvykové, nepsané právo ... bacha na to ;) V některých částech světa výrazně převládá ...
24.5.2019 18:34 - Lethrendis
Sirien: Vzhledem k tomu, že už jsem hodně dlouho nehrál s jinými lidmi než se svou partou, jsem deformovaný. Když říkáš, že to je rozšířené, věřím Ti. Přijde mi to divné.

Ale vůbec nesouhlasím s tím Tvým výkladem Ústavy. Mícháš různé věci. Listina základních práv a svobod platí všude a vždy, samozřejmě kromě výjimek stanovených zákonem.

Pokud Tě někdo odněkud vyhodí, může to udělat ne proto, že by v jeho prostoru neplatila, nýbrž protože Tě má právo ze svého prostoru (bydliště) vyhodit i bez jakéhokoliv důvodu, to jsou zase další ústavní práva, na ochranu bydliště a majetku. V případě různých webů a podobných, je to zase vázané na různé kodexy, závazky dodržování dobrých mravů a pod.
24.5.2019 18:37 - Aegnor
Lethrendis píše:
Ale vůbec nesouhlasím s tím Tvým výkladem Ústavy. Mícháš různé věci. Listina základních práv a svobod platí všude a vždy, samozřejmě kromě výjimek stanovených zákonem.

Pokud Tě někdo odněkud vyhodí, může to udělat ne proto, že by v jeho prostoru neplatila, nýbrž protože Tě má právo ze svého prostoru (bydliště) vyhodit i bez jakéhokoliv důvodu, to jsou zase další ústavní práva, na ochranu bydliště a majetku. V případě různých webů a podobných, je to zase vázané na různé kodexy, závazky dodržování dobrých mravů a pod.

Pokud chcete řešit ústavu, tak si to prosím vemte do jiné diskuze. Je to už fakt příliš OT.
24.5.2019 19:04 - efram
Aegnor píše:
Výborně, Tobě to funguje.


někdo hledá důvody a někdo způsoby....... Mimochodem neplatí ten tvůj argument i obráceně ?? :)

Píše:
Já se ještě otočím k tomuhle. Já totiž tenhle odstavec chápu zhruba takhle:
"Pro DM je obtížné určit, jestli je pro postavu daná činnost jednoduchá (10), průměrně obtížná (15) nebo těžká (20). A DM ani nedokáže říct, že neúspěšný hod == nepovedlo se to, úspěšný hod == povedlo se to." Chápu ho správně?


A můžeš mi rozvést proč by to neměl vědět? Jistě je to dovednost co se vyvíjí s herním stylem. člověk se ji učí odhadnout. Nicměně v jiných postech tu zastánci této teorie horuji za samostatnost hráčů a GM a na druhé straně stejnou vervou tvrdí, že se rozhodnout nedokáží. jsou zřejmě nesamostatní. Už v tom názvosloví DnD je schován návod jak to určit. A i kdyby byla ta zkouška těžší než v reálu je to skutečně problém? Není, vlastně je to je to nevědomé "svinění" hráčům. No já si myslím, že většina hráčů velice rychle pozná co je a co není spatně a prostě přestanou s tím GM hrát nebo lépe diskutují o tom a učíse. Pravidla 100% vychytávající vše jsou nereálná. Byla by to navíc nuda. Brala by možnost úvah a diskuse a co by pak někteří odtud dělali ???

Za mě stačí pravidla, která jsou konzistentní a dávají návod jak na to a tomu se právě dnd 5e příručka pro GM věnuje víc než pěkně.

Píše:
Kromě toho hledat, kdo je problém, není zrovna dvakrát přínosný. Když se vrátím k příkladu s PJem, který chce sociální a povídací hru a hráčům, kteří chtějí hlavně combat, tak je snadný říct, že problém je ten PJ a měli by ho vyměnit.


Hele kdo může za to, že děcka neumej matiku a nemaji ji rádi.....učitel nebo matematika.....paralelu k tvému odstavci snad nemusím dál osvětlovat.

sirien píše:
Víš co - to co mě irituje není to, že postrádáš nějakou zkušenost nebo že takřka nikdy nejsi schopný se od své zkušenosti oprostit a třeba se vcítit do problému co neznáš, ale co někdo jiný popisuje. Co mě irituje je to že napíšeš podobnou větu a vsadim se že Tě vůbec nenapadlo, že vlastně kdyby bylo řešení takhle prosté, tak to znamená že buď sou všichni okolo idioti nebo si Ty sám nadčlověk.


Realitizovat lze vše viď Siriene. Kupodivu si o sobe nemyslím nic z toho co píšeš. myslím si ale, že Jerson je člověk co problémy vytváří aby je mohl řešit.

Celou svou pracovní karieru pracuji s lidmi tak třeba na to, jednat s nimi, mám určité nadání. Mimochodem ten komu to v ojedinělých případech nefunguje je Jerson ? Ty? Kolik dalších? Setkali jste se s tím ve specifických situacích jak jsi psal ty třeba na gameconu, To chápu a psal jsem to, ale v kroužku co popisuje Jerson je to prostě zejména jeho fail. A na to usuzuji z toho jak o tom tady píše a jak se k tomu sám vyjadřuje.
24.5.2019 19:11 - sirien
Ohledně obtížností musim říct že souhlasim s eframem. V zásadě:

10, 15, 20, 25 sou hodnoty s nimiž běžně pracuju reflexivně - potřebuju ihned něco určit pro nějakej ad-hoc hod během akce, plác násobek pěti.

Pokud mám ale čas si něco trochu víc rozmyslet popř. pokud si něco rovnou připravuju předem, tak klidně pracuju i s jemnějšíma nuancema - třeba si řeknu "hej tohle neni těžký, ale zas to neni úplně snadný... tak řekněme 12 nebo 13... nicméně to že tam mám ty fixní body na "pětkách" které mají danou vlastní deifnici toho co by měly znamenat a fakt že v 5e se toto nemění napříč úrovněmi mi pomáhá i při tom "jemnějším" ladění.

Teda, ne, že bych toho zrovna v 5e nějak moc nahrál, ale v obecném principu, chápete...
24.5.2019 19:44 - efram
sirien píše:
10, 15, 20, 25 sou hodnoty s nimiž běžně pracuju reflexivně - potřebuju ihned něco určit pro nějakej ad-hoc hod během akce, plác násobek pěti.


Myslím, že o to v zásadě jde. jak píšeš možnost poracovat s jemějšími nuancemi je, ale pro, řekněme, rychlé rozhodování je použití oněch stupňů silně intuitivní. Samozřejmě čím déle člověk hraje.....Samozřejmě se dá dál rozvíjet co je to danná obtížnost, ale v kontextu toho, že různé dovednosti/překážky každý vnímá silně subjektivně je vlastně nemožné určit přesně. A v tom to je jednoduché a geniální zároveň.
24.5.2019 21:51 - Boldrick
to Jerson (#1654): Řeším. Ale mám to relativně jednoduché. Hrajeme Dark Heresy, což je W40k, a to nastavení světa je tam dost dané. Dva věděli do čeho jdou a s nováčkem jsem o tom mluvil před tvorbou postavy.
Ale i tak jsem se jim snažil vysvětlit mé uchopení tohoto světa (do jaké míry se mi to povedlo nemůžu říct, jen oni). Jsou zde nějaké body šílenství a body korupce. Jejich navyšování brali trochu jako "trest", ale po jedné sehrávce kde jich získali trochu víc, jsem se snažil vysvětlit, že je to jejich názorový vývoj v tom světě. A protože je to mechanika značně závislá na GM, musel jsem jim můj postoj vysvětlit. I to jak to mají herně uchopit oni. Myslím si, že už s tím problém není.
Jak jsem psal, baví mě jejich dohady a postoje jejich postav k morálním rozporům v tom světě (totalita a oni jsou její služebníci). Po pravdě jich zatím moc nebylo, ale snad se to zlepší. Super rozprava byla, jestli pozabíjet upravené lidi, kteří bezmocně leželi přikurtováni k operačním stolům. Byla krátká, ale SUPER a to jsou ty situace, za které případně dostávají ty body.
Bojů je tu i tak dost, ale často se to řeší několika výstřely a ti v nevýhodě se začnou stahovat. A určitě jim nebráním ve vymýšlení taktiky a všelikých postupů aby získali výhodu prvního útoku, což je tu značná výhoda. A protože pracují v utajení tak zatím, byli ve výhodě. :-)

Kdybych chtěl najít nějaké chyby, pak je to moje snaha vše dovysvětlit, takže melu hlavně já a prostoru jim nedávám tolik kolik bych chtěl, ale pracuji na tom :-)
25.5.2019 00:06 - sirien
efram: sorry, předchozí post měl samozřejmě začínat "souhlasím s eframem" - nechápu jak sem Tě moh zaměnit za andtoma, ale nějak se stalo :/

Jinak ty stupně sou silně intuitivní pro DnDčkaře a možná pro nováčky - za sebe musim říct že sem měl trochu problém si na ně zvyknout, protože oproti jinejm systémům na který sem zvyklej se to pohybuje v dost vysokejch hodnotách a sou tam intuitivně hrozně velký rozestupy. Ale to je asi spíš otázka nějakého zvyku než čeho jinýho.
25.5.2019 00:30 - Aegnor
efram píše:
někdo hledá důvody a někdo způsoby....... Mimochodem neplatí ten tvůj argument i obráceně ?? :)

Proč předpokládáš, že jsi v téhle diskuzi jediný, kdo hledá způsoby?
A jaký argument teď myslíš? To o tom, že pokud to funguje Tobě, tak to musí fungovat všem ostatním skupinám? Jakože když to nefunguje v jednom případě Sirienovi, tak to nemůže fungovat nikdy nikomu? Chápu to správně?
To je, s prominutím, blbost. Nikdo tady netvrdí, že neexistuje funkční skupina. Nikdo ani netvrdí, že ty problémy nejdou překonat.
Já se akorát snažím říct, že ty problémy v komunikaci se prostě občas u nějakých skupin objeví. A že občas není vůbec jednoduché je vyřešit.
Jako může to potkat kolik? Třeba 25% všech skupin, co kdy něco hráli. To je na jednu stranu dostatečně nízké číslo na to, abys s takovou skupinkou nikdy nepřišel do styku. Obzvlášť pokud se po takových případech cíleně nepídíš.
Ale na druhou stranu je to dostatečně velké číslo na to, aby mělo smysl nad tím diskutovat a přemýšlet.

efram píše:
A můžeš mi rozvést proč by to neměl vědět? Jistě je to dovednost co se vyvíjí s herním stylem. člověk se ji učí odhadnout. Nicměně v jiných postech tu zastánci této teorie horuji za samostatnost hráčů a GM a na druhé straně stejnou vervou tvrdí, že se rozhodnout nedokáží. jsou zřejmě nesamostatní. Už v tom názvosloví DnD je schován návod jak to určit. A i kdyby byla ta zkouška těžší než v reálu je to skutečně problém? Není, vlastně je to je to nevědomé "svinění" hráčům. No já si myslím, že většina hráčů velice rychle pozná co je a co není spatně a prostě přestanou s tím GM hrát nebo lépe diskutují o tom a učíse. Pravidla 100% vychytávající vše jsou nereálná. Byla by to navíc nuda. Brala by možnost úvah a diskuse a co by pak někteří odtud dělali ???

Upřímně moc netuším, jak se tenhle komentář vztahuje k tomu, co je před ním odcitováno. Můžeš mně, naprostému debilovi, třeba do SZ vysvětlit, jaká tam ta vazba je?

efram píše:
Realitizovat lze vše viď Siriene. Kupodivu si o sobe nemyslím nic z toho co píšeš.

Ale bohužel to tak vyznívá.
25.5.2019 08:42 - efram
Aegnor píše:
Proč předpokládáš, že jsi v téhle diskuzi jediný, kdo hledá způsoby?


To jsi z mého postu vyčetl? Já tvrdím, že jsou takové typy lidí a to i tady na foru a samozřejmě poznámka směřuje k určitému člověku.

sirien píše:
Ale to je asi spíš otázka nějakého zvyku než čeho jinýho.
.
Mě malinko dělalo problém se zařadit do obtížnosti vyškálované vlastně od 0 do 35. Což je teda strop (ta 35), ale bylo to jen o navyku z předešlého systému. Jinak v pravidlech se da celkem dobre vycist proc to tak je.

Aegnor píše:
A jaký argument teď myslíš? To o tom, že pokud to funguje Tobě, tak to musí fungovat všem ostatním skupinám? Jakože když to nefunguje v jednom případě Sirienovi, tak to nemůže fungovat nikdy nikomu? Chápu to správně?


Ne nechápeš. Psal jsem, že dokážu pochopit, že ten problem může nastat třeba na conu při otevřené hře (tak jak psal Sirien). Tam to dokážu pochopit. Ale vymezuji se proti tomu co tu píše jerson. tam vydím většinovou chybu u něj. Abych to nepsla jenom k němu. Pokud hraju v klubu, nebo privátně je tato šance, na vámi popisovaný problém, který nafukujete a děláte z toho vědu, minimální.

V obou případech, které popisuji, je to o komunikaci Gm vs hráči (obousměrně), ale na conu je na tuhle komunikaci poměrně dost málo času. Kdežto soukromě nebo v klubu máš jednak víc setkání, kde věci můžeš poladit a vyřešit a také lepší výchozí pozici (řekněme to komornější prostředí).

Pokud i tak dojde k problému, vidím chybu zejména na straně GM. Hráč má dostat maximum důležitých informací (nemyslím ho zavalit), na základě nichž se pak rozhoduje. A když ani po x sezeních nedojde ke sladění s komunitkou/kroužkem tak se asi nedá dál nic dělat. A znova tvrdím, že v těchto komornějších prostředích ta šance je malá.

Aegnor píše:
Já se akorát snažím říct, že ty problémy v komunikaci se prostě občas u nějakých skupin objeví. A že občas není vůbec jednoduché je vyřešit.


V tom se, ale do určité míry shodneme. To co mi vadí je to, že je tento problém zde na foru vydáván za něco masového. Přečti si pozorně Jersonovo posty (léta se setkávám, s množstvím atd..) Stejnou rétoriku pak používá při bagatelizaci pravidle, která si jednak ani letem světem nepřečetl a jednak ani pořádně nevyzkoušel.
25.5.2019 18:26 - sirien
ale, sem zjevně minul něco mě přímo adresovaného...
efram píše:
Celou svou pracovní karieru pracuji s lidmi tak třeba na to, jednat s nimi, mám určité nadání.

Bez urážky, ale potkal sem dost lidí, co "celou svou kariéru pracovali s lidmi", abych věděl, že to o nějakém talentu nebo skillu pro komunikaci nebo práci s lidmi vcelku nic moc (a spíš o hodně víc "nic" než "moc") nevypovídá.

Na druhou stranu, když tu sleduju Tvou kontinuální sérii komunikačních nedorozumění v takřka každé jedné diskusi s hromadou lidí okolo co se jinak jsou mezi sebou schopní relativně vpohodě dorozumět (s Jersonem u nějž v komunikaci zjevně selháváš zcela, ale i se mnou, Aegnorem, Logem...), tak mě to nabádá k určitému skepticismu v tomto směru.

Jinými slovy - ne, nijak nevěřím tomu, že by ses setkal s tím samým problémem co se tu řeší (řešil) a jen si narozdíl od všech ostatních byl schopný ho "prostě vykomunikovat" a alternativní vysvětlení (problém si ke svému štěstí vůbec nepotkal - popř. potkal, ale nebyl sis ho schopný ani všimnout) se mi zdají o hodně pravděpodobnější.
25.5.2019 18:32 - York
Hodně by mě potěšilo, kdybyste se dokázali udržet a debatovali míň o účastnících diskuse a víc o tématu...
25.5.2019 18:46 - efram
sirien píše:
Bez urážky, ale potkal sem dost lidí, co "celou svou kariéru pracovali s lidmi", abych věděl, že to o nějakém talentu nebo skillu pro komunikaci nebo práci s lidmi vcelku nic moc (a spíš o hodně víc "nic" než "moc") nevypovídá.


To tvrdit můžeš....mam pačnou zkušenost. A mimochodem nedával jsem to jako důkaz ale jako možnost......Protože ono oblastí v jakých pracuješ s lidmi je velká škála a to jak a kde jsem s lidmi pracoval nebo pracuji neni a ani nebude předmětem diskuse. Mio to jak je vidět plati to co pišeš v širší míře i na další přispěvatele, protože ani dlouhodobá zkušenost s RPG jim neumožnila, aby na to byli odborníky. Ano na foru se za ně mohou vydávat a zejména v souladné sociální skupině, ale přístup pokulhává.


sirien píše:
ne, nijak nevěřím tomu, že by ses setkal s tím samým problémem co se tu řeší (řešil) a jen si narozdíl od všech ostatních byl schopný ho "prostě vykomunikovat" a alternativní vysvětlení (problém si ke svému štěstí vůbec nepotkal - popř. potkal, ale nebyl sis ho schopný ani všimnout) se mi zdají o hodně pravděpodobnější.


věřist si můžeš čemu chceš, třeba i v boha, kterého taky nikdo neviděl. S tím problémem jsem se setkal a vykomunikoval ho, ale asi tě nepřesvědčím.....a popravdě je mi to fuk. Protože pro mne je podstatné, že jsem se s těmi lidmi dokázal domluvit a ne to že to někdo z tvé komunity nebo ty nedokázal....


Ovšem myslel jsem si, že formu této debaty jsem již opustili.
26.5.2019 12:55 - Gurney
Jerson píše:
Možnost hrát skrytou hru není sama o sobě špatná, ani dodatečné zjemňování výsledků, ale tady je skrytý problém, že GMmovi nic neříká, že by si měl výsledky na základě hodu stanovit - klidně tajně - před hodem a po hodu je použít, naopak dostává rady, aby (zajímavé) úpravy dělal po hodu. Tohle se stávalo už v Dračáku úplně běžně - PJ nechal hráče hodit, ohlásit výsledek, a následky stanovoval od oka až na základě výsledku podle toho, jak odhadl situaci, náladu v družině a předpokládanou zajímavost. Doposud je to pořád nic, s čím by si zkušený GM neporadil, ostatně i nováček to může zvládnout v pohodě.

Já sice chápu nějakou potřebu, aby ten rozhodovací proces nebyl totální jebání hráčů do ucha, a že generálně je lepší mít věci rozmyšlené před hodem. Nicméně já třeba fakt nedokážu říct, jestli když tě nechám hodit, ty selžeš a já ti dám vybrat mezi tím jakým způsobem chceš selhat (klidně jako naprosto in-character rozhodnutí - utíkáš jak můžeš, ale ne dost rychle... zahodíš věci nebo riskneš boj?), rozhodl jsem se o těchle možnostech před hodem nebo po hodu? Nebo jsem měl nějakou obecnou ideu, že když selžeš, tak ti dám nějakou volbu (což je generálně fakt dobrá věc, doporučuju). Fakt nevím a přijde mi to jakou součást stylu hry toho kterého GMa.

Že se to stávalo v dračáku mi přijde dost irelevantní, protože v dračáku bylo jebání hráčů do ucha doporučený způsob, jakým měl GM řešit že ta hra přinejlepším vůbec nedělala to, co o sobě tvrdila že dělá, přinejhorším dávala úplně wtf výsledky. Navíc automaticky předpokládat, že všechno bude probíhat stejně špatně, jako když jsi v začátcích hrál dračák (a později Shadowrun, kde už se na pravidla tak moc vymlouvat nelze) je dost těžká paranoia.

Btw v těch Blades in the Dark, co jsme hráli, můžu naprosto v klidu říct (po tvém hodu), že následek v boji s démonem je, že vezmě a zlomí tě na dvě půlky jako suchou větev (tohle je přímo příklad z pravidel btw) a když řekneš, že by sis chtěl hodit na rezist, tak ti oznámit, že můžeš tenhle extrémní (lvl 4 harm, permanentní, pravděpodobně smrtící) následek pouze na vážné zranění (lvl 3 harm, pokud schytáš druhý takový, už ho není kam zapsat a stejně dostaneš ten extrémní). Ale taky můžu říct, že ten následek můžeš vyrezistit úplně a nic se ti nestane. A ta hra několikrát opakuje, že tohle je záměr a záleží na tobě, jakou "obtížnost" a atmosféru chceš nastavit.

Jerson píše:
Matyáš třeba narazil na to, že se mu u hry celkem baví dva hráči, třetí se baví u všeho stejně, a jeden hráč se už třetí sezení nebaví...

No tak podle toho, co tu píšeš, jsi měl úplně stejný problém ty po celou dobu vašeho hraní v DDM i já, když jsem teď udělal dobrodružství specificky tak, aby se líbilo tobě, a doufal, že se to s ostatními hráči nějak sejde (nesešlo).

Pokud z toho chceš vyvozovat něco o systému (samozřejmě, že z toho chceš vyvozovat něco o systému...), tak v D&D je imo o něco jednodušší udělat hru pro hráče s odlišnými preferencemi, porotože se v jednom sezení obvykle střídají velice odlišné "módy" hry (alespoň tedy normálním sezení - pokud je to hra na dvě hodiny, tak je to dost drsná challenge navíc v jakémkoli RPG a tahle výhoda DnD se tam pak neprojeví). Samozřejmě, pokud ti dojdou na hru jeden Jerson, který nesnáší D&D boj, a k tomu ortodoxní bijec, pro kterého je balast všechno, co se děje mezi hody na útok, tak to nebude fungovat ani v tom k různým herním stylům velmi tolerantnímu DnD - i kdyby zbytek skupiny byl úplně ok s naprosto čímkoli, tak ta hra se bude neustále rozpadat na nutnosti ji balancovat mezi neslučitelnými extrémy.

Efram: vzhledem k tomu, že už jsem potkal hráče, kteří byli řekněme extrémně rezistentní k hraní buď nějakého žánru nebo ke hře, která se i tím nejmenším způsobem lišila od toho, na co byli zvyklí, nebo hůř, nějaké své představy o hře, i vzhledem k tomu, že na základě tvé komunikace zde tě nezřídka pošle do háje většina diskutujících by mě dost zajímalo, jak ten tvůj "art of the deal" a práce s lidmi v praxi vypadá.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22701191902161 secREMOTE_IP: 54.234.227.202