Blogy

Jerson
15.10.2009 17:16
Vedení hry (podle Jersona)
Komentáře k vedení hry a další (ne)související témata
17.4.2019 12:25 - Log 1=0
sirien píše:
Detaily Ti kdyžtak taky rád vysvětlim v PM ;)

Házej, zajímá mě to.
I když mám pocit, že vidíš v mých postojích něco, co v nich tak úplně není.

A já tedy taky polemizoval spíš s tím druhým odstavcem. Hrdina proti své vůli, to je silný a funkční koncept, a já ho určitě nikomu nechci brát. Ale zase se mi nelíbí to shazování odlišných konceptů, které boldrick vlastně dost sestřeluje v tom svém druhém odstavci.
17.4.2019 13:38 - Jerson
sirien píše:
V mnoha archetypech je hrdina ten, kdo ochraňuje stávající hodnoty proti nějaké hrozbě.

Ještě k tomuto jedno upřesnění - neříkám, že každá postava musí být proaktivní. Naopak je zajímavější, když je část postav reaktivních, a díky tomu může snáze spolupracovat s proaktivní postavou jiného hráče, nebo je reaktivní v tom smyslu, že chce zachovat současný stav, a vytváří tak něco jako vnitroskupinovou opozici. Obojí je pro hru zajímavé a lépe fungující než parta (nesourodých) proaktivních postav. Nicméně bych rád, aby alespoň třetina nebo (menší) polovina postav ve skupině proaktivní byla.

Druhá věc jsou lidé, kteří nechtějí dělat nic hrdinského (ve smyslu heroického) - myslím, že to se s proaktivitou přímo nevylučuje. Můžou být proaktivní nehrdinské postavy a nehrdinské reaktivní postavy, stejně jako hrdinské proaktivní i reaktivní postavy. Vlastně bych jen měl nerad pasivní postavy (a hráče).

LokiB píše:
Když já v tom pro potřeby hraní RPG opravdu rozdíl nevidím. Jestli jako hráč budu směřovat svou postavu "do širého světa, protože se mi nechce být doma" nebo "do širého světa, protože mě tam příkazem poslal na zkušenou pan král" je mi celkem jedno. Jo, postava se pak může jinak stavět k různým věcem, které potká, ale furt to bude ta samá "hra".

Hm, a nespoléháš na to, že ti v obou případech GM do cesty postaví nějakou věc k řešení?

Protože já v tom vidím rozdíl u hráčů, kteří chtějí něco dělat, přičemž to "něco" jim mám postavit do cesty já, a hráči, jejichž postavy chtějí dělat "něco konkrétního" - třeba najít způsob jak oživit mrtvolu. Z toho pak plyne ten rozdíl, který popisuješ dál.
17.4.2019 13:55 - LokiB
Jerson píše:
Protože já v tom vidím rozdíl u hráčů, kteří chtějí něco dělat, přičemž to "něco" jim mám postavit do cesty já, a hráči, jejichž postavy chtějí dělat "něco konkrétního" - třeba najít způsob jak oživit mrtvolu. Z toho pak plyne ten rozdíl, který popisuješ dál.


Jo, v tom rozdíl vidím. ale právě to není moc spojené s proaktivitou či reaktivností POSTAV, ale hráčů. A tím jak se to tu v různých příspěvcích mixuje, tak je v tom zmatek.
17.4.2019 15:56 - efram
Píše:
Nemusím, ale chci je řešit, kvůli stylu kampaně, kterou hraju.


Vsadím se o co chceš, že když je nebudeš tolik řešit bude tvoje kampaň o dost stylovější.....
17.4.2019 15:59 - sirien
efram: A máš nějakej návrh jak takovou sázku o naprosto subjektivním dojmu následně i objektivně rozsoudit?
17.4.2019 17:17 - efram
sirien
nemám, ale ne všechny naše kroky vede jen čistá logika, někdy má člověk i intuici/úsudek.
Vlastně my si tu jen tak na tu logiku hrajem :). Mimochodem každý dojem je subjektivní. Každý relativizuje.
17.4.2019 17:44 - sirien
efram: koukám, že chceš soutěžit o "deepity" týdne.
17.4.2019 18:20 - efram
sirien nech to ležet.....
23.4.2019 09:40 - Jerson
Moje sestřenice se v sobotu projevila jako nadšená k vyzkoušení RPG, chtěla začít hrát hned, když jsme u ní byli na návštěvě, jen díky tomu, že jsem naznačil, co to obnáší.
Řekl jsem, že připravím nějakou hru na příště, otázka je, jak začít?
23.4.2019 09:43 - Colombo
Na facebooku?
23.4.2019 09:53 - Aegnor
Za předpokladu, že máš žánr a postavy, tak bych začal Problémem a příběhovými otázkami. A pro hru se začátečníky bych určitě udělal hodně aktivní opozici, ať má hra tempo.
23.4.2019 09:54 - ShadoWWW
Colombo: I ty filuto! ;-)
23.4.2019 09:54 - Log 1=0
Cos ji naznačil?
Kdo a kolik vás bude hrát?
Jaké příběhy má ráda?
23.4.2019 10:20 - sirien
Log 1=0 píše:
Jaké příběhy má ráda?

S upíry a vílami :)
23.4.2019 10:23 - Aegnor
Takže True Blood?
23.4.2019 10:26 - York
Jerson: Já jsem kdysi dávno své dva bratrance na chatě naučil Dračák. RPG pozitivní jsou do dneška ;)
23.4.2019 10:29 - sirien
Aegnor: a hele, já si říkal kde tohle combo sebrala :D

Sem možná Jersonovi neměl doporučovat Dresden Files ale spíš Hillfolk :)
23.4.2019 10:40 - LokiB
Jerson: hele a nějaké bližší informace nemáš? (ne, nemyslím foto ...). Ale tak třeba věk, žánry, které ji baví a tak.

Takže bych začal tím, že si ujasníte žánr. Kupříkladu supernaturální Divoký západ bude asi jiný než mončičáčtí poníci nebo tolkienovská fantasy nebo současná urban whatever. Jestli je fanda do WWII, tak máš jistě střeliva dost.

Až budete mít žánr, tak připrav nějakou krátkou zápletku, one-sheet scénář, adekvátní tomu žánru. A s aspoň malým potenciálem na rozvinutí se, kdyby to hráče chytlo.

narozdíl od Aegnora bych doporučil pro začátek spíše pasivní opozici, aby hráči měli čas na svoje rozhodování a hra je pořád někam netlačila a nemlela je :)
23.4.2019 10:47 - Aegnor
LokiB píše:
narozdíl od Aegnora bych doporučil pro začátek spíše pasivní opozici, aby hráči měli čas na svoje rozhodování a hra je pořád někam netlačila a nemlela je :)

Aktivní opozice neznamená, že musí být každých 5 minut bang, něco vybuchnout a celkově že to bude celé jenom akce. Aktivní opozice ti hlavně umožní mnohem jednodušeji rozhýbat hru, když se zasekne. (Ano, i s pasivní opozicí můžeš rozhýbat hru nějakou novou situací, ale z logiky pasivity opozice nejspíš půjde o něco, co s tou zápletkou spíše nesouvisí ... a to podle mě není dobré.)
A teda pro jistotu - předpokládám, že jsi myslel reaktivní opozici, protože netuším, jak udělat zajímavou zápletku s pasivní opozicí.

sirien píše:
Aegnor: a hele, já si říkal kde tohle combo sebrala :D

A teda nejsem si jistej, jestli si nepleteš neteř a sestřenici. :-)
23.4.2019 10:57 - LokiB
Aegnor píše:
A teda pro jistotu - předpokládám, že jsi myslel reaktivní opozici, protože netuším, jak udělat zajímavou zápletku s pasivní opozicí.


no typicky Sauron co se týče Frodovy cesty :) prostě o něm neví až do konce, a pak je epicky poražen ;)
Překážky v cestě nejsou dané Sauronovou reaktivností, ale souhrou okolností či připravenými překážkami "pro kohokoli".
Tedy pro jistotu - myslel jsem skutečně pasivní opozici, protože to je na one-shot se začátečníky úplně bez problémů. Hlídky jsou obcházené nebo likvidované dle plánu hráčů (nikoli že by samy aktivně pátraly a příležitostně překazily pokusy družiny), pasti jsou nastražené dopředu a ne přímo proti postavám, NPC jsou potkávány čekající, samy vyhledávají družinu jen zcela výjimečně (zadání úkolu, hint při zákysu, ...), boss dlí ve finální místnosti takřka bez ohledu na to, co postavy cestou provedly.

neboj, to není dobrodružství pro tebe a další zkušené a zmlsané hráče ;)

Aegnor píše:
A teda nejsem si jistej, jestli si nepleteš neteř a sestřenici. :-)

+1 :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.2390570640564 secREMOTE_IP: 18.232.171.18