O pravidlech

Necromancer
27.8.2021 14:02
Sauronův Statblock
Ahoj
Trochu sem se po nocích nudil, a našel na netu jakýsi statblock pro Saurona, podle jednoho uživatele Redditu. Ten statblock nebyl úplně ideální, ale vnuklo mi to nápad. A tak jsem se rozhodl, že zkusím vytvořut vlastní. Výsledek máte přiložený níže.



SAURON VELIKÝ
Velký běs (Tvaroměnec), zákonné zlo
Obranné číslo 18 (Plátová zbroj)
Životy 410 (30k10 + 240)
Rychlost 8 sáhů
SIL OBR ODL INT MDR CHA
27(+8) 14(+2) 27(+8) 25(+7) 26(+8) 28(+9)
Záchranné hody Int +15, Mdr +16, Cha +17
Dovednosti Vnímání +16, Zastrašování +17
Odolnost vůči zranění Bodná, Sečná a Drtivá z nemagických útoků
Imunita vůči zranění Ohnivá, Jedová, Nekrotická
Imunita vůči stavům Únava, Vystrašený, Zmámený, Otrávený, Paralyzovaný
Smysly Vidění ve tmě 24 sáhů, Pasivní Vnímání 26
Jazyky Všechny, Telepatie 24 sáhů
Nebezpečnost 26 (90 000 ZK)
Rysy
Ďábelský zrak. Magická tma nebrání Sauronovu vidění ve tmě.
Aura strachu. Každý tvor do 4 sáhů od Saurona musí uspět v záchranném hodu na Moudrost se SO 25, jinak je Sauronem vystrašený na 1 minutu. Cíl může záchranný hod zopakovat na začátku každého svého tahu, při úspěchu pro něj účinek končí. Tvor, který v záchranném hodu uspěje se stane imunním vůči Sauronově Auře strachu na 24 hodin.
Ohnivé zbraně. Sauronovy útoky zbraní jsou magické. Kdykoliv
zasáhne zbraní, ta udělí dodatečné ohnivé zranění 21 (6k6) (započítáno
v útocích zbraněmi níže).
Přirozené sesílání kouzel. Sauronova sesílací vlastnost je Charisma
(SO záchrany kouzla je 25). Umí přirozeně sesílat následující
kouzla, jež od něj nevyžadují surovinové složky:
Libovolně: najdi zlo a dobro, najdi magii, neviditelnost (pouze na sebe), ohnivá koule, ohnivá zeď, změň svůj tvar (může svou velikost změnit
na Střední, ovšem nemůže nabýt půvabného vzhledu. Má automaticky nevýhodu a postih -10 ke všem ověřováním Charismatu krom zastrašování)
3/den každé: Kruh smrti, znehybni nestvůru, rozptyl zlo a dobro
1/den každé: Podrob nestvůru, Roj meteoritů
Legendární odolání (3/den). Neuspěje-li Sauron v záchranném
hodu, může si místo toho zvolit, že uspěje.
Magické odolání. Sauron má výhodu k záchranným hodům proti
kouzlům a ostatním magickým účinkům.
Regenerace. Sauron si obnoví 20 životů na začátku svého tahu.
Pokud utrpí zářivé zranění, tento rys nezafunguje na začátku jeho
příštího tahu. Sauron je zničen, jen pokud začne svůj tah s 0 životy
a neregeneruje se. Pokud však Jeden Prsten nebyl zničen, Sauronův duch přetrvá a získá novou tělesnou podobu za 1k10x100 let.
Akce
Vícenásobný útok. Sauron zaútočí dvakrát útokem na blízko.
Velký palcát. Útok na blízko zbraní: +16 k zásahu, dosah 2 sáhy, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění 22 (4k6 + 8) plus ohnivé zranění 21 (6k6) a z palcátu exploduje další ohnivá energie, a každý tvor do 1 sáhu od cíle musí uspět v záchranném hodu na Obratnost se SO 20, jinak utrpí Ohnivé zranění 21 (6k6), při úspěchu polovinu.
Útok beze zbraně. Útok na blízko zbraní: +16 k zásahu, dosah 2 sáhy, jeden cíl. Zásah: Drtivé zranění (pokud použije pěst) nebo Sečné zranění (pokud použije drápy) 17 (2k8 + 8) plus Ohnivé zranění 21 (6k6). Sauron může cíl uchvátit namísto způsobení Sečného či Drtivého zranění (SO úniku je 18). Pokud takto tvora uchvacuje, může mu automaticky na začátku každého svého tahu způsobit ohnivé zranění 21 (6k6), ovšem nemůže používat tento útok proti jiným cílům.
Změna podoby. Sauron se přemění do podoby Velkého Vlkodlaka nebo Upíra. Jeho statistiky jsou ve všech podobách stejné, akorát získá ve Vlkodlačí podobě rychlost chůze 12 sáhů a v Upíří rychlost létání 10 sáhů, ztrácí své útoky a získává místo nich následující: Kousnutí: Útok na blízko zbraní: +16 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Bodné zranění 17 (2k8 + 8) a cíl musí uspět v záchranném hodu na Odolnost se SO 24, jinak utrpí Jedové zranění 21 (6k6) a otráví se. Při úspěchu poloviční zranění a otráven není. Otrávený tvor si nemůže obnovit životy a na začátku každého svého tahu utrpí Jedové zranění 21 (6k6). Cíl může zopakovat záchranný hod na konci každého svého tahy. Při úspěchu pro něj účinek končí. Pokud je Sauron zničen, navrátí se do své skutečné podoby.
Legendární Akce
Sauron může provést 3 legendární akce, přičemž si vybírá z níže uvedených možností. Najednou je možné použít jen jednu legendární akci a pouze na konci tahu jiného tvora. Sauron si obnoví utracené legendární akce na začátku svého tahu.
Útok. Sauron zaútočí jednou na blízko.
Teleport (1/kolo). Sauron se magicky teleportuje na neobsazené místo které vidí do vzdálenosti 24 sáhů od něj.
Já tě vidím! (stojí dvě akce). Sauron zacílí jednoho tvora do vzdálenosti 24 sáhů kterého vidí. Ten uvidí obrovské kočičí oko bez víčka, ověnčené plameny, jehož pohled proniká vším a pozoruje jej. Tvor musí uspět v záchranném hodu na Moudrost se SO 25, jinak utrpí Psychické zranění 36 (8k8) a je Ochromený na jednu minutu. Cíl může zopakovat záchranný hod na začátku každého svého tahu, při úspěchu pro něj účinek končí.

PS.: Zkoušel jsem odehrát krátkou bitkku, a Sauron se ukázal i bez většiny kouzel jako velmi smrtící bojovník. Poděkuji za každou zpětnou vazbu, i včetně případné úpravy nebezpečnosti.
Autorská citace #1
1.9.2021 16:10 - Fionor
Vyjma teleportu v Legendární akci je to bohužel jen HP sponge s velkým útokem (který Barbarian i Fighter nějak ustojí). Pro spolupracující družinu na úrovni, kdy s ním má význam dělat střetnutí, to má smysl jen v případě, že tam budou nějací minioni a zajímavý terén. Jinak ho průměrná parta ujezí na action economy a to, že má Sauron velice omezenou možnost útočit na dálku.
Čili je zajímavější mu dát spíš nějaké masové CC, které družinu zpomalí a znevýhodní v akcích (a donutí kreativně přemýšlet).
Ale to je obecně bolest monster v 5E - s narůstajícími úrovněmi se jim zvyšují HP, ale nepřibývají zajímavé schopnosti, takže když je družina rychlá a šikovná, tak si BBEG ani neškrtne.
Autorská citace #2
1.9.2021 16:16 - sirien
Related.

Upřímně, ta idea toho že by Sauron vůbec měl mít stat-block... totálně míjí pointu toho příběhu. A to včetně příběhu Druhého věku a Posledního spojenectví.
Autorská citace #3
1.9.2021 17:12 - LokiB
Jsi přísný. z moderního pohledu hraní příběhů to asi pointu míjí. Ale je taková hereze chtít si odehrát souboj konce Druhého věku za Isildura a jeho spojence proti Sauronovi ... a zemřít, aby se nenaplnila chmurná vize LOTRa o průběhu 3. věku a vlády lidí a dalších pronárodů?

Je to podobné, jako s názorem na výskyt draků v dobrodružstvích DND. Oproti jiným situacím mi u těchto přijde velmi konzervativní :)
Autorská citace #4
1.9.2021 17:24 - York
sirien píše:
Upřímně, ta idea toho že by Sauron vůbec měl mít stat-block... totálně míjí pointu toho příběhu.


Míjí to pointu toho vyprávění, to ano. Ty ten příběh ale nechceš vyprávět, ty ho chceš odehrát v DnD. Souhlasím, že Sauron by určitě měl mít víc než jen suchej statblok, ale jelikož v příběhu několikrát bojuje, mít by měl i ten.
Autorská citace #5
1.9.2021 17:44 - Necromancer
Sirien: Jakože ano, částečně máš pravdu. Do TOHO příběhu to nesedí, ale účelem potencionálních kampaní je vytvořit si vlastní. Viz SoM&SoW - jako fanoušek je nemám rád, ale jako hráč ano.
Fionor píše:
masové CC

Cože to?

York píše:


Tak tak... :D

Add Fionor: Já to zkusil stavět podle Zariel, ale bál jsem se, jestli jsem to nepřiznal, když tam dávám věci jako Roj meteoritů nebo Kruh smrti. Plus a vlastní zkušenosti vím, že jeden lepší zásah je schopen dostat na půl HP lvl20 kouzelníka...
Jak bych to měl podle vás upravit.

Ještě jsem si chtěl pohrát se dtatblockem Saurona jako Nekromanta a jako Annatara.
Autorská citace #6
1.9.2021 18:08 - Pjotr
Za me se to miji s tim jak lze hrat bozstva. Pokud ho vyjadris ciselne, statblockem, stava se z nej nutne jen x-nasobek smrtelnika a hra s nim je v lepsim pripade stejne zabavna jako se smrtelnikem.

A protoze Dnd ti lepsi mechaniku pro hrani boha nedava, poohlidnul bych se po jiny hre nebo ho popsal a zpracoval adhoc pres DM fiat.
Autorská citace #7
1.9.2021 18:17 - York
Statblok popisuje jen případ, kdy se Sauron ve svojí fyzický podobě pustí do boje, a to imho zvládne celkem dobře. Nevyjadřuje jeho schopnost ovládat nazghůly a armády skřetů, kovat prsteny moci, existovat mimo fyzickou formu a další.
Autorská citace #8
2.9.2021 09:21 - Fionor
Necromancer píše:
Fionor píše:
masové CC

Cože to?


Crowd control.
BBEG je vždycky zajímavější, když jeho hlavní schopnosti stojí na mobilitě (tu tady máš přes Legendární akce) a schopnosti omezit postavy v akcích (aby ho neutavily na action economy). Což je tady tématicky trochu hůře dosažitelné, protože současná popkulturní podoba Saurona (filmová) tohle nenabízí. Dalo by se to ale možná obejít nějakými miniony.

Výše zmíněné je důvod, proč je například Beholder (i ve velice oslabené variantě) podstatně nebezpečnější protivník než Prastarý drak. To, co z něj dělá velký problém, není to, kolik vydrží a jaké dává poškození (jakkoliv to je samo o sobě zlé), ale to, že jeho pohled vytváří antimagické pole a boj s ním je extrémně vertikální díky tomu, že létá (plus jeho doupě bude plné pastí). Jinými slovy, jakmile dojde na boj, taktika "obklopit ho tanky a pražit z dálky magií" přestane fungovat.
Drak umí "jen" létat. A pokud tuhle výhodu ztratí, je jedno, za kolik dokáže dát jedním útokem, protože nebude žít dost dlouho, aby ho zopakoval.

Tohle nepíšu, protože by se mi nelíbil ten stat blok - jakkoliv ho vnímám spíš jako ideální základ pro prvního důstojníka (v tomhle případě by BBEG byl Melkor/Morgoth a Sauron byl jen překážka na cestě k němu), ale ne jako finálního bosse, protože ten boj sám o sobě nebude zapamatováníhodný - ale proto, že v průměrném encounteru s odpočatou družinou si Sauron ani neškrtne.
Autorská citace #9
2.9.2021 09:42 - LokiB
Nepředpokládal bych, že bude boj "odpočatá družina vs osamocený Sauron". To je taková laboratorní situace.
v DND je dost obtížné vyvážit protivníka vzhledem k "odpočaté družině" i k "družině, která už použila dost svých zdrojů". Zrovna u Saurona bych opravdu nemířil na to, že bude "testován" proti odpočaté družině ... v reálném scénáři hry nepředpokládám, že by něco takového mohlo nastat.
Autorská citace #10
23.10.2021 19:50 - Necromancer
Tady jsem přihodil nějaký nový nápad.

NEKROMANT Z DOL GULDURU
Střední běs, zákonné zlo
Obranné číslo 20 (přirozená zbroj)
Životy 325 (30k8 + 180)
Rychlost 8 sáhů
SIL OBR ODL INT MDR CHA
16(+3) 20(+5) 22(+6) 25(+7) 26(+8) 25(+7)
Záchranné hody Int +15, Mdr +16, Cha +15
Dovednosti Vnímání +16, Zastrašování +15, Nenápadnost +11, Mystika +15
Odolnost vůči zranění Ohnivá, Chladná, Blesková, Hromová, Kyselinová
Imunita vůči zranění Jedová, Nekrotická, Bodná, Sečná a Drtivá z nemagických útoků
Zranitelnost vůči zranění Zářivá
Imunita vůči stavům Únava, Vystrašený, Zmámený, Otrávený, Paralyzovaný
Smysly Vidění ve tmě 24 sáhů, Pasivní Vnímání 26
Jazyky Všechny, Telepatie 24 sáhů
Nebezpečnost 22 (41 000 ZK)
Rysy
Ďábelský zrak. Magická tma nebrání Nekromantovu vidění ve tmě.
Legendární odolání (3/den). Neuspěje-li Nekromant v záchranném
hodu, může si místo toho zvolit, že uspěje.
Magické odolání. Nekromant má výhodu k záchranným hodům proti
kouzlům a ostatním magickým účinkům.
Přirozené sesílání kouzel. Nekromantova sesílací vlastnost je Inteligence
(SO záchrany kouzla je 23). Umí přirozeně sesílat následující
kouzla, jež od něj nevyžadují surovinové složky:
Libovolně: Najdi magii, Najdi zlo a dobro, Tichý obraz
3/den: Strach, Rozptyl zlo a dobro, Kruh smrti
Regenerace. Nekromant si obnoví 20 životů na začátku svého tahu.
Pokud utrpí zářivé zranění, tento rys nezafunguje na začátku jeho
příštího tahu. Nekromant je zničen, jen pokud začne svůj tah s 0 životy
a neregeneruje se. Pokud však Jeden Prsten nebyl zničen, Sauronův duch přetrvá a získá novou tělesnou podobu za 1k10x100 let.
Akce
Vícenásobný útok. Nekromant zaútočí dvakrát Ramenem temnoty a může použít Auru smrti.
Rameno temnoty. Útok kouzlem. +15 k zásahu, dosah 2 sáhy, jeden cíl. Zásah: Nekrotické zranění 35 (8k8) a cíl musí uspět v záchranném hodu na Sílu se SO 20, jinak je přitažen jeden sáh k Nekromantovi nebo sražen k zemi (dle Nekromantovy volby).
Aura smrti (Obnovení 5-6). Kolem Nekromanta se zvíří negativní energie. Každý tvou v kouli 6 sáhů kolem Nekromanta má nevýhodu k záchranným hodům proti smrti a nemůže si obnovit životy.
Legendární Akce
Nekromant může provést 3 legendární akce, přičemž si vybírá z níže uvedených možností. Najednou je možné použít jen jednu legendární akci a pouze na konci tahu jiného tvora. Nekromant si obnoví utracené legendární akce na začátku svého tahu.
Útok. Nekromant použije Rameno temnoty.
Stínový krok. Nekromant se pohne rychlostí až 12 sáhů, přičemž neprovokuje příležitostné útoky.
Nekromancie (stojí 3 akce). Nekromant povolá zmučenou duši humanoida, která se objeví do 6 sáhů od něj. Ta má statistiky Spektry a je pod Nekromantovou kontrolou. Zmizí, pokud ji klesnou životy na 0, nebo při příštím východu slunce.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17165303230286 secREMOTE_IP: 3.89.204.127