Volná diskuze

Necromancer
16.7.2020 13:38
Nebezpečnost X Úroveň
Ahoj,
rád bych se zeptal, je zde nějaké pojítko mezi nebezpečností nestvůr a úrovní postav? V praxi to potřebuji ve dvou případech: Když chci vybalancovat souboj abych a) postavy jen lehce podráždil, b) připravil nějaký přiměřený combat(denní dávka boje) nebo c) nakopal jim pr*el...
A pak když chci a) vytvořit CP jako hráčskou postavu(schopnosti povolání) a přiřadit jí správnou nebezpečnost, nebo b) "upgradovat" již uxistující nestvůru tím, že jí přidám úroveň nějaké classy(např. udělat ze skuruta černokněžníka nějakého démona lvl. 4), a patřičně jí stím zvednout nebezpečnost.
Díky!
Autorská citace #21
23.7.2020 17:52 - wlkeR
Právě. K tomu, aby to opravdu fungovalo, by každej boj musel mít dost hodů na to, aby valnou většinu vrtochů Štěstěny (edit) převálcoval zákon velkých čísel... Ale to by byly k umření nudný.

Když člověk hraje publikovanej modul, je to s bojema opravdu těžký, protože buď je tam fixní číslo, nebo nějakej vzoreček pro výpočet počtu nepřátel na základě APL (average party level)... Ale autor stejnak nemohl vědět, jaká banda do toho dungeonu naběhne, a jak. Když si to člověk šije sám na míru svojí družině, no... Hráči často znají svého DM a stejnak se mu dostanou na kobylku.

Zkrátka, je-li cílem hry zajímavý combat, přijde mi, že základem je změna: začít něčím, co je třeba hard encounter podle čísel, ale mít v zásobě triky, jak věci posunout - doslova, v okamžiku, kdy všichni stojí na místě a házejí jen na útoky, tak podle mě boj ztrácí veškerou přitažlivost.

Hezky to dělaly třeba Lair Assaulty ve 4E, kde se vždycky podle nějakýho triggeru změnila mapa. Protože šlo o soutěž hráči vs DM, většinou to byla změna, proti které byl boss imunní, ale v běžný kampani bych se nebál zařídit, aby bossovo velké hnusné překvapení selhalo jeho minionům přímo do ksichtu.
Autorská citace #22
23.7.2020 18:24 - LokiB
wlkeR píše:
každej boj musel mít dost hodů na to, aby všechny vrtochy Štěstěny převálcoval zákon velkých čísel


tos právě popřel statistiku :D
žádný počet hodů není dost vysoký, aby popřel všechny vrtochy Štěstěny.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22954702377319 secREMOTE_IP: 3.235.107.209