Volná diskuze

ben222
23.5.2020 09:12
DnD 5e přestřelky
Autorská citace #21
17.6.2020 10:04 - Pastýř
Píše:
Pochopitelně nevím, jak přesně to Pastýř myslel ...

Jde mi o fikcí takové přestřelky a jestli mi v tom pravidla pomůžou, nebo si je budu muset ohnout.
Nejsem si totiž v pravidlech dnd úplně jistý.
Líbila by se mi přestřelka, kdy účastníci využívají prostředí. Snaží se navzájem obejít. Získat lepší výhled. Přebíhají od stromu ke stromu a přitom střílí. Odnášejí raněné a kryjí se navzájem palbou.
Z pravidel jsem ale jen postřehl, že si může postava jako akci připravit reakci a ta se spustí když se aktivuje její spouštěč. Typicky jakmile vystrčí nos zpoza stromu, vystřelím po něm.
Pak ale hráč řekne: Proč bych to hrál jako přestřelku? Vykouknu zpoza stromu dostanu několik šipek z reakce, vystřelím a zase se schovam do plného krytu. Ale proč? To můžu zalehnout na nějakém místě s částečným krytem a jen střílet podle iniciativy. ( Protivníci udělají zřejmě to samé) A tak se budou strany hezky střídat až jedna skončí s šipkou v oku a druhá se jí bude smát.
To je z mého pohledu trochu nuda. Osobně bych to řešil nějakým kontratestem obratnosti proti vnímání, zda je někdo z protivníků překvapen a postava může zahrát tah, aniž by měli možnost někteří protivníci reagovat. Ale jak jsem psal, nejsem v pravidlech moc kovaný.
To že máme velkou družinu, jsem zmínil jen kvůli tomu, že pokud by mi někdo radil větší množství doplňkových hodů, tak je to pro mě administrativně nekomfortní.
Autorská citace #22
17.6.2020 11:01 - LokiB
Pastýř píše:
Osobně bych to řešil nějakým kontratestem obratnosti proti vnímání, zda je někdo z protivníků překvapen a postava může zahrát tah, aniž by měli možnost někteří protivníci reagovat.


To ti v podstatě navrhoval sirien - jen musíš počítat s tím, že to znásobí počty potřebných hodů a celý boj se tím zase o dost prodlouží a vůbec není jisté, jaký to bude mít efekt na pocit z boje. Jako za vyzkoušení si toho nic nedáte.
Autorská citace #23
17.6.2020 12:11 - sirien
efram píše:
Co tě vede k tomuhle závěru?

Všudypřítomná magie, prozačátek. Hromady nelidských ras. Kosmologie s jinými rovinami a světy a s paletou nadpřirozených bytostí. Reálné schopnosti všech postav od řekněme 5. levelu vejš.
Autorská citace #24
17.6.2020 12:27 - LokiB
sirien píše:
Hromady nelidských ras. Kosmologie s jinými rovinami a světy a s paletou nadpřirozených bytostí


Tyhle dva aspekty pseudostředověku, jak ho vidím, tolik nevadí ... koneckonců, je to "pseudo"-středověk.

magie a "jako magie vypadající" schopnosti postav na vyšší úrovni ano, ty pseudostředověku moc nesvědčej.

může to bejt mojí sociální bublinou, měl jsem kolem sebe vždycky hráče, kteří chtěli u DND "aby to bylo podobné realitě" (někdy kvůli flavoru, někdy kvůli snazšímu uchopení), takže "akční přestřelka" by pak vypadala jak ze seriálu Vilém Tel (a nemyslím tím tohle :))
Autorská citace #25
17.6.2020 14:40 - efram
sirien píše:


Pořád nevidím proč by to ti lidé nechtěli hrat (mít zájem hrát takovou přestřelku). Principielně je fuk zda strilis z pušky a nebo vrhas blesky. Touha zahrát cool scénu s přestřelkou není o systému. Podle mě.
Autorská citace #26
17.6.2020 15:24 - Arten CZ
Pastýř: od toho ale máš iniciativu, ta dělá to, co píšeš - určuje, kdo dokáže kdy reagovat. Ono když jsi na řadě poslední, tak si nepřipravíš reakci do dalšího kola, tak ti reakce v kole propadne. Když jsi první, tak si na tebe nikdo reakci nepřipraví. Můžeš si házet na iniciativu každé kolo, můžeš k iniciativě přičítat vnímání. Ale ty další checky, jak je popisuješ, jen duplikují to, co dělá iniciativa už v základu.

Fikčně všichni vykukují a čekají na vhodný okamžik ke střelbě, nedělají svůj pohyb-6 a výstřel ve svém tahu, vše se ve fikci děje najednou. Iniciativa určuje rychlost reakcí a postupné vyhodnocení je jen varianta zjednodušení.
Autorská citace #27
17.6.2020 18:44 - Pastýř
Píše:
Můžeš si házet na iniciativu každé kolo,

To by sice situaci do značné míry řešilo, ale házení iniciativy každé kolo dost rozbíjí systém kouzel.
Autorská citace #28
17.6.2020 19:20 - Aegnor
V čem to rozbíjí systém kouzel?
Autorská citace #29
17.6.2020 20:04 - Pastýř
Hodně kouzel má efekt do konce/začátku tvého příštího tahu což standardně znamená, že efekt trvá přes jeden tah každého účastníka. Když se hází na iniciativu každé kolo, může být efekt až dvakrát tak dlouhý, nebo naopak tak krátký, že nezahrne nikoho.
Autorská citace #30
17.6.2020 20:29 - sirien
...což se může snadn zprůměrovat. Ostatně pro tu Mikeovu Gygax iniciativu se to nezdálo být problém.

Ono jako si ujasni, co chceš a co děláš - pokud někomu znemožníš reagovat kvůli nějakému stealth / perception checku, tak ten efekt toho kouzla může "propadnout" úplně stejně. V tomhle směru pracuješ s provázanym systémem, kdy některá kouzla prostě přímo navazují na ekonomiku akcí - pokud chceš řešení, které neovlivní působnost kouzel, pak hledáš řešení, které nijak neovlivní ekonomiku akcí, což je už o hodně specifičtější požadavek.
Autorská citace #31
17.6.2020 20:55 - LokiB
ono to zprůměrování teoreticky funguje, ale jako v jiných případech, v praxi to přeci jen cítit je ... náhodnější efekt snižuje pro hráče trochu hodnotu (tedy z mojí zkušenosti: když je šance na snížení a zvýšení 1:1, stejně hráči více cítili nepohodlí toho potenciálního snížení, než výhodu možného zvýšení)

Ono těch kouzel není zas tolik.
Blade Ward, Shield, Chill touch, diskutovaný Command se pak chová zvláštně (Pusť! ... Cože, tys to ještě nepustil?), Teleportation Circle
Jako není jich moc, aby to bylo kritické
Autorská citace #32
17.6.2020 21:55 - Kosťa
LokiB píše:
Ono těch kouzel není zas tolik.


Ale je.
Máš ještě kouzla kde se háže na začátku/konci tahu toho na koho působí a těch je docela dost Tašin smích, hold person, fear (tam ho teda ještě nesmíš vidět ale i tak) schopnosti jako paladinův fear, warlockův charm/fear a mnoho a mnoho dalších

btw jak to má Gygax?

Pastýř píše:
To je z mého pohledu trochu nuda. Osobně bych to řešil nějakým kontratestem obratnosti proti vnímání, zda je někdo z protivníků překvapen a postava může zahrát tah, aniž by měli možnost někteří protivníci reagovat. Ale jak jsem psal, nejsem v pravidlech moc kovaný.


tohle snad řeší pravidla pro skrývání se ne? Nejsem vidět schovám se přesunu se další útok má výhodu. Nevím jestli to dokonce není překvapení takže ti co o mě neví nemají na mě reakci, ale to už možná kecám. Jo a neustálé skrývání strašně ten boj natáhne protože tam budou "hluchá" kola, zloděj todle kombo (výstřel+schování) zvládá v jednom tahu takže...

Arten CZ píše:
tak si nepřipravíš reakci do dalšího kola


připravíš tohle měnily jedny z prvních errat akce příprava a předseslání kouzla trvá do začátku tvýho dalšího tahu
Autorská citace #33
17.6.2020 22:14 - sirien
Kosťa píše:
btw jak to má Gygax?

podle kostiček
Autorská citace #34
17.6.2020 22:21 - Kosťa
Hmm teď mě napadlo že v pravidlech jsou pravidla pro obklíčení a podobně takže pak jde někoho obejít a útočit an něj s výhodou (týká se to i střelby) nešlo by použít tohle? mám pocit že se pak jako reakci můžeš k někomu otočit aby tu výhodu neměl, ale když se otočíš zády k jednomu druhej tě samozřejmě střelí do zad. pak by to mohlo být docela zajímavý
Autorská citace #35
17.6.2020 22:31 - LokiB
Ale je tam ta důležitá úprava i v tom trvání:

Píše:
Trvání. Účinek, který normálně trvá do konce tahu, trvá místo toho do konce kola, během kterého se daný tah odehraje. Podobně účinek, který normálně trvá do začátku tahu, nyní trvá do začátku kola, ve kterém se daný tah odehraje.


Což je více ve stylu původního DnD/ADND, kde se to neřídilo pořadím castera v kole, ale ohraničení bylo právě typicky přímo koncem kola.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083518028259277 secREMOTE_IP: 54.84.65.73