Volná diskuze

Perotin
20.3.2020 11:07
DRAKOBIJEC: Zákonně Ukecaní & Deskotéka
ZDRAVÍM VŠECHNY DOBRODRUHY A DRAKOBIJCE!

Rádi bychom vás informovali, že jsme v rámci našeho projektu Drakobijec spojili své síly s našimi kamarády Na tahu a spustili dva pořady na jejich twitch/YT kanále:

1) ZÁKONNĚ UKECANÍ - Sešlost DM, diskuzujících o různých tématech světa DnD 5. edice.
Vysíláme KAŽDÉ LICHÉ ÚTERÝ v 18:00 (příští díl 24.3.2020).

Roleplay a příprava, hosté: ShadoWWW a JohnJarik | Zákonně ukecaní | 2. Epizoda
Začátek - novinky kolem D&D, 18:27 překlady a online hraní, 1:04:43 - příběh a příprava, plunule přecházející k tématu roleplaye cca od devadesáté minuty

2) DESKOTÉKA - To samé, ale o deskových hrách.
Vysíláme KAŽDÉ SUDÉ ÚTERÝ v 18:00 (příští díl 31.3.2020).



Kde oba pořady vysíláme?
- Twitch Na tahu (livestream) - https://www.twitch.tv/natahu
- YouTube Na tahu (záznamy) - https://www.youtube.com/channel/UCwFpprC_wsxuTOE1TYs-AgQ

Kde nás dále najdete?
- Discord Drakobijec - http://discordapp.com/invite/VgJDmCD
- Facebook Drakobijec - https://www.facebook.com/drakobijec.cz
- Discord Na tahu - https://discordapp.com/invite/XBbwGQ6
- Facebook Na tahu - https://www.facebook.com/dndnatahu/
______________

Autorská citace #41
25.3.2020 15:52 - York
sirien píše:
Protože když máš připravenou nějakou konzistentní mytologii feywild popř. máš přímo zápletku která předpokládá nějaký způsob interakcí / přechodů mezi material a feywild, tak úplně netoužíš po tom aby okolo chodili hráči podstatu feywild a jeho návaznost na material Ti definovali za běhu dle své libosti.


To jsou pravidla hry, respektive settingu, to je něco trochu jinýho. Když hraješ třeba v historií inspirovanym settingu bez magie, tak hráč dost dobře nemůže říct, že jeho postava vyskočí a odletí na měsíc. Když ale zkusí zkonstruovat rogalo, tak můžeš klidně nechat na něm, jak dobře bude fungovat (nebo třeba jaká bude obtížnost, když s ním zkusí udělat X).
Autorská citace #42
25.3.2020 21:01 - Xeth
Gurney píše:
To jsem si taky myslel,...

Úspěšný záchranný hod nepovažuji za skulinu. Zverbované spojence, koupené žoldáky, protivníky nepřátel družiny, třetí stranu se zájmem na určitém vývoji/výsledku atd. ano.
Pokud jde o obtížnost, tak mí hráči se shodují na tom, že je vysoká a prostředí drsné, neodpouštějící žádné chyby. Podle jejich slov je vedlejší kampaň jiného DM, kde mimo jiné probíhá invaze démonů je proti tomu pohádková (hraji ji a není).
Pokud bych nad tím chtěl mít kontrolu, pak bych jistě mohl. Zastávám ale postoj, že kdo umře, ten umře, svět je drsný a život nehraje fér. Kdyby to tak nebylo, ztratil by ten setting (vojenský předapokalyptický se silnou rolí zkorumpované církve) ztratil velkou část svého kouzla.

Jerson píše:
...máš tohle u svých hráčů ověřeno?

Mám. Z před a během situace probíhající debaty postav a případně následné debaty hráčů, než se rozejdeme.
Autorská citace #43
26.3.2020 14:02 - Gurney
Jerson píše:
Aniž bych to chtěl zpochybňovat, máš tohle u svých hráčů ověřeno?

Já zas docela věřím, že to Xeth ověřeno má, ono to zas není nic nemožného. Krom toho, nemyslím si, že by hráči museli být vždy varováni a vždy vědět o možném riziku. Naopak bych řekl, že ve chvíli, kdy se přesvědčí o tom, že je jako DM netlačím kam potřebuju a nevybombím je dronem ("rock falls, eveyrbody dies" situace, jak se tomu obvykle říká na anglofoníh fórech), nemají problém když po neúpěšném hodu dojde k něčemu, co nikdo nečekal.

York píše:
Jako PJ jim do toho samozřejmě můžeš kecat (říct svůj názor), ale nechat na hráči finální rozhodnutí, jestli bude jeho akce fungovat, je podle mě obecně good practice.

To není úplně to, co píšu.
Autorská citace #44
26.3.2020 15:31 - Jerson
V pohodě, já se fakt jen ptal, je hezké mít i názor člověka, který se na tohle všechno hráčů zeptal a jejich odpovědi vzal v potaz.
Autorská citace #45
27.3.2020 14:43 - ShadoWWW
Další díl, ve kterém jsem hostoval spolu s Jarikem, je na Youtube.
Autorská citace #46
27.3.2020 16:16 - sirien
cool.

- pokud by Drakobijci chtěli udělat nějaký pokec o GameConu, tak dělat ho "těsně před GC" je spíš nanic (pro GC i pro zájemce / návštěvníky) - mnohem lepší je udělat to před některou ze 3 programových vln (cca půlka května a začátek a konec června) Ve vztahu k RPG jsou relevantní všechny tři vlny, důraz bývá většinou na té druhé.

- pokud by chtěli probírat Mistrovství v DrD, tak to se zpravidla otevírá hned na 1. programovou vlnu celé nebo z valné většiny. Ozvat se je dobré Guffovi (viz gamecon.cz/kontakty), ten případně dorazí sám nebo zvolí vhodného reprezentanta. GameCon skrýví ještě jednu RPG soutěž / organizované hraní které nebylo zmíněné a to Legendy Klubu Dobrodruhů, které se hrají ve Fate a mají odlišný formát než mDrD. Ozvat se lze Holgerovi, který dtto co Guff.

...samozřejmě pokud by to chtěli zfouknout dohromady tak se dá ozvat prostě směrem ke GC a my případně vybereme někoho s plošnějším přehledem kdo se na daná témata specificky nabriefuje předem, to neni problém.
Autorská citace #47
27.3.2020 20:46 - Jarik
Já vím, Siriene, že těsně před GC je to na prd :D
Ani jsem jim to nestihl vymluvit :D

To je snad první setkání s Shadowwwem, které si pamatuji :D
Autorská citace #48
28.3.2020 09:49 - Pan Bača
ShadoWWW: pěkné povídání, díky za zmínku ;-)
Autorská citace #49
28.3.2020 15:57 - Gurney
Hezké, obzvlášť ShadoWWW, ale i další tam mají některé fakt dobré poznámky ohledně přípravy (souhlasím s tím, že se mnohdy přeceňuje) i roleplaye (taky mám zkušenost, že charaktery vytvářené až událostmi za hry bývají zajímavější a hlavně se zbytkem skupiny kompatibilnější, než dopředu napsaní hotoví hrdinové, které se pak hráč snaží co nejvěrněji odehrát).

Jinak začátek jsou novinky kolem DnD, pokud chcete rovnou skočit do povídání o překladech a online hraní tak zde, příběh a příprava tady, plunule přecházející k tématu roleplaye (čistě o něm pak cca od devadesáté minuty)
Autorská citace #50
29.3.2020 10:50 - Náčelník Velký Nos
Gurney: Nechtěl bys to dát do komentáře i pod video, prosím?
Autorská citace #51
29.3.2020 15:03 - Lethrendis
Co se týče přípravy, na posledních pár her se připravuju daleko více než v minulosti, silný vliv na to má zatím poznávaný herní systém, kdy si ještě nejsem stoprocentně jistý, co si můžu jako GM dovolit. Plus to, že jsme přešli na online hru. Ale zase mám tendenci už jednou provedenou přípravu používat i dál, vytvářím urban sandbox, takže v pohodě, nemám pocit ztráty času.

A co se týče charakteru vytvářeného během hry, to bych nikdy nehrál. Stejně tak bych poplival i různé GuMem nabízené charakterové vlastnosti, třebas náhodné. Svoje hrdiny mám hluboce promyšlené a na jejich základ si nenechám sáhnout.
Autorská citace #52
30.3.2020 13:47 - Gurney
Náčelník Velký Nos: Přidáno

Lethrendis píše:
A co se týče charakteru vytvářeného během hry, to bych nikdy nehrál...

Za mě jen dobře, a vřele doporučuju všem se hráčům jako ty vyhnout, pokud je to jen trochu možné. Téměř vždy totiž jejich účast končí postavou, která si přinejlepším jen tak řeší svoje, v horším všechny ostatní prudí a domluvit se, co dál, a během sezení něco skutečně odehrát díky ní trvá nejmíň dvakrát tak dlouho, protože "...ale to by moje postava (ne)udělala!".
Autorská citace #53
30.3.2020 14:11 - Lethrendis
:) "To by moje postava (ne)udělala!" je moje oblíbená hláška :)

Ale vážně: Proto se tolik věnuju domlouvání před hrou, posílám pozadí postav atd., aby bylo všem jasné, co od mé postavy lze čekat a s čím má počítat GM. Rád hraju vyhraněné postavy, většinou kladné hrdiny, a zatvrzelost a ochota zemřít za své přesvědčení je důležitá součást těchto charakterů.

Přizpůsobovat se pružně tomu, co zrovna potřebují ostatní hráči nebo GM... Pokud tohle hraješ nebo to máš rád u svých hráčů je jistě Tvoje věc, nicméně jsem rád, že se mi vyhneš :)
Autorská citace #54
30.3.2020 14:30 - Jerson
Lethrendis píše:
zatvrzelost a ochota zemřít za své přesvědčení je důležitá součást těchto charakterů.

Jako GM si vzpomínám, jak jsem se vždycky bránil tomu, abych takovou postavu zabil, i když by tomu situace, její jednání i čísla na kostce odpovídaly, ale říkám si, že by to asi bylo nejlepší. Ostatně nakonec mi to dokázal jeden hráč, Polák, který se mnou hrál třikrát, třikrát si udělal charakter typu "tohle by moje postava neudělala", třikrát se odmítl přidat k ostatním ve skupině (v první hře se dokonce nepřidal ani k jedné ze dvou skupin), a ve všech třech hrách ho zabili postavy hráčů. Přesněji buď je napadl on, a ve třetí hře mu Out-of-game řekli, že chování jeho postavy je podezřelé a kdyby oni hráli charaktery svých postav, tak ho hned na místě zabijou, ale chtějí mu dát šanci přidat se - on to odmítl třikrát v tomto jednom sezení, takže nakonec opět došlo k boji a tahle postava zemřela.)

Takže za sebe říkám, že postavy tohoto typu, tedy vytvořené dopředu jako vysněný ideál hráče a neochotné přizpůsobit se skutečnému hernímu světu si svůj přístup mají vyžrat až do konce. A reálně by v daném světě takové postavy nejspíše vůbec nevznikly, protože by zemřely mnohem dříve než začala herní kampaň.
Autorská citace #55
30.3.2020 14:47 - shari
Lethrendis píše:
Přizpůsobovat se pružně tomu, co zrovna potřebují ostatní hráči nebo GM... Pokud tohle hraješ nebo to máš rád u svých hráčů je jistě Tvoje věc, nicméně jsem rád, že se mi vyhneš :)

Tohle zní jako by spolupráce s ostatními byla něco zlého.
Autorská citace #56
30.3.2020 14:55 - Lethrendis
Jerson: Však také ano - tenhle můj přístup vede k 99% mých smrtí. To beru.

Domnívám se, že by se měli hráči dobře domluvit před hrou, co chtějí hrát a GM by měl říct, co chce hrát.

Dám příklad typicky špatné domluv, kterou už jsem taky před už dost lety zažil: Předherní velmi vágní domluva byla, že budeme hrát heroickou fantasy v kraji ohroženém skřetí invazí. Fajn, vytvořil jsem si postavu hrdého válečníka, který měl se skřety nějaké účty a chytal rage, jen na ně pomyslel. Rozeslal jsem jeho background ostatním.

No ale: Tahle moje postava umřela hned v první minutě hry, kdy chtěl GM formou intra postavy zajmout právě skřety. Okamžitě jsem se ozval, že prostě tenhle válečník neodhodí zbraň a nevzdá se, raději zemře, než aby ho dostali. Co s tím? Zabili ho. A bylo to asi dobře, protože i kdyby ho nezabili hned, stejně by se nenechal vydírat k čemukoliv, co by po něm chtěli.

V Gurneyho pojetí moje chyba, protože kazím GuMovi jeho railroad. Já za sebe to vidím jako chybu GuMa, protože evidentně nečetl můj background, anebo si myslel, že povolím, kdyby to mělo znamenat smrt mé postavy.

Takhle bych mohl příklady pokračovat do aleluja. Naštěstí hraju s partou, kde si podobně vyhraněné postavy bere většina hráčů. Že se to tu a tam zaskřípe, dokonce může dojít k PVP? To patří k riziku povolání. Když pak jako GM (což hraju většinou) předhodím nějaký nějaký morální problém, je luxusní poslouchat, jak to řeší. Podobné momenty a prožívání života postav ostatně považuju (a dovolím si říct považujeme) za daleko zajímavější, než se nějak přizpůsobovat a vytvářet bezchybně fungující stroj na řešení GuMových výzev.
Autorská citace #57
30.3.2020 14:58 - Lethrendis
Shari: Tak jsem to ovšem nemyslel. Spolupráce musí být a také je. Ovšem když má každá postava nějaké limity a požadavky, je ta spolupráce daleko zajímavější.
Autorská citace #58
30.3.2020 15:07 - shari
Lethrendis píše:
V Gurneyho pojetí moje chyba, protože kazím GuMovi jeho railroad.

WTF?
Autorská citace #59
30.3.2020 15:14 - pilchowski
Evžene?
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.23871207237244 secREMOTE_IP: 3.226.243.36