Volná diskuze

ben222
4.11.2019 17:05
Zjednodušení dnd
Nazdar,
už se mi stalo že sem mnel hrát s detmi které by nechápali normálnímu deníku postavy.Dost dlouho mi trvalo než mne napadlo co by se s tím dalo delat.Nakonec sem udelal neco jako statistiky nestvury.Co by jste na mém miste deleli vy?
Autorská citace #1
4.11.2019 17:10 - Šaman
Zvolil bych jiný systém a DnD bych se jen inspiroval (pokud by třeba bestiář seděl do máho světa).
Autorská citace #2
4.11.2019 17:31 - sirien
a) "by nechápaly" je u mě instantně podezřelý sdělení. Zkusils to vůbec?

b) pokud skutečně <i>nebudou</i> chápat, tak bych použil minimalistickou verzi DnD. Udělal bych jim karty co by měly:

class s profkou
6 atributů, ale pouze s opravou
AC a životy
Vybavení (řádkovym stylem)
Popis akcí (pokud umíš kreslit, tak s ikonkama) a schopností.

Vyhodil bych všechny povolání co obsahujou víc kombící verzi vancianky (tj. wizard, druid a priest by šly k čertu, nechal bych jen ty co mají rovnítko mezi naučená a připravená kouzla, tj. bard, sorcka a oborový half-casteři) a ty co zbydou bych bez milosti refluffnul i s mechanikama (tj. např. čaroděje bych překlopil z CHA na INT, abych měl jednodušší sorckový mechaniky, ale přitom takovej ten dojem chytrýho a učenýho fantasy kouzelníka)

Všechno ostatní bych vyházel. Profku bych řešil jako "když dává smysl, abys s tímhle povoláním něco dělal, přičti si profku) Savy bych jim vůbec nevysvětloval jako separátní mechaniku.

Long rest bych nahradil za 1x denně. Short rest bych označoval prostě za "odpočinek" (abych neměl ve hře dva typy odpočinků, to by mohlo bejt matoucí)

Tj. měl bys třeba:

Píše:

Bojovník +3
SIL: +3
OBR: +1
ODL: +2
INT: 0
MOU: -1
CHA: +1
OBRANA: 9 (beze zbroje), 15 (se zbrojí a štítem)
ŽIVOTY: 27

Útok mečákem: +6, 2k8+3 zranění
Střelba lukem: +4, 1k8-3 zranění (ty čísla si teď totálně cucám z prstu)
Akce navíc: 1x za den

Mečák
Zbroj
Štít
30 zlaťáků



Píše:

Čaroděj +3
SIL: -1
OBR: 0
ODL: +1
INT: +3
MOU: +2
CHA: +1
OBRANA: 8 (normálně), 13 (s magickou zbrojí)
ŽIVOTY: 18

ohnivá střela: +6, 1d8 zranění
KOUZLO: co dělá v 5 slovech
KOUZLO: co dělá v 5 slovech
KOUZLO: co dělá v 5 slovech
...

Kniha kouzel
Psací potřeby
Mapy
Hezký oblečení


Co se Ti nevejde na A6 kartičku je zbytečný a nepotřebuješ to mít - resp. děti to nepotřebujou vidět, že si to řešíš Ty pro sebe v hlavě aby Ti to dávalo nějakou systémovou osnovu (např. dovednosti atp.) je věc jiná.


Timhle systémem DnD redukuješ na v podstatě 10 čísílek a 10-15 popisnejch položek, děti budou házet d20 kostičkou, budou jasně vidět jedno číslo co k tomu přičtou (popř. 2 s profkou, což by měly pochopit rychle jak funguje), máš to vysvětlený za 3 minuty a můžeš s klidem hrát - děti uviděj fakt minimalistickej interface pro jejich postavu, Tobě jako DMovi zůstane k dispozici v ruce celá paleta DnD nástrojů.
Autorská citace #3
4.11.2019 20:23 - ShadoWWW
Vřele doporučuji Úvodní sadu, co najdeš zde. Mám zkušenosti, že tato pravidla nemají problém pochopit děti 12+, výjimečně i 9+. Pro menší děti od 6 let (ideálně pak 7+) mám velmi dobré zkušenosti s "parťáky" jako hráčskými postavami pro takto malé děti, co najdeš taky v Úvodní sadě.

Co se mi líbí na hře s dětmi: mnohem méně řeší pravidla, naopak mnohem víc řeší kdo je dobrý a kdo zlý a mnohem víc ve skupině spolupracují. U puberťáků pak je dobré víc hledět na to, aby se bavil u stolu každý a nesklouzávala hra k šikaně typu "jedna postava je otloukánek".

U menších dětí (11-) je dobré mít příběhovou imunitu: postavy na 0 životech neumírají, ale jsou automaticky stabilizovány, a když padne celá družina, objeví se někde v zajetí.

P.S. Musím taky říct, že ač se mi Úvodní sada strašně líbí, tak ti "dva sezdaní trpaslíci" tam pro děti působili jak pěst a oko.
Autorská citace #4
4.11.2019 20:34 - Log 1=0
ShadoWWW píše:
P.S. Musím taky říct, že ač se mi Úvodní sada strašně líbí, tak ti "dva sezdaní trpaslíci" tam pro děti působili jak pěst a oko.

Co říkaly?
Autorská citace #5
5.11.2019 14:21 - Jezus
"Makáme tvrdě, bavíme se tvrdě!"
(https://www.youtube.com/watch?v=-0UMYvhntA8 - 0:17, případně rovnou 1:16)

Jo, ty myslíš, co říkaly ty děti... :-D
Autorská citace #6
6.11.2019 15:04 - Maelik
Hero Kids není úplně špatný systém. Pravda, není to d20 ale pro mladší děti (od 4-5 let) je to, alespoň pokud můžu soudit, jednoduší na pochopení.
Autorská citace #7
7.11.2019 13:03 - Beltar
Hraju občas s dětma co maj 2,5 a 4 roky. Kostku jsem přelepil symboly jako hit, velkej hit, léčení, shield na příští útok apod., mám různý kostky pro válečníka a čarodějku. Na nebojové situace mám kostku s čísly 0-3 a když chtějí něco udělat řeknu kolik by musela hodit čarodějka a kolik kouzleník.
Děti, ale stejně nevíc baví hack&slash, třeba pobíjení zombíků v kanálech, kde pak oživlé mrtvoly padali do pomalu tekoucích hovínek, byla velmi úspěšná scéna.
Autorská citace #8
7.11.2019 13:25 - sirien
Hmm... Beltar úspěšně dokončil side-quest "rodina" a vrací se zpět s nově získanými a zrovna žádanými expy. Dobrej timing před těma pěti lety :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.067821979522705 secREMOTE_IP: 3.236.145.110