Volná diskuze

ShadoWWW
7.9.2019 13:57
RPG trendy
Chyběla mi tu na Kostce nějaká obecnější diskuze o RPG, tak jsem s dovolením založil tuto diskuzi. :)
Autorská citace #21
8.9.2019 11:55 - Lethrendis
Loki, cítím to dost podobně. Asi to chce více než kapku exhibicionismu, když je někdo ochotný se natáčet a publikovat. Asi v domnění, že prorazí, a stane se slavným. Přičemž ale konkurence různých pořadů typu růžové Myslivcové je zdrcující.
Autorská citace #22
8.9.2019 12:15 - PetrH
Offtop: jiz 300 predplatitelu ti dokaze zajistit zivobiti na fulltime a to je uz kupodivu dost lidi, takze kdyz mas 30-40 na dracak co teprve kdyz nabalis dalsi co tent a nekomu staci ze mu to vydela na pravidla, pc atd, nebo ze je videt. Si vemta takovyho Agraeluse... co za rok udelal a muj odhad je ze ma ted cca 1-1.5 mio czk mesicne
Autorská citace #23
8.9.2019 12:30 - LokiB
PetrH: na základě čeho jsou ty odhady? podle počtu shlédnutí v youtube, nebo to má od reklamních partnerů, které propaguje?
co jsem mluvil s lidma, kteří se snažili do tohoto businessu také naskočit, tak to není tak růžové, proto se ptám
Autorská citace #24
8.9.2019 12:37 - PetrH
Na zaklade toho ze vis ze ma minimalne 3.5 eura za predplatitele mesicne, ted jich ma pres 8k, na zaklade toho ze vis co mas za 1000 shlednuti z videa, dale to co napocitas za donaty ve streamu(vcera behem jedne hodiny cca 50k) a pak mas nemeritelne kody z ruznych “partner linku”. Add jini: znam se s jednim co ma asi 400 predplatitelu a neco z ytb a rikal ze to neni moc, ale 45k v souctu za hrani 5,6 tydne odpolko a vecer to da. Zatim nema potrebuji neco menit, ale ano splhal tam 3 roky
Edit: casto ty streameri realny pocet subs atd moc nechteji zverejnovat ale obcas ano, staci se podivat na top 20 ks na twichi
Autorská citace #25
8.9.2019 12:42 - PetrH
Koho zajima: https://m.twitch.tv/directory/game/Dungeons%20%26%20Dragons de facto statisticka chyba nyni asi 160 lidi celosvetove, wow 75k, lol 70k jen pokec asi 60k
Autorská citace #26
8.9.2019 12:44 - Jarik
PetrH: TO bych ctěl vědět, s čím mám souhlasit (viz reakce na discord).
Ale já na discord Drakovin přišel kvůli zmínce na Kostce. Jak se to počítá v tvém průzkumu? :D
Autorská citace #27
8.9.2019 12:57 - PetrH
Nijak jen jsem zvedav zda nekdo prijde, kdo nezna kostku, ty jsi znama tvar;)
Autorská citace #28
8.9.2019 12:57 - LokiB
PetrH píše:
3.5 eura za predplatitele mesicne


jo, ok. to jsou lidé, kteří měsíčně zaplatí twitchi nějakých 5 euro za to, aby tvůj kanál mohli sledovat. to je rozdíl od YT, kde to je dost jinak.
ale jo, dobrý peníze pro streamery.

top lidi na twitchi mě až tak v tomhle neberou, protože relevance k CZ streamování RPG hraní je dost malá.
Autorská citace #29
8.9.2019 13:20 - malkav
LokiB píše:
To je celkem kruciální otázka ... jaký je vlastně účel?

No pro modré oči diváků to asi nebude. Osobně tipuji, že to bude průnik všech tebou zmiňovaných motivací. Ale to je fuk. Protože ať je pohnutka jakákoliv, přispívá to i k oné evangelizaci a můžeme takové aktivitě optimisticky držet palce, ne?
Autorská citace #30
8.9.2019 13:44 - York
Sirien: Trend nemusí znamenat revoluci. A a může bejt klidně lokální.

Na RPG fóru je opravdu v poslední době trendem oldschool, v tom má ShadoWWW pravdu. Na

Kostce jsou to zase překlady (hlavně DnD 5e, ale teď už i Shadowrun/kyberpunk).

Streamování je rozhodně výraznej globální trend a začíná se to projevovat i u nás.
Autorská citace #31
8.9.2019 13:47 - Jakub88
Twitch má v tomhle opravdu potenciál... Kdybych neměl "pokoj"v obýváku a k živýmu hraní se dostal jednou za uherák, asi bych vážně uvažoval o tom, že to taky zkusím. Mít dobrou partu, u někoho místo na hraní a možnost nahrávat v klidu, tak jdu taky do kanálu a peru to na YT, Twitch i Fb HnH... (Poznámka odkazovateli: Přišel sem z Discordu Mytaga, překvápko!)
Autorská citace #32
8.9.2019 16:28 - sirien
malkav: těch projektů už sem skutečně viděl hodně. Dokončených bylo minimum a z toho minima stála za řeč jen menšina. To dá vcelku perspektivu.

Obdobně sem už viděl zástup lidí co mrmlali že skepticismus nepomáhá a jak je vstřícnost konstruktivní. Historicky to ve skutečnosti nehrálo moc roli a jestli tak spíš naopak - neustálá snaha o vstřícnost nikdy nevedla k tomu že by vzniklo něco navíc (i když zástup neúspěšných tvůrců se místy navzájem plácá po zádech dodnes), zato ten skepticismus u věcí co skutečně vznikly mnohdy pomohl tyhle věci vybrousit a udělat lepší.

Hodí se dodat že tradice skepticismu na Kostce a úspěšná rezistence snahám o prosazení sluníčkovitosti o kterou se tu neustále sem tam někdo snaží stojí za tím, že místní projekty mají dost nadprůměrnou úspěšnost dokončení plus navíc dost nadstandardní kvalitu. Včetně těch, kterých se nijak neúčastnim, hodí se dodat. Tzn sorry, ale asi u svého cynického skepticismu zůstanu, přijde mi značně konstruktivnější. Participation trophies si zájemci musí asi vyzvednout na jiné adrese.
Autorská citace #33
8.9.2019 16:49 - efram
Se mi libí jak jsou ty příspěvky věcné a adresné. Jak je optimismus hned nálepkován sluníčkářstvím. Hned to má jiný rozměr. Fakt si nemyslím, že by Malkav až tak moc nabádal k bezbřehému optimismu.
Autorská citace #34
8.9.2019 17:29 - malkav
sirien: řekl bych, že konstruktivní kritika má mnohem blíže k myšlence podporovat projekt, než na něj pohlížet skepticky ...
Autorská citace #35
8.9.2019 17:31 - ShadoWWW
Sirien: Vím, jak to myslíš, ale nutno říct, že na počátku těch velkých věcí stál vždy optimismus, ne skepticismus.

Aeris píše:
Takže ponúkam ukážku mojich prekladateľských schopností: Preklad prvej strany 4E Quick-Start Rules zo Shadowfellu

Malabar píše:
Aeris:No tak tomu tedy rikam rychlost :) Pekna prace, jen tak dal ;)

Alnag píše:
Dobrá práce. BTW: Ten Pán Jeskyně - vy neříkáte Dějmistr? :))


Tyto pozitivní ohlasy (a to vybírám jen ty první) zažehly překlad DnD 4E, na který pak úspěšně navázal překlad 5E.
Autorská citace #36
8.9.2019 17:32 - mrkew
LokiB píše:
jo, ok. to jsou lidé, kteří měsíčně zaplatí twitchi nějakých 5 euro za to, aby tvůj kanál mohli sledovat. to je rozdíl od YT, kde to je dost jinak.
ale jo, dobrý peníze pro streamery.


Abych to uvedl na na pravou míru. Na jak Twitch tak Youtube je na sledování zdarma (až na pár vyjímek). Twitch má dlouhodobě, možnost subu, finační odměny pro streamera, dlouho dobu to bylo pro partnery, čti velké streamery, teď to muže mít skoro každý. Nepartner má 50% ze subu před zdanění. Youtube zavedl to samé, možnost podpořit autora finančně přímo, plus má jak na twitch různé emoty a badge jako odměnu (nevím jak to přesně funguje, na YT už netvoříme pár let a v té době to tam ještě nebylo) a nevyužívat stránky 3. stran, patreon atd. Tam YT utíkali peníze.

Jinak pro svou komunitu používáme dost Discord už 3. rokem snad, pomáhá nám to udržovat komunitu i mimo stream v tématických roomkach a také tak provádíme různé hlasování a sbíráme různorodý feedback a nápady. Za nás lepší než FB a Instagram, kde ta zpětná vazba je horší, ale bohužel je to značně uzavřená komunita, nefiltrujete to do světa a nemáte tak velký dosah.
Autorská citace #37
8.9.2019 17:32 - Jerson
Přitom je docela zajímavé, že RPGF má pověst fóra, kde všechno rozeberou a smetou že stolu, nikoliv podporujícího přístupu.
Nicméně osobně mám dojem, že projekty na RPGF jsou buď one man show, nebo skončí pro rozpory a nezájem (tvorba světa, tvorba pravidel Dračáku), tedy s výjimkou Drakkaru, zatímco na Kostce jde v polovině případů o projekty skupinové, v druhé polovině o jednotlivce, ale jsou spíše dokončované. Drobný rozdíl je, že ve většině případů jde o překlady.
Autorská citace #38
8.9.2019 17:45 - LokiB
ShadoWWW: padlo to tu již vícekrát, fakt nemá moc smysl srovnávat překladatelské projekty s jinými tvůrčími. Dynamika, průběh, rizika, překážky ... to je prostě úplně někde jinde.

Navíc u překladů, jak bylo vidět i ve zdejší anketě, je daleko větší tolerance a ochota konzumovat i to, co by podle mě u jinak tvůrčího projektu neprošlo.
Vezmi si, jak se tu rozbírá spousta chyb a chybiček u dobrodružství, u pravidel nebo třeba i u těch streamů. Problémy na stejné úrovni u překladů se tu moc neřeší a lidé jsou rádi a vděční, že překlad je.
U překladů se možná někde pohádáš o konkrétní termín či slovo, ale obecně ne o význam. Jakmile začneš tvořit něco vlastního, jsou takové spory daleko problematičtější a dokážou tým zcela rozložit. Atd.

mrkew: díky za upřesnění.
Autorská citace #39
8.9.2019 17:50 - malkav
LokiB: Souhlasím s rozdíly, které popisuješ. A teď k otázce - dělá se lépe když tě okolí podporuje, nebo když skepticky říká, že nevěří v dlouhodobý smysl tvé snahy? Samozřejmě to na tebe nemusí mít vliv vůbec žádný, teď jde o velmi silné zobecnění.
Autorská citace #40
8.9.2019 17:54 - LokiB
malkav: asi jak komu. nebo co bys rád slyšel? :) "jo, s podporou jde všechno líp!"
ani vlastně nevím, o jaké podpoře se tu mluví
podpoře streamerů, kteří si pro své publikum nahrávají hraní?
podpora lidí, co na RPGF jedou vlnu OSR (já tam nebyl, tak nevím, co přesně to tam obsahuje).
podpora tvůrců pravidel JaD a dalších?

chápu, že to má každý jinak, já žádnou potřebu podporovat první dvě skupiny lidí necítím :) dělají, co je baví, to je naprosto fajn, ale jinak je mi to úplně volný.
třetí skupina si podle mě podporu zaslouží, když je co podporovat.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084314823150635 secREMOTE_IP: 18.234.139.149