Volná diskuze

ShadoWWW
7.9.2019 13:57
RPG trendy
Chyběla mi tu na Kostce nějaká obecnější diskuze o RPG, tak jsem s dovolením založil tuto diskuzi. :)
Autorská citace #41
8.9.2019 17:58 - ShadoWWW
LokiB: Na RPG F ve své době taky vzniklo hafo překladů. Namátkou třeba Risus, Window, 3:16, Wushu Open, Fate 2e aj.

To bylo ještě v době, kdy svou práci dokončovali. ;)
Autorská citace #42
8.9.2019 18:14 - Jerson
malkav píše:
dělá se lépe když tě okolí podporuje, nebo když skepticky říká, že nevěří v dlouhodobý smysl tvé snahy?

Člověk by řekl, že se lépe dělá s podporou, ale mnohem lepší je vytrvalý (konstruktivní) kritik detailista, který je ze začátku silně skeptický.
V praxi totiž podpora znamená virtuální poplácání po zádech a vyjádření ve smyslu "dobrý začátek, pracuj na tom a těším se na finální hratelnou verzi" následovanou tichem. Dotyčný "podporovatel" si dané dílo ani pořádně nepřečte a určitě nemá chuť číst ho podrobně znovu, což kritik zvládá.

Pokud si tvůrce nemyslí, že sežral všechnu moudrost světa a jeho dílo je téměř dokonalé, staví vychytat pár drobností a překlepů, umožní mu tenhle skepticismus a kritika založená na podrobném studiu jeho díla napřed ujasnit si, co vlastně, dělá, proč to dělá a jak to dělá, a následně co, proč a jak by dělat měl, přičemž to vůbec neznamená, že by musel přijmout názor kritika a dělat něco úplně jiného.

Navuc kritik netrpí tím, že by se zamilovával do svých nápadů a odmítal je pro zlepšení díla zahodit, což se případným aktivním podporovatelům či spolutvůrcům stane snadno. A také vidí chyby a zbytečnosti, které podporovateli uniknou.

Úplně nejhorší je nezájem, se kterým se v poslední době setkávám na RPGyf a v menší míře i tady. Kritika dokáže vyprodukovat třeba 130 stran diskuse plně využitelných nápadů, ignorace nevyprodukuje nic.
Autorská citace #43
8.9.2019 18:20 - LokiB
ShadoWWW: nějak Kostku a RPGF nerozlišuju. Nevím, kdo všechno je tam i tady, koho počítat do tam, koho do tady. Já si před pár lety vybral tohle, protože mě to zaujalo nějakou hádkou Jersona se sirienem :) Ale jako zas nemá čas sledovat X platforem, takže dokud mě něco absolutně neotráví, tak jinak ani nekoukám.
Ale zas nemám tu historii sporů mezi RPGF a Kostkou, takže vůči RPGF žádné předsudky nemám :)

Vlastně ani nevím, na co jsi svou poznámkou z #41 mířil ;)
Autorská citace #44
8.9.2019 18:28 - malkav
Jerson: Nezaměňoval bych kritika a skeptika, jak jsem tu už napsal.
Autorská citace #45
8.9.2019 18:55 - efram
Z dlouhodobého hlediska je hlavne dulezite mít dobre vyvazený tým, který pracuje v dobré atmosféře vzájemné kooperace.

Predikovat že konstruktivní kritik je to nejlepší a zároveň tvrdit, že všichni ostatní si to ani nepřečtou, je dost zvláštní Jersone.
Autorská citace #46
8.9.2019 19:35 - LokiB
efram: sorry, ale to jsou takové nic neříkají floskule. asi jako kdybych řekl, že z dlouhodobého hlediska je nejlepší mít pracovitého génia, který to prostě celé sám, rychle a dobře udělá :)
Autorská citace #47
8.9.2019 19:44 - efram
To nejsou nic neříkající floskule. tedy pokud jsi neměl na mysli odpovědi jiných :). Je dokázáno, že lide snesou daleko horší práce v dobrém kolektivu než naopak. A dalo by se to rozebírat dál. Počtem pracovníků v týmu počínaje a konče formou diskuse. Ale vy byste zase chtěli CVI a statistický přehled z několika zemí a napříč ročníky. Takže LokiB sorry :)
Autorská citace #48
8.9.2019 19:57 - LokiB
co s tím má společného, že lidé snesou daleko horší práce v dobrém kolektivu? tohle tak nějak není diskuse o práci v kamenolomu či koncentráku, aspoň jak jsem to pochopil já :)

pro mě je "dobře vyvážený tým" zhola nic neříkající floskule, sorry;)
Autorská citace #49
8.9.2019 20:31 - malkav
LokiB: On to Jerson (a přiznám i svůj podíl na tomto vývoji) posunul do poněkud obecnější roviny. A eframovo vyjádření chápu tak, že pokud člověk cítí podporu (má vyvážený tým a ne jen skeptika, který nevěří ve výsledek), pracuje se mu prostě lépe i na složitějších věcech (horší práci).

Jerson: Podle mého názoru skepse k projektu (jeho výsledku) dost omezuje objektivitu. Stejně tak ale i přílišné nadšení, v tom se s tebou samozřejmě shodnu.
Autorská citace #50
8.9.2019 20:37 - Lethrendis
Skeptika, co nevěří ve výsledek, je nejlépe zcela ignorovat :)
Autorská citace #51
8.9.2019 21:01 - efram
LokiB

pevně doufám, že ti malkavovo upřesnění bylo jasnější. Není potřeba používat pojmy, které nejsou na místě. Takže sorry
Autorská citace #52
8.9.2019 21:07 - LokiB
jakože vyvážený tým je: autor, optimista, skeptik?
Aha ...
Autorská citace #53
8.9.2019 21:41 - PetrH
Obecny nesvar vsech diskuzi - puvodni tema fuc, plevel na 15 postu tema kritik skeptik...jak se techto nesvaru zbavit? Hmmm. I tento post je vlastne plevel.
Autorská citace #54
8.9.2019 21:45 - sirien
ShadoWWW: mezi nadšením lidí, co projekt dělají, a optimismem těch, co projektu přihlíží, je značnej rozdíl. Úspěšný projekty stojej na tom prvnim.

Doba, kdy na RPG F vznikaly věci, na který vzpomínáš, byla doba, kdy RPG F bylo dost jiný fórum. Prozačátek to nebylo RPG Fórum, ale CzechDnD Fórum a bylo pod vedením Alnaga a původní CzechDnD crew. S tím jak se tohle měnilo těch úspěšnejch projektů průběžně ubejvalo a tradice té původní komunity pak navázala tady na Kostce.


malkav: a já zas myslim, že podporovat projekt bez kritiky a skepticismu může bejt nadšenecky křiklavý, ale těžko konstruktivní a v důsledku to ani ničemu nepomáhá - cheerleaders sou hezký na pohled (když sou hezký na pohled), ale to je tak všechno. Což řikám ne tak jako odhadem, ale ze zkušenosti.

To trochu slovíčkařící rozlišování mezi kritikou a skepticismem mi přijde mnohem víc o tom, jak moc by kdo chtěl kritiku a obecně komentáře v rukavičkách, než o tom, jak moc skutečně je nebo neni konstruktivní.
Autorská citace #55
8.9.2019 22:05 - efram
nemyslím si, že by byla diskuse o cheerleaders. Svadis diskusi uplne jinam stejne jako LokiB. Pointa Malkavova postu je zcela jinde a myslim, ze to jasne osvetlil.
Autorská citace #56
8.9.2019 22:32 - Colombo
V prvé řadě je celá tahle diskuze silně OT.

Druhotně bych dodal, že valná většina projektů měla na začátku pozitivní ohlas i od Siriena nebo Jersona. Ten skepticismus přišel až po představení výsledků které často nekorespondovali s ohlášenou/proklamovanou kvalitou.

Discord je trend všude, v podstatě sjednotil všechny ostatní IM kanály (irc, telegram, skype, teamspeak, i různé fóra). Jak ShadoWWW ale napsal, je to IM, ne fórum, je to pro chitchat, ne pro nějaké hloubější diskuze a šíření informací které pak setrvají a budou dohledatelné.
Autorská citace #57
8.9.2019 23:40 - mrkew
Colombo píše:
ne fórum, je to pro chitchat, ne pro nějaké hloubější diskuze a šíření informací které pak setrvají a budou dohledatelné.


Souhlasím
Autorská citace #58
9.9.2019 00:18 - Skaven
LokiB píše:
padlo to tu již vícekrát, fakt nemá moc smysl srovnávat překladatelské projekty s jinými tvůrčími. Dynamika, průběh, rizika, překážky ... to je prostě úplně někde jinde.

Navíc u překladů, jak bylo vidět i ve zdejší anketě, je daleko větší tolerance a ochota konzumovat i to, co by podle mě u jinak tvůrčího projektu neprošlo.
Vezmi si, jak se tu rozbírá spousta chyb a chybiček u dobrodružství, u pravidel nebo třeba i u těch streamů. Problémy na stejné úrovni u překladů se tu moc neřeší a lidé jsou rádi a vděční, že překlad je.
U překladů se možná někde pohádáš o konkrétní termín či slovo, ale obecně ne o význam. Jakmile začneš tvořit něco vlastního, jsou takové spory daleko problematičtější a dokážou tým zcela rozložit. Atd.


Tesat do kamene!
Autorská citace #59
9.9.2019 08:36 - Corny
Ke vlivu různých actual play:
Jako člověk, co hodně sleduje Rollplay na youtube a lidi kolem toho, mám osobně za to, že byť různé streamy nebo videa z hraní možná nepřivádí do TTRPG komunity kdovíjak velké zástupy nových tváří (přecijen, lidi co se o to nezajímají mají asi relativně malou šanci, že se k nim takové médium vůbec někudy dostane), tak minimálně působí jako docela dobrá motivace pro ty, kteří se v komunitě již pohybují (ale třeba spíš pasivně), k tomu začíst něco podobného hrát nebo i dokonce vést. Případně se tímhle způsobem může člověk dozvědět o nových systémech a i tím s pozitivně namotivovat (ostatně jen díky různým actual play vím o Stars Without Number, Dogs in the Vineyard, Nightwitches, Pendragonu atd. a i chuť si tyhle hry zahrát byla z většiny vyvolána právě nějakými videi a podcasty).
Autorská citace #60
9.9.2019 11:44 - York
O přístupu k potenciálním autorům už jsem toho napsal hodně, takže se nebudu opakovat. Tady se můžete podívat, jak v praxi vypadá kritika, kterou považuju za velice přínosnou.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18980598449707 secREMOTE_IP: 18.207.136.184