Volná diskuze

crowen
1.2.2019 22:43
RPG Kuchyna
Keby ste nahodou mali niekto chut pridat sa k jubilejnemu 10. rocniku RPG Kuchyne, mate moznost.

RPG Kuchyna 2019 - pravidla a ingrediencie
Autorská citace #41
4.2.2019 14:06 - sirien
Loki: touché. Mělo mi dojít že si těmi krátkými posty které byly myšlené jako faktické poznámky nabíhám na vidle a dávám si za to pomyslných pár facek, ale brát to teď zpátky je už trochu pozdě :/
Autorská citace #42
4.2.2019 14:15 - Jerson
sirien píše:
Najděte si staré RPGčko Nicotine Girls (ideový předchůdce My life with Master) - postavy jsou všechny ženy a ta hra... je legendárně odlišná když jí hrají skutečně hráčky a když jí hrají hráči jako crossgender.

Můžu potvrdit, když jsem s téhle hře hrál mužské NPC (tuším režiséra), hráli to tři muži a vedla holka. Ta z nich kvetla také, protože na mou nabídku "roli dostaneš, když se se mnou vyspíš" dotyčný hráč řekl "jo, jasně." :-D

O to víc jsem zvědav, jak se do 1000 slov vejde popis ženského chování - kdyby to mělo být 1000 stran strojového kódu, řekl bych, že je to stručný začátek.

sirien píše:
jen mám tak nějak pochybnost, že by někdo fakt udělal něco podobného :D

Hej, to zní jako dobré koncepty na hru :-)
Autorská citace #43
4.2.2019 14:26 - York
sirien píše:
Na Tvůj osobní příspěvek a způsob kterým to pojmeš se těším zejména.


Těšíš se marně, RPG kuchyně se neúčastním.

Ke crossgenderu tu, tuším, nedávno bylo aktivní téma. Jako vypravěč se tomu nevyhneš a jelikož jsou na to hráči zvyklí, tak s tím většinou nebývá problém. Maximálně to občas vyzní divně, ale pořád míň, než kdyby v herním světě nebyly žádné ženy ;-)

Jako hráč jsem s tím už několikrát narazil, protože spoluhráči měli výrazně jiné očekávání, jak by měla ženská postava fungovat, a nedokázali se smířit s tím, že ji hraju jinak. Zajímavý je, že když jsem kdysi hrával ženské postavy v onlinovkách, kde se komunikovalo čistě textově a hráči si nemohli být jisti, kdo tu postavu reálně hraje, tak s tímhle nikdo problém neměl. Na mudu jsme dokonce měli jednoho hráče, kterej si k tomu vytvořil cover story pro své hráčské alter ego, včetně toho, čím se reálně živí a tak, a všichni byli několik let přesvědčeni, že to je hráčka ;)

Jak pojmout hru na tohle téma, toť otázka. Zajímavý by mohlo bejt, dát do pravidel, že se to hraje v rovnoměrně smíšené skupině, a pak nějak stavět na tom, že se můžou hráči ptát hráček, jak moc jsou jejich představy mimo, a naopak.

Třeba že hraju ženskou postavu a když dojde k nějakému zajímavému rozhodnutí, tak předám slovo spoluhráčce a zkusím pak odehrát to, co ona řekne, že by udělala. Asi bude těžký brát to vážně, ale mohlo by to bejt zábavný a možná i poučný. Kuchyňovky jsou většinou oneshotovky, takže nebude ani problém v tom, že by to nejspíš nebylo zábavný dlouhodobě.


edit: Hmm, zjevně jsem se nechal ovlivnit a uvažuju už v intencích toho, co padlo v téhle debatě. Předtím bych asi prostě nahodil nějakej vcelku neutrální scénář pro ženské postavy a nechal na hráčích, jak se s tím poperou.
Autorská citace #44
4.2.2019 14:32 - Log 1=0
Jerson píše:
Ta z nich kvetla také, protože na mou nabídku "roli dostaneš, když se se mnou vyspíš" dotyčný hráč řekl "jo, jasně." :-D

Upřímně, řekni mi, kdybys tuhle nabídku dostal jako herec od režisérky (pravděpodobnost o pár řádů nižší, ale stát se může) odpovíš "jo, jasně"? Já bych tedy neodpověděl.
Ve hře by samozřejmě záleželo i na tom, koho hraju, ale nepřijde mi to jako přirozená reakce.
Naopak si myslím, že spoluhráčky by s tím ve hře možná ani neměly problém.
Ony nemají problém brát rozsekání na kusy jako ekvivalent poslání do háje (ne že by na tom hráči byli jinak).
Autorská citace #45
4.2.2019 14:45 - Šaman
Záleží na settingu.
Kdyby mi někdo řekl - tamhle v tom jeskynnim komplexu přebývá tlupa teroristů a policejní jednotka kterou jsem tam vyslal se nevrátila. Dám ti sto tisíc a kalacha do začátku, když vezmeš pár kamarádů a vyčistíš to tam… Tak bych taky nešel :D

To už je pravděpodobnější, že se vyspím s režisérkou.
Autorská citace #46
4.2.2019 14:49 - MarkyParky
sirien píše:
Téma by teoreticky šlo využít k nějakým reflexím - např. můžete udělat herní kritiku současného 4th wave feminismu a "woke" hnutí v seriálové a filmové tvorbě, v níž všechny postavy jsou na začátku hry "silné ženské hrdinky" (tzn. brutální Mary Sue co nikoho nepotřebujou a sou ve všem dokonalý a... prostě Rey and shits) a mají namaxované všechny staty a tak a v průběhu hry ztrácí svou dokonalost ale výměnou za to získávají charakter a skutečné vztahy (chceš charakterový rys nebo vztah? Musíš si snížit trait...). Ideálně to můžete nadesignovat se symetrickou mechanikou která umožní i opačný styl hry - začít s charakterní hrdinkou a levelováním (tj. zvyšováním traitů za cenu zahazování skutečného charatkeru a vztahů) z ní tvoříte "moderní feministický ideál". Hru lze začít na obou stranách, ale cílem je dopracovat se k jejímu konci na opačnou stranu spektra. Samozřejmě tvorba skutečné kvalitní ženské hrdinky je zakázaná - tj. nesmíte odehrávat žádný vztah ani charakterový rys, za který předem nezaplatíte a využívání charakterových rysů a vztahů nedává žádné bonusy k akcím.

Sirien si právě vysloužil 10 bodů v kategorii otevřený design!


Ne, to byl jen takový vtípek. Já vlastně mohou tak nějak říct, že skoro se vším, co tady Sirien napsal souhlasím - a i když vidím jak za "ženskými hrdinkami", "hodnocením přidaných aktivit" i "limitem 1000 slov" dobré úmysly, tak cesta do pekel právě těmi dlážděna jest.

Taková medvědí služba cílům, které byly nejspíš vytyčeny. Kdyby ještě stály samy o sobě, tak bych třeba přemýšlel, jak se s nimi poprat, ale všechny dohromday vytvořilo neproniknutelnou zeď, kterou nejsem schopen prorazit.

Mám-li přemýšlet nad čímkoliv, co ženské centrální téma nepojme extrémně prvoplánovitě/zkratkovitě, pak je pro mě 1000 slov zoufale málo na to, abych předal čtenáři atmosféru hry, natož pak ještě herní mechaniku a pravidla. Jsou to čtyři normostrany :/
Autorská citace #47
4.2.2019 14:52 - sirien
Log: tohle ve skutečnosti přesně demonstruje, proč Nicotinky fungujou odlišně podle toho, jestli je hraje ženská, mužská nebo smíšená hráčská skupina. Ten způsob přemýšlení o věcech a i celkové pojetí té hry se dost liší.

Zároveň Tvoje úvaha a otázka na Jersona není moc validní a ukazuje problém tématu, který pracuje se stereotypizací a kulturními rolemi - já třeba znám (znal sem) pár holek, které by se s režisérem za roli klidně vyspaly (nebo i s někým jiným za mnohem míň). A jsou / byly i herečky které to udělaly. Tzn. tvrdit že to u té postavy nedává smysl je mimo. To co je v tomlhe případě problém není to co zahraješ (vyspí se nebo se nevyspí), ale jak to zahraješ, jak tu věc pak herně reflektuješ a jak to spojíš s charakterem té postavy. A to je ten moment, kdy se hráči a hráčky Nicotinek brutálně rozejdou.

Ono na druhou stranu zase jsou "mužská" témata která by nejspíš unikala uchopení valnou většinou hráček, jen kulturně je prostě tradice víc řešit "nepochopitelnost ženského myšlení muži" než naopak. Třeba brotherhood (zasazený do kontextu války nebo třeba kultury pouličních gangů) by mohlo být zajímavé téma.

Problém je, že gender témata jsou tak složitá na uchopení (jak obecně, tak následně mechanicky), že házet jí jako téma do amatérské soutěže mi osobně přijde vcelku mimo.


York: proč je crossgender u GM nebo z části i u hraného NPC něco úplně jiného než u PC se napsala už tuna textu. Každopádně nechápu, na co si zmíňkou o crossgender chtěl navázat.
Autorská citace #48
4.2.2019 14:53 - York
MarkyParky píše:
Jsou to čtyři normostrany :/


Hmm, to fakt moc prostoru nedává. Crowen těžce zneužívá toho, že se letos neúčastní jako autor, do tohohle by se neměl šanci vejít ani omylem :-)


sirien píše:
Problém je, že gender témata jsou tak složitá na uchopení (jak obecně, tak následně mechanicky), že házet jí jako téma do amatérské soutěže mi osobně přijde vcelku mimo.


Ingrediencí ale nejsou gender témata, ale ženské hrdinky. To není to samé.
Autorská citace #49
4.2.2019 15:04 - crowen
Ja som hlavne dal ten limit na 1000 slov preto, lebo sa mi casu popri troch detoch a praci zufalo nedostava, a precitat a zhodnotit niekolko 15-20 stranovych prispevkov by som v rozumnej dobe nezvladol, a nechcel som, aby to vyhnilo, ako naposledy.

A hru asi napisem, nesutazne ;-) Ja som cvicne pisal uz asi 2x 200 word rpg, a to je teda iny narez sa do toho zmestit.
Autorská citace #50
4.2.2019 15:24 - Log 1=0
Sirien:
Co se snažím říct je to, že taková postava je zahraná blbě. A to naprosto obecně blbě, bez jakéhokoli dalšího specifikování. Takhle se nikdo nechová, a pokud takhle někdo hraje, tak má vcítění do postavy nula celá nula nic.
Což jako nemusí být zle v některých stylech, ale Nikotinky pro něj podle mne nejsou určeny.
Autorská citace #51
4.2.2019 15:27 - LokiB
Log: to je dost silné vyjádření a neobstojí tváří v tvář příkladům, kdy se tak někdo choval.
Autorská citace #52
4.2.2019 15:28 - Šaman
Jinak teda s ženskými hrdinkami problém nemám a jestli to je známka feministické sluníčkovosti, nebo není, to by se dalo rozhodnout až se znalostí témat dalších ročníků.

Jestli byla témata "pomsta je hořká" a "vzpoura robotů", pak je to v pohodě.

Jasně, pokud by minulé téma bylo "i muži se mohou mít rádi" a předtím "chudoba cti neubírá", pak bych tu averzi proti tématu chápal.


(A to bych se počítal ke sluníčkářům, kdyby to bylo jak postaru: válka je vůl, hippie life, tráva a rock'n roll. Ti LGBT a vegani nám do toho sluníčkaření tahaj vážná témata… o která nikdo moc nestojí.)
Autorská citace #53
4.2.2019 15:31 - MarkyParky
Předcházející ročníky AFAIR žádná ústřední témata neměly. Jen ingredience.
Autorská citace #54
4.2.2019 15:33 - Log 1=0
LokiB píše:

Jako že se vyspal s režisérem, nebo to odmávl tak jo?
Autorská citace #55
4.2.2019 15:35 - sirien
Log: Jak se "nikdo nechová" je tvrzení takřka stejně silné jako jak se "všichni chovají" a to je velmi silný výrok, který by měl vyžadovat velmi silných argumentů - rozhodně silnějších než je prostá deklarace Tvého přesvědčení. Lidé se obecně vzato chovají takřka jakkoliv. Tzn. říct, že je nějaká postava zahraná obecně blbě je vcelku nesmyslný výkřik.

Problém Nicotinek není v tom co ty postavy dělají, ale - jak už sem psal - v tom jak to je prezentováno a reflektováno a co tím hráči vlastně vyjadřují. Ta autenticita té hry tam je prostě někde úplně jinde. Nejde o to, že by hráči nezvládli tu hru hrát, ale o to, že ta hra pak vypadá a hlavně vyznívá výrazně jinak.
Autorská citace #56
4.2.2019 15:45 - Log 1=0
OK, uznávám, že jsem s tím "nikým" přestřelil. Měl jsem říct, že takové chování je hrozně divné u kohokoli, a hráč má pravděpodobně atd.

Tady se trochu ztrácím. Jev je, že hráči a hráčky tu hru hrají jinak, nebo je to jinak okolím (včetně spoluhráčů) vnímáno?
Autorská citace #57
4.2.2019 15:49 - LokiB
Log: buďme tedy konkrétní. existují lidé, pro které je Jersonem uvedené chování v situaci:
Píše:
"roli dostaneš, když se se mnou vyspíš" dotyčný (hráč) řekl "jo, jasně."


akceptovatelné a reálné.

Šaman: ani LGBT a vegani nevadí, když to nikomu horem dolem nevnucují. Koneckonců, hippísáci, kteří by cpali každému jointa do ucha, by asi taky byli dost otravní. Mně nějaký průvod nevadí a vyjádření Paula McCartneyho o prospěšnosti vegetariánství taky ne.
Problém je, že v lidské společnosti jsou často ti společensky nejaktivnější a nejanagažovanější nějakým způsobem narušení (tedy standardně příčetný člověk nemá VĚTŠINOU tu potřebu něco vést, za něco bojovat atd.). Tedy do vedení všech aktivistických hnutí se nyní obecně dostávají častěji problematičtí lidé (tedy imho - statistiku na to nemám, kdyby ji někdo požadoval :)) ... a podle toho to pak i vypadá a dopadá.
Autorská citace #58
4.2.2019 15:57 - Šaman
Loki: Jasně, bylo to psané trochu s nadsázkou. Ale je fakt, že ještě před patnácti lety se pod označením sluníčkář myslel nekonfliktní hipík (nebo ten televizní moderátor co uváděl počasí a mějte slunce v duši), dneska se tím myslí demonstrant za práva menšin všeho druhu. I konfliktní (koneckonců ti jsou víc vidět)
Autorská citace #59
4.2.2019 16:08 - MarkyParky
Ještě jsem koukal na tu velikost svých Kuchyňovek:

Fantóm: 10 364 slov (netradiční, GMless, spíš storytelling => vyžadoval víc vysvětlování mechanik a příkladů)
Domů: 2958 slov (hodně klasické pojetí, stačilo vysvětlit mechaniku, navíc jednoduchou)
U Stolu: 4690 slov (psaná totálně z rychlíku, z nápadu co přišel za pět minut dvanáct před odevzdáním /doslova/, zcela absentující nějaké příklady nebo vysvětlení obtížných míst)
Autorská citace #60
4.2.2019 16:10 - sirien
Log: nádherně demonstruješ jeden z problémů všech podobných témat. Totiž to, co Ty považuješ za "hrozně divné" je pro někoho dalšího "vcelku uvěřitelné" a pro někoho ještě dalšího "něco co zná normálně ze života". Že to Ty neznáš ze svého okolí nebo že s tím hodnotově třeba nesouhlasíš je přitom věcně irelevantní.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.078005075454712 secREMOTE_IP: 44.222.249.19