Volná diskuze

krytah
20.1.2019 08:34
Dobré buildy D&D 5e
Ahoj, jednou jsem se rozhodl, že zkusím udělat co nejsilnější build do D&D
(rozhodně neříkám, že jsou nejlepší). Zatím jen pro první úroveň,
ale časem bych se chtěl pustit i do vyšších lvlů. Zde je odkaz na charakter sheety: https://drive.google.com/drive/folders/1cpsqn-p1OwqmhjIoyKrXiPdlTKGvettN?usp=sharing
Autorská citace #1
20.1.2019 10:24 - Log 1=0
Hm, co tě vedlo k tomu, dát skoro všem kladnou inteligenci?
Autorská citace #2
20.1.2019 10:30 - krytah
Je to vlastnost, pomocí které si všímáš věcí. Samozřejmě je na PJ/GM jak a jak četně to bude využívat, ale mně se to osvědčilo. Navíc to je většinou jen +1.
Autorská citace #3
20.1.2019 10:37 - Log 1=0
Ne, to je Moudrost. Ostatně proto je pod ní dovednost Vnímání. Proto má standardní Deník postavy pasivní Vnímání, ne pasivní Pátrání. Pátrání slouží k tomu, že něco prohledáváš. Protože tušíš, že by tam něco mělo být.
Autorská citace #4
20.1.2019 11:41 - krytah
To je pravda, jenže PJ/DM si velmi často žádají o hod na inteligenci, pokud chtějí zjistit, jestli si postavy něco automaticky domyslely nebo něco s něčím spojili. Také se to používá, pokud postava pokouší něco zpozorovat, což je u bojově založených buildů celkem časté.
Autorská citace #5
20.1.2019 12:14 - Log 1=0
krytah píše:
To je pravda, jenže PJ/DM si velmi často žádají o hod na inteligenci, pokud chtějí zjistit, jestli si postavy něco automaticky domyslely nebo něco s něčím spojili.

V životě jsem neudělal, v životě se mi nestalo. Ani jsem nikdy necítil potřebu si házet na to, jestli někomu něco secvakne. Buď to mám jako indicii pro hráče, nebo beru, že si postavy uvědomily co vidí. A není to nějak podporováno ani v příručkách a modulech. V kolika skupinách jsi to potkal?
krytah píše:
Také se to používá, pokud postava pokouší něco zpozorovat, což je u bojově založených buildů celkem časté.

Tohle je ukázkové použití Moudrosti(Vnímání)!
Jestli jako house-rule používáte pátrání místo vnímání, tak je to vlastně docela chytré, protože jinak je inteligence solidní dumb stat (pokud nechceš sesílat kouzelnická kouzla, samozřejmě), ale je to house rule, a asi by bylo dobré a něj upozornit předem.
Autorská citace #6
20.1.2019 12:17 - Maelik
Připomělo mi to tohle skladiště buildů. Některé jsou optimalizované k co největší síle, jiné spíše kolem nějakého konceptu či myšlenky.
Autorská citace #7
20.1.2019 12:27 - York
Log 1=0 píše:
jinak je inteligence solidní dumb stat


Hezkej překlep ;-)
Autorská citace #8
20.1.2019 12:37 - krytah
Také bych chtěl dodat, že ty moje pokusy byly o co nejsilnější build číselně, ne fluffově nebo tak, ale prostě co nejvíc munchkinskej.
Autorská citace #9
20.1.2019 12:42 - LokiB
Log 1=0 píše:
protože jinak je inteligence solidní dumb stat


obecně jsem za to, aby v dlouhodobějších kampaních byly používány mechanismy, které punishují za takový přístup.
Každá vlastnost postavy by měla mít v rámci reálného hraní svoje místo a každá by měla být poměrně rovnoměrně využívaná. Jinak je to za mě případ chybného designu hru.
Tedy postavy s nízkou inteligencí by měly narážet ve hře stejně často na problémy, které jim to způsobuje, jako postavy s nízkou obratností nebo silou či odolností.
Autorská citace #10
20.1.2019 12:55 - sirien
Charisma
- Bard
- Paladin
- Sorcerer
- Warlock

Wisdom
- Cleric
- Druid
- Monk
- Ranger

Intelligence
- Wizard
- Eldritch knight (fighter)
- Arcane trickster (rogue)
Autorská citace #11
20.1.2019 13:04 - krytah
Log 1=0 :Bylo to ve dvou hrách...
ze dvou. Ani jeden z těch dvou PJ/GM to neprezentoval jako houserule.
Autorská citace #12
20.1.2019 13:07 - LokiB
Log: Stránka 5 pravidel PHB

Dungeon Master (DM): OK, one at a time. Phillip, you’re looking at the gargoyles?
Phillip: Yeah. Is there any hint they might be creatures and not decorations?
DM: Make an Intelligence check.

A ano, to je celkem dobrý příklad. Hloupou postavu prostě některá spojení nenapadnou, i když hráči to bude jasné. A je fér, aby si holt taková postava třeba i naběhla, protože ji souvislosti nedocházejí. Ona to zas vyřeší pomocí svojí síly či jiných vlastností a schopností, jejichž tréninku se věnovala.
Autorská citace #13
20.1.2019 13:08 - Log 1=0
LokiB: Já s tebou v zásadě souhlasím, ale tohle je prostě designová díra, která v té hře je. Když si odmyslíme, že pro nějaká povolání je něco hlavní stat, tak to je nějak takhe:
Obratnost: Iniciativa, většinou OČ, časté záchranné hody proti magickým i nemagickým efektům, několik velmi užitečných dovedností.
Odolnost: Životy navíc, velmi časté záchranné hody proti magickým i nemagickým účinkům, včetně udržení koncentrace.
Moudrost: Vnímání, velmi časté záchranné hody proti magii s nepříjemnými efekty, pár dalších užitečných dovedností.
Charisma: Málo záchranných hodů, výhradně proti magii, ale s nepříjemnými efekty, spousta použitelných dovedností.
Síla: Celkem vzácné a většinou nějak fatální záchranné hody proti magickým i nemagickým účinkům, jedna dovednost, ale celkem použitelná, podmínky pro těžké zbroje, naložení.
Inteligence: Záchranné hody proti dvěma kouzlům a dvěma nestvůrám, pokud jsem dobře počítal, a pár dovedností, které vyžadují dost práce od PJ, aby vůbec měly smysl.
Vybalncovat tohle stojí víc energie, než za kolik to stojí.
Autorská citace #14
20.1.2019 14:41 - Kosťa
Log 1=0:
Inteligence je použitá u hledání pastí kde je potřebná fakt hodně na druhou stranu síla se používá o dost míň např. při úniku z chycení potvorou což ale dost dobře nahradíš akrobacií a nebo u kouzelníků od 3 lvl misty stepem. sílu jsem u kouzelníků dycky dával jako nejnižší stat a nikdy s tím nebyl problém, inteligenci naopak použiješ při hledání. A moudrost je důležitá když nechceš aby tě přepadli.
Autorská citace #15
20.1.2019 14:56 - Log 1=0
Příručka pána jeskyně, sekce Pasti píše:
Postava, která aktivně hledá past, se může pokusit o ověření Moudrosti (Vnímání) proti SO pasti.
Můžeš také porovnat SO na objevení pasti s hodnotou pasivní Moudrosti (Vnímání) každé postavy a určit, jestli si někdo z družiny všimne pasti během procházení.


Mimochodem, ty buildy jsou čistě 1. level, nebo je představa o tom, jak půjdou dál?
Autorská citace #16
20.1.2019 14:57 - Tarfill
Problém inteligence je v DnD zesílen i tím, že hned od první úrovně umí všichni číst a psát bez ohledu na zázemí, většinou pak ovládají i více jazyků. Kdyby se tohle trochu pořešilo, mohla by nízká inteligence způsobovat větší problémy...
Autorská citace #17
20.1.2019 15:02 - krytah
Log 1=0: Ty ve složce lvl 1, nebo jak to tam je, jsou jen 1. levelu, ale časem bych chtěl zkusit udělat jiné, které budou brát v úvahu i vyšší úrovně.
Autorská citace #18
20.1.2019 15:38 - LokiB
Log 1=0 píše:
Vybalncovat tohle stojí víc energie, než za kolik to stojí.


Nevím, přijde mi, že to za to stojí.
Systémy, které umožňovaly takřka zdarma minimalisovat nějaký atribut, bez toho, aby to mělo své herní důsledky, mi přišly vždycky v tomhle jako fail. Charisma v DrD a starších edicích DnD, Inteligence leckde.
Když už systém vlastnosti používá, což nemusí, tak by měly mít svoje místo. A používat inteligenci k tomu, aby hráč hrál svou postavu odpovídajícím stylem (ano, u vysoké inteligence či moudrosti to obtížnější), je imho namístě.
Třeba u Savage Worlds mi přišlo, že zrovna tohle mají lépe vyřešené a každá vlastnost tam má svůj význam a když budeš nějakou minimalizovat, což můžeš, tak to u té postavy pak je poznat, což je cílem.
Autorská citace #19
20.1.2019 16:59 - Rilkin
Log 1=0 píše:
Vybalncovat tohle stojí víc energie, než za kolik to stojí.


Pokud by někoho více zajímalo balancování významu atributů, tak doporučuji se podívat na přednášku Joshuy Sawyera Pillars of Eternity and Proper Attribute Tuning. Sawyer byl Game Director při tvorbě cRPG Pillars of Eternity a v přednášce popisuje cestu k systému, kde by neměly být špatné atributy. Například pak ve hře existuje zcela legitimní built, kde má "standardní" kouzelník největší sílu (zde might místo strength). Ne všechny myšlenky lze sice snadno převést z cRPG do TTRPG, ale v řadě základních úvah má podle mého názoru pravdu.
Autorská citace #20
20.1.2019 17:04 - Log 1=0
To vybalancování bylo míněno z pohledu tvůrce dobrodružství, ne pravidel, aby to nebylo zle pochopeno.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.078545093536377 secREMOTE_IP: 54.211.148.68