Volná diskuze

krytah
20.1.2019 08:34
Dobré buildy D&D 5e
Ahoj, jednou jsem se rozhodl, že zkusím udělat co nejsilnější build do D&D
(rozhodně neříkám, že jsou nejlepší). Zatím jen pro první úroveň,
ale časem bych se chtěl pustit i do vyšších lvlů. Zde je odkaz na charakter sheety: https://drive.google.com/drive/folders/1cpsqn-p1OwqmhjIoyKrXiPdlTKGvettN?usp=sharing
Autorská citace #21
20.1.2019 17:18 - Xeth
Na leccos se dají použít různé hody (na různé vlastnosti), podle toho, jaký přístup postava k řešení situace má. Klasickým příkladem v pravidlech je grapple, kdy se postava může vytrhnout (síla) nebo vykroutit (obratnost).
U výše zmíněných gargoyl lze opět použít vnímání (moudrost) i znalosti (inteligence). Pokud nějakou možnost DM přehlédne, může se hráč připomenout s vlastním způsobem pohledu na věc. DM pak může přistoupit na hráčovu představu.
Autorská citace #22
20.1.2019 17:22 - LokiB
Xeth: zjevně od tvůrců DnD bylo takhle připomenuto, že je dobré využívat i některé vlastnosti, které se mohou jevit jako zbytečné pro některé postavy.
moc nevidím důvod, proč pro toto používat zrovna Moudrost ... protože to není o vnímání, ale u dedukci, zda to docvakne. To co postava vidí, je tu asi jasné.
Tedy ok, chápu motivaci hráče moudré postavy to zkusit. rozumný hráč by mohl uznat, že některé věci holt bude muset řešit svými horšími schopnostmi a více riskovat selhání, než se snažit hledat důvody, proč by měl DM akceptovat jiný přístup.
Autorská citace #23
20.1.2019 17:38 - Xeth
LokiB: Postava si může všimnout některých detailů, které prozradí, že se jedná, když ne o přímo gargoylu, tak o něco, co není socha. Odtud všímavost. Znalost je pak přímo o tom, že postava toho netvora zná a ví, že se na ní ta socha nejspíš vrhne.
Autorská citace #24
20.1.2019 18:05 - efram
LokiB

nevím jestli neminu úplně myšlenku, ale nejlépe mi přijde vysvětlení INT a MOD právě při hledání něčeho skrytého. Zatímco přes moudrost se na to jde z pohledu - všiml jsi si, třeba i pasivně, tak u INT se na to jde směrem, že by mohl odhalit nějaké mechanismy, část mechanismu pasti nebo tajných dveří atd. Pořád ti to dává možnost GM zvolit co je vhodnější z povahy hledaného objektu. Nepřijde mi to úplně špatná myšlenka.
Autorská citace #25
20.1.2019 18:24 - LokiB
Xeth píše:
Postava si může všimnout některých detailů, které prozradí, že se jedná, když ne o přímo gargoylu


postava si toho všimne, ale nedojde jí to. efektivně by měla říc někomu inteligentímu "hele, hmm, tohle je je divné, co si o tom myslíš?" a inteligentní by řekl "ha, toho jsme si nevšiml, to je přeci jasné, že ..."

jenže každý chce hrát univerzální postavu, který si se vším poradí sama, že.
Autorská citace #26
20.1.2019 18:36 - Xeth
LokiB: Pokud si postava všimne stop zaschlé krve na zubech a hromádky kostí pod nimi, dá se předpokládat, že jí dojde (a já bych to hráči rozhodně uznal), že to, co vypadá jako socha, nemusí být obyčejná socha, a že bude nejspíš nebezpečná (ať už jako past či jako tvor).
Ten co gargoyly zná ale bude vědět přesně o co se jedná a nejspíš i nějakou tu silnou či slabou stránku.
Každý z těchto případů pak nejspíš povede k odlišnému postupu takové postavy, než kdyby k ničemu podobnému nedošlo.
Autorská citace #27
20.1.2019 19:26 - krytah
Já sekloním k tomu, že je na PJ/GM zdravém rozumu a hráčově výmluvnosti, která vlastnost se má použít.
Autorská citace #28
20.1.2019 19:34 - Šaman
U inteligence je problém v tom, že zatimco ostatní vlastnosti používají výhradně postavy (možná trochu s výjimkou CHA), tak různé hádanky a ložené nápovědy jsou často designované na hráče. Když dám postavám list se šifrovanou zprávou a dám ho reálně hráčům, tak chci aby si zaluštili kamarádi a ne aby si kouzelník hodil na INT, s přehledem přehodil a já jim to pak luštil za ně :D

U CHA může nastat podobný problém při vyjednávání, ale u nás už jsme si zvykli nejprve hodit a podle toho pak odehrát samotné jednání. Ale na dedukci v detektivce, na řešení hádanek a podobné záležitosti prostě z principu neházíme - to je zábava určená k řešení hráči, nikoliv postavami.
Autorská citace #29
20.1.2019 19:35 - LokiB
Xeth píše:
Pokud si postava všimne stop zaschlé krve na zubech a hromádky kostí pod nimi, dá se předpokládat, že jí dojde


Proš se to dá předpokládat? Bereme stále "hloupou postavu". Ano všimla si krvavých zubů i kostí ... ale prostě jí to nedocvankne, nemá dedukční schopnosti a nevyvodí závěr.
Takže hluboce nesouhlasím s tvým "dá se předpokládat" :) Nedá a nemělo by se. Ochuzuje to hru. Hráč si zvolil hloupou postavu, tak ať je smířený s důsledky, tedy že postava je hloupá. Dobrý hráč to dokáže a nemá s tím problém.

Však jo, ať si hráči zaluští ... ti, co hrají chytrou postavu to pak použijí. Jo, problém je, když budeš mít v partě samé krolly. Ale pak je na místě se smířit s tím, že taková družina hádanky nevyřeší.
Autorská citace #30
20.1.2019 19:49 - Šaman
LokiB píše:
Však jo, ať si hráči zaluští ... ti, co hrají chytrou postavu to pak použijí.

Jasně, že ve fikci to rozluští náš mudrc lékař a lékárník v jedné osobě (kouzelníka nemáme), zatímco šermířka bude hrát v hospodě kostky. Ale jaksi tam chybí ten wau moment:
- GM: Před vámi je tři stopy široká propast… Zloděj ala ninja: Já to přeskočím a navážu provazy. Wau.
- GM: Jsou to těžké zamčené dveře a na druhé straně slyšíte křik. Válečník: Vyrazím je! Wau.
- GM: Stráže si vás měří nasupeným pohledem a do hradu vás nepustí. Kněžka: Ja si s nimi promluvím… (Wau, pustili.)
- GM: A tady máte tu zprávu, kterou nesl posel… Mudrc: Já to vyluštím. GM: Ok, je mi jedno kdo, ale do příště by bylo fajn vědět, co se tam píše. :D (Ehm, k čemu je ta postava vlastně dobrá, když v boji a v divočině je furt v nějakém maléru a při luštění se taky neblýskne?)
Autorská citace #31
20.1.2019 20:02 - LokiB
Šaman: protože kdyby tam ta postava nebyla, tak si hráči zaluští, ale postavy na to nepřijdou :)
Autorská citace #32
20.1.2019 20:03 - Xeth
LokiB: To, že má postava jednu z vlastností lepší neznamená, že má druhou tragickou. Taková premisa tu snad nebyla. Ano, pokud by byla postava opravdu tupá, tak souhlasím s tím, že může mít problém s pochopením podobných souvislostí. V takovém případě pak DM může podat dané informace a zároveň hráče upozornit, že jeho postavě spojení nedošlo.
A kdo má rád házení si může samozřejmě házet na každou stránku všech situací (věřím ale, že mnoho DMů pod jeden hod na jednu vlastnost schová leccos i z jiných vlastností), a že hod d20 dokáže udělat odborníka i z ignoranta. :)
Autorská citace #33
20.1.2019 20:07 - LokiB
Xeth píše:
To, že má postava jednu z vlastností lepší neznamená, že má druhou tragickou.


Tak řešilo se, že Inteligence je dumb stat, tedy tragická :)
Autorská citace #34
20.1.2019 20:17 - Šaman
LokiB píše:
Šaman: protože kdyby tam ta postava nebyla, tak si hráči zaluští, ale postavy na to nepřijdou :)

A to právě že nikoliv. Nemohu po nich chtít, aby to jak rozluštili, tak i přehodili.
A to samé když třeba teď dostali nějaké stránky z Necronomiconu, kde je popis hlavního záporáka (ve skutečnosti několik obrázků bez textu). Mohl bych chtít nějaký hod na INT, aby se určilo kolik toho zjistili, ALE nepřipravoval jsem celý večer materiály i s detaily jen proto, aby postavy odhalili jen to hlavní, ale všechny detaily jim utekly. Ty obrázky vypráví příběh. A koneckonců už chci ze sebe vysypat ty věci, co se mi jako vypravěči honí hlavou už rok, ale nebylo s kým si o tom pokecat, protože spoilery :D

---
Ještě k té parté krolů: Pokud ta bude potřebovat něco vyluštit, tak to samozřejmě bude taky zábava pro hráče a pak je na nich, aby v rámci úvodní scény dalšího sezení odvyprávěli, jak to zařídili. Třeba jak chytili nějakého pocestného co vypadal chytře a dali mu to rozluštit (a protože proti nim vypadal chytře každý, tak to vyšlo až na popáté) :D
Autorská citace #35
20.1.2019 20:25 - LokiB
Šaman píše:
Mohl bych chtít nějaký hod na INT, aby se určilo kolik toho zjistili, ALE nepřipravoval jsem celý večer materiály i s detaily jen proto, aby postavy odhalili jen to hlavní, ale všechny detaily jim utekly


tedy - ušil sis na sebe bič a není z toho jak cesty ven. ok, tohle rozhodnutí ti neberu :)
tvým důvodům rozumím, jen si prostě pamatuju ty optimalizační hodokvasy s buildama v 3.5, kde postupně přibývalo featů, které ti umožnily nahrazovat jednu vlastnost jinou, tu v útoku tu v hodu na zranění ... a jaká to pak byla paseka. V tomhle je třeba celkem za mě výhoda Fate a spol, že se tomuhle pokušení hráči vyhnou
Autorská citace #36
20.1.2019 20:51 - Šaman
LokiB píše:

Spíš, když o tom přemýšlím, tak se málokdy stává, že nějakou standardní situaci napadne hráče řešit hodem na INT. Takže ta přichází na řadu hlavně v příběhotvorných věcech a při hlubším pochopení pozadí, což je věc, která se má stát (pro lepší zážitek všech).

Takže když je možnost přeskočit propast, nebo vyrazit zamčené dveře, nebo je odemknout paklíčem, nebo ukecat stráž u hlavních dveří, nebo proniknout v přestrojení, nebo tu stráž prostě vybít, tak jsou to z pohledu zábavy rovnocenné možnosti.

Ale projít dobrodružství tím, že všechno pobijí a nedozví se pozadí příběhu, to je na pytel. I pro GM.
Autorská citace #37
20.1.2019 21:20 - krytah
Ovšem je tu jedna výjimka, a to, pokud příběh byl pobít všechny a všechno. ;D
Autorská citace #38
20.1.2019 21:34 - Šaman
krytah: No, to už je lepší dát si Diablo po síti, ne? A vrchol rp je "Stay awhile and listen." :)
Autorská citace #39
20.1.2019 22:41 - Aegnor
Šaman píše:
Mohl bych chtít nějaký hod na INT, aby se určilo kolik toho zjistili, ALE nepřipravoval jsem celý večer materiály i s detaily jen proto, aby postavy odhalili jen to hlavní, ale všechny detaily jim utekly. Ty obrázky vypráví příběh. A koneckonců už chci ze sebe vysypat ty věci, co se mi jako vypravěči honí hlavou už rok, ale nebylo s kým si o tom pokecat, protože spoilery :D

Hej, já osobně bych hráčům hodil stopy (tj. ty obrázky), nechal bych je brainstormovat, přemýšlet, poslouchal je ... a když by si někdo požádal o hod, co z toho vymyslí jeho postava (a uspěl by), tak bych mu dal nějakou kritickou část, která je třeba nenapadla. Poukázat na detail, který jim nepřišel důležitý, říct "a tyhle dvě věci by dohromady mohli znamenat X" a podobně.

LokiB píše:
Inteligence je dumb stat

Obyčejně se mám pocit používá "dump stat". :-)
Autorská citace #40
20.1.2019 22:43 - LokiB
Aegnor: já to převzal po Logovi, aby bylo jasné, že mluvíme o tom samém ;)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.2749559879303 secREMOTE_IP: 107.23.129.77