Volná diskuze

Lorgren
30.4.2017 05:46
warlock a jeho pakt
Ahoj,
keď warlock uzavrie pakt v PHB je napísané že uzavretie paktu má vplyv na warlocka, vidí v tme, rozumie jazykom, ak uzavrel pakt s prastarým nemôže mu nikto čítať myšlienky ale má to aj iné účinky než tieto tri? Nemohol by warlock od tej bytosti s ktorou ten pakt uzavrie napríklad získať* večný život**?

*získať kvôli paktu, kvôli zmenám ktoré to spôsobili, ako "láskavosť" od tej bytosti, ako odmenu za vykonanie určitej úlohy atď
** večný život=nestarne, neumrie na starobu čiže bude žiť navždy(teda samozrejme umrie pokiaľ ho niekto zabije) alebo aspoň bude starnúť pomalšie(myslím že druid a monk má niečo také)
Autorská citace #1
30.4.2017 11:22 - LokiB
Toto chápu jinak ... ten popis v PHB dává představu, co postava "může získat" paktem. Ne že něco z toho přímo získá. Je to takový okecávání toho, že si pak hráč pro postavu vybere konkrétní kouzla a konkrétní schopnosti, které mohou obsahovat třeba právě vidění ve tmě atd, přesně jak je v pravidlech popsáno
Např Great Old One dá postavě na 1. úrovni Awakened Mind ... nebo jako Eldritch invocation si můžeš pak vybrat Devil's Sight, coz je to videni ve tme, atd.

Takze ten popis "3 moznosti" radeji ignoruj, v tom smyslu, ze je zavadejici ... neni to pravidlovy popis, postava toto neziska, jsou to jen priklady toho, co ziskat MUZE ...
Autorská citace #2
30.4.2017 15:52 - sirien
Hlavně bych na pakt nekoukal jako na nějakou statickou a jednou danou a dál neměnnou smlouvu jako když Faust prostě podepíše lejstro Mefistelovi, oštemplujou to u notáře a dál pak už jen jeden na druhýho házej právnický kličky.

Pakt by podle mě měl být chápanej spíš jako forma vztahu, kde obě strany průběžně vyjednávají na té druhé a postupně se to mění s tím, jak warlock leveluje. Tj. na 1. levelu je warlock jakože nějakej niemand kterýmu nějaká mocnost tak jako bez zájmu propůjčí trochu moci, protože jakože proč ne, že jo - ale zase ne moc, protože proč jako. S tím, jak se warlock stává mocnější (a významnější) se stává i zajímavějším partnerem pro onu mocnost, takže ona mocnost mu je ochotna nabídnout zase něco víc nebo to dát za "lepších podmínek" - logicky ale opět výměnou za něco co jí ten warlock nabídne zpátky.

Což je IMO dost důležitá věc u warlocka - osobně kdybych hrál warlocka tak bych byl asi dost zklamanej, kdyby mi DM čas od času nehodil do cesty nějaký ten požadavek od mého patrona nebo kdyby nechtěl abych se místy zachoval nějakým patronovi blízkým způsobem. Přičemž na prvních levelech to můžou být nějaké nicotnosti z pohledu světa, ale fakt otravné věci z pohledu samotné postavy (protože patron na postavu tak trochu jebe a ždímá jí kde může - ostatně nemá důvod mít nějakou důvěru, že by z ní dostal něco moc víc) a s tím, jak warlock leveluje, bych si představoval, že patron postavě "ustoupí" a nechá jí napokoji ohledně nějakých každodenních záležitostí, ale naopak po ní pak čas od času bude chtít něco významného.
Autorská citace #3
30.4.2017 16:13 - LokiB
sirien:určitě je to jedna z možností. odpovídá to vžitému pohledu fantasy DnD (resp. class_und_level) - nízká úroveň rovná se nýmand, jak se levluje, postava začítá být mocná a významná.

trochu to bude odlišné v případě multiclassů, kde začíná být otázkou, nakolik je pro Patrona rozdíl mezi Warlock 1 a třeba Rogue 10 / Warlock 1

Taky záleží na tom, jak daná skupina a GM který pakt vnímají ... třeba u Great Old One máš přímo psáno, že patron může být taky unaware of your existence, postava se sice dostala k prastarým tajemstvím a nějaký pakt tam vznikl, ovšem není tak očividný a osobní, jako když budeš klečet před Orcusem a slibovat mu věrnost výměnou za tu trochu moci, kterou ti dá.
takže to "plnění" ze strany warlocka nemusí být vynucované (jakkoli je taková možnost fajn pro interakci GM-hráč s dopady do hraní družiny), ale může být i jen z rozhodnutí samotného warlocka - on chce (může chtít) prospět plánům svého patrona, tak jak je on vnímá, i když mu je nikdo přímo nesdělil a pátrání po nich je třeba otázkou jeho osobního questu.

když některému hráči, který by si chtěl warlocka zahrát, nebude vyhovovat ten pocit, že "někomu slouží", tak se to dá postavit i bez toho.

No a tomu Mefistelovi bych se třeba v nějakym one-shotu snad ani taky nebránil :)

A pak ...konec konců, šílenců, kteří si mysleli, že někomu slouží a někdo jim našeptává, ale přitom to byly jejich myšlenky, co je hnaly kupředu, bylo na světě vždycky dost. Nejen na tom našem.
Autorská citace #4
30.4.2017 16:27 - sirien
LokiB píše:
trochu to bude odlišné v případě multiclassů, kde začíná být otázkou, nakolik je pro Patrona rozdíl mezi Warlock 1 a třeba Rogue 10 / Warlock 1

Hej tak jako je to nějak orientační. U Rogue 10 / Warlock 1 zase můžeš třeba říct, že ta postava je nějak mocná, ale její patron v ní necítí ten správný "zápal a oddanost věci", že.

A když patron o postavě pořádně ani neví, tak to je zas nějaká oblast okultního lore, kde ten "pakt" sílí s tím, jak ta postava proniká hlouběji a hlouběji do oněch temných nauk a učí se z nich čerpat víc a víc.


O co mi šlo je, že ten vztah prostě není statický, ale s časem se vyvýjí. A pokud tam není vazba nějaké služby a odměny, ale warlock čerpá a konzumuje ten pakt jiným způsobem, tak to pořád na něj může dávat nějaká omezení a nutnosti, byť jiného charakteru a v jiném kontextu. Ale prostě hrát warlocka který necítí existenci toho paktu mi přijde trochu jako hrát wizarda a ignorovat, že to je svým způsobem učenec co má ten spellbook atp.
Autorská citace #5
30.4.2017 17:47 - Log 1=0
Ďábel v jedné ČT pohádce píše:
Já vím, co se o nás mezi vámi povídá. Úpisy psané krví a podobné nesmysly. To není potřeba. Já pro tebe mám jen malý dárek, a je na tobě, jak s ním naložíš. Uvidíš, že nakonec mi někdo propadne.


Nebo může dát příležitost tomu, kdo má potenciál, a pak ho nechat, ať se předvede. Ono stačí dát zneuznanému malíři moc ovlivňovat davy, a kola se roztočí šíleným způsobem.

Nebo to může být ryzí protekce, jako v čertově švagrovi (a ani tam nakonec patron neodstrouhal).

Toho je hrozně moc, těch způsobů, jak to pojmout.
Ale neví, jak moc se tyhle úvahy kryjí s původním dotazem.
Autorská citace #6
30.4.2017 18:53 - LokiB
Log: jak jsem psal, podle mého chápání pravidel, se původní dotaz mýlil v tom, že popisnou část (kde se píše, co tak jako patron může třeba namátkou postavě dát), zaměnil za skutečně přidělené schopnosti, resp. jejich omezený výčet.
Tedy odpověď na původní dotaz je: patron warlockovi dává cokoli si tento vybere v částech, kde to pravidla umožňují (invokace, kouzla, ...), nebo kde to má natvrdo přidělené podle typu svého patrona (pact boon a další schopnosti)
Autorská citace #7
1.5.2017 11:32 - Lorgren
No možno som to splietol ale aj tak by ma zaujímalo či je možné aby warlock žil dlhšie než​ je normálna dĺžka života :D
Autorská citace #8
1.5.2017 12:04 - Merlin
Logren: Nehynoucí patron z FR: Nehynoucí přirozenost
Počínaje 10. úrovní dokážeš zadržet dech na neurčitě
dlouho a nepotřebuješ jídlo, vodu ani spánek,
ačkoliv stále potřebuješ odpočinek, abys odstranil
únavu, a máš prospěch z krátkého či důkladného odpočinku.
Kromě toho stárneš pomaleji. Za každých 10 let,
které uplynou, zestárne tvé tělo pouze o 1 rok a jsi
imunní vůči magickému stárnutí.
Autorská citace #9
3.5.2017 09:27 - Lorgren
Ďakujem za odpovede.
Ešte by ma zaujímalo ktoré z povolaní by ste my odporúčali? Rád v rpg hrám za postavu ktorá používa temnú mágiu a aj keď pomáha ostatným má skryté úmysly (chce stále viac a viac moci) warlock vyzerá tomu najbližší ale veľmi ho vydim hrať ako bladelock poprípade používa len eldritch blast (teraz neviem ako sa to píše :D) a vyzerá skôr ako kombinácia wizard/rogue nez normálny kúzelník tiež cleric s zlým bozstvom a domenov death napr ale ten je v podstate sluha a nepríde mi ako niekto baziaci po moci, sorcerer neviem možno tiež by mohol byť, wizard s nekromanciou možno?
Autorská citace #10
3.5.2017 10:43 -
Lorgren: Ono hodně záleží jak to podáš. Osobně bych mi warlock nebo kouzelník (jedno jakej) přijdou na tohle dobrý, protože má možnosti tu moc získat a dělat s ní unikátní věci. Bojovník na levelu x+5 je sice silnější než na levelu x, ale pořád to je jen chlápek, kterej fakt dobře umí s mečem. Možnosti kouzelníků (a do značný míry sesilatelů obecně) jsou úplně jinde.

Warlock + Eldritch blast + Agonizing blast invocation (+ možná Repelling blast invocation + případně Eldritch spear invocation) = Awesome
-Zejména proto, že na 5., 11, 17, dostaneš paprsek EB navíc, takže má slušný dmg output
-ALE pokud je družina bojově zaměřená a naopak vám chybí tulák nebo kouzelník, tak klidně vol spíš praktičtější invokace (Mask of many faces, Misty Visions a další typu "You can cast ____ spell at will")

Warlock + pact of blade = bad
Především proto že sílu/obratnost pro útok zbraní máš zpravidla nižší než Charisma (přes který útočí warlock s Eldritch blastem). Taky jinak nemáš moc možností jak ze svýho meče vytřískat něco víc než to základní dmg.
A taky házíš na životy 1d8 (to není vysloveně špatný, ale dobrý taky ne) a umíš nosti jen lezkou zbroj (to už špatný je).
Hlavní deviza Pact of Blade je, že je cool.

Pokud seš hnusnej munchkin, vezmi si Pact of Book. Ten Ti dá pár volných cantripů. Když jeden z nich bude z druidského seznamu Shillelagh, můžeš útočit kyjem nebo holí přes charisma. Pokud Ti teda nevadí, že útočíš kusem klacku, což je naopak hodně ne-cool.
Warlock u nás v družině to ještě zkombinoval s Booming Blade cantripem z Sword Coast Adventurer Guide a dost mě sral už na nižších úrovních.

Když už o tom mluvíme - pokud chceš hrát postavu, která má vedlejší úmysly a nechce bejt stoprocentně pro-družinová, ujisti se, že ostatní hráči jsou na stejný vlně a nebudou brát hraní vedlejších úmyslů postavy jako zradu od hráče. Možná to zkonzultuj s DM. Je určitá rovnováha mezi tím, mít zajímavou postavu s vlastní agendou a mít hajzlíka, kterej má radost z toho, že přechytračí družinu a obohatí se na její úkor.
Nechci tvrdit, že to je Tvůj případ, ale občas se to děje.
Autorská citace #11
3.5.2017 10:49 -
Píše:

Warlock + Eldritch blast + Agonizing blast invocation (+ možná Repelling blast invocation + případně Eldritch spear invocation) = Awesome

Píše:

Pokud používáte plánek a počítáte čtverečky, tak je Repelling blast spíš nutností než možností, s tím se dají dělat psí kusy.
Autorská citace #12
3.5.2017 11:08 - Lorgren
Jasné že nechcem byť úplný hajzel napokon je to spoločenská hra hrá sa v skupine. Ja sa len neviem rozhodnúť či warlock(ktorý má už v popise napísané ze uzatvára dohody s temnými silami aby získal väčšiu moc) alebo wizard(ktorý je zase všestrannejší než warlock)
Autorská citace #13
3.5.2017 12:10 - LokiB
tak to nemusí být přímo jen "temné síly" ... taková "Paní lesa" nebo "Vzdušná Královna" nemusí mít s temnotou a zlem nic společného ... záleží na kampani a dohodě s GM.
Stejně tak Great Old One může být zcela neutrální k "vašemu světu".

Mně na hraní warlock vyhovoval víc než wizard, ale je to asi individuální. Warlock dokáže být skvěle všestranný ... s Knihou a některými invokacemi má spoustu Cantripů a Rituálů a zvládne široké spektrum činností.

Někdo si staví i warlocky-bojové ... a není to špatný build, co se schopnosti týče, mě moc nebavil, je takový moc "přímočarý" :)
Autorská citace #14
3.5.2017 15:17 - Mildar
Dlouhodoby problem warlocku je ze to je trochu nudna postava. Ma hrozne malo kouzel a spise je to takovy jiny warrior. Jestli chces castit tak ber wizzarda a pribeh si k nemu dodelej sam
Autorská citace #15
3.5.2017 15:20 - ShadoWWW
No u nás ve skupině je hráč, co hraje černokněžnici pokaždé. Už několik tažení po sobě, i ve one-shotech. Prostě to povolání miluje.
Autorská citace #16
3.5.2017 17:06 - Lorgren
Mildar píše:
Ma hrozne malo kouzel a spise je to takovy jiny warrior. Jestli chces castit tak ber wizzarda a pribeh si k nemu dodelej sam
Či je nudný to neviem ale práve pre ten počet kúziel váham a uvažujem nad wizardom no uvidím
Autorská citace #17
4.5.2017 02:16 - Maugir
Mildar píše:
Dlouhodoby problem warlocku je ze to je trochu nudna postava.
Mohu potvrdit pravý opak. Warlock mě hodně bavil, protože místo aby se jen ztrácel v hromadě kouzel, z nichž většinu stejně použije nanejvýš párkrát za kampaň, dává možnost vyřádit se na paktových schopnostech a invokacích. Telepatická komunikace bez ohledu na jazyk, spousta opravdu užitečných prvolevlových kouzel at will (mluvení se zvířaty, magická zbroj, iluze, dočasné hitpointy atd.), možnost neviditelnosti ve stínech at will, čtení veškerého písma, atd.
Samotné získání takových schopností může být odehráno o dost zábavněji než wizardská klasika "Píšu si nové kouzlo." Dost mě třeba bavilo popisovat magický rituál, na jehož konci si můj warlock vyloupl oči a zasadil si do důlků bulvy poraženého démona, aby získal možnost vidět "očima boha" (vidění ve tmě, včetně magické, na 120 stop). Kromě toho je tam ta smlouva s něčím cizím, která opravňuje k vymýšlení spousty zajímavých věcí.
Píše:
Pokud Ti teda nevadí, že útočíš kusem klacku, což je naopak hodně ne-cool.
Mně připadá třeba tahle válečná palice dost cool. Když je hlavice warlockova kyje vyřezaná jako hlava jeho totemového zvířete a totemový duch mu pak pomáhá v boji, přijde mi to taky dost cool. (Můj warlock byl stylizován do kmenového šamana.)
Píše:
Pokud seš hnusnej munchkin, vezmi si Pact of Book.

Je fakt, že Pact of the Tome umožňuje jak dobrou zbraň (Shillelagh), tak zvířátko (Book of Ancient Secrets + Find Familiar), čímž ze slušné části obsáhne oba zbývající pakty a ještě přináší něco navíc.
Autorská citace #18
4.5.2017 10:02 - Mildar
Maugir píše:
Mohu potvrdit pravý opak.

Kdyz ty jsi maugire trosku vic roleplayerovy hrac. Ne kazdej to tak dokaze. Dokonce bych tvrdil ze by ses dokazal zabavit s jakoukoliv postavou. Ta moje poznamka byla minena pro typictejsiho hrace a brana z globalni shody americkych hracu(+ troska osobnich zkusenosti).
Autorská citace #19
4.5.2017 10:26 - Tarfill
Já taky souhlasím s Maugirem, černokněžník mě osobně přijde dobrej a i těch pár her, kdy jsem D&D hrál, tak byl v družinách černokněžník obsazen - častěji než klasický wizard a sorcerer... ;-)
Autorská citace #20
4.5.2017 12:02 - LokiB
Přiznám se, že myšlenku, že je warlock proti wizardovi nudnej, nechápu. Přišlo mi to v 5E spíše naopak. A to i ten zcela nebojový typ.
Navíc mi přišlo, že warlock má (aspoň na nižších úrovních, kde jsem ho hrál) slušnou variabilitu a dokáže, když hráč chce, fungovat i rozumně "bojově" + má celkem cool doplňující schopnosti.
Suma sumárum, mně přišel nízkoúrovňovej wizard nudnější (minimálně tak do 5. úrovně)
Autorská citace #21
4.5.2017 13:13 - ShadoWWW
LokiB píše:
Suma sumárum, mně přišel nízkoúrovňovej wizard nudnější (minimálně tak do 5. úrovně)

Myslíš do chvíle, než získá fireball? ;-)
Autorská citace #22
4.5.2017 13:15 - Aegnor
ShadoWWW píše:
Myslíš do chvíle, než získá fireball? ;-)

No vidíš, kdyby hrál wild magic sorcerera, tak může mít fireball s trochou haluze už na prvním lvlu :D
Autorská citace #23
4.5.2017 13:21 - LokiB
ShadoWWW: nee, myslím Clairvoyance, Gaseous Form, Major Image a Water Breathing :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.059793949127197 secREMOTE_IP: 3.87.133.69