Volná diskuze

B1rd
29.3.2017 10:53
Nastin hry - dnd 5e
Zdarek,

Rad bych neco dostal z hlavy a pomaha mi to napsat a mam rad, kdyz se na to koukne I nekdo jiny a upozorni me na pripadne nesmysly. Priznam se, ze si nejsem uplne jisty co z toho vyleze, ale pokud to bud emit 0 hodnotu, tak se to da smazat vzdycky.

Pozadi
  • Spiklenci (proradni slechtici + dvorni carodej) planuji sesazeni krale.
    Pomoci mocneho kamene zvaneho XY ozivi tisice let mrtveho carodeje, aby slouzil jejich zameru.
  • Carodej ma vlastni nazor a eventuelne odstrani spiklence nebo z nich udela sve loutky.
  • Pomoci magie a mece je kral odstranen a s nim vetsina jeho vernych.
  • Lid pod novym kralem a carodejem tahajicim za nitky trpi.
  • Pokud se nic nestane, carodejova moc bude tak velka, ze bude moct udelat neco hrozne evil.
Ehm. Mistni experti asi odhali hned odkud jsem plot sproste ukradl.

Hra
Hra by mela byt o ceste postav za MacGuffinem A (kouzelny kamen), ktery byl carodeji ukraden, protoze o nej maji zajem v podstate vsechny ostatni evil frakce a o ceste za MacGuffinem B (kouzelny mec), ktery by byl dostatecne mocny, aby carodeje zabil.

Carodej uz jednou zabit byl Mecem Bla, ktery vytvorilo Good NPC pred tisici lety. Good NPC je still around a mozna zvladne udelat druhy mec Blabla a nebo se ten puvodni najde, uvidime.)

Melo by to byt takove From Zero to Hero roadstory, kde jednotliva sezeni budou mit takovy serialovy charakter, kdy nektere nemusi souviset s main story a nektere naopak posunou main story.

Vitam jakekoli komentare ^^
Autorská citace #1
29.3.2017 11:08 - Mildar
Me se tam strasne libi ten plot twist kdy postavy si mysli ze hlavni jsou spiklenci a ve skutecnosti je za vsim carodej. To by mi bylo az lito zahodit. Napadlo me hned nekolik eventualit, ale toto by mohlo byt nejblize tvemu: Mladi hrdinove jsou najati Good NPC aby se zbavily tyranie slechticu. Po litem boji a vitezstvi zjistuji, ze Carodejovy otevrely cestu k vladnuti. Jsou vrzeni do kobky kde potkavaji pravy good NPC
Autorská citace #2
29.3.2017 11:14 - Aegnor
B1rd píše:
Pomoci magie a mece je kral odstranen a s nim vetsina jeho vernych.

Král je odstraněn čarodějem a jeho loutkami? Proč je explicitně zmíněn meč? To je ten meč Bla?

B1rd píše:
Carodej uz jednou zabit byl Mecem Bla, ktery vytvorilo Good NPC pred tisici lety. Good NPC je still around a mozna zvladne udelat druhy mec Blabla a nebo se ten puvodni najde, uvidime.)

Takže je Good NPC nějaký drak, elf nebo něco podobného? Přijde mi to takové trochu "lame"... hrdinové se snaží, snaží, snaží, měla by na nich být záchrana království... a najednou potkají nějakou mocnou entitu, která by to mohla vyřešit sama... ale nechce se jí, protože "fck it"?

Co kdyby se třeba blížili k místu, kde by měl být uložený meč Bla (mid-season finale, finále první série, když už jsi zmínil ten seriálový charakter) a místo meče by tam našli sepsaný návod, jak takový meč vytvořit? Je to taky ohraný až hrůza, ale přijde mi to logičtější, než přidávání nějakých random ultramocných NPC.
Autorská citace #3
29.3.2017 11:17 - B1rd
Ono to je tak i v te predloze, ten BBEG se po oziveni celkem rychle zbavi toho dvorniho carodeje a spiklenci jsou z toho trochu paf, ale jeste si porad namlouvaji, ze to maji pod kontrolou. BBEG je v tom nechava, protoze zatim se mu hodi, protoze zatim neni dost silnej a potrebuje je. No ale eventuelne jim to syrove oznami, ze uz tomu veli on. A je vtipny sledovat ty puvodni spiklence, jak si pomalu uvedomuji, ze to asi nebyl uplne dobrej napad a nakonec by se ho nejradeji taky zbavili.

Prijde mi, ze je tam dost velkej herni potencial a ze jak se do toho zapoji hraci, tak to v podstate muze dopadnout jakkoliv :)
Autorská citace #4
29.3.2017 11:25 - B1rd
Aegnor píše:
Král je odstraněn čarodějem a jeho loutkami? Proč je explicitně zmíněn meč? To je ten meč Bla?
to jsem jen fakt blbe napsal, myslel jsem proste ze carodej disponuje magii a spiklenci zase hrubou silou. omlouvam se za zmatek
Aegnor píše:
Takže je Good NPC nějaký drak, elf nebo něco podobného? Přijde mi to takové trochu "lame"... hrdinové se snaží, snaží, snaží, měla by na nich být záchrana království... a najednou potkají nějakou mocnou entitu, která by to mohla vyřešit sama... ale nechce se jí, protože "fck it"?

jo, takhle napsany je to dost lame. to jsem nepromyslel az tak do detailu, takze eventuelne to muze byt cokoli/kdokoli. pripadne se to da teda vyskrtnout castecne nebo cely.
Autorská citace #5
29.3.2017 11:25 - Tarfill
Mě zase přijde divný zapojit do hry meč Blabla, kterej má na čaroděje fungovat.
A proč má být všechno starý tisíce let? Nestačilo by pár stovek let?
Za tisíce let se taky může vyvinout třeba rovnou pistole nebo dělo a meč bude už k ničemu... nehledě na to, že čaroděj se dá zabít jistě i něčím jiným - třeba jiným kouzlem, rituálem, speciální obětí apod... ale meč... to je taky docela ohraný ne?
Jinak je mi to samozřejmě jedno, jen říkám, jak to na mě dýchlo...
Autorská citace #6
29.3.2017 11:28 - B1rd
Mel jsem teda predstavu, ze je to spis nekdo, kdo to umi vytvorit, ale machani s tim mecem je mimo jeho oblast. Ale jestli to je moc cheesy, tak bych to fakt skrtnul.
Autorská citace #7
29.3.2017 11:31 - Jarik
Mno a já si myslím, že družina postav na 0.level, by si takhle epický úkol nikdy nevzala na svědomí.
Pracoval bych s nimi jako se support jednotkou zkušenější družiny.
A třeba za hodně dlouho by se podařilo opozici zlikvidovat tu zkušenou družinu (Alfa team).
Teprve pak bych to převedl na úkol pro družinu, protože by v tom pravděpodobně již byli osobně zainteresováni: protože jedna postava se za ta léta zamilovala do šéfky Alfa teamu, druhá má v Alfa jednotce staršího bratra, třetímu se zničením Alfa teamu otevírá kariérní růst u dvora a ten poslední potřebuje najít u Alfa teamu kompro-materiály na svou osobu, aby nešel do vězení.

Ale hlavní příběh těch postav by byl o misích na nalezení pomocné suroviny, falešná sabotáž, ...
Autorská citace #8
29.3.2017 11:37 - B1rd
No jsem docela prijemne prekvapenej. Diky za feedback.
Autorská citace #9
29.3.2017 11:39 - Aegnor
Já mám akorát obecně tendenci šetřit nějakýma ultramocnýma prastarýma "deus ex machina"-like postavama. Stejně tak Tarfill má dobrou poznámku s tím časem. Třeba se podívej na Žambocha, konkrétně Dlouhý sprint a Vlk samotář, které jsou ze stejného světa s mezerou cca 400 let.
Autorská citace #10
29.3.2017 11:48 - B1rd
Aegnor píše:
Já mám akorát obecně tendenci šetřit nějakýma ultramocnýma prastarýma "deus ex machina"-like postavama. Stejně tak Tarfill má dobrou poznámku s tím časem. Třeba se podívej na Žambocha, konkrétně Dlouhý sprint a Vlk samotář, které jsou ze stejného světa s mezerou cca 400 let.

Jojo, ja mam stejnej nazor a kdyz jsem hrac, tak mi to vadi taky. Jak jsem psal, nemel jsem predstavu nejakyho profika resice. Poznamku s tim casem jsem vzal na vedomi. Ja jsem jen placnul random number, jakoze davno. (a tusim ze i v predloze to byly tisice let). Ale nemam problem udelat to rozumnejsi.
BTW nejakeho Koniase jsem dokonce cetl :)
Autorská citace #11
29.3.2017 12:30 - Sparkle
Taková spíš technická drobnost: podle mě bys neměl mít předem daný, že "toto bude mainstory". Spíš to tam dej jako skutečnosti (království vede prastarý zlý čaroděj s pohůnky, kteří už ho mají plné zuby, šel by zabít itemem A, jeho zvůle se zhoršuje a pokud se s tím nebude nic dělat, bude to mít horší a horší dopady na obyčejné lidi, navíc mu zrovna někdo ukradl item B a nenese to dobře) a nech tomu volný průběh, jak moc se na to hráči chytnou nebo ne. Může se totiž dost dobře stát, že se v průběhu kampaně upnou mnohem víc na nějaký jiný quest, který tam vyplyne z příběhu (třeba v 8. sezení potkají vlkodlaka, kterýho se oproti předpokladu rozhodnou ušetřit a pak se budou chtít stát taky vlkodlaky, což půjde jen když vykonáte něco epického pro bohyni lovu, a o novou kampaň je vystaráno), případně se taky můžou rozhodnout popasovat se s tyranií prastarého čaroděje odchodem do jinýho státu, který ovládnou a pak pošlou na čaroděje armádu, nebo ho nebudou chtít řešit vůbec... pak bys měl být připravený ten svůj "main quest" odsunout do pozadí.

Tím nesnižuju hodnotu té zápletky, je dobrý ji tam mít už jenom proto, abys měl co po ruce, kdyby hráče nenapadlo nic jinýho, co chtějí dělat. Tak jim tam hodíš event kdy jednotky zlého čaroděje ubližujou vašim blízkým NPC, nebo tak něco.
Autorská citace #12
29.3.2017 12:42 - Vojtěch
Hele, dobrý by byl i mimo magického meče i magický kámen, který umožní vytáhnout předmět v něm zaražený jen tomu, komu to jeho majitel na heslo určí. Dělalo by to z Merlina v Artušovské pověsti dobrého šejdíře (a mohlo generovat nějaké zábavné momenty kdy by se postavy snažily dostat k heslu, případně čarodějovu hůl zaraženou v kameni na změněné heslo, nebo banán v kameni, pokud má družina schopného zloděje) :)
Autorská citace #13
29.3.2017 13:13 - Aegnor
B1rd píše:
No jsem docela prijemne prekvapenej. Diky za feedback.

No ještě si počkej, až ti to rozcupuje Sirien.
Autorská citace #14
29.3.2017 13:26 - Jarik
Mně se líbí, jak je tu už asi 10 verzí, jak ten příběh řešit.
A úplně z toho cítím, jak to každý řeší podle svého stylu hraní, podle návyků, které si odnesl z hraní, apod.
Autorská citace #15
29.3.2017 13:28 - B1rd
Aegnor píše:
No ještě si počkej, až ti to rozcupuje Sirien.

Ja to tu semtam sleduju a Siriena znam i z jinych webu, takze jsem pripravenej a trochu jsem vedel co cekat :) a ono je to fakt dobry, kdyz ti to takhle semele kolektiv, alespon teda me to funguje.
Autorská citace #16
29.3.2017 14:04 - sirien
V zadání máš dva čaroděje (dvorního a mrtvýho) - nějak si nejsem jistej, kterej z nich že to má bejt ten, co to tam nakonec profackuje (asi ten mrtvej?)

Celkově mi ten background přijde takový nemastný neslaný - zajímavější by mi přišlo začít hrát hru přímo na onom královském dvoře v době, kdy se ty intriky připravují a provádějí. Normálně si odehrát boj se spiklenci, do kterého pak zaintervenuje onen mrtvej čaroděj, postavy musí utéct a pak ho teprve nějak řešit.

Nebo tomu dát nějakej twist že čaroděj se ukáže nebýt jedinou evil silou a že třeba všichni tihle evil týpci sou hrozně hustý, protože čerpaj sílu z nějaké trhliny do jinam nebo z nějakého umírajícího boha nebo tak něco a že ve skutečnosti ostatní evil síly už to měly na háku (potají, aniž by si toho někdo moc stihl všimnout), ale ten evil čaroděj co se vrátil ve snaze dohnat jejich náskok jim to hrozně zmrvil a teď sou všichni nucený vyložit karty a hrát otevřeně, takže ve skutečnosti ten evil čaroděj svým způsobem dal vůbec světu možnost se zachránit a postavy pak budou muset kličkovat mezi několika evil stranama a snažit se udělat něco s tím zdrojem ze kterého čerpají sílu, aby je sestřelili všechny naráz na normální úroveň, na které si s nimi zvládnou ostatní momentálně upozaděné mocnosti světa poradit.
Autorská citace #17
30.3.2017 00:22 - Gurney
Píše:
Pozadi
-Spiklenci (proradni slechtici + dvorni carodej) planuji sesazeni krale.
Pomoci mocneho kamene zvaneho XY ozivi tisice let mrtveho carodeje, aby slouzil jejich zameru.
-Carodej ma vlastni nazor a eventuelne odstrani spiklence nebo z nich udela sve loutky.
-Pomoci magie a mece je kral odstranen a s nim vetsina jeho vernych
-Lid pod novym kralem a carodejem tahajicim za nitky trpi.
-Pokud se nic nestane, carodejova moc bude tak velka, ze bude moct udelat neco hrozne evil.


Hele a tohle je současný stav, tj bod ve kterém má celá kampaň začít? Sice se to jmenuje "pozadí", ale podle toho budoucího času to není úplně jisté.

Pokud ano, tak bych si hlavně připravil strany celého konfliktu - vidím tam vzkříšeného čaroděje a jemu věrné přisluhovače*, spiklence (zatím se nejspíš tváří, že jsou s čarodějem, ale nejspíš už kují plány jak ho odstranit) a pak loajalisty, věrné původnímu režimu. U těch stran by si asi chtělo vymyslet ke každé 2-3 významné NPC, které je vedou. Zatím není potřeba psát staty (alespoň dokud jim akutně nehrozí setkání s hráčskými postavami), ale asi by bylo dobré mít představu o jejich schopnostech, především u toho vzkříšeného čaroděje (je to wizard 20. úrovně, nebo se tak jenom tváří a ve skutečnosti se ještě neoklepal z vlastní smrti? a je doopravdy zabitelný jen za nějakých podmínek či dokonce jen pomocí jedné určité zbraně ** ). A když jsme u toho, staty pro nějaké generické postavy (povstalec/voják, uzurpátorův velitel, ...) se hodí vždycky, ale ty najdeš v bestiáři. Tohle je jako "globální" background naprosto dostačující, další věci má smysl dopracovávat teprve když se k nim postavy dostanou.

Co potřebuješ dál jsou hrdinové tj. hráčské postavy. Záludná otázka na úvod - chcete hrát epický příběh o vyvolených nebo drsný příběh, kde postavy umírají a hrdinové, kteří celou věc začínali, nemusí být ti samí, kteří ji dokončí? Obojí má svoje výhody, takže na tomhle je asi nejlepší se domluvit s hráči a zvolit podle toho buď variantu, že postavy na 0HP jdou automaticky do bezvědomí jako stabilizované (a namísto smrti se probudí v nějaké hodně špatné situaci) nebo normální 5e pravidla pro umírání a smrt (případně nějakou úpravu z DMG/PPJ, pokud by jste chtěli udělat věci obzvlášť drsné).

Druhá věc ohledně hráčkých postav, vždycky je dobré být na stejné vlně ohledně toho, jaké postavy si vytvořit, aby mezi sebou (a se zamýšlenou kampaní byly kompatibilní). Vzhledem k tomu, že pravděpodobně nechceš, aby se to celé zvrhnulo například v pirátskou kampaň o kontinent vedle (ano, tohle je extrémní příklad), je ideální se s hráči dohodnout na tom, že jejich postavy by měly mít nějaký důvod bojovat proti vzkříšenému čaroději uzurpátorovi a které jsou ochotné na tom spolupracovat (alespoň do té doby, než bude svržen, přímo v lásce se navzájem mít nemusí).

Alternativou (pokud svoje hráče dobře znáš a víš že s tím budou ok, je postavit je rovnou do situace, kdy jim uzurpátor a jeho přisluhovači něco zlého provedl. Prostě klasický "elderscrollovský" začátek, kdy se probudí v zajetí (v dungeonu, v dole, cestou na popraviště, ...) a je třeba s tím něco udělat.

Což mě přivádí k prvnímu dobrodružství, který uvede nějaký okamžitý problém, který postavy musí začít řešit. To může být ono "jste ve vězení" (dobré zvlášť pokud hráči mají rádi prlézání dungeonů) nebo nějaký "venkovní" problém - například "uzurpátorova armáda dorazila zlikvidovat poslední zbytky odporu ve vašem okolí (tj nejspíš i hráčské postavy) a přitom agitují v jeho prospěch i mezi obyvatelstvem (protože je cool mít i nějaký problém, co se nedá tak úplně řešit zbraněmi) a přitom staví ve vaší provincii divné obelisky (protože záhady a otázky jsou to co hráče motivuje, aby příště přišli znova, a dozvěděli se víc). První dobrodružství nejspíš bude dýlovat je s jedním z těchto problémů (ve výše uvedeném případě ty protipovtalecké razie nejspíš), ta další potom s těmi ostatními, důležité je, že kampaň začne někam směřovat a dostane setrvačnost. Časem bude potřeba dodělat nějakou další přípravu, ale na prvních 4-5 sezení by to mělo stačit...

* upřímně, dal bych tomu nějaký twist, aby to nebyli jen tak bezejmnenní poskoci, kteří jsou mu bezdůvodně věrní až do smrti - možná že pro všechny nejsou věci horší než za vlády starého režimu. Možná že kde dřív bez diskuzí vládla šlechta se teď přidělují úřady a hodnosti (vojenské i jiné) výhradně na základě schopností a výsledků. Možná že nějaká skupina, která byla dřív utlačovaná (elfové, sedláci, uctívači jiného náboženství, ...) je teď svobodná. Alternativně, pokud jdeš po archetypálním příběhu typu zlo vs. dobro (podrobné vysvětlení v tomto článku ...a mimochodem, co z toho chceš hrát bych hráčům přinejmenším oznámil dopředu a pokud bych si nebyl jistý co preferují, tak se jich prostě na férovku zeptal) si prostě může oživovat nemrtvé, kteří bez váhání plní jeho příkazy a terorizují všechny a všechno.

** jako popravdě, tady si můžeš totálně zjednodušit práci, pokud si prostě řekneš, že má staty a slabiny kostěje z bestiáře pro D&D 5e, byť třeba vypadá jako normální člověk

EDIT: jak to tak po sobě čtu, tak to zní strašně moc jako bych B1rda poučoval, dost možná o věcech, která sám dávno ví, ale píšu to i jako odpověď do diskuze o
Dobrodružství pod širým nebem...
nějaká inspirace se z toho snad i tak vytřískat dá.
Autorská citace #18
11.4.2017 16:38 - B1rd
Ahoj, trochu jsem to predelal. Protoze jsem idiot, tak nemuzu editovat puvodni post. Vsech reakci si vazim. Davam to sem, kdyby nekoho zajimalo jak to pokracuje.

Sigfried, kral Gothiru byl zavrazden. Trun uchvatil jeho bratranec Ulrik. Kdokoli se otevrene postavil na odpor byl byl popraven, zavrazden nebo posednut Zamorovymi demony. Ulrik nejednal sam, ale mel kolem sebe okruh spiklencu.

Yaztromo, kralovsky carodej, Sigfrieduv radce a pritel. Ziskal Krvavy kamen a propadl jeho temnemu vlivu. S pomoci kamene ozivil stovky let mrtveho carodeje Zamora. Touzi po ztracenem vedeni a zakazane magii.

Ulrik, kraluv bratranec, od malicka touzi sesadit sveho krale. Povazuje ho za slabeho. Jeho plan byl uchvatit korunu a vratit Gothiru davnou slavu. Sni o dobyvacnych valkach a risi sahajici od Severniho more k Jiznimu.

Dalsi spiklenci v pripade, ze budou potreba.

Valerian – bojechtivy slechtic.
Moidart – nenavidi Sigfrieda kvuli davne krivde.
Malikada – zavistivy bohaty mestan.

Zamor byl Krvavym kamenem priveden zpet k zivotu. Spiklenci se mu hodili, protoze znali pomery a disponovali cennymi zdroji. Konkurenci videl pouze u Yaztroma. Jeho magicke znalosti, ac smesne, byly preci jen hrozbou. Prakticky ihned po oziveni jej zlikvidoval a nahradil jeho misto ve spiknuti.

Twist: Co Zamor a v podstate nikdo nevi je, ze Yaztromo nezemrel uplne. V nejake forme existuje a nyni bez vlivu Krvaveho kamene lituje svych cinnu. Muze byt omezene napomocny.

Zamor naseptava Ulrikovi co chce slyset a slibuje mu moc a slavu. Ve skutecnosti vsak sleduje vlastni zajmy. Chce privest zpet prastarou risi Nerath a privest zpet jeji demonicke obyvatele, kteri byli v davnych casech porazeni a vyhosteni ze sveta lidi. Aby toho dosahl potrebuje obetovat zijiciho potomka puvodnich hrdinu, jez stali za padem Nerathu. Tim byl prave Sigfried. Krev je vsak slaba a na kouzlo nestaci. Nastesti ma Sigfried dceru.

Twist: Ktera je na uteku ze zeme pronasledovana Ulrikovymi vojaky a Zamorovymi psi. Desitka demonickych valecniku, kteri nepotrebuji spat, odpocivat a je velice obtizne je zabit.

Session One – Torgarska kobka
Druzina cestuje Sathulskou divocinou a hleda hrobku z davnych dob. Po prekonani jejich nastrah ziskaji drahokam cernocervene barvy. Uvodni hra, v podstate jen old school dungeon.

Session Two – Princezna na uteku
Udalosti druhe hry jsou o tri mesice pozdeji. Kral je mrtev a Ulrik besni, protoze mu princezna proklouzla mezi prsty. Postavam se zda stejny sen. Yaztromo je prosi, aby nasli princeznu a dostali ji do bezpeci.

Session X – Krvavy kamen
Kamen je Zamorovou slabinou. Pokud o nej prijde, je sance jej porazit.
Autorská citace #19
11.4.2017 17:04 - sirien
B1rd píše:
Protoze jsem idiot, tak nemuzu editovat puvodni post.

A ani tenhle :)

A není to protože bys byl idiot, ale protože si nevěnoval 30 vteřin (fakt ne víc) tomu vytvořit si account a přihlásit se se zaklikávátkem "pamatovat si přihlášení" :)

B1rd píše:
Twist: Co Zamor a v podstate nikdo nevi je, ze Yaztromo nezemrel uplne. V nejake forme existuje a nyni bez vlivu Krvaveho kamene lituje svych cinnu. Muze byt omezene napomocny.

Doporučuju nevybalit to na hráče jednorázově.

Ideální je nechat Yazm... Yaztm... Yaztroma* nechat působit skrytě. Nějaké nevysvětlitelné náhody (ideálně takové které ve hráčích vyvolají "wtf?" reakci ihned poté, co je ujistíš, že to nebylo GMovské deus ex machina ale součást příběhu), nějaká občasná posílení (mág, kterému se náhle obnoví spell slot nebo dva v kritické bitvě a cítí při tom "nával síly zvenčí" - ať si sám přemýšlí, jestli mu někdo pomáhá, nebo jestli propadá nějaké démonické korupci. Zajména, pokud předtím udělal něco, co by démonickou korupcí mohlo samo zavánět) atp.

Následně nahoď nějaké falešné stopy, které budou naznačovat, že za věcmi stojí někdo jiný. Např. sám Zamor, který takto ovlivňuje osud a manipuluje postavy tam, kde je chce mít (Ya...Yaztromova, jo, magie může mít trochu temný nádech potom, co prováděl atp.), aby se hráči třeba nějakou chvíli i snažili podobným intervencím ke své škodě bránit a třeba takovou pomoc odmítali a ztěžovali si tím život.

Teprve později je nech přijít na to, jak věci opravdu jsou, a budeš z toho mít hezky šťavnatý twist :)


*ale kurva proti takovejm ménům by měl ve fantasy světech existovat zákon. To je prostě vždycky totéž - nedá se to vyslovit, zapamatovat, napsat a kdokoliv takový méno má tak vždycky skončí jako hroznej záporák co pozabíjí statisíce.


B1rd píše:
Twist: Ktera je na uteku ze zeme pronasledovana Ulrikovymi vojaky a Zamorovymi psi. Desitka demonickych valecniku, kteri nepotrebuji spat, odpocivat a je velice obtizne je zabit.

Tohle neni moc twist v žádném slova smyslu.

Funny by bylo, kdyby to NEBYLA jeho dcera. Protože - haha - nevěra.
Ještě víc funny by bylo, kdyby Siegfried nebyl potomkem těch hrdinů, protože - haha - nevěra. Slabý odkaz krve by mohl mít po matce z nějaké zředěné postranní linie...
Dědicem krve může být nějaká dvorní dáma co doprovází princeznu na útěku - protože Sigfriedův otec, sám podváděný, naopak zahýbal s dvorní dámou a skutečná pokrevní linie se tak přenesla jinam.

Tj. poslední korektně známý příslušník pokrevní linie byl Sigfriedův otec, dědeček princezny.

Sigfriedova matka si to rozdala s někým jiným a porodila Sigfrieda - který má nějakou slabou zředěnou krev ze strany matky, ale na kouzlo to nestačí. Což ale nemusí vůbec nikdo vědět nebo chápat (tyhle pokrevní linie a jejich magická síla sou vždycky hrozně nevypočitatelný...) Sigfriedova dcera je tudíž úplně a dokonale useless.

Jenže - Sigfriedův otec ve stejný čas zahnul s nějakou dvorní dámou. (Klidně i později v době kdy Sigfried už měl sám manželku atp., pokud to nechceš táhnout symetricky přes 2 generace). Poslední dědička této skutečné pokrevní linie je současná dvorní dáma princezny a je spolu s ní na útěku.

Now - here is the twist; have fun :D


B1rd píše:
Postavam se zda stejny sen. Yaztromo je prosi, aby nasli princeznu a dostali ji do bezpeci.

Ale takhle hráčům ukazovat cestičku...

Jakási postava jim oznamuje, dost krypticky přerušovaným a nekoherentním způsobem, že princezna je klíčem a je bezpodmínečně nutné ji najít, aby "bylo uděláno co je třeba" nebo tak něco.

Ať se hráči sami pohádaj, jestli to je nějaká nápomocná síla co jde proti Zamorovi nebo jestli to je Zamoro a snaží se je zmanipulovat nebo jestli to je Zamoro a jen missnul rituál a poslal zprávu na špatnou adresu.

Hej - ještě vtipnější by bylo, kdyby Zamoro poslal zprávu na správnou adresu vlastním lidem kde jim říká, že maj princeznu dostat, ALE, Ya... damn. Ten druhej mág to přesměroval tak, aby tu zprávu dostaly postavy (nebo jí rozšířil tak, aby jí dostaly i postavy). Tzn. uvidí Zamora, jak je instruuje, jakoby to byli jeho hrdlořezové - což nemusí dávat úplně smysl, ale zase by z toho nemuselo vyplývat nutně úplně jasně, že to je zpráva pro někoho jiného...

...zadání je jasné, zachraňte tu holku, ale proč, jak, pro koho atd. si budou muset hráči domyslet a vyzjistit sami.


(a mimochodem tohle už zní mnohem víc jako cool materiál pro epic fantasy než ten nástřel na začátku :D )
Autorská citace #20
11.4.2017 17:17 - Log 1=0
Není to nic světoborného co do originality, ale to není nutné.
To zainteresování hráčských postav mi přijde trochu slabé. Nevím, pro jakou družinu to je psané, ale mám pocit, že taková zápletka má prostor pro silnější zapojení. Ta princezna mi připadá jako skvělý materiál pro PC, k tomu nějací dvořané, sloužící a pár dalších naprostých loajálů, buď jejích, starého krále, nebo i toho dvorního čaroděje (nějaký učedník, třeba). Sice to omezí volbu hráčů co do tvorby postavy, ale pokud by na to kývli, tak by to mohlo být dobré. Úvodní dobrodružství by byl útěk z hradu (prostor pro hraní na emoce, utíkají z domova, který už není domovem), pak prchání před pronásledovateli, někde v bezpečí hledání cesty, jak porazit uchvatitele, získávání prostředků, a slavný návrat. A můžeš k tomu přidat kolik chceš vedlejších úkolů, postavy se vždycky budou mít proč vrátit k hlavní lince.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088539123535156 secREMOTE_IP: 54.198.37.250