Volná diskuze

Merlin
30.10.2016 22:30
Hrdinové v kolotoči událostí nebo...

Prakticky čtvrt století co dělám DM jedu v linii, že hrdinové jsou v neustálém víru událostí. Pořád se účastní dění ve světě a více či méně do něj zasahují. Žijí svůj život prostě jako dobrodruzi.
Nyní však někteří hráči projevili názor, či myšlenku, že život jejich postav je jedno velké dobrodružství a nemají čas stárnout. Že nemají čas na takové ty lidské (doplň si jakoukoliv jinou rasu) záležitosti jako je rodina, vnoučata,řemeslo, hospoda, hradní záležitosti atd.
DnD 5e přichází s "mezidobím" které je až několik let mezi questy. Zkráceně řečeno..tři měsíce děláte dobrodružné věci a pak pět let bádáte, lovíte sviště nebo vaříte pivo, než zase někam vyrazíte. Já osobně to považuji za zcestné, nicméně poté, kdy někteří hráči projevili zájem o tyto mimohrdinské záležitosti jsem nucen se tím zabývat. A proto se ptám jak to vidíte vy a jak to řešíte.
Pokud se jedna postava rozhodne, že bude pět let studovat, zatímco jiná chce těch pět let věnovat dobrodruhování, či jiná chce rok vařit pivo a pak rok jezdit s karavanou a další tři plenit hrobky? Vyloučíte postavu? Nebo si dají sraz za XY let a vyrazí za dobrodružstvím?
11.11.2016 13:26 - Merlin
FBI 30 let byla organizace, která teprve vznikala a hledala si svoje místo na slunci. Dost..skutečně dost pochybuji, že by verbovali ženy a už vůbec ne "neárijské".
11.11.2016 13:29 - LokiB
jann: ok, uznávám.
kouknul jsem pro zajímavost do jedné práce autora s příznačným jménem: Josef Válka
ZDE


Jerson: hele, a kdyby v reálu existovala nějaká taková cikánka, ty bys o ní původně nevěděl, ale hráč by ti její existenci doložil ... tak bys názor změnil a s postavou problém neměl?
11.11.2016 13:36 - LokiB
Merlin: tak ve 20. letech asi ano, pak to magor Hooooo zatrhl ... ;)

Alaska P. Davidson became a the FBI’s first female Special Agent. In the 1920s, she was one of three women, including Jessie Duckstein and Lenore Houston.
11.11.2016 13:41 - Merlin
LokiB píše:
tak ve 20. letech asi ano, pak to magor Hooooo zatrhl ... ;)

:) proto říkám, že není úplně pravděpodobné

a pokud to má Jerson postaveno na uvěřitelnosti, tak se tomu musí hráči přizpůsobit...což nění žádný problém :)
11.11.2016 13:55 - LokiB
Tak ono když je uvěřitelné, že postava tvrdí, že vidí do minulosti ... a opravdu vidí?

Celá tato legrační diskuse je o "míře uvěřitelnosti". Někteří se domnívají, že Jersonovy nároky jsou extrémní, nebo aspoň zbytečně vysoké (z jejich pohledu, pochopitelně z pohledu Jersonva duševního klidu při hře nejsou zbytečné)

Hrajete si na to, že má někdo paranormální schopnosti, ale vadí vám, že si přibarvil původ postavy?
Dělá vám problém si k tomu domyslet "ta ženská krátkodobě zaujala jednoho z výše postavených agentů, který ji k FBI přes tichý nesouhlas a odpor dalších prosadil, načež umřel / zmizel / opustil ji ...."

Jerson tam schválně dal boldem "postavy hráčů byly zajímavé jak pro jejich hráče, tak pro ostatní." ... čím daná postava této definici nevyhovuje?

Smiřte se prostě s tím, že je mnoho lidí, který jsou tato omezení putna a budou nad vámi nechápavě kroutit hlavou ... to je celé. vy si stejně přeci budete hrát hry po svém, což je ok. jen se nesnažte tak usilovně, aby i ostatní prohlédli a pochopili, že je vaše konání logické a správné :)
11.11.2016 15:01 - Sparkle
Mně přijde že hrát reálnou historii s holkama, pokud chtějí hrát za ženskou a mít výraznou hrdinku, je problematický samo o sobě, vzhledem k tomu jaký měly ženy v historii lidstva většinu času postavení. Totéž když někdo chce hrát za černocha apod.
11.11.2016 15:14 - Jerson
LokiB píše:
Jerson: hele, a kdyby v reálu existovala nějaká taková cikánka, ty bys o ní původně nevěděl, ale hráč by ti její existenci doložil ... tak bys názor změnil a s postavou problém neměl?

Jo. ono se mi to ve hře děje celkem běžně - jedna holka před hrou strávila hodinu s googlem, a přišla s postavou holky, která trénuje šerm šavlí (a její táta byl primář Bohnic). S tím nemám problém vůbec. A pokud mi někdo argumetuje tím, že v realitě něco existovalo nebo bylo možné, tak snad vždycky dám na něj.

Podobně v začátcích mé druhoválečné kampaně měla jedna holka větší znalosti o reáliích Německa než já, tak mě opravovala, když jsem k případu vraždy nechal přijet Gestapo - protože podle ní by přijela KriPo. A samozřejmě měla pravdu, takže jsem dal na ní a přijelo KriPo místo Gestapa. Navíc nemám problém s tím upravit i nějaké reálie, aby hráčům vyhovovaly - takže jsem třeba měl ženský oddíl SS, který by v realitě nebyl možný. Nicméně jsem ho udělal proto, že zrovna tahle holka chtěla hrát esesačku, která se do takového oddílu snaží dostat, a celou hru se vinulo téma, jestli jsou elitní vojáci SS opravdu tak špatní (hrálo se v roce 1938, takže pravda o koncentračních táborech a dalších věcech ještě nebyla veřejně známá a spousta věcí se ještě nestala), takže mi takové úpravy světa stály za to.

Jinak s ženskou u FBI bych neměl problém, a celkově jsem na začátku deklaroval, že i když mám svět dost šovinistický a rasistický (skoro tak jak reálně byl), tak ženy technicky můžou dělat ledacos.
U dané hráčky to prostě byla kombinace všech těch prvků a navíc důvod "a právě proto si ji FBI vybrala".

LokiB píše:
Tak ono když je uvěřitelné, že postava tvrdí, že vidí do minulosti ... a opravdu vidí?

Ve 20. a 30. letech bylo hodně lidí, kteří zrovna takové schopnosti předváděli a ještě víc lidí jim věřilo. Na tom není neuvěřitelného nic. To jestli takové schopnosti opravdu fungují jsem nikdy nepotvrdil, a pokud je hráč chce, tak mám podmínku, že musí existovat i "nemagické" vysvětlení - jakékoliv. A když výsledná schopnost na hráče působí neuvěřitelně, tak ji prostě po domluvě s hráčem zruším. Jednou jsem to už musel udělat u postavy, která ve stylu filmu Next uměla předvídat události na pár sekund dopředu a změnit je, ostatním hráčům to silně nabourávalo pocit uvěřitelnosti. Takže i když mě se ta schopnost celkem líbila, stejně šla pryč.

LokiB píše:
Dělá vám problém si k tomu domyslet "ta ženská krátkodobě zaujala jednoho z výše postavených agentů, který ji k FBI přes tichý nesouhlas a odpor dalších prosadil, načež umřel / zmizel / opustil ji ...."

Navrhnul jsem něco podobného, ale tahle slečna zrovna vůbec neměla zájem o muže a ani nechtěla mít.
Btw. dokázal bys vymyslet i zdůvodnění, podle kterého by v jednotce SS (před válkou) sloužil černoch? Jako regulérní černoch, žádná hráčka přírody. Protože to mi přijde naprosto neuvěřitelné a myslím, že by to nabourávalo uvěřitelnost každému hráči, který o té době něco ví.

LokiB píše:
Jerson tam schválně dal boldem "postavy hráčů byly zajímavé jak pro jejich hráče, tak pro ostatní." ... čím daná postava této definici nevyhovuje?

Ostatní hráči - i když ne všichni - měli potíže uvěřit, že by FBI přijala irskou cigánku. Být to v humorné hře, tak by to třeba bylo pro všechny zábavné, ale takhle neuvěřitelnost přebíjela zábavnost.

LokiB píše:
jen se nesnažte tak usilovně, aby i ostatní prohlédli a pochopili, že je vaše konání logické a správné :)

Nemyslím, že by v tom byl problém - spíše mám dojem, že když tu já nebo kdokoliv jiný řekne, že preferuje nějaký způsob hry, tak se od někoho přímo nebo v náznaku dozví, že je to špatný způsob.

Vím moc dobře, že 90% lidí ve svých hrách takové věci neřeší, a že si třeba užije zkoumání Mystikovo mlýnu. Ve výsledku jsou na tom lépe než já, který si podobně napsané dobrodružství a náhodně namixované postavy neužije, stejně jako si neužiju 90% filmů, ve kterých mě zjevné pitomosti kopou do očí a zabíjí mi mozkové buňky. A samozřejmě bych byl raději, kdyby těch zajímavých a přitom logických věcí bylo víc, protože s trochou snahy se obojí dá spojit. Dá se i vymyslet, jak by mohla mít čarodějka v roce 1890 mobil - jen to prostě nemůže být moderní iphone, ale nějaký Teslův vynález. Osobně nakonec dokážu zdůvodnit ledacos - ale jak už jsem psal u vysokého věku - když něco takového vymýšlím, tak chci, aby to pak hráč uměl zakomponovat do hry.
11.11.2016 15:53 - sirien
LokiB píše:
u stolu všichni v podstatě vědí, co znamená "jsem kouzelník", tak pro někoho u stolu může být nesrozumitelné, co vlastně znamená pro hru, že postava je "Kníže z Išimaru"

Je to úplně, dokonale totéž. Jen se necháváš zmást tím, že kouzelník je něco co máš zažité jako pravidlově jasně definovanou věc, takže nad tím přemýšlíš jinak.

LokiB píše:
Co jsem chtěl, bylo ujasnit si, nakolik je ve Fate zadrátováno to, že když postava má nějaký takový sociální aspekt, tak o něj může či nemůže přijít.

Úplně stejně, jako když v DnD řeknu, že chci hrát kněze nějakého božstva, mám v hlavě představu toho, že hraju kněze se vším, co k tomu patří (sociální status, nějaké povinosti a odpovědnost v okolní společnosti...) a Ty hned z kraje příběhu necháš říší převalit nekromantické síly zla a prohlásíš, že celý můj řád je vybitý nebo se musí skrývat.

Systémově to problém není, ale možná mi tím těžce prolezeš krkem a budu prskat něco o tom, že si trochu zapomněl ujasnit záměr své kampaně, protože tušit, o čem to bude, tak sem si nejspíš udělal trochu jinou postavu.

Šaman píše:
Ale kdybych mu mohl jen tak zkonfiskovat majetek, musel bych mu vrátit body, které do něho metaherně investoval

Čistě technicky nemusel, protože hráč má možnost využít optimalizaci při tušim že minor milestone k tomu, aby si prohodil hodnoty dovedností (a reflektoval tím právě takovéhle věci jako "hej, ztratil sem zdroje majetku" nebo "cestujeme někam, kde nikoho moc neznám a kde je jiná kultura, tak si asi snížim Vztahy" - později když se vrátí zpátky si může Vztahy zas zvýšit, nebo prohlásit, že "byl pryč moc dlouho a nasál příliš mnoho z jiných kultur" a nechat je dole...)

Šaman píše:
přepíše dovednosti a výrazně ubere z bohatství a může si posílit jiné. Ale tahle možnost by měla přijít až když bude herně nezajímavé hrát politicky a majetkově mocnou postavu

Tak jako hráč může vždycky prohlásit "tak tohle jako ne, drahý králi", škrtnout majetek, napálit Vztahy a prohlásit, že byl po zabavení majetku kontaktován skupinou dalších nespokojených šlechticů a obchodníků a stal se součástí opoziční kliky co se spikla, aby dostala své prachy zase co nejdřív zpátky. Tzn. o politice a moci to klidně může být i dál :)

Šaman píše:
Po přečtení článku do Siriena ohledně trojúhelníkové typologie

Hm? GDS? To napsal (přeložil, zkompiloval...) Alnag - já myslim k tématu triády preferencí nic moc nepsal (? tuším, už taky nemám úplně přehled co všechno sem tu za ty roky napsal :D )

Šaman píše:
Právě jsem si přečetl článek a diskuzi k herním postojům, autorovi, režisérovi, metagame a koukám, že ta problematika je tolikarozměrná, že je málo pravděpodobné, že se dva nezávislí GM plně shodnou.

ou fu... s klidem, hlavně s klidem :D

Ta problematika je trochu vícerozměrná, ano, nicméně tyhle články reflektují určitou dobu a historické smýšlení o RPG a je dobré poznamenat, že pozdější praxe ukázala, že to co se tam tehdy řešilo v tomhle směru není až tak super-žhavé a že to jak jsou ty věci popsané (ať už tady nebo jinde na internetech) je ve skutečnosti trochu uměle extremizované.

Spousta těch věcí co tam jsou prezentované jako rozdílné se v reálu běžně prolýná. Tj. zase není moc dobré o tom přemýšlet jako o příliš velké vědě.
11.11.2016 15:57 - LokiB
Jerson: tak za mě určitě to není o tom, že bych říkal, že tvůj způsobe je špatný, nebo že to nemáš dělat ve vašich hrách.
Je to však pro mě obtížněji pochopitelné a cizí.
Proto možná opakované dotazy typu "a co ti na tom vadí? fakt mají hráči potíže uvěřit, že by FBI vzala irskou cikánku?" mohou působit dojmem, že ti to chci vyvrátit.

BTW: koneckonců je to vaše hra ... vzhledem k tomu, že stejně nikdo z vás v 30. letech u FBI nebyl a jen se na to hraje (i když je to podloženo načtenými materiály), tak mi nepřijde takový problém to brát jako "naše FBI má tudle drobnou odlišnost od té "historické"".

Vy v tomhle ohledu nahrazujete volnost přístupu domnělou znalostí předmětné oblasti. Ale ta je stejně iluzorní, ne?

Mně se teď na seanci hádali dva hráči, jestli ve skutečnosti byli Johanité na dvoře Václava IV vítáni, nebo pronásledováni ... a dokládali to různými historickými zdroji, které nebyly 100% shodné.
ne že by to mělo dopad na hru, bylo to jen takové hádání typu "já tu dobu znám líp než ty, já si o tom víc přečetl" ... což mi přišlo úsměvný a tvůj popis mi to připomněl.
11.11.2016 16:30 - sirien
Jerson: jedna věc jsou extrémy, kde Tě plně chápu, že nad nimi skřípeš zuby. Druhá věc je, že Tvůj vlastní postoj mi přijde poněkud extrémní.

Třeba předhodit reporty na mého Paul O'Briana a zeptat se, co z nich lidé vyčtou, má následující chyby v logice:

a) Ty reporty jsou psané pro organizaci, pro níž pracujeme. Spoluhráči tam logicky nebudou dávat popis mojí postavy, ale vyjádření k ní. Abych Ti nespoiloval Tvůj experiment - v méme reportu k Hugově postavě nejspíš není "Hej, nejspíš to je člen Wermachtu", protože tak nějak předpokládám, že moji nadřízení v Omeze vědí, že zverbovali člena Wermachtu.

b) Hrozně se soustředíš na vnější rovinu věci, jenže postavy v RPG jsou i o té vnitřní. Když budu hrát věřící postavu, tak možná nebudu furt běhat okolo a mlátit lidi Biblí po hlavě, ale dost možná to ovlivní nějaká má ingame rozhodnutí - možná na pohled nebude úplně zjevné, že jsem je udělal, protože je moje postava věřící (protože důvodů k nim může být víc), ale pro mě to třeba byl významný faktor a hrát tutéž postavu, co by nebyla věřící, třeba bych to zahrál jinak. A možná si toho ostatní nevšimnou, ale pro mě jako hráče to tu hodnotu pořád má.

( c) postavy v Omeze mnohdy nevyznívají tak, jak je hráči zamýšleli, protože se systém postará o to, že vyznějí úplně jinak - aby to tak nedopadlo, člověk musí systém znát a při hře se mu podřizovat. To jen tak na okraj jak čtu ty reporty na mojí postavu a vybavují se mi některé herní momenty. )


Sparkle píše:
Mně přijde že hrát reálnou historii s holkama, pokud chtějí hrát za ženskou a mít výraznou hrdinku, je problematický samo o sobě, vzhledem k tomu jaký měly ženy v historii lidstva většinu času postavení.

Oh please.

FYI za středověku v Evropě existovaly i ženy, které se živily mečem. Doslova. Žoldnéřky, které byly najímány aby učily šlechtické syny boji. Doloženo z nějakých manuskriptů atp. Detaily si dohledej na Google nebo se na nějaké akci zeptej Roberta Washka.

Moderní feminismus rád vykresloval ženy napříč historií jako utlačované chudinky - realita byla spíš taková, že ženy mohly dělat kdeco, problém byl, že k tomu měly mnohem větší zábrany (faktické i společensko-kulturní), takže za to musely mnohem víc "zaplatit" (obětovat se pro to nebo jak to nazveš), takže v důsledku to pak mohly dělat jen ty opravdu schopné a většina jich to nedělala, protože jen málokdo jde tou těžší cestou, když nemusí.

Každopádně pro potřeby RPG je to cos napsala totální nesmysl, protože Ti nic nebrání hrát právě tu ženu, která se pro to prostě rozhodla. A popravdě - ve většině RPG her tím oproti ostatním postavám ani nebude nějak moc výjimčná.

Napříč historií vždycky najdeš nějakej příklad, od kterého se odrazíš - nějakou Madam Currie, Amelie Erdhard... (napadá mě dost dalších, ale věština bohužel není v obecném povědomí tak jako tyhle)
11.11.2016 16:34 - Sparkle
No já nemám problém takovou ženu hrát, ale evidentně s tím problémy jsou, když si člověk vymyslí agentku FBI ve 30. letech a pak se dozví, že ji hrát nemůže, protože ve 30. letech agentky FBI nebyly. Není to poprvý, co jsem byla svědkem toho, že si někdo vymyslel ženskou postavu a bylo mu řečeno, že to nemohlo fungovat, že ta ženská by to v té době v té profesi za těch okolností nedala.
11.11.2016 16:54 - efram
Add Jerson, LokiB a diskuse o logičnosti.

1. Jsem názoru po, osobních zkušenostech, že realističnost je méně důležitá než fantasie. jasně jsem naspal, že svět jen o fantasii je stejně špatný jako pouze logický svět. Pro mě je fantasie hnacím motorem příběhu/hry a logika jakýmsi regulátorem otáček, do kterých by se všechny ty nápady mohli dostat. Samozřejmě i logika je zapotřebí, ale v Jersonově příspěvku mi přišla příliš upřednostněná (to je ovšem signifikantní pro většinu Jersonových postů)

2. Jedním z logických regulátorů při tvorbě postavy, je právě diskuse mezi GM a hráčem. Je vždy na dohodě co je logické a co není. K tomu zda bych měl problém s cikánkou v v tebou popsané kampani mohu odpovědět, že nikoliv. Ten problém by nenastal z důvodu popsaném v bodě 1. Není nic jednoduššího než vše vykomunikovat vše s hráčem. Umím si živě představit výsledek přípravy postavy nováčkem. Předpokládám, že jsi hráče korigoval a on na tvou připomínku rozumně reagoval. Pokud ne, a ty jsi mu postavu nepřijal (bez diskuse).....pak by to byla spíše chyba GM.

3. pokud hraji s hráči tak se snažím postupovat tak aby měli určité reálie, které potřebují. Pak společně prodiskutujeme postavu tak jak ji hráč navrhne, buď mám nebo nemám připomínky (v logice světa navazující) a pak je postava vypuštěna do víru děje. Zatím se mi tento postup osvědčil. Proto jsem použil závěr, že pokud se baví hráč tak se baví ostatní. Samozřejmě pokud se na tenhle postup vykašlu a teprve při hře zjistím, že mám skupinu 5 psychopatický zlých, potencionální tyranů je pravděpodobné, že si nezahrajeme .....i když :)

To je vše co jsem tím chtěl říci. Každý máme jiné nároky, každý hrajeme jinak a o tom to je...... Někdy mám, ale pocit, že tu v příspěvcích mezi řádky zní....hej tohle je ten nejlepší způsob hry.
11.11.2016 16:58 - LokiB
sirien: Doslova se živily mečem? Žraly železo? Samice od rzivého netvora asi ... ;)

nemusí se chodit až do středověku ... ono takových Calamity Jane taky nebylo kór moc, ale byly.
Prattchet o tom napsal jednu knížku (ale je to fikce, ne realita, bacha ;))

A k těm příkladům jsou to třeba ty, co jsem psal výše ... ženské agentky FBI z 20. let ... jedna z nich taky byla první. I když určitě musela slyšet "nikdo před tebou to nedělal" ...


efram: tak Jerson psal, že tu postavu nebrali dobře ostatní hráči ... aspoň tak jsem to pochopil
11.11.2016 16:59 - sirien
Sparkle píše:
když si člověk vymyslí agentku FBI ve 30. letech a pak se dozví, že ji hrát nemůže, protože ve 30. letech agentky FBI nebyly.

...možná by sis to měla zkusit přečíst znovu a tentokrát pečlivě? To, že by to měla být agentka, tam totiž myslím naprosto zjevně byl až ten poslední problém a Ty tu z nějakého důvodu docela dost ignoruješ ty tři nebo čtyři další, co jsou o dost víc doočíbijící.

Sparkle píše:
Není to poprvý, co jsem byla svědkem toho, že si někdo vymyslel ženskou postavu a bylo mu řečeno, že to nemohlo fungovat, že ta ženská by to v té době v té profesi za těch okolností nedala.

Pokud chceš hrát realistický historický setting bez nějaké dodané pulpové stylizace a přitom nechceš mít hru s příliš výjimečnými postavami, tak si holt musíš vybrat:
- buď se odstěhuješ do Skandinávie, kde se cenzurují knihy, aby to náhodou nevypadalo, že v minulosti existovalo něco, jako rasismus
- nebo holt přijmeš fakt, že hra obsahuje nějaká žánrová omezení
11.11.2016 17:03 - sirien
LokiB píše:
sirien: Doslova se živily mečem? Žraly železo? Samice od rzivého netvora asi ... ;)

tak "živit se" má význam i ve vztahu k profesi nebo nástroji, takže myslim že se to dá vyjádřit tak, jak sem napsal... Doslova se živí mečem - tj. meč je to, čím si vydělává na své živobytí.
Hm.
Teď si mě fakt trochu znejistěl, abych se přiznal :D
11.11.2016 17:08 - LokiB
sirien: just kidding ... ;)
živit se můžeš třeba mateřským mlékem nebo rostlinou stravou. přeneseně se to pak začalo používat i jako zaměstnání (živobytí). a dnes už je to celkem ustálené.
to já jen, jaks tam napřel to "doslova", tak mi to hned naskočilo takhle :)

sirien: otázkou zůstává, nakolik ta hra bude opravdu realistický historický setting ... ono doplnění paranormálna už s tou realističností dost zamává. a proč pak lpět na jednom aspektu (který je imho, a to je podstatné, pro většinu lidí zcela nepodstatný).
přiznejte se ... kolik z vás mělo ještě včera sebemenší ánung o tom, koho nabírala nebo nenabírala FBI ve 30. letech? A jestli byli vůbec nějací cikáni v Americe té doby ... nebo kolik přibližně.
11.11.2016 17:09 - efram
sirien píše:
Pokud chceš hrát realistický historický setting


To máš pravdu, ale já si tak nějak pořád myslím, že i tak by tam své místo měla. navíc se na tom dá postavit dost silné pnutí v příběhu.
- ostatní ji neberou
- je těžší pro ni získat respekt atd adt.
11.11.2016 17:24 - sirien
LokiB píše:
přiznejte se ... kolik z vás mělo ještě včera sebemenší ánung o tom, koho nabírala nebo nenabírala FBI ve 30. letech?

Já, třeba.

LokiB píše:
ono doplnění paranormálna už s tou realističností dost zamává. a proč pak lpět na jednom aspektu (který je imho, a to je podstatné, pro většinu lidí zcela nepodstatný).

Jasně, proč rovnou nepřihodit i nějaké ty elfí changelingy? A špetku Lovecraftova Mythosu? A když jsme u toho, tak proč ne rovnou nějaké ty draky a mimozemšťany?

Chápeš, tohle je naprosto chybnej argument. To, že do hry něco přidáš nebo v ní něco změníš není žádný argument pro to tam přidat nebo změnit něco dalšího.

Pokud chci hrát 30. léta s paranormálními schopnostmi, pak chci hrát 30. léta a do toho přidat paranormální schopnosti - o to víc budu možná i chtít, aby ta 30. léta byla autentická, aby tam ty přidané paranormální schopnosti vytvořily kontrast k tomu základu.

Když se budu řídit Tvojí logikou, za chvíli mi z 30. let nic nezbyde a můžu rovnou prohlásit "oh, fuck it - viděli ste Wedding of River Song? Tak přesně tak si ten setting představte." (Pokud nejsi fanoušek Doktora - totální mišmaš naprosto všeho bez jakékoliv logiky.)


K čemuž bych teda poznamenal, že pokud by nějaká holka chtěla hrát agentku FBI, tak to by mě samo o sobě až tak moc nerušilo - pokud by jí pojala dobově. Na druhou stranu, irská cikánka vychovaná na ranči co hází nože... nějak mám opravdu velmi značný problém spojit si tento koncept postavy s hráčkou, která dokáže zahrát dobově odpovídající agentku. (Vlastně, vůbec, dobově odpovídající postavu, když sme u toho.)


efram píše:
To máš pravdu, ale já si tak nějak pořád myslím, že i tak by tam své místo měla. navíc se na tom dá postavit dost silné pnutí v příběhu.

Však vpohodě. A ani mi nebude vadit, když tam to "pnutí" bude dané jen charakterizačně a nebude to přitom dělat žádné faktické překážky ve hře. Nejde ani tak o to, co vlastně hraješ, jako spíš o to, jak to do té hry zasadíš. Ostatně viz výše.
11.11.2016 17:30 - LokiB
sirien: až na to, že pro 90% lidí (ok, dej si tam svůj odhad) nejsou 30. léta definovaná "FBI nebere irský cikánky". Narozdíl od toho jsou 30. léta pro 90+% lidí definovaný tím "neexistujou draci ani elfové"
takže ne můj, ale tvůj argument nesedí.

pochopitelně ... když budeš mít partu nadšenců, jako jsme my dva, kteří celé dětství četli kriminální příběhy FBI z té doby, zajímali se o reálie a v dospělém věku pak cestovali na inkriminované místa a hovořili s pamětníky, tak nás by tam ta irská cikánka rušila k nevydržení, to je jasné
11.11.2016 18:06 - Sparkle
sirien píše:
- nebo holt přijmeš fakt, že hra obsahuje nějaká žánrová omezení


No to jsou přesně ty "problémy" který mám na mysli. Co jednomu přijde jako správný žánrový omezení, to jinýmu ne, a pak z toho vznikají hádky a rozčarování. Tobě přijde, že černoch v SS nemá co dělat a je správný ho žánrově omezit, přesto se našel hráč, který si to nemyslí.

Že ženská šermířka / dobrodružka ve středověku být může, na tom se asi většina lidí shodne, ale už se neshodnou na tom, jestli by neměla mít nějaký žánrový omezení. Například, že její příběh se musí zákonitě točit kolem neustálé snahy ji sbalit nebo znásilnit. Znám GMy, kteří trvají na tom, že bez toho by ten příběh nebyl realistický, a že pokud tam tyhle prvky hráč nechce, tak tu ženskou nemá hrát.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.062235116958618 secREMOTE_IP: 18.226.166.214