Volná diskuze

Nachtrose
20.10.2014 10:49
Jarní sraz Kostky 2015 - Morava
Organizační diskuze k jarnímu srazu.

Kdyby někdo cestou zabloudil a potřeboval upřesnit nasměrování, může zkusit kontaktovat Merlina na +420 602 561 587

Termín byl určen na 13.-15.3.2015

Sraz by se měl konat v Hostýnských vrších/Rajnochovicích. Info zde.

Aby to nezapadlo:

V místě je velká zateplená jídelna/herna, měla by být hotová menší herna. Ve velkých chatách je sprcha, splachovací záchod, malá kuchyňka. V areálu jsou pak záchody, sprchy, kuchyně. Pak malé chatky pro 4 (klasické tábornické, patrové pelesti). Vím, že je to krátce po podzimní dálavě a je ještě půl roku, ale musím termín bloknout včas, jinak jsou víkendy plné.
osobně doporučuji udělat to již od čtvrtka.
Jinak cena, pokud se nezmění, je o něco dražší než na Dálavě. 130/ noc (bohužel cena za "civilizaci" )

/update 05.01.2015:

Takže termín zablokován. Posílám doplňující informace, které mi došly:
cena 500 jednorázový poplatek předem na 2100099908/2010 vs. 702 + 130/noc/osoba (platí se po akci - na účet nebo hotově)

na horních chatách je:

1 (1-2 lůžk. pokoj, 5 lůžk. a 4 lůžk.)

2 (2 lůžk., 2 lůžk. a 4 lůžk.)

3 (6 lůžk. a 2 lůžk.)

wc a sprcha je na 1 a 2 - pokud by byl sníh, pak by byly jen tyto wc

v kuchyni je radiátor a v jídelně 3 + krb (dřeva by mělo být dosti)

na 2 malých chatkách je radiátor

doděláváme přístavbu - pokud bude hotová, dá se využít, ale je to tak na 50% ...

Určitě přijedou ( >95% ):

čtvrtek

  1. Almi ( 12.-15 )
  2. Babaj ( 12.-15. )
  3. Demonica ( 12.-15. )
  4. Korbal ( Nachtrose's +1 ) ( 12.-15. )
  5. Merlin ( 12.-15. )
  6. Nachtrose ( 12.-15. )
  7. Peter ( Nachrose's +2 ) ( 12.-15. )
  8. Sirien ( 12.-15. )
  9. Cemi( Sirien's +1 ) ( 12.-15. )
čtvrtek/pátek?

  1. Dukolm (?)
  2. Gurney ( [12.]13.-15. )
  3. Kin ([12.]13.-15. )
  4. Kin's +1 ([12.]13.-15. )
pátek

  1. Illia ( 13.-15 )
  2. Nerhinn ( 13.-15. )
  3. Winnie ( Nerhinn's+1 ) ( 13.-15. )
Zřejmě přijedou: ( >60% )

  1. Captain ( 12.-15.)
  2. Kin's +2
Spíše nebo určitě nepřijedou ( <25% )

  1. Alwaern
  2. Ebon Hand ("daleko")
  3. Jerson
  4. Demonica's +1
  5. Lokken
  6. Sathel ( rodinná oslava )
  7. ShadoWWW ( Švýcarsko )
  8. Sparkle (rodina)
Kdyby někdo cestou zabloudil a potřeboval upřesnit nasměrování, může zkusit kontaktovat Merlina na +420 602 561 587

Na jarní sraz bych dojel/a

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 3 bodů.
6.-8.3.2015kladné body9
13.-15.3.2015kladné body11
20.-22.3.2015kladné body11
9.3.2015 16:47 - Demonica
Já rozhodně nejsem proti zahrát si kromě 13th Age i Ashen Stars, takže myslím že nouze o hráče nebude.
9.3.2015 16:51 - Babaj
takze Siriene a almi.. zacnete se krajet :-)) prece nechcete abychom vas trhali az na miste .-))
9.3.2015 17:18 - Gurney
sirien píše:
EDIT: ježiš... já živě vidim toho Gueneyho lidskýho ex-marshala s disruptorem proklatě nízko, jak vpadne na planetu obklopenej smečkou třech Darughů a začnou se okolo ohánět Laserovskejma plackama.

:D

Já jsem měl v plánu ho hrát někde na půl cestě mezi noirovým detektivem a marshalem, a tím proklatě nízko myslím asi tak ve stylu Mala Reynoldse, nikoli shoot-everything-on-sight :) A j, je to klišé, budu to muset něčím ozvláštnit...
9.3.2015 17:37 - sirien
Babaj: no jo, když se ten post objeví jako první na stránce v době kdy píšu svůj (co sem poslal 2 minuty po Tobě), tak to holt může utéct zaznamenání :/


Tak já teda počítám i s tim nočnim během jak na to tak koukám...

Hlásili se mi, in order of appearance:

  • 1 Gurney
  • 1 Dukolm
  • ? Babaj
  • 2 Almi
  • 1 Korbal
  • 2? Kin
  • 1 Nachtrose
  • 2 Winnie
  • ? Captain
  • ? Demonica
Ti u nichž jsou otazníky prosím napište mi preferenci příběhu a popř. i rasy, pokud už tušíte.

Winnie a Demonica mají naprosto neskrývanou protekci, ale Winnie přijede až v pátek.

Takže bysme to seskládali jako (pokud :

pátek - den (zjevně The Pleasure Bringers)
  • Gurney (human)
  • Dukolm (tavak / darugh)
  • Nachtrose (tavak)
  • Korbal (darugh)
  • Demonica (tavak)
pátek - večer/noc (zatím Dead Rock Seven)
  • Almi (darugh)
  • Kin
  • Babaj (darugh / tch-thk / vas mal)
  • Winnie (human)
  • Captain (kch-thk)
Demonica: Jak Tě tak znám, tak asi upřednostníte ten trochu akčnější příběh (The Pleasure Bringers), right?

Almi: Nebude Ti vadit hrát večer?

Takhle by to vycházelo docela rozumně...
9.3.2015 17:53 - Babaj
u mne otaznik.. ja preferuju vsechny :-)) nemam na tohle vyhraneny opor k zadnemu :-) ale pokud mermomoci chces sislo tak jedna a dve jsou stejne dobry.

rasy...Darugh,Vas Mal,Kch-thk
je mi jedno ktera to vyjde.. jsem zvedavej na vssechny :-) a rad se do nektere vziju :-)
Pokud se ona nevzije do mne ...
9.3.2015 18:19 - Almi
sirien: rozdělení je pro mne ideální. Zda večer - přiznám se, že většinou má večer spíše socializační tendence. Takže přinejhorším si místo mne zahraje někdo jiný.


ALL: Pokud vyjdu ze sirienova návrhu rozdělení, tak mi vychází, že na v páteční hru 13th Age jsou Merlin, Babaj a Kin (hraní přes den).

Na sobotní hru (hraní přes den) pak sirien, Dukolm, Nerhinn, Demonica, tj. "nováčci".

Pokud to takhle vyjde, je to ideální. Nováčky bych děsil Tajemnou zahradou (doufám, že se vám o ní nic nedoneslo). Pro ty "zkušenější" si pak připravím nějakou lahůdku (uvažuji tak 5. level postav).

V obou skupinách ještě místo je (minimum jsou 3 hráči, ideální počet je 4-5 hráčů, 6 a 7 už je pro hráče diskomfortní, byť to systém kupodivu zvládá).
9.3.2015 18:30 - sirien
Almi:

Průlet pravidly GUMSHOE: Ashen Stars

Postava je implicitně považována za extrémně kompetentní a způsobilou. Postava je popsána pouze dovednostmi (a popř. kyberware a viroware implantáty).

Dovednosti se dělí na dva odlišné typy, s nimiž se zachází rozdílně. První jsou investigativní dovednosti (tak trochu něco jako "powers"), druhé jsou obecné dovednosti.
Oba typy dovedností mají společné to, že se u nich uvažuje máš/nemáš a jejich hodnocení nedává žádný bonus, ale je to v podstatě pool bodíků které pak pálíš. Důraz na máš/nemáš nebo pálení je u nich pak opačný.


Vyšetřovací dovednosti mají hodnocenní cca 0-5 (při více hráčích cca 0-3) a nehází se na ně - protěžují binární mód máš/nemáš (automatický úspěch, pokud máš).
Tj. v praxi přijdeš na nějaké místo, zahlásíš že máš zájem použít nějakou dovednost (pokud není přímo zjevné, že tak činíš) a prostě dostaneš výsledek jen za to že tam jsi a že to umíš.
Spálení bodíků vyšetřovací dovednosti Ti může dát navíc nějakou méně zjevnou/okrajovou stopu (pokud tato existuje nebo dává smysl, aby tam byla) nebo je lze použít jako "příběhovou probíječku" (např. propálíš bodík "impersonate" ve snaze se vydávat za např. novináře a ochranka Ti to prostě sežere a pustí Tě dovnitř, tečka)

Pooly vyšetřovacích dovedností se neobnovují - tzn. to co máš Ti musí vystačit na celé vyšetřování (na druhou stranu co jsem ty scénáře četl tak se moc nevyplatí škudlit nebo šetřit)


Obecné dovednosti mají hodnocení cca 0-12, přičemž zda je máš se uvažuje jen občasně a je víc protíženo jejich propalování. Občas Ti propálení bodíku dá auto-úspěch, ale to se používá jen u minoritních věcí, většinou se na tyhle dovednosti hází.


Házení: GUMSHOE používá pouze prosté 1d6 a rozdělení DC je 2-nekonečno; v praxi se jednotlivá DC u hodů objevují cca s následující frekvencí (přibližně):
__2: 5%
3-5: 60%
__6: 20%
7-9: 10%
10+: 5%
Přičemž pooly obecných dovedností se obnovují průběžně podle ingame logiky (rozumný odpočinek Ti obnoví pár vypálených poolů zpátky na maximum - výjimkou je Health, které se obnovuje podle vlastních pravidel pro léčení).

Postavy jsou implicitně považovány za vysoce kompetentní, tzn. obtížnosti 5 nebo 6 jsou už pro věci které většina lidí obvykle vůbec nedává a 7+ je demonstrace vysoce expertního tréninku. Pálení bodíků tak herně reprezentuje různé vlivy typu únava, ztráta pozornosti, přepínání sil atp.


Mechaniky: Gumshoe zná jen několik základních principů:

- použití investigativní dovednosti (viz výše)
- prostý test (hodíš si na úspěch)
- toll (poplatkový?) test (hodíš si na úspěch a když failneš, můžeš doplatit s penalizací - používá se vzácně tam kde je k ničemu aby postava selhala, ale zase nedává smysl aby nic neriskovala.
- střet: obě strany si hází na dovednost proti svému DC, ta která selže první prohrála (typicky třeba honičky)
- skirmish: opozitní hod, winner takes it all.


Boj se řeší jako hod na útok proti statickému DC. Při zásahu dáváš damage (1d6 +-1 podle zbraně obvykle).

Laseři běžně používají nesmrtící nastavení disruptorů - první zásah způsobí takové omráčení, druhý vyřadí. Nutno poznamenat že existuje varianta osobních "jednorázových" štítů, které dokáží zásah pohltit (jsou ale dost drahé - Laseři je mají v základu, většina lidí které střetnou je nemá).
(výjimka: pokud má cíl základní hodnocení Health 3 a méně, tak ho uzemní už první zásah)

(vzhledem k běžnám Health statistikám to vychází tak, že ten druhý zásah "na ostro" by dotyčného stejně sejmul)

Pokud Tě někdo trefí smrtící zbraní a pošle Tě pod 0 Health, tak tam jsou nějaký mínusový rozsah na zranění (v němž se ještě dá fungovat) a pak další na incapa (který už vyžaduje zásah medika jinak hrozí smrt postavy)


No... a to je v podstatě všechno. Ještě tam je boj ve vesmíru, ale ten postnu zvlášť, aby nevyděsil, protože je složitější, ale efektivně není až tak klíčový (dochází na něj jen sem tam, ta hra není o tom že bys pořád někde lítal a s někým na sebe střílel v lodi)
9.3.2015 18:32 - sirien
Boj ve vesmíru je hodně povedený, ale je trochu složitější (asi nejsložitější mechanika celých Ashen Stars, ale stojí za to) - řeší se především dog fights (loď proti lodi 1:1) Obě strany si vyberou svůj cíl (utéct, utéct po nahackování a ukradení dat, zničit mototry, zničit zbraňové systémy, zničit motory i zbraňové systémy, zničit úplně...)
Každý cíl má své hodnocení (nejsnazší je prostý útěk za 6, nejtěžší je totální devastace za tuším že 21). Souboj pak probíhá jako série Skirmishů mezi posádkami lodí, přičemž se točí 4 druhy útoků (přímá palba, vymanévrování, elektronický boj a taktické trýčky). Úspěch ve skirmishi Ti dá vítězství které si zaznamenáš do tracku svého deklarovaného zájmu.

Hodnota tohoto vítězství je vždy minimálně 1, ale pak se dál upravuje o podmínky (např. když přehodíš protistranu o hodně, dostaneš bonus, za vítězství při úvodním překvapení je bonus atd.) a za vlastnosti lodě - každá loď má nějakou + nebo - hodnotu ke každému tomu typu útoku pro případ vítězství nebo prohry a aplikují se obě.

Tj. například útočíš manévrováním: to znamená, že na sebe samozřejmě pořád dál střílíte a všechno, ale zrovna teď protěžuješ manévrování a snažíš se dostat na nějakou super pozici z níž můžeš zasáhnout slabé místo protivníka nebo tak.
Protože si hustej tak hodíš dohromady 7 a Tvůj protivník jen 4.

- Za vítězství dostaneš 1 bod pro naplnění svého zájmu
- Za to že máš margin +3 dostaneš další 1 bod navíc
- Tvoje loď je Balla design a je obratná jak sviň, takže má hodnotu Manuver - Dishing it: +2, takže dostaneš další 2 body (to už máš 4)
- Loď nepřítele je těžkopádná a má hodnotu Manuver - Taking it: +1, což Ti dá ještě jeden další bod
Dohromady si tak tímhle útokem připíšeš 5 vítězných bodů ("po sérii chaotických manévrů si se náhle stočil a proletěl mu tak žes na moment dostal jeho motory do přímé palebné linie všech svých zbraní...)

Další nařadě je Tvůj protivník a nasraně prohlásí, že Tě za tohle prostě rozjebe po vesmíru - vyhlásí útok přímou palbou (Fire) a znovu si hodíte. Protože Tvoje Balla design loď má slabou integritu a spoléhá jen na své štíty, které ale nejsou zázrak, máš hodnotu Fire - Taking it: +1. Protivníkova loď je ale těžkopádná, protože je přesbrojená jak svině a má hodnotu Fire - Dishing it: +3. Pokud Tě tedy zasáhne, tak to bude minimálně za 5 vítězných bodů (plus možná další pokud to protivníkovi padne dobře).
Protože se o svou krásnou loď bojíš a nechceš jí nechat rozsekat na hadry, tak propálíš dost bodů a vyhraješ o 1 (jeho palbou prokličkováváš a přepínáš štíty aby pobraly to, co na Tebe dopadne).

Protože to je skirmish, tak to není jen obrana ale rovnou nabereš další vítězné bodíky. Balla design ale neholduje přezbrojenosti a tak máš Fire - Dishing it: 0, zato Tvůj protivník má štíty a pancíř jak kráva a má tak Fire - Taking it: -2. To máš 1 za vítězství +0 za svou loď -2 za jeho loď je -1, nicméně protože jsi vyhrál tak máš nárok na alespoň jeden vítězný bod, čímž se s předchozí akcí dostáváš na 6 vítězných bodů.


Pokud se rozhodneš nějaký typ útoku provádět opakovaně ještě předtím, než použiješ (tj. než Ty sám iniciuješ) zbylé tři (tj. typicky se pokusíš protěžovat silnou stránku své lodi), tak se tomu říká "egging" (roztloukání vajíček?). Za to dostaneš -3 k danému skirmishi, protože tím, že jsi nevyužil celé spektrum bojových manévrů ses stal efektivně příliš předvídatelným popř. jsi zanedbal nějakou důležitou záležitost a protivník ji tak může jednostranně natunit.

Například pokud se vykašleš na Fire a jen manévruješ, rušíš a trýčkuješ, tak to znamená, že vlastně létáš okolo a blbneš a moc nestřílíš, takže moc nepřetěžuješ protivníkovu obranu a ten tak má čas jí pořádně vykalibrovat.
Pokud kašleš na manuver, tak to znamená, že jsi začal létat nenápaditě a protivník má dost prostoru natáčet se jak potřebuje.
Pokud začneš hrát jen na jednu kartu a začneš protěžovat např. elektronický boj, tak to znamená, že Tě protivník má prostor tlačit na všem ostatním a navíc tím hrozně odhaluješ karty, čímž mu dáváš dost prostoru nastavit vlastní rušičky atd.

V boji je prostě důležitá dynamika a nepředvídatelnost a je potřeba zároveň střílet, manévrovat, rušit a hackovat i používat nějaké taktické tryky




Kromě toho tam je ještě pár vychytávek, nejvýznamnější je asi:

Rocking it (rozmlacování) - standardně se uvažuje, že zásah nepřátelské lodi poberou štíty a pancíře a různé buffery a deflektory atp. Pokud ale uspěješ ve skirmishi o 3 a víc, tak tyhle obrany napřímo probiješ a protivníkovi způsobíš skutečný zásah.
Zasažená loď utrpí zranění na systémech (zhorší se jí nějaké hodnocení) a navíc k tomu přímo ohrozíš i její posádku, která si musí hodit proti zranění (způsobenému otřesem, výbuchem nějaké konzole atp.)

Pak tam jsou nějaká pravidla na instantní opravy a tak, ale to teď nemá smysl vypisovat.
9.3.2015 18:44 - sirien
Almi, ohledně večerního hraní a socializace: tak já spoléhám na to, že si dám socializaci ve čtvrtek a sobotu a pátek prostě budu mít jako game-day :) To je to co mám na těch 4 denních srazech rád - je čas na obojí. Ty 3 denní maj jen 2 večery, což je docela opruz v tomhle směru.
9.3.2015 18:51 - captain66
Kdyz uz jsme u toho, 13th age si klidne zahraju taky, ale nechci nikomu brat misto, kdyz uz ho hraju s Almim pravidelne.
9.3.2015 19:23 - sirien
Na 13th Age prosím jedno místo pro Cemi, díky :)
9.3.2015 19:56 - Demonica
Almi: Skvěle, to mi vyhovuje. A Tajemná zahrada je pro jaký level postav?

sirien: Jo, The Pleasure Bringers zní dobře a pátek taky. Rasu si vyberu...Tavak.
9.3.2015 20:00 - Shako
sirien píše:
Vyšetřovací dovednosti mají hodnocenní cca 0-5


sirien píše:
Obecné dovednosti mají hodnocení cca 0-12


Z mých zkušeností s Gumshoe bych doporučil rozsahy 1-3 pro vyšetřovací a 4+ pro obecné dovednosti.


U těch vyšetřovacích se počítá hlavně ten první 1 bod a je dobré pohlídat si, aby skupina pokryla všechny dovednosti. Je fakt hloupé, když všichni hráči vědí, že by se hodilo to prozkoumat po tédle stránce (většinou něco specifického), ale žádná postava nemá ani bod v dané dovednosti. Občas to nedává "příběhově" smysl, protože do konceptu žádné z postav daná dovednost moc nepasuje, ale "mechanicky" je to dobrá volba.

Hodně těch vyšetřovacích dovedností bývá velmi konkretní (a v příběhu často ani taková stopa být nemusí a není ji tam logicky ani jak dostat).

Je fakt špatná strategie při tvorbě postav investovat do 4 vyšetřovacích dovedností po 5 bodech (a pak celou hru remcat, že nemáte co vyšetřovat).

Dovednost, kde máš 3 a více bodů je fakt luxus - hodí se to dávat jen do dovedností, které mají široké použití nebo očekáváš, že o tom bude daný příběh.


Naopak obecné dovednosti je lepší nabírat spíš do hloubky - vyplatí se vybrat pár hlavních, které odpovídají konceptu a naučit se je opravdu dobře (7+ bodů). Naopak ten 1-2 body v obecné dovednosti jsou spíš k ničemu (můžou se hodit, pokud je tam pravidlo o skupinových hodech, ale to platí jen pro pár vybraných dovednosti).


Pak pravidlo, které hráči přehlíží/je špatně uchopitelné: Dovednost, ve které máš 1 bod se po investování toho 1 bodu do bonusové stopy, neztrácí. Pouze ztrácíš možnost "těžit" další bonusové stopy z dané dovednosti.


sirien píše:
Boj ve vesmíru je hodně povedený, ale je trochu složitější (asi nejsložitější mechanika celých Ashen Stars, ale stojí za to)


Hmm, todle zní hodně zajímavě. To bych chtěl rozhodně vyzkoušet. :)
9.3.2015 20:07 - sirien
Shako: psal jsem pro orientaci v jakých se pohybujeme relacích. Jinak GUMSHOE jmenovitě vyžaduje, aby byly vyšetřovací dovednosti pokryty všechny (první si musí skupina rozebrat 1b do všech, než se vrhnou na investici zbytku do zlepšení na vyšší levely) Což mimochodem pokud se nepletu je GUMSHOE základ a měli to už i Esoterrorists.

Ashen Stars nicméně místy docela protlačují vyšší hodnoty, zvlášť u rasových speciálek. Třeba Vas Mal mají jednu žůžo schopnost, kdy přijdou k mrtvole a vytvoří simulaci jejího vědomí (doslova vyslechnou mrtvolu) - nicméně intro poplatek je 3b (plus další body za protahování té simulace na delší dobu)
9.3.2015 20:10 - Winnie
sirien: scénář určitě Dead rock seven, rasa... human.
9.3.2015 20:31 - sirien
Tak sem to sepsal:

pátek - den (The Pleasure Bringers)
  • Gurney (human)
  • Dukolm (tavak / darugh)
  • Nachtrose (tavak)
  • Korbal (darugh)
  • Demonica (tavak)
pátek - večer/noc (Dead Rock Seven)
  • Almi (darugh)
  • Kin (?)
  • Babaj (darugh / tch-thk / vas mal)
  • Winnie (human)
  • Captain (tch-thk / human)
...a mám takový pocit, že tu je normálně darugh/tavak mánie... když vám řeknu, že jsou Tavak původně (evolučně) býložravci, přestanou vám připadat tak cool, nebo se na ně vrhnete ještě víc?

(docela ironie mimochodem, já bych asi jako hráč sáhnul spíš po Balla nebo Tch-thk... Balla tu nezajímá vůbec nikoho a Tch-thk jen Babaje; tak přemýšlím jestli mám tak odlišný vkus, nebo to je tím že jsem četl jejich původní popisy a ty moje jsou nějak pokřivené proti originálu...)
9.3.2015 21:33 - captain66
Tch-thk nebo human.
9.3.2015 22:02 - Almi
Captain: Takže mám počítat, že jedeš? Super! V tom případku se domluv přes PM se sirienem. Bude mne vyzvedávat doma, protože potáhnu hromadu krámů (a medoviny).

ALL: Ještě musím někam nacpat Nachtroseho (ale rád bych ke zkušenějším hráčům). Cemi se v pohodě vejde, počítám s tím.

Jediné, co rozlišuju je to, aby lidi, co už 13th znají, měli možnost ochutnat nějaké další vypečené mechaniky a mohli je pak uplatnit pozitivně ve svých vlastních hrách. Ať už jako oživení nebo inspiraci.
9.3.2015 22:03 - Babaj
no co se tyce Balla.. tak jsem o nem taky uvazoval :-))) ale rekl jsme si ze musim zuzit oblast aspon na tri :_)) a taky jsem tuhle rasu chtel prenechat Sheldonovi Cooprovi
9.3.2015 22:03 - Babaj
safra musim zase 13 tku oprasit :-))) budou opet nejake predgenerovane ppostavy? nebo ty co jsme meli z zahradky?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.06624698638916 secREMOTE_IP: 18.215.15.122