Volná diskuze

Naoki
13.8.2014 03:33
The Secret World RPG

The Secret World (dále už jen TSW) je MMORPG, které se proslavilo jedním s nejlepších single-player contentů. Premisa je: moderní svět, ale všechny mýty a pověry jsou pravda.
Opustili od klasického konceptu že questy jsou jen o zabijení či FedEx dopravě a nabízejí širokou škálu velice zajimavých questů, které vás vedou k alternativnímu přemýšlení a řešení (poměrně pěkný příklad očima designera naleznete zde.
Hra mě zaujala natolik, že jsem si řekl, že rozjedu kampaň v PnP RPG, abychom si s kamarády užili některé aspekty, které se na PC vytratí, naplno. Zběžným hledáním na googlu se mi však oficiálí PnP RPG nepodařilo najít, tak jsem si řekl, že se zeptám na systém co byste doporučili, popřípaě systémy ze kterých by to šlo dohromady poskládat.

Charakteristiky světa a PC hry
- tři hlavní tajné společnosti (aj: secret society, budu rád za lepší překlad :D ): Illuminati, Templáři a Draco
- tyto společnosti bojují mezi sebou o kontrolu nad (magickým) světem a zároveň chrání svět před hrozbami lidstvu
- další tajná společnost se drží tohoto konfliktu stranou a určuje pravidla vzájemného boje (funguje trochu jako Společnost Národů, členi se rekrutují z hlavních společností)
- magie je skutečná a i uvnitř společností se najde dost členů, kteří jí ovládají
- nový věk (apokalypsa): magické bariéry se přetrhli a na svět se válí hromada magických nestvůr. Objevil se i nový magický element: Filth (špína?)

Plánované charakteristiky kampaně
- postavy začnou jako obyčejní lidé v městečku, kteří si všimnou zvláštních okultních symbolů a začnou je zkoumat. Na konci intrového dobrodružství potkaj členy tří hlavních tajných společností, které jím nabidnou členství (každý si vybírá jednotlivě)
- dále v průběhu kampaně hráči budou spolu, ale budou muset balancovat mezi plněním oficiálního questu a chráněním zájmů vlastní společnosti.
- za chránení zájmů vlastní společnosti budou hráči postupovat v hierarchickém žebříčku a dostávat zdroje a výhody (mezi nimi i možnost kouzlit)
- intenzivní metagame. Hráči mohou využít vlastních znalostí k řešení hádanek a hlavolamů, případně mohou hledat na googlu. Znalostní dovednosti postav se budou pak promítak tak, že za každý uspěch dostane hráč nápovědu.
- vol si souboje opatrně. Ne všechno se dá zabít a některé věci jdou zabít jen velmi konkrétním způsobem, na který musí hráči předem přijít. V útěku není žádna ostuda.

Požadované elementy a mechaniky
- non-über magie. Magie by měla být přítomná, ale používaní zbraní (střelných a na blízko) by pořád mělo mít své místo (musí se to umět s magií do jisté míry měřit)
- prostor pro character growth, ať už příběhově nebo statově (systémy kde si můžeš nakombit perfektní postavu už nazačátku a pak nemáš moc kam růst bych nechtěl)
- mechanika důvěry/zrady. Čím víc si uvnitř skupiny důvěřujete a pomáhate, tím jste (znatelně) silnější. Bohužel okolí na vás bude silně tlačit abyste jeli na vlastní pěst
- taktické bitvy. Aby záleželo i na tom JAK nepřítele zabiješ a ne jen zdali máš dostatečně velký bonus. Navíc by bylo hezké kdyby to navádělo hráče ke spolupráci během boje (já odvedu pozornost, ty hlídej dvěře a ty se snaž těmito stříbrnými kulkami ho střelit do hlavy)
- mutace. Při kontaktu se Špínou normální smrtelník umře, zblázní se, zmutuje do něčeho hrozného, atd. I u sesilatelů magie může Špína mít nepříjemný efekt...

Nuže, nějaké rady? :-) Podotýkám, že vzhledem k tomu že se snažím řešit systém dřív než družinu, tak nevím, kdy budu mít šanci začít a kdyžtak betatestovat experiment.
Autorská citace #22
23.8.2014 02:04 - Naoki
Hmm, nějak se mi povedlo že mi vaše námitky napadli když jsem to četl, ale pak jsem to vypustil z hlavy... faktem je že jak odhadl Gurney čistou detektivku nechci, ale té akce by bylo pěkné mít trochu víc. Mrknu na Rough Magicks, ale pro jistotu: jak byste udělali hybrid mezi Esoterrorists a Hunters?
Autorská citace #23
25.8.2014 09:18 - Gurney
Naoki píše:
jak byste udělali hybrid mezi Esoterrorists a Hunters?

Nad tím už jsem taky docela dost přemýšlel. záleží na tom, jestli chceš zachovat utrácení bodů za (non-core) dodatečné stopy a odhalení (což, jak tak čtu, se spoustě lidem prostě nezdá) nebo prostě jen používat v Hunterech nějaké ty GUMSHOE zásady k detektivní hře.
Autorská citace #24
25.8.2014 13:47 - Naoki
To utrácení bodů právě docela omezuje akčnější pojetí dobrodružství. Já třeba sice chci aby hráči se nevrhali bezhlavě do boje s každým nepřítelem, ale pokud už maj třeba za sebou velký kill count zombiků, ať jim nic nebrání v tom vyjet na pořádný killing spree
Autorská citace #25
29.9.2014 16:13 - Naoki
Zatímco si počkám na vydání pravidel Omegy tak bych tu na vás měl jeden dotaz (a nenašel jsem lepší téma kam to napsat, tak holt doufám že si to někdo přečte :D )

Tak přemýšlím... ono sice času nemám moc nazbyt a měl bych ho investovat do něčeho pracovního, ale kdybych se chtěl vrhnout do psaní něčeho rpgčkovitého co byste mi poradili?

1) rpg hra o "každodenním životě": inspirované jersonovým rantem, je to rpg které se snaží držet co se týče příběhu při zemi (myšleno žádné epic příběhy, detektivky, expendables, ani nic podobného, prostě život average Joe), ale na druhé straně se orientuje hlavně na vztahy (PC-PC, PC-NPC) a handlování se zdroji aby postava zdárně a ve zdraví přežila další rok
2) fantasy setting se zaměřeným na radikálním odlišení fantasy ras od lidí: aby prostě elfové nebyli jen lidé se špičatýma ušima a trpoši malí lidé s vousama, ale aby měli nějaké znaky které je radikálně odlyší od lidí
3) sepsaní znalosti reálii současného japonska do článku pro potřebu rpg: typu jaká je tu situace s drogami, s alkoholem, jak funguje školství a jak se hledí na roli učitele, apod.

Ke všem mám už nápady a materiály a všechny by mě bavily. Trojka by byla nejjednodušší na provedení, u zbylých dvou riskuju že bych to jako one-man-show nezvládl dotáhnout do konce (aspoň ne kvalitně) ale zase pokud by uspěly tak by mohly mít i největší ohlas.
Autorská citace #26
29.9.2014 16:34 - Me-dea
Já bych prosím hlasovala pro možnost 3. Zní to zajímavě. Mundane rpg mě vůbec netáhne a další fantasy setting imho netřeba. Nechceš z té 3ky udělat setting? :-)
Autorská citace #27
29.9.2014 16:37 - Element_Lead
2!
Autorská citace #28
29.9.2014 17:35 - Belden
2
Autorská citace #29
29.9.2014 18:49 - Quentin
Taky bych byl asi pro 3.
Autorská citace #30
29.9.2014 19:01 - Demonica
3, taky by mě to zajímalo.
Autorská citace #31
29.9.2014 19:44 - Sparkle
1 nebo 3.
Autorská citace #32
29.9.2014 22:32 - Element_Lead
3jku si muze nastudovat kazdej kdo o to ma zajem. 2jka bude unikatni :p
Autorská citace #33
29.9.2014 22:35 - Gurney
3 by byla awesome. Zvlášť pokud by byla psaná s ohledem na hráče rpg - nějaké zvyky a běžný život, ale i třeba role maffie ve společnosti, otázka regulace zbraní (upřímně, dávám těm nejcivilizovanějším hráčským skupinám tak tři sezení než je začnou potřebovat :) a nějaké základy toho jak funguje právo a lidi co ho vymáhaj vůbec. A mytologie, urban legends a nějaké nejčastější pověsti "o strašidlech" (a třeba i nějaké zaručené praktiky co proti nim funguje) by taky bylo hodně husté a pro hráče velmi zajímavé téma.
Autorská citace #34
30.9.2014 00:04 - Naoki
Tak co se 3ky týče bohužel to zas tak dopodrobna dotáhnout nezvládnu, spíš to bude takové sepsání zkušeností tak aby to bylo nějak rpg využitelné. Věci typu mytologie nebo role mafie ve společnosti budou pravděpodobně (aspoň zezačátku) nad moje síly
Autorská citace #35
30.9.2014 05:58 - chrochta
Vyšla encyklopedie japonské a korejské mytologie (Libri) a hromada různých pohádek a (snad) i strašidelných příběhů (Argo). Něco bude k užitku více, něco méně, ale za přečtění stojí to i ono.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.077070951461792 secREMOTE_IP: 184.72.135.210