Volná diskuze

Asar
18.7.2014 12:14
D&D 5e přes Fantasy Grounds
Vlákno o hraní D&D 5e přes Fantasy Grounds.

Jaké by měly být kouzelné předměty (ne běžné lektvary a svitky)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Běžnější (v každé jeskyni se jich pár válí)kladné body11
Velmi vzácné - nejspíš z dávno padlé civilizace - ale mocnékladné body24

Jaká by měla být magie?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Hodně vzácná (mágové jsou výjimeční)kladné body19
Celkem běžná (magické univerzity jsou v každém větším městě)kladné body14

Jaký by měl být herní svět?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Laděný spíš evropským středověkem (feudální země a jejich konfliky, hodně cizích postav)kladné body11
Spíš fantasy (konflikt božstev, hodně nestvůr)?kladné body24
24.10.2014 20:53 - shari
spíš to vidim na toho rangera a rasu ještě nevim
24.10.2014 20:53 - Nachtrose
I když tak na to koukám... k té mé předloze by se spíš hodila nějaká Elemental Chaos/plane bloodline, ne draconic o.O
24.10.2014 20:54 - Nachtrose
sharka píše:
spíš to vidim na toho rangera a rasu ještě nevim


Hobit? ;-)



případně trpaslík:



Ale jeden z mych nejoblibenejších rangerských obrázků je Půlelfí dívka:

24.10.2014 21:36 - wlkeR
Gotta love ranger in high heels.

Nacht o X postů výše: O zabití vás to nebylo. Mělo to být oživení souboje a zároveň plot device, jak vám nastínit rozmístění mobů v jeskyni, aniž byste jí museli prolejzat. Ono když výsledek souboje je jasnej (zbejvá už posledních pár zásahů) tak to i zkrátím, ale tady jsem tak dlouho přemýšlel JAK, protože těch skeletonů bylo pořád HODNĚ, až se to nakonec dogrindilo.
Tady v DMovi soupeří dvě zásadní věci: první je aby se něco dělo a hráči se bavili. Když se něco stane čistou rutinou - a že to rutina byla: ray of frost, sacred flame, fire bolt, dodge, rinse and repeat - tak s tím chce něco udělat, ale tady se skeletoni neměli ani jak hnout a jejich (neexistující) inteligence jim nedovolila nijak sofistikovaněji manévrovat. Sakra když už je to fakt zlý, měl by nechat prostě hrdiny vyhrát s šmitec. Ale druhá věc, více systémová, mu v tom brání: moby pořád mají šanci zasáhnout, dát damage a trochu vyplýtvat zdroje (hp), což ve svém následku činí dobrodružství zajímavějším. Pokud dá někde "WIN" button, tak 1) přijde o možnost zajímavého zvratu (double crit, třeba) a 2) třeba ochudí i hráče o radost z toho, že jejich past sklapla a oni si mohou pokosit moby.
Samozřejmě tyhle zásahy pečlivě zvažuji. U skeletonů mi přišlo zajímavé obrátit stůl a nechat družinu v pasti, hlavně páč ostatní byli víceméně v dokonalém bezpečí a jeden nebo dva ghůlové by s tím trochu zamíchali. Na druhou stranu jsem si řekl, že o tom, jako o spoustě jiných věcí, nechám rozhodnout kostku. Ta řekla, že vás ty potvory prostě neslyšely a tudíž zůstaly kde byly. Poslední encounter byl podobného rázu, jenom tam byl příběhový důvod a vůbec jsem se nestaral o to, jestli jde nebo nejde o overkill. Cesty ven byly, takže tak.

Takových DM rad byly popsány stohy papírů a webovek, a páč toho čtu celkem dost, ani nevím, odkud to mám. Nicméně moje rulzz:
1) Nenech hru zabřednout do rutiny a nudy.
2) Pokud plánuješ overkill, zajisti a) únikovou cestu, b) osobu která se obětuje.
3) Pokud jsi na pochybách, hoď do hry něco absurdního.

-------
Jáá asi budu řešit víc story než mechaniku. Nakonec dragonborn paladin (bg: outlander, guild: zhentarim) si o to přímo říká. Není to tak super jako můj předchozí SPY Paladin, co měl nejvyšší stealth ze družiny obsahující 2 rangery, ale meh. Jdu si trénovat svůj přízvuk :P

Jináč v pondělí jsem mimo, úterý+ by neměl být problém. Matiho se zeptam.
24.10.2014 22:29 - ShadoWWW
Sharka: Na tvém místě bych šel po fluffu.
ShadoWWW: člověk barbar
25.10.2014 01:04 - Babaj
utery je beze mne
25.10.2014 03:46 - shari
ShadoWWW: jako... je pravda, že fluffově je víc zajímavé tu postavu tvořit, ale mně se dost často stává, že když jdu po fluffu, tak je potom ta postava (téměř) k ničemu. Například Idora nebo Lora.

----------------------------------------------

Snad mi neukousnete hlavu, ale konečně jsem se uklidnila natolik, že si troufnu se k tomu dobrodružství vyjádřit, aby to nebylo příliš pocitově zabarvené. Mám z něj dost ambivalentní pocity. Po většinu času jsem se výborně bavila, občas se tam vyskytly momenty, kdy jsem měla chuť odejít.
Nevím, wlkeRe, jak moc jsi to myslel vážně, ale když si DM během každé hry (a občas i několikrát!!!) stěžuje, že kostky nechtějí postavy dostatečně zabít, tak je to pro hráče velmi demotivující. Obzvlášť, když postavy každý souboj jen tak tak přežijí. Taky se dost často stávalo, že jsi ignoroval, když se hráči (nejen já) na něco ptali. Opět nevím, jestli to bylo záměrně a ty dotazy ti přišly pitomé, nebo ses zrovna zamyslel nad něčím jiným, ale v kombinaci s výše uvedeným je to dost náladu zabíjející.

Docela mi to připomíná kolegovo vyprávění zážitků z Mass Effect 3. Omlouvám se, pokud někomu vadí to srovnání, ale mě osobně ta podobnost přímo bije do očí. Já tu hru nehrála, ale ten kolega řekl něco ve smyslu: "Hra byla výborná, akce, zápletky, prostě všechno super. Ale posledních deset minut bylo totální WTF a už si od nich nic nekoupim." (ne že bych si od wlkeRa něco kupovala, ale snad chápete)


-----------------------------------

wlkeR píše:
Cesty ven byly

S tímhle tak úplně nesouhlasím. Z hlediska DMa a hráčů možná jo, ale koukl ses na to z pohledu postav? Těch alternativ tam fakt moc nebylo. Jak už zmínil ShadoWWW, postavy neměly nejmenší důvod věřit trpošovi, že to, co se na ně žene, je fakt průser, protože se choval jako totální srab už od začátku. Taky jsi dvakrát velmi úspěšně ignoroval můj dotaz ohledně cestičky prošlapané skrz houbičky a tudíž možného snížení obtížnosti při průchodu zpátky, (což by postavy měly mít šanci vidět) takže rozhodování bylo ve smyslu "buď nás zabijou houbičky nebo se zkusíme postavit něčemu, čeho se bojí někdo, kdo se bojí všeho". Takže jo, cesty ven byly, ale měly postavy dost informací, aby to vyhodnotily? Ani ne.
25.10.2014 10:20 - wlkeR
Píše:
kostky nechtějí postavy dostatečně zabít

Sorry, to je něco jako moje DM-mantra. Nemyslím ji nijak zle ani vážně, podobně jako jsem nemyslel vážně ani afk-table. Vím že moje social skills jsou někde u dna a můj šálek humoru asi pochází od něčeho z Far Realm, ale pomáhám si sám a takhle to dopadá. Je to jedna z věcí, který se asi nezbavím, takže opakuji: spoustu věcí jen tak plácám. Většinou dodám "né" nebo "jk," ale občas zapomenu. Nicméně vždycky se můžete zeptat, jestli to myslím vážně.

Píše:
Opět nevím, jestli to bylo záměrně a ty dotazy ti přišly pitomé, nebo ses zrovna zamyslel nad něčím jiným, ale v kombinaci s výše uvedeným je to dost náladu zabíjející.

No - ne a jo. Když mi dotaz přijde pitomý, tak na něj většinou odpovím "vážně?" ale pokud ho přejdu bez odpovědi, tak jsem ho opravdu neslyšel (nevím, jestli je to porucha nebo co, ale řeči z repráku/sluchátka skoro nerozumím) nebo jsem zrovna přemýšlel nad něčím jiným a než jsem to dovymyslel, existence nějakého jiného dotazu mi zapadla kamsi. Ideální řešení je chat + upozornění, že tam tu zprávu mám, pokud se zrovna hrabu v knížce (což je většinu času) a nevnímám monitor. Úplně ideálně v době kdy neřeším nic jiného.
Tohle je kolosální nevýhoda online hraní a webkamera jí moc neřeší (krom toho že od doby co je nepoužíváte mi konečně přestal lagovat zvuk, yay): když hrajete s lidmi u stolu, nemusíte být psycholog aby vás trklo, že když na vás někdo zírá, tak jej/ji pravděpodobně ignorujete kvůli něčemu důležitému. Mluvě o komunikaci, na psychologii nás učili že už nevímkolik % komunikace jede nonverbálně, ale část to nebyla malá. A docela u tohohle druhu zábavy chybí, bych řekl.

Píše:
koukl ses na to z pohledu postav?

Učím v 6. třídě 10 dětí druhým rokem, 6 hodin týdně a snažím se nahlížet své hodiny jejich očima. Úspěšnost 0%. 2. ročník gymnázia, čítající 4 lidi, učím druhým rokem rovněž 6 hodin týdně a snažím se poznat co během hodin zažívají a cítí. Úspěšnost možná 1%. Podtrženo sečteno, vciťovat se v každém okamžiku do motivací lidí, které znám až na výjimky minimálně, v 8 hodin večer bez vyhlídky na nějakou solidní úspěšnost je něco, co absolutně nedávám. Jsem DM, mým popisem práce je posouvat akci a příběh dopředu, pokud to nedělají samy postavy nebo z jiného důvodu, a zajistit řešitelnost situace.

Teď nedávno jsem koukal na zajímavý video... Ale protože jich bylo moc, už ani nevím kde hledat zdroj. Abych se moc nezakecal, pointa byla, že dokud člověk má na koho svalit svou vinu, dopustí se lecjakých hnojů (v jednom známém experimentu 90% lidí bylo ochotno pustit do testovaného člověka napětí snad i 450 V a opakovat to navzdory křiku z druhé strany zdi, dokud byli přesvědčováni, že to tomu člověku pomáhá a veškerou zodpovědnost na sebe bere výzkumný pracovník). Point is: vy jste něco udělali, umřeli, a čím? DM na vás poslal OP příšeru. DM nedal dostatek indicií. TO JE NORMÁLNÍ. Já mám to samé: knížka řekla tohle, kostky tamto. Zamotávám se do téhle hádky jen abych dokázal že to nebyla moje vina. Ale ona to byla moje vina a vaše vina - jsme v tomhle příběhu společně, nemá smysl plakat nad rozlitým mlíkem a je třeba vzít mop, vytřít podlahu a zajistit, aby se to příště nestalo.

Plastová uzaviratelná nádoba na mléko:
- Pokud DM nezodpověděl urgentní dotaz, přeruš hru a polož jej tak, aby bylo zřejmé, že jej nemohl přeslechnout nebo ignorovat z důvodu řešení jiné (i)relevantní záležitosti.
- Pokud není jasné východisko, přeruš hru a zjisti, nemáš-li nějaké znalosti k řešení situace. Pokud ne, pořád můžeš využít svoji akci k jejich hledání (Perception, "Knowledge," atd).
- Pokud hrozí nedorozumění jakéhokoli druhu, které by mohlo výrazně ovlivnit hru, PŘERUŠ HRU a vyjasni jej, dokud je čas. Snaž se při tom vyvarovat rewindů, zejména těch delších než 1 kolo.
- ???
- PROFIT!

99% D&D je o komunikaci, což je věc, která se strašně ráda vysekává na nejrůznějších blbinách, od ztišeného mikrofonu po 5 lidí mluvících naráz. Pokud máte pocit, že někde komunikace vázne, řešte to VY a HNED, než až se NĚKDO JINÝ, kdo případně bude vypadat jako blbeček páč se zeptá na něco zřejmého, no bóže, probere v hořícím autě napůl cesty z útesu.
25.10.2014 11:01 - Babaj
v tomhle musim dat Wolkerovi za pravdu.. indicii bylo dost..tim myslim na posledni fatalni colaps... (opominu li ty indicie na dejovou drticku, tam byla uplna absence , nebo jsem si ji nevsim)... ten utek jsme zvazovali velmi realne... aspon ja.. indicie na kosticky, zelene svetlo.. a uz jen ten fakt ze mame poradne nalozeno z pred par kol... udrzelo mne tam vicemene jen to, ze jsem uz pak nechtel dal delit skupinu ,kdyz jsi misto pelaseni hodila searing light do zomika a jen se posunula... tam byl zvrat posledniho mozneho pokusu o utek.. musim rict ze jsem naucenej z nasich her ,se na hru divat pomerne realisticteji nez na to co hra muze nastavit a prinest... (4ky to rochu kazi bo tam pokud se pohybujes v bodech na encounter mas sanci na uspech temer vzdy), tim chci rict ,ze zvazit zaludnost situace a mnohdy utect nebo se stahnout, nebo souboj radeji obejit, je to nejdlezitejsi ... kdyz si predstavim svet okolo Newerwintru... urcite se kolem pohybuji bytosti o ktery je lepsi ani nezavadit. a radeji se jim obloukem vyhnout.. Take proto jsem tenkrat u te bourkove pronasledovacky malem vyprskl, kdyz jsem slysel argument proc tam jit, ze je to Hrdinske :_)))

ja osobne za vipe take davam selhani sam sobe, ze jsem vas nedokazal stahnout do uteku, bo spravne utikat bylo.. a ano taky jsem se nechal unest myslenkou ze by na nas neposlal neco co bychom nedokazali zvladnout..

Ale to je minulost... ja citim sice zklamani ze jsem to nedokoncil .. ale na druhou stranu to beru jako zkusenost.. navic nemuzem preci jen vyhravat, bez horkosti obcasne porazky by ta hra byla nudna :-))


takze sup sup ... utrit rozlity mliko a jdeme dal :_)
Nova hra , nove nadeje..
25.10.2014 11:20 - wlkeR
Radši pro lidi co četli spoiler...

S indiciemi ohledně "Gundrena" to bylo těžké, protože vzhledem k tomu co byl, a že je to jeho přirozenost, jsem těžko mohl dělat velký jasný boty. Nicméně snaha byla:
- ooc: několikrát jsem zmínil existenci toho živočišného druhu, byť v kontextu jiné družiny.
- nijak vás neurgoval k pronásledování či vyšetření možné přítomnosti jeho spojenců, naopak vás od té činnosti zrazoval (zejména zakryl narychlo smyšlenou historkou očividné stopy jezdce a vojáků-hobgoblinů co prošli těsně kolem vstupu do dolů).
- zásadně se nepletl do nebezpečných podniků, pokud tím nemohl nějak uškodit vám. Díky svým schopnostem dokonce fingoval zranění a otravu, aby vás donutil zbytečně vyplýtvat léčení (pokud by někdo zkontroloval zapastění těch dveří, nic by nenašel, ale bohužel).
- přestože u sebe neměl mít po svém "uvěznění" nic, disponoval sadou paklíčů.
- mluvě o věznění, byl zavřen, byť "v bezvědomí," v místnosti, ze které existoval zřejmý východ. Nebyl ani svázaný, nic. To samozřejmě z důvodu aby se mohl okamžitě zapojit do boje, kdyby goblinoidi měli šanci na vítězství.
25.10.2014 11:50 - shari
Babaj píše:
kdyz jsi misto pelaseni hodila searing light do zomika a jen se posunula...

Ano, posunula jsem se směrem pryč a čekala, že uděláte to samé, ale vy jste zůstali. Ale očividně cokoliv udělam, od tvorby postavy přes její hraní až po sepsání pocitů ze hry, je blbě, takže se bavte.
25.10.2014 11:58 - Babaj
pravda... podivil jsem se nad pposlednim bodem.. ale mavl jsem rukou.. pravda, byl v bezvedomi a asi ho tam pohodili aby se nepletl nez se s nami vyridi.. bod jedna jsem nezaznamenal. bod dva a tri pripisukju statusu NPc.. trojka beru to jsem prehlid
_:)) jinak body dva a tri by meli byt asppon na pasivni insight.. bo hreaci s nim nejsou stale jako postavy.
25.10.2014 11:58 - Babaj
sharko, neni to blbe :_) a nebud takova vztahovacna _:))
25.10.2014 12:01 - shari
Před chvilou jsi dost jasně naznačil, že družinka wajpla kvůli mně, takže vztahovačnost do toho netahej.
25.10.2014 12:02 - Babaj
kdybychom hrali vsichni stejne a vsichni vzdy zahrali to uplne nejlepsi v dane situaci.... proc bychom to hrali... to bychom byli stroje... to koreni hry je, ze kazdy tam hraje jistou osobnost a v tom to prave tkvi.. a taky necekam ze vsichni a vsechno bude tak jak se mi libi.. on ani zivot takovy neni.. ale je treba se poucit a jit dal :_)
25.10.2014 12:03 - Babaj
ja chtel jen naznacit.. ze vinu neseme vsichni...... ne jen ty
25.10.2014 12:19 - wlkeR
Jediný blbě, co je opravdu blbě, je vědomě blbě. Dokud to "blbě" činíš s nejlepším možným úmyslem, pak i to "blbě" je vlastně aspoň trochu dobře.

Lidi si z nějakého důvodu myslí, že blbost je objektivní. Jasně, objektivní je třeba když napíšeš 1+1=0 a už nedodáš mod 2. Ale "blbost," která není v rozporu s jasně definovanými a všeobecně přijímanými pravidly blbost není.
25.10.2014 12:25 - shari
nevede úspěšně k cíli = blbě
25.10.2014 12:31 - Babaj
vsechny cesty vedou do rima.. tedy i k cili
25.10.2014 12:45 - Nachtrose
Co se PCs tyce, tak mi to prislo, ze Lora proste chtela nejak pomoci Ewano, ktery se ocividne rozhodl spachat sebevrazdu, kdyz to chtel zadrzet, aby ostatni prchli. Z pohledu hrace mozna suboptimalni rozhodnuti, z pohledu postav smutny, ale OK. Zvlaste kdyz se veme do uvahy, ze chvili pred tim stratila bratra a mozna nechtela jen stratit nekoho dalsiho. Stale mela "Nadeji".

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096931934356689 secREMOTE_IP: 18.212.87.137