Volná diskuze

Asar
18.7.2014 12:14
D&D 5e přes Fantasy Grounds
Vlákno o hraní D&D 5e přes Fantasy Grounds.

Jaké by měly být kouzelné předměty (ne běžné lektvary a svitky)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Běžnější (v každé jeskyni se jich pár válí)kladné body11
Velmi vzácné - nejspíš z dávno padlé civilizace - ale mocnékladné body24

Jaká by měla být magie?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Hodně vzácná (mágové jsou výjimeční)kladné body19
Celkem běžná (magické univerzity jsou v každém větším městě)kladné body14

Jaký by měl být herní svět?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Laděný spíš evropským středověkem (feudální země a jejich konfliky, hodně cizích postav)kladné body11
Spíš fantasy (konflikt božstev, hodně nestvůr)?kladné body24
22.10.2014 13:11 - Babaj
a mozna prave t melo nas nakopnout :-)))) jenze to bychom to museli i prezit :_))
22.10.2014 18:16 - shari
Ten spoiler je tak nějak jen popis toho, co se stalo a proč. Ale chybělo mi tam porovnání typu "tady to ještě bylo podle originálu" a "tady se to oddělilo".
22.10.2014 18:16 - wlkeR
Inu, ano. Snažil jsem se zařadit nějaké drobnosti, co by vás třeba trkly.
1.
1.
1.
1.

Toliko řečeno, Mati znova potvrdil že odmasteruje Hordu, jen si to musí přečíst (však neva, jak jsem říkal, příští pondělí jsem stejně mimo.)

Shari: No, jsou tam vypsané jenom rozdíly a jejich kontext... Tzn. všechno ostatní bylo podle originálu (+/- pár míst kde jsem si něco blbě přečetl nebo si spletl baráky, např. v Thundertree).
22.10.2014 18:21 - shari
wlkeR píše:
Shari: No, jsou tam vypsané jenom rozdíly...

Takže jsme hráli něco úplně jinýho? :D
22.10.2014 19:32 - Babaj
parada :-)))... jinak budu muset jit do featu.. aby to co chci hrat bylo hratelny :-) doufam ze to mati povoli :_)
22.10.2014 20:10 - Nachtrose
Ja taky zvazoval jit cloveka sorcku s featem... ale jeste ho nemam nastudovanyho :-/
22.10.2014 20:55 - wlkeR
Definuj úplně XD
Ne jako, proti tomu dobrodružství mám určité výhrady:
- Je velmi "dramatizované." Spousta klíčových událostí tady (imo) nesmyslně čeká, až se hrdinové uráčí pohnout zadkem tím směrem. Například Gundren může trávit celé týdny (!!!) pohozený v bezvědomí u Grola jen proto, že se družina nejdřív rozhodne oběhat Thundertree atd, což dobrodružství aktivně podporuje rozdáním vedlejších questů pregen postavám.
- Minimálně pracuje s frakcemi, a když tak dost nesmyslným způsobem. V dobrodružství je zahrnuta vždy právě jedna postava náležející určité frakci jako jsou Harpeři apod. Každá má quest, za jehož splnění "si vyvolí postavu která nejvíce splňuje požadavky jejich frakce a nabídnou jí členství." Jako vážně, to je jak veletrh škol na kterym rovnou můžete dělat přijímačky, jen o tom celou dobu nevíte. Jako je tam nějaká zástěrka vlastní agendy, ale prostě mi to celé přišlo velmi umělé.
- Nemá tipy na scaling. Většina dobrodružství (HotDQ určitě) je pro 4 postavy a prezentuje tipy jak si poradit s více či méně kusy. Tady jsem nic takového nenašel, až na tu zmínku o 4. úrovni v poslední kapitole. Gamebook-playtest se ukázal být dost zavádějícím, protože sólo člověk prostě řeší problémy jinak - nebyl jedinej mob proti kterýmu bych nejdřív nevypálil celou škálu stealth-persuasion-deception-intimidate (a toho illusion cantripu - Arcane Initiate feat ftw) než došlo na důležitost +4 Dex a dual wieldu.

Podtrženo sečteno - od začátku jsem věděl, že "as-written" jsou události jedině v den startu dobrodružství. Jak plynul čas, přemýšlel jsem co se zatím mohlo stát na klíčových místech, která přibývala jak je postavy navštěvovaly nebo se o nich dozvěděly (např. Gundrenův osud se měnil prakticky od začátku, příběh draka a jeho kultu v Thundertree opravdu odstartoval kdy měl, protože tam mi ta "dramatizace" nesmyslná nepřišla.) Frakční questy jsem vynechal, protože jsem předem věděl že půjde o oneshot. Jen Zhentarim mam prostě rád a navíc přispívali pletichami, tak jsem dokonce rozšířil jejich řady. Souboje jsem nemodifikoval vůbec, protože jsem z vlastní zkušenosti znal obrovskou moc zavřených dveří a, popravdě řečeno, byl trochu frustrován tím že Val ze všech dělá Sněhurky.

Neříkám že jsem to vedl úžasně, ale sám jsem s příběhem celkem spokojen (až na ten předčasný konec, no, stane se).

Jináč co se Matiho týče, myslím že schvaluje skoro všechno. Dokonce čím šílenější tím lepší (je to ten člověk co vyrobil postavu anglického džentlmena cestujícího po různých světech, který měl v clothu vyšší AC než paladinka v magické Godsteel armor.) Featy jsem si včera prošel a chci jich taky spoustu, ale Dragon Breath, bichezz! ;P
23.10.2014 06:31 - ShadoWWW
Vedls to dobře. Já mám zkušenosti, že když se hra vede "as-written", tak působí strašně omezeně.
23.10.2014 08:02 - Babaj
jop vedl jsi to dobre, sice jsem nektere naschvalnosti nenesl libe, ale kdyz jsem si na to zvykl tak uz to bylo dobry :). Nerikam ze by nebylo co zlepsovat, ale vicemene hodnotim palcem nahoru :)
23.10.2014 10:05 - Babaj
kurnik at nad tim premejslim jak muzu.. tak mele caster kje dost v pecku... jednak neni trenovana constituce, takze ty concentracni kouzla pro meleky je kolova zalezitost :-)) ti co tu concentraci muzou dobre hodit zase nejsou casteri :-))) a kdyz to vemu ze zkusenosti co jsem prozil kde se prumerne dmg prumerne pohyboval okolo 15-20 je skoro nemozne kouzlo udrzet :_)) chjo na nejakou dobrou sanci tohle vyrovnat jsou treba 3 featy :-).. a to nepocitam ze obrany se zvedat moc nebudou dmg ano.. takze s vysim levelem je jeste horsi kouzlo udrzet :-)
23.10.2014 10:06 - Babaj
takze mele castri asi ani nemohou spolehat na concentracni kouzla.. tak nejak potom nechau ze war clerici maji domenoky jen na koncentraci :_))) kdyby jim dali aspon moznost si potrenovat constitucni savy :_)
23.10.2014 12:16 - Arled
Omlouvám se, že vám zasahuji do této převelice zajímavé a přínosné diskuse. Ale měl bych jeden dotaz na vaše postřehy z hraní.

sharka píše:
Poučení je: nehrát klerika. Je 100% potvrzeno, že v 5e je naprosto k ničemu. Takže příští dobrodružství budu hrát jen v případě, že se mi podaří vyrobit si solidního rangera nebo fightera. (a pokud mě pozvete teda)


Mohla by jsi to trošku rozvést? Tedy proč si to myslíš? Začali jsme taky hrát 5e a stále mi přijde klerik jako jedno z nejuniverzálnějších a do družiny nejnutnějších povolání. Je pravda, že nad některými věcmi, o kterých teď například psal Babej jsem zatím nepřemýšlel.
23.10.2014 12:44 - shari
hm... hrála jsem Life domain klerika, to znamená healing boost = Proficiency bonus + lvl kouzla. (min. 3) Ale i s tímhle ty healy byly celkem k ničemu. (5-6 HP obnova proti 10-20 ztracených jedním úderem)
Počet kouzel je denně velmi omezený a na rozdíl od wizarda, warlocka nebo druida (mám dojem, že si je obnovovali všichni tři) není možnost si část je po boji obnovit. Tudíž když vás ráno něco přepadne a vy jen tak tak vyváznete, klerik je po zbytek dne k ničemu.
Pokud chci svoje neobnovitelné daily sloty šetřit na healy, protože zbytek družinky dostává dmg za 10-20 jednou ranou, tak jediné útočné kouzlo je Sacred Flame, což je nejneužitečnější věc vůbec.
Jediný způsob, jak bojovat, je tedy zbraní na blízko. Ale AC 18 (později pak 16, bo nás okradli) je velmi nedostatečné, počet životů je ideální pro IK. Klerik v bezvědomí = klerik k ničemu.
Vemte si raději druida. Ten má lepší healy než Life domain klerik.
23.10.2014 13:18 - Babaj
no neni to az tak tragicky.. ted studuju toho klerika. pokud se bavime o tretim levelu.. tak ten heal za 5-6 :-) je podstrelenej vzdyt kazde lecici kouzlo ma u tebe bonus +5 k hodum a to nepocitam ze ikdyz pouzijes kouzlo tak v nem mas aspon wisdom, takze minimum k poctu kostek za lvl kouzla mas aspon +8 :-) pocet kouzel je ale vuci poctu zasahu mocnster ve velek nevyhode .-)) a opravdu sharka hazela asik dost mizerne :-) bo dost casto to bylo dmg za 22 a leceni za 10 :-) a kouzlo pryc :_).. dobra zachrana je taky ta preserve life.. zvlaste co to hodis na umirajiciho.. hned je na 15 ti zivotech.... mluvim stale o tretim lvlu klerika..

ja ted budu hrat opravdu mizerneho lecitele ty bonusy nebudu mit :-)) ale nechci opravdu stat a hazet paprsek s minimalni uspesnosti
23.10.2014 13:26 - Arled
Díky za Tvé postřehy. Máš pravdu, že v 5e je léčení (alespoň na začátcích) slabší. Klerik, obzvláště Life domain, bude ale podle mě na léčení stále nejsilnější. Máš pravdu, že druid se zaměřením na cirkle of the land si může obnovit jednou během short restu lvl/2 spell slotů, což je alespoň něco, ale nevím zda jej to dělá lepším healerem.
Musím říci, že jste dostávali opravdu velký dmg. Zatím tedy jsme tak daleko jako vy, ale 10-20 jednou ranou je dost.
Máš pravdu, že většina kleriků asi půjde do někoho bušit zbraní, ale s tím jejich AC se jim ani nedivím. Tobě přijde AC 18 málo? V naší družince je AC 18 nejvíc. A ač je to možná málo, tak to o moc výš nepoleze...
23.10.2014 13:40 - Nachtrose
Mno... i s AC 19 zasahli protivnici temer pokazde. Bud wlkeR podvadel, nebo nas ta kostka vazne nemela rada :-P To same se sacred flame. Creepa haze REF save proti DC 13 a jelikoz ma vetsinou bonus z DEX, tak to da. A to by mela failnout asi v 55% pripadu i s bonusem. Sharcina uspesnost vsak byla velmi hluboko pod timto cislem. Tresnicka na dortu pak byka, kdyz se SF vyhnul spici goblin...
23.10.2014 13:45 - Arled
Dobře, zdá se, že si přestanu stěžovat na Andurielovi kostky.
23.10.2014 14:12 - Babaj
to by jsi mel,, jinak na tebe poslem ty Wolkerovi :-)))
23.10.2014 14:19 - Babaj
jinak to je dalsi zalezitost taky jsem se snazil nejak vymyslet jak ty kouzla na concentraci hrat v prvni linii a nakonec jsem to vzdal. zvlaste po te co nimi doslo ze cim vyssi level,, tim snaze te protivnici trefi.... a cim vyssi level.. tim vyssi dmg do tebe ---> cim vyssi level horsi ustani concentrace.... ikdyz obetuju feat na war castera a dalsi feat na udelani constituce obrany jako trenovane... proste jak te nekdo trefi tak ti kouzlo konci.. navic muzes mit jen jedno koncetracni kouzlo najednou... ono toho nakouzleni s poctem seslani je opravdu malo.. a cim vyssi level do toho narves nezohledni jeho vydrz, akorat nasrani ,ze hned prvni male skrabnuti ho vyrve z hlavy... no uvidim jak to bude fungovat . ale asi vsechny domenovky u mne asi zajsou prachem zapomneni, bo jsou concntracky :-) sice dobre ale .. uvidim vyzkousim jak to bude fungovat.. beztak si je budu muset nechat na leceni :_)))) prost ze sebe udelam masinu na martial skil podporu rezniku :-)
23.10.2014 14:51 - ShadoWWW
Babaj: Postavy sesílající koncentraci se musí držet zpátky. V 1. linii bez zdatnosti k záchranným hodům na Odl je to čím dál horší. IMHO ty koncentrační kouzla by sesilatel měl sesílat na spojence vepředu a sám stát v pozadí.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.104731798172 secREMOTE_IP: 3.227.239.160