Volná diskuze

Asar
18.7.2014 12:14
D&D 5e přes Fantasy Grounds
Vlákno o hraní D&D 5e přes Fantasy Grounds.

Jaké by měly být kouzelné předměty (ne běžné lektvary a svitky)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Běžnější (v každé jeskyni se jich pár válí)kladné body11
Velmi vzácné - nejspíš z dávno padlé civilizace - ale mocnékladné body24

Jaká by měla být magie?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Hodně vzácná (mágové jsou výjimeční)kladné body19
Celkem běžná (magické univerzity jsou v každém větším městě)kladné body14

Jaký by měl být herní svět?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Laděný spíš evropským středověkem (feudální země a jejich konfliky, hodně cizích postav)kladné body11
Spíš fantasy (konflikt božstev, hodně nestvůr)?kladné body24
4.9.2014 10:13 - Quentin
No, popravdě. V družinách, kde tě DM zesměšňuje při každym neúspěchu, se docela vyplatí mu tuhle pravomoci omezit jen na natural 1 :D

Jinak jsem samozřejmě pro. Hlavní důvod pro používání d20 je právě 1 a 20.
4.9.2014 11:44 - wlkeR
Počkat, my na to nehrajeme? ^^;
4.9.2014 12:50 - shari
Ano, jednou mi na nějaký skill padla dvacítka a někdo mě upozornil, že na skill checkách to neplatí a musim tu celkovou hodnotu vypočítat... >.>
4.9.2014 13:10 - ShadoWWW
shari: Striktně podle pravidel to není automatický win/loss. Na druhou stranu... ono prakticky není možné, abys na 1 uspěla a na 20 neuspěla. (Jako jo, existují i DC větší než 20, ale ve hře se prakticky nevyskytují.)

Proč je to automatika u útoků a ne u dovedností či záchran? Protože útoky a obrany rostou více méně všem stejně, takže kdokoliv hodí 20, tak uspěje stejně spravedlivě. U dovednostní a záchran to neplatí. Když investuješ své omezené možnosti do určité dovednosti, tak bys měla mít výraznou převahu nad tím, kdo do dané dovednosti neinvestoval. Nejen z hlediska pravděpodobnosti (že se ti spíš podaří určitá činnost, než někomu jinému), ale i to, že dokážeš udělat něco, co někdo jiný, kdo není v dané dovednsoti zdatný, to prostě nedokáže. Nikdy.

S čím to přirovnat? Třeba ke kovářství? Když budeš chtít vyrobit hřebík, tak mistr to má za chviličku a ty se na tom nadřeš celé hodiny, ale výsledek bude více méně stejný (jen časová náročnost jiná). Když ale vyková prvotřídní zbroj, tak pro tebe je to prostě nemožné, pokud se nezačneš kovářství věnovat a nedosáhneš v něm mistrovství.

Na nízkých úrovních to ještě není vidět, ale na vysokých (>15) už to může hrát roli. (Tam se právě postavy stávají mistry.)

Ale některé skupiny i přesto zavádí pravidlo, že 20 je vždy úspěch a 1 vždy neúspěch. Hlavně proto, že to zpravidla ušetří čas na počítání a vyvolá to okamžitou radost (nedo zklamání). Některé hry na tom dokonce mají založena další pravidla.

U záchran bych byl s tímto pravidlem ale opatrnější. Tam to může hrát vážnější roli.
4.9.2014 13:12 - shari
Ale i mistr kovář se může majznout do prstu a zprasit hřebík... :<

A navíc... my máme šanci dostat se na lvl 15 a víc? :D
4.9.2014 13:15 - ShadoWWW
5e to má ještě tak, že u některých speciálních činností musíš míš zdatnostní bonus (tedy mít k hodu dovednost nebo pomůcku), abys mohla uspět, i když DC je nastavené tak, že by mohla uspět i postava bez zdatnosti. Například při otevírání zámku paklíčem musíš mít zdatnost se zlodějským nářadím, abys mohla zámek odemknout, i když je DC například 20 a mohla by teoreticky uspět i postava bez zdatnosti.
4.9.2014 13:16 - Quentin
Tak ono nejde jen o to, že je to automatický hit/miss. Důležité je, že je to extra, crazy, good, funny, brutal, whatever hit/miss. Prostě když padne 1 a 20, tak se nic nepočítá a rovnou vymejšlíte nejextrémnější variantu.

Shadowww: Třeba s tím zámkem: 20 = nebylo zamčeno, jen zarezlá klika
4.9.2014 13:18 - shari
Tak to měla, myslím, i 3.5 a 4e, že u některých věcí je musíš mít trénované, abys měl vůbec šanci, tam je pak logický, že by 1 a 20 nešlo - už jen proto, že na to ani nelze hodit. (např to kovářství)
Ale na věci typu schování se, diplomacie, akrobacie, vnímání by to šlo, můžeš mít náhlý moment osvícení a provést něco geniálního, i úplnou náhodou. :)
4.9.2014 13:20 - ShadoWWW
QuentinW: Však jo. Proto mi to přijde jako jedno z těch dobrých domácích pravidel.
Shari: jj, souhlasím.
4.9.2014 13:57 - wlkeR
ShadoWWW píše:
(Jako jo, existují i DC větší než 20, ale ve hře se prakticky nevyskytují.)

Fákt? :D To jsou mi novinky...

shari píše:
Ale na věci typu schování se, diplomacie, akrobacie, vnímání by to šlo, můžeš mít náhlý moment osvícení a provést něco geniálního, i úplnou náhodou.

Nebo něco geniálně zprasit. Jak se stalo mému paladinovi, mít op Diplomacy nemusí vždycky stačit, i když jí podepřeš vlastní výřečností - stačí jedna špatná představa o úmyslech druhé strany a všecko je v (nehezkém místě).

Já osobně mám 1/20 rád. Je to šance 5% na každé, což už je podle jistých měřítek statistická bezvýznamnost. Takže proč jí nepřiřadit vtipné situace?
8.9.2014 15:37 - Nachtrose
Je aby to nezapadlo, tak pripominam, ze Ewan dnes nemuze.
8.9.2014 15:38 - kin
A já jsem opět v práci v dobu hry...
8.9.2014 15:57 - shari
A co ostatní? Jestli budem jen já a pradlenka, tak to nemá moc cenu...
8.9.2014 16:58 - Babaj
mas neco proti domacim pracem?:-)
8.9.2014 17:01 - Babaj
mel by byt minimalne jedste shadow ne?
tvuj vypeceny bratr :-))
8.9.2014 17:31 - shari
bratr má odolnost na oheň, vypečený je maximálně tak Ewan. :P
8.9.2014 17:37 - Babaj
odolnost... css akorat by se dele pekl :-)))
8.9.2014 17:39 - wlkeR
Já můžu, ale mam po hlasivkách ze školy + přednášky + kroužku XD
8.9.2014 17:44 - Babaj
tak kdyz dorazi treti tak by to snad slo .. co rikate?
8.9.2014 18:10 - wlkeR

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088424921035767 secREMOTE_IP: 3.135.219.166