Volná diskuze

Asar
18.7.2014 12:14
D&D 5e přes Fantasy Grounds
Vlákno o hraní D&D 5e přes Fantasy Grounds.

Jaké by měly být kouzelné předměty (ne běžné lektvary a svitky)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Běžnější (v každé jeskyni se jich pár válí)kladné body11
Velmi vzácné - nejspíš z dávno padlé civilizace - ale mocnékladné body24

Jaká by měla být magie?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Hodně vzácná (mágové jsou výjimeční)kladné body19
Celkem běžná (magické univerzity jsou v každém větším městě)kladné body14

Jaký by měl být herní svět?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Laděný spíš evropským středověkem (feudální země a jejich konfliky, hodně cizích postav)kladné body11
Spíš fantasy (konflikt božstev, hodně nestvůr)?kladné body24
23.7.2014 17:29 - Babaj
a ja jsem na to jeste hrdej.... prinejhorsim se budu branit kapesnickem :-)
23.7.2014 17:37 - shari
Ty ten kapesníček používáš úplně na všechno, co? :D
23.7.2014 17:39 - Nachtrose
Nekdo rucnik, nekdo kapesnicek... On ten kapesnicek vlastne muze byt de facto jen zmenseny rucnik.
23.7.2014 18:56 - wlkeR
"Máš zbraň?" "Ne. Nebo jo, počkej, mam kapesníček."
23.7.2014 19:02 - Babaj
tak jako u pasu mam.. nebo mel jsem kratky mec :-) ale kdo by se tim zabival.. jeste by ji monstra myslela , ze jsem pro ne hrozba :-)
23.7.2014 19:04 - Babaj
a prave naopak.. ten kapesnicek je porad cisty.... k cemu myslite ze pravazne pouzivam prestidigation.... cisteni satstva.... (kapesnicku),uces, ohrivani vody bna caj...
23.7.2014 19:20 - Babaj
malem bych zapomel na Odéér :-)
24.7.2014 08:50 - wlkeR
Teď si říkám, že chybí nějaké shrnutí pro lidi, kteří nechtějí sledovat celý pětihodinový stream...

Tož tedy: družina sestávající ze šlechtice Ewana (Nacht), lidového hrdiny Erika (Quentin), drsného hobita Altona (Shadow) a seržantky Hildegardy (Shari) byla pověřena trpaslíkem Gundrenem Rockseekerem (konečně se dozvídáme, jak se jmenuje), aby dopravila vůz s hornickým vybavením a proviantem do osady Phandalinu pár dní cesty od Neverwinteru. Cestou přibrali cestujícího kouzelníka Valla (Babaj). Velmi překvapivě byli přepadeni. Po celkem rychlé a čisté (jak pro koho, tedy) práci s gobliny dva zabili a dva zajali. Od těch zjistili umístění cragmawské skrýše, kterou se vydali vyčistit ve snaze najít a zachránit Gundrena a jeho eskortu, kteří tam pravděpodobně byli odvlečeni. Po krátkém dobrodružství s gobliní latrínou se většina družiny, patřičně navoněna kvůli vlkům u vchodu doupěte, vydala prozkoumat jeskyni. O dvě spláchnutí a jeden sesuv půdy později byla polovina natolik přizabitá, že se družina rozhodla odpočívat. V noci se až na menší průtrž mračen a pár hladových strig, které málem družinu dorazily, nic zvláštního nestalo.
Druhý den, čerství a odpočatí, vyrazili dobrodruzi zpět na gobliny, kteří přes noc stihli obnovit jednu ze splachovacích nádrží. A samozřejmě ji využili. Po tomto se družina rozdělila na Erika a zbytek, a každá z částí se pod vedením Osudu vydala do jednoho z boss roomů. Skutečnost, že by měli držet pohromadě jim došla až v zápalu boje. Erik doběhl k přátelům se dvěma dalšími gobliny v patách. Bitva byla dlouhá a zuřivá, přesto taktika a kostky družině nepřály. jeden po druhém padali dobrodruzi k zemi, až jako poslední byl vyřazen kouzelník, který si obratnou lží vydobyl trochu času.
Goblini postavy obrali, svázali a připravili k transportu na trh s otroky.
DOKÁŽE SE DRUŽINA VYMANIT ZE ZAJETÍ? NAJDE CESTU DIVOČINOU DO PHANDALINU? A CO JI ČEKÁ TAM? Odpovědi na tyto (možná) a další (téměř bezpochyby) drrrrramatické otázky už tento pátek! Neprošvihněte to!

PS. Do handoutů (podsekce Journal) jsem vložil seznam NPC, který by vám měl být volně k nahlédnutí.
24.7.2014 09:04 - Quentin
Ještě než začneme zejtra hrát, tak bych se chtěl ujistit, že jsme nějak domluvený s tim utíkáním. Jak se utíká z boje?
24.7.2014 10:15 - wlkeR
Myslím že pravidlo jako takové pro to neexistuje, protože disengage je spíš takové taktické. Nicméně jsem k tomu četl ještě pár článků z dob 4E (kde byl útěk hodně nepříjemný, protože většině příšer pak stačila move + charge, aby veškerý náskok zase vyhladily a ještě si zaútočily s +1 bonusem a svojí úplně normální damage, protože prostě byly tak op; o příležitostňáku nemluvě).

Řekněme, že pokud se rozhodnete utíkat jako pravdu utíkat, vyřešíme to přes nějakých pár pravděpodobně Athletics checků, + samozřejmě veselosti vedoucí ke zdržení/zmatení pronásledovatelů. Je to věc ke které se opravdu nehodí iniciativa tak jak je (proto rád používám tu zjednodušenou, tedy "heroes first" pravidlo.) Tady je lehký nástin řešení, samozřejmě to lze provést jakkoli, stačí se domluvit:

1) Útěk lze vyhlásit jen na začátku nového kola (round). Pokud je vyhlášen v jeho průběhu, lze se na něj připravit, ale jen v rámci akcí normálně dovolených pro taktický souboj (disengage a tak).
2) Pro utíkající a pronásledovatele je zrušena iniciativa. Utíkající nějakým způsobem ověří jak rychle utíkají, případně jak se jim daří nepřítele mást/zdržovat. Pronásledující potom ověřují, jak se jim daří, no, pronásledovat.
3) Ranged útoky mají proti utíkajícím výhodu (pokud ji nezruší něco jiného, jako např. vzdálenost, kličkování mezi stromy, plazení se atd).

Sounds good?
24.7.2014 10:18 - Quentin
Bral bych to tak, že pokud dává smysl, že utečeš - nikdo nestojí ve dveřích, nejsi engaged in melee, jsi dostatečně blízko kraje battlegridu - tak jsi prostě utekl.

A pokud tě někdo pronásleduje, tak se to normálně odehraje bez ohledu na grid. Na pláni hážete athletics+con na to, komu dřív dojdou síly. V lese zálěží na stealth nebo survival. Ve městě čistě na kreativitě (skočim do kanálu, volám stráže, podplatim obchodníka, aby mě schoval pod pultem etc.)

rulings over rules

wlker: Jo, vesměs navrhuju to samý.
24.7.2014 10:24 - ShadoWWW
Svou odpověď jsem ještě před wlkeRem napostoval do špatného vlákna. :-/

ShadoWWW píše:


Co se týče utíkání: Pokud s někým bojuješ tváří v tvář, tak to jde dost těžko. Je několik možností:
- Použiješ akci Disengage a pak pomocí pohybové akce se vzdálíš o svůj pohyb, aniž bys tím provokoval příležitostný útok. Nestvůra tě ale může ve svém tahu dohnat.
- Nebo můžeš riskovat příležitostný útok a pak se vzdálit pomocí akce Dash spolu s pohybovou akcí až o dvojnásobek svého pohybu. Pokud má ale nestvůra větší nebo stejně velký pohyb jako ty, tak tě ve svém tahu může dostihnout, i když už nestačí zaútočit.
- Nebo můžeš použít pohybovou akci, někam zalézt a pokusit se schovat pomocí akce Hide a doufat, že tě nestvůra nenajde. Pokud nestvůra poběží za tebou pomocí pohybové akce a neuvidí tě pomocí pasivní Moudrosti, tak tě bude muset hledat pomocí akce Search a už jí nezbyde případná akce na útok (nebo doběhnutí k tobě, pokud svůj pohyb nějak šikovně nerozdělí).

Obecně je blbý, že pokud má postava stejnou neb nižší rychlost než nestvůra, tak jí teoreticky nikdy neuteče (pokud se např. nikde neschová), pokud se jí nestvůra rozhodne pronásledovat. Obecně se doporučuje, že nestvůry, když vidí dobrodruha utíkat (směrem k výhodu), tak hod buď nechají běžet, nebo ho třeba pronásledují jen k východu z jeskyně apod. Je to ale na rozhodnutí DM.

Podle mě by mohlo platit i house rule, např. že postava při utíkání z boje hodí k12 a přičte si počet stop ke svému pohybu, stejně jako nestvůra, kdyby se ji rozhodla pronásledovat. Případně 1k4 v metrů pro SI.


Ale jinak wiz wlkeR
24.7.2014 10:33 - wlkeR
Krátkodosahový útěk - např. k ústí jeskyně, nejbližší příležitosti pronásledovatele zmást/setřást -> taktická pravidla, jak je popsal Shadow. Víceméně by to nemělo zabrat více než 1, max. 2 kola.

Dlouhodosahový útěk - takový, kde jste aktivně pronásledováni na větší vzdálenosti -> "skill challenge," jak jsem ji popsal výše.

Ještě zmíním, že faktorem může být ještě předchozí příprava (pokud se na útěk takticky připravíte například v rámci krátkodosahového), případně rychlost (například výrazně snížená rychlost, např. jedem, ray of frostem, terénem -> nevýhoda, zvýšená naopak -> výhoda atp.) Ale to už je tuna detailů, které si samozřejmě nemusíte pamatovat. Každou konkrétní situaci vyřešíme na místě.
24.7.2014 11:38 - wlkeR
Hurááá pošta dodala krabici, tak se na vás konečně pořádně mrknu. Až mi přestane hořet oběd :D
24.7.2014 11:47 - Babaj
parada :-))))) grats :-)
24.7.2014 12:39 - ShadoWWW
Co kin, přidá se?
24.7.2014 14:23 - wlkeR
Ták jsem si pročetl deníky postav a objevil i krátké minulosti; nijak nebudu hrotit, když budete sem tam ignorovat pravý sloupeček s charakteristickými rysy, ale zatím mlčky předpokládám, že minulosti a osobní questy (na druhé straně těsně před pravidly) platí (v opačném případě křičte).
24.7.2014 15:06 - Babaj
no ja je hraju od zacatku.. tim mysliu uplne .... uz to ze jsem vyrazil primo do Phandalinu melo mou Questovni linii :-)))
24.7.2014 16:04 - wlkeR
Aaano u tebe jsem si toho všimnul a myslím že ještě někdo tam jevil nějaké náznaky. Ale radši se ptám, protože shody okolností, paralelní vesmíry a tak...
24.7.2014 16:08 - Nachtrose
Mno... ja se zrovna moc nechytnul. Utekl mi kvuli ozvene uvod, tak jsem ponekud tapal a vubec mi to celkove moc neslo. Snad to zitra bude lepsi.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.07982611656189 secREMOTE_IP: 54.144.233.198