Volná diskuze

Vojtěch
13.5.2014 21:48
Primeval Thule
Taky se tak těšíte na tenhle setting? Zdá se, že se to blíží...

Link
Autorská citace #1
13.5.2014 22:07 - Alnag
Doteď jsem o tom neslyšel, ale vypadá to zajímavě. Zvláště potvora pro všechny aktuální příchutě D&D. :)
Autorská citace #2
13.5.2014 22:10 - pipux
Koukám na Primeval Thule Concept Art Gallery ... a říkám si, že to vypadá hodně Conanovsky.

Kickstarter píše:
Inspired by the literary traditions of sword-and-sorcery adventure, lost worlds, and fantastic horror, the land of Primeval Thule is a savage, intense campaign setting. This is a world of barbarian freebooters and dark magic, star-spawned monstrosities and elder gods, fabulous treasures and mind-blasting terror. Hunt saber-tooth tigers in steaming jungles—explore ancient cities buried in the relentless ice—battle dark cults and bloody-handed tyrants in decadent city-states. A world of glory and riches is yours to seize!

Thule’s influences are classic pulp fantasy stories such as Robert E. Howard’s Conan stories, H.P. Lovecraft’s Cthulhu mythos, and Edgar Rice Burrough’s tales of savage worlds, as brought to life by the unforgettable illustrations of artists such as Frank Frazetta and Roy Krenkel.

Oukej. Ten setting si udržuje svoji konzistenci.
Autorská citace #3
14.5.2014 02:09 - Vojtěch
Link na původní Kickstarter

Jestli se tohle povede, tak bude 13th mít fajnalternativní setting myslím. Jinak právě kvůli té Conanoviosti mě to přitáhlo, protože generic D&D fantasy v základu dělá každý, ale zrovna v 13th by to mohla být hlína :-)
Autorská citace #4
1.6.2014 14:49 - Element
Ano. :)
Autorská citace #5
1.6.2014 17:08 - Arten CZ
Co přesně znamená "generic D&D fantasy"? A je to spojené jen s D&D, nebo je i nějaká "generic fantasy" nebo "generic něco (ne D&D) fantasy"?
Autorská citace #6
1.6.2014 18:38 - Vojtěch
Mno, z osobní definice je to svět někde mezi Greyhawkem a Forgotten Realmsy, kde se potkává kvanta fantasy ras a vysoké magie. Vždycky obsahuje lidi, hobity s chlupatýma nohama a náhlou chutí dobrodružit, snobské elfy s luky a vysokou magií, trpaslíky v plechu se štíty, kladivy a sekerami, gobliny ve svrabu, koboldy s pastmi a orky s brutální silou a sekerami. Je plný dungeonů, které nemusí být vždy smysluplné, hemží se ďábly, démony, nemrtvými lichy, ghůly, zombivci a kostlivci. Je v něm kvanta draků, co nemají na práci nic lepšího, než pálit vsi, nebo chrápat na kopě zlata a strážné, co musí vždycky hlídat kopku hnoje na druhé straně města, aby hrdinové měli nějakou práci. V podzemí jsou samozřejmostí nekonečné labyrinty jeskyní s divokým ekosystémem hub, mechů, slizu geometrických tvarů, ještěrek a brouků. Jsou tam tam špatně vyvolané fotky elfů v sado-maso ohozech z pavučin z tmavé kůže a lidi s chobotnicí na hlavě a zrovna tak blbě vyvolané fotky trpaslíků. Všude se válí nějaký poklad a půlka z něho je +1 poklad minimálně. Samozřejmostí je potkat golemy, chiméry, sfingy, pegasy a obří orly a obry a nad tím vším je tak patnáct světlých a patnáct bohů (při čemž alespoň jeden z nich je Lloth a Tiamat), kteří si účty zásadně vyřizují skrz své kněze, které nechávají trumfnout Ježíšovy kousky už někde kolem poloviny dosažené úrovně, o kouscích kouzelníků nemluvě. V kouzlech nesmí chybět fireball, summon monster, detect evil, magic missile, teleport, detect magic, mage armor, wish, raise dead, nějaké image, polymorph, disintegrate.

Zkráceně D&D je strašlivý hrnec, ve kterém bublá všechno... ne jen všechno, ale VŠECHNO v té nejarchetypálnější formě, kterou si lze představit a to vše najednou.
Autorská citace #7
1.6.2014 19:43 - Alwaern
OT:
Dat look on your players´ faces when they realize metamagic feat Bend Spell applies to Maximized Fireball. Priceless.
Autorská citace #8
1.6.2014 21:04 - Element
Vojtech presne vystihl co si predstavuju pod generic fantasy :)

Urcite existuje nejake oficialni trideni, ale nikdy me to nezajimalo tak, abych se to obtezoval najit.

Pro sebe si fantasy tridim na high ve stylu Tolkiena, low ve stylu Conana a generic, kde je splacnuty vsechno dohromady, aby nahodou nekomu neco nechybelo ve stylu Forgotten Realms. Neni to idealni a presny rozdeleni, ale ja nemam potrebu veci az tak skatulkovat, takze mi to staci :)
Autorská citace #9
23.5.2015 12:08 - Element_Lead
Cetl jste to nekdo? Zase po roce checkuju co je noveho ve svete rpg a koukam, ze mi to uz vyslo. Tak ja se jdu pustit do cteni :)

(Posledni rpg ze kteryho jsem byl nadsenej a koupil jsem bylo 13th age. Musim se jeste podivat jim na zoubek, jestli nevypotili neco novyho.)

Jaky je nakonec konecny verdikt tady na kostce. Ohledne 5e? Je to teda dobry nakonec? :)
Autorská citace #10
23.5.2015 21:45 - Vojtěch
Vyšla verze pro 13th a Pathfinder, ale na čtení zatím nedošlo. Knížka ale vypadá pěkně.
Autorská citace #11
24.5.2015 11:14 - Gurney
Yashamaru píše:
Posledni rpg ze kteryho jsem byl nadsenej a koupil jsem bylo 13th age. Musim se jeste podivat jim na zoubek, jestli nevypotili neco novyho.

Tak když už ho máš tak neváhej a hraj :) jinak "vypotili" především docela gonzo bestiář a příručku (13th True Ways) s dalšíma povoláníma a multiclassem.

Yashamaru píše:
Ohledne 5e?

Za mě zatím moc dobrý, zvlášť potom co jsem si udělal postavu a zahrál si za ni začínám zjišťovat, že je to (miniálně ve srovnání s 3e a 4e) hrozně jednoduchý, ale přitom fakt promyšlený. Nicméně je to trochu jiné D&D než bylo v posledních letech zvykem.
Autorská citace #12
7.6.2015 11:44 - Element_Lead
Tak trochu to procitam a neni to spatny. Obrazky malo a nic moc. Navic v knize se pise, ze zbrane jsou bronzove, kamenne, kostene apod. ale spousta ilustraci jsou borci a borky s meci z oceli a platovkach, krouzkovkach.

Jsou tam elfove, kteri me moc nesedi do toho settingu. Navic kdyz jsou originalne pojati jako rasa v upadku postupne nahrazovana lidmi.

Premyslim co dalsiho se mi moc nelibi a nemuzu na to prijit.

Celkove je to perfektni v tom, je to fakt sword and sorcery, kde autori udelali vsechnu tu pesi praci, prosli dostupne zdroje a namichali to do prijatelneho vysledku. Neni tam krecovita snaha o originalitu a nejaky twist. Prislo mi, ze hlavni je, aby z toho dychala atmosfera Conana a to se dari.

Ctenari staci, aby si odrizl veci, ktere mu osobne nesedi, ale autori je nemohli sami vypustit, protoze nekomu by mohly chybet. (elfove, scifi, apod.)
Autorská citace #13
7.6.2015 15:09 - Gurney
SF jde se sword&socery, potažmo fantasy ruku v ruce od začátku - Conan ve Věži slona potá mimozemšťana, John Carter byl taky vlastně sword&sorcery než se tomu začalo říkat sword&planet, Jacka Vanceho asi ani není potřeba zmiňovat...

Já bych maximálně elfy přejmenoval na Atlanťany a SF prvky na high-levelsorcery, artefakty, démony...

Každopádně dík za tip, až zas někdy budu mít čas číst něco normálního, určitě se na to mrknu.
Autorská citace #14
19.6.2015 23:18 - Element_Lead
Jeste se vratim k tem bronzovym zbranim. Pravidla to nijak neresi krome postihu -2 pokud zbran z horsiho materialu jde proti klasicke oceli.

Ale precijen bych chtel, aby se to, ze 99% lidi ma bronzove zbrane nejak promitlo ve hre vyrazneji. Resili jste to nekdy? Treba jak casto se poskozuji, co se da opravit, kdy uz se musi vymenit. Lamani apod.

Me se k S&S hodi, ze zbrane jsou spotrebni zbozi. Reze se cim je po ruce.
Autorská citace #15
21.6.2015 17:10 - Element_Lead
Nezvládl by nekdo najit zlodejskeho spolecnika tady ke Conanovi, tak aby to bylo pokud mozno v podobnem duchu? :)

Autorská citace #16
21.6.2015 21:30 - Vojtěch



Autorská citace #17
26.7.2015 11:57 - Gurney
Teď koukám na ENWorld a wow - Primeval Thule nejenže bude mít D&D 5e variaci (zatím existuje pro Pathfinder a 13th Age), ale dokonce už se můžete podívat nejen na obsah budoucí příručky.

A kdyby to snad nestačilo, tady je preview 5e varianty z kapitoly Monsters & Villains


(ENWorld)
Autorská citace #18
27.7.2015 05:15 - Colombo
No jo, no jo. S kyjem v ruce je to "Beastman", ale když je v obleku, tak je to "Pan ředitel".
Autorská citace #19
30.7.2015 18:54 - ShadoWWW
Čerstvá novinka přímo z GenConu: Vypadá to, že Primeval Thule 5e bude možné oficiálně koupit i ve Fantasy Grounds.
Autorská citace #20
7.8.2015 12:51 - Gurney
Z diskuze o 5e...
ShadoWWW píše:
Uf, teda. Podpořil jsem KS konverzi Primeval Thule 5e, protože jsem se domníval, že půjde konečně o první pořádný produkt třetí strany pro 5e. Ty dosavadní byly pod standardem WotC. Primeval Thule ale dělá Sasquatch Game Studio, které dělalo i Princes of Apocalypse Adventure Path pro WotC, což slibovalo kvalitu.

Včera vyšla první pořádná ukázka. A pro mě palec dolů. Jazyková úprava připomíná styl 4E. A to silně. Když se fanoušci ohradili, proč používají encounter schopnosti, když 5e používá jiný model (schopnosti mezi hodinovými odpočinky), Rich Baker napsal:
Rich Baker píše:
we see no difference between saying "once per short rest" and "once per encounter." They're functionally the same thing 99 percent of the time. We just prefer the simpler language from previous editions, and trust savvy gamers to handle the mechanic correctly.

Že používají pojem "taktická výhoda" místo "výhoda" bych chápal vzhledem k OGL, ale balancovat encounter schopnosti jako schopnosti do krátkého odpočinku je nepoměr (v 5e dojde v průměru k 2-4 střetnutím, než si postavy mohou dovolit krátce odpočinout).

Celkově i samotná zázemí (backgrounds) svým stylem připomínají spíš backgrounds z 4E. 5E zázemí jsou hlavně o fluffu, mechanická část je značně omezená. Udělat 5e backgroundy jako 4E backgroundy bude mít za následek, že si je budou muset vzít z této knihy buď všichni, nebo nikdo, nebo vznikne silný nepoměr ve vyváženosti, nebo si je skupina bude muset celé překopat, ale pak je otázka, proč si musela zaplatit kickstarter za konverzi do 5e (většina fluffu zůstává stejná z verzí pro PF, D&D 4E a 13th Age).

IMHO si měli vybrat, jestli chtějí udělat ta zázemí spíš fluffová, a pak se držet vymezených pravidel pro jejich tvorbu, nebo spíš mechanická, a pak je měli udělat jako obory (subclass) nebo nová povolání.

Prostě z mechanické stránky jsou i ty betaverze pravidel z Unearthed Arcana na tom líp, než toto, co působí spíš jako nedodělaná konveze z 4E. Ale zdá se, že to není první případ. Verze pro 13th Age zas vypadala jako nedodělek z Pathfinder verze.

ShadoWWW píše:
Ale jinak fluff toho světa se mi moc líbí, tak to podpořím i přes to všechno. (Mechanickou vrstvu 5e není problém houserulovat.)

Vojtěch píše:
Bacha, oni ty encounter schopnosti použili i v PF verzi. Proto tenhle setting beru pouze v 13th Age mutaci, kde to nepůsbí rušivě.


A jen tak mimochodem, aby bylo jasné o čem se mluví...



Jinak musím souhlasit s Shadowem že co předvedli je docela zklamání a mám dojem copy-paste rituálu do několika momentálně nejhranějších systémů. Nějak jim ale vpadlo, že každá z těch her funguje trochu (a v některých věcech docela zásadně) jinak. Konkrétně u 5e varianty jim ušlo, že backgroundy jsou spíš k dokreslení postavy a že dávají spíš nějaké příběhové/společenské benefity než číselné bonusy a bojové schopnosti. Nemluvě tedy o tom, že konkrétně u toho Korzára používají ty encounter schopnosti (ne že bych proti nim něco měl, ale taky jsem si říkal že si týpek dělá srandu když řekne že navázat obnovování schopností na scény/střetnutí a obnovení navázaný na v herním světě cca hodinu trvající (ne)činnost je to samé), že Infamy je od pohledu podivná, protože dává výhodu na třeba polovinu sociálních interakcí ve hře a Pirate Terror dělá schopnost povolání z něčeho co by bylo mnohem zajímavější jako vyvrcholení celé kampaně.

A sice maj tři různý pirátský skupiny, z nichž každá by mohla mít samostatný s lehce jinými benefity, ale nic z toho. Oproti takovému d20 Conanovi, kde v rámci povolání řeší že vilayetští piráti se dorozumívají jinak než zingarští a znalosti postavy to reflektují... nic moc :(

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080388069152832 secREMOTE_IP: 52.55.55.239