Láska ve hře

Dítka školou povinná a stydlivci nechť mi laskavě prominou a tento článek pominou jako pro ně zcela nezajímavý.. abych je v tom utvrdil, slibuji, že tu nebudou žádné erotické příhody :)
Napsal Rytíř
Milostné vztahy, vášně a sex jsou nedílnou součástí života jakékoli společnosti. Ba co víc, jsou jejím kořením a základem! V dobrodružstvích a scénách hraných u kulatého stolu však mají překvapivě malé zastoupení. Pojďme se zamyslet nad důvodem proč, pojďme to změnit!
Úloha DMa v případě vzplanutí láskyplných citů rozhodně v žádném případě není ve vybírání a stanovování toho, do koho se vlastní postava hráče zamiluje. To je zcela a jen na libovůli hráče. DM mu samozřejmě může přihrát vhodný objekt do cesty a upozornit na něj... a pak jen doufat, že se hráč chytí. Jakmile se ovšem hráč rozhodne hrát zamilovaného, DM by měl zajásat a chopit se příležitosti všemi deseti. Ať už se rozhodne opětovat něžné city hráčovy postavy nebo nikoliv, má totiž v ten okamžik zaručenu zápletku a zábavu bez nutnosti namáhat si vlastní hlavu. Důležité je nevyhovět touze postavy ihned. I selka může dělat drahoty, než s váma zapadne na seno :) A právě drahoty jsou to, co takovému milostnému vztahu ve hře dodává jiskru a zajímavost. Nikdo z ostatních hráčů nebývá zvědavý na konkrétní podrobnosti vášnivého milování postav (pokud ano, zamyslete se nad tím, jestli nehrajete špatnou hru...). :) Ovšem každý si rád poslechne namlouvání, milostná vyznání, příp. špičkování a odrážení nemravných návrhů.

Platonická láska

Přestože je na něj mnohdy pohlíženo se značným despektem, ten ryzí cit nezkalený tělesným chtíčem má v sobě cosi čistého až vznešeného. Platonický obdiv k někomu bývá nejčastější u osob velmi rozdílného postavení či věku, a může být jak jednostranný (častější případ), tak klidně i oboustranný, kdy oba aktéři cítí k sobě vzájemnou přitažlivost ale nenechají se jí strhnout mimo vytyčené hranice konvenčnosti a společenské přijatelnosti.
Platonická láska je naprosto přijatelná v jakékoli společnosti, a může samozřejmě být příčinou mnoha zajímavých situací - jak neškodně žertovných (zamilované páže, které nedokáže spustit oči z dámy svého pána a dopouští se tak u hodovního stolu jednoho drobného faux paux za druhým), tak i rytířsky vznešených (když platonický obdiv k jeho vyvolené paní donutí rytíře vyrazit na nebezpečnou výpravu) anebo dokonce i zrádných a nebezpečných (když neopětovaný cit přeroste na základě přehlížení a domnělých nebo opravdových křivd v nenávist a touhu škodit objektu svého zájmu... případně jiným ctitelům).
Pokud se rozhodnete přestat se bát lásky ve hře, navrhuji začínat s takovouto platonickou, neboť ta má v sobě přece jen méně úskalí a její vliv na hru může být nemalý a velmi zajímavý.
A když se vám to zalíbí, od platonické lásky je samozřejmě vždy jen krůček k lásce "opravdové", k plnohodnotnému milostnému vzplanutí.

Milostná vzplanutí

Není nic hezčího, než silný cit jedné z postav hráčů vůči nějaké jiné postavě - ať už pozvolna rostoucí nebo třeba i náhle se objevivší. Aby to mělo patřičnou šťávu, tak nejraději vůči postavě, která budí ve vlastních postavách nedůvěru, patří do opačného tábora nebo stojí mimo její společenský dosah. Zamilovaná postava se může začít chovat zcela nelogicky, dokonce do určité míry i v rozporu se svým přesvědčením! Čím nedosažitelnější bude její idol, tím silnější může být touha po něm a tím šílenější akce, které mají zajistit naplnění této touhy.
Dlouhodobý milostný vztah může být ovšem problém, protože drahou polovičku postavy je třeba zakomponovat do akcí družiny, což může poněkud narušit její plány. Protože se ovšem hráč jen stěží vzdá touhy po dobrodružství, má takový vztah jen malou šanci na to, aby vydržel déle. Takže se ho co? Vůbec nebojte :)
Poněkud specifický je případ, kdy se rozhodnou milostný vztah navázat dva hráči ve skupině. Nebývá to obvyklé, zvlášť tam, kde si hráči potrpí na dokonalý RP.. :) Byl bych na to velmi opatrný a radil bych každému, aby si něco takového vážně dobře rozmyslel. Pokud jsou hráči do sebe zamilovaní v reálu, nemají zapotřebí prožívat svůj vztah znovu skrze postavy. Naopak, hrozí, že do hry přenesou případné konflikty, které jejich soužití provází či trápí i v reálném životě. No a pokud k sobě takový důvěrný vztah nemají, tak by z jejich flirtování a pomrkávání, byť prováděné jen jako RP postav, mohlo ve skupině vzniknout napětí a/nebo nepříjemné pocity.

Jak na to

Že se jedná o aspekt hraní, který je neprávem opomíjen a má přitom obrovský potenciál, svědčí ostatně i to, že na téma láska a vůbec erotika (doufám že tohle slovo nedá celý náš web do Ban listu Vašeho pracovního firewallu) :)) byla sepsána celá příručka. Pěkně jí recenzoval Pizin.
Napsal Rytíř 19.04.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 50 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.90746903419495 secREMOTE_IP: 54.196.42.146